Witam.
Długo nie pisałem z problemami, ale myślałem ze moje problemy się skończyły. Problemem jednak jest wciąż stukanie z silnika(?). Najbardziej je słychać przy ruszaniu z miejsca. Gdy jadę i tylko delikatnie muskam gaz, znów się pojawia tylko o wiele ciszej. Na postoju tego nie słychać. Choć ogólnie mam wrażenie ze silnik jakoś tak twardo pracuje. Ogólnie pojawia się tylko przy przyspieszaniu.
Nadmienię ze z tego powodu regenerowałem wtryskiwacze. Wszystkie końcówki wymienione. Wydruk z maszyny po wymianie- wszystkie testy pozytywne. Przy okazji wymiany oleju kazałem ściągać miskę i sprawdzić panewki- mechanik stwierdził ze są OK. Szklanki tez wymieniłem. Tak szczerze, już nie wiem gdzie szukać pomocy, bo pieniędzy władowałem, a efektów nie widać. Auto jedzie jak trzeba, odpala na dotyk, ale ten klekot mnie martwi.
Ma może ktoś pomysł, bądź może ktoś miał podobny problem? Albo namiar na fachowy warsztat we Wrocławiu który mi pomoże?
Czy wtryski boscha się koduje?
Sprwadź "poduszkę - łącznik" po prawej stronie silnika.
Wygląda tak...
http://allegro.pl/citroen-c5-2-0-hdi-lapa-wspornik-poduszka-silnika-i3253235372.html
U mnie w MK2 też bardzo długo szukałem stuków przy ruszaniu. Podejrzewałem plastiki - osłony, osłony termiczne tłumików i wiele innych. Okazało się że ten łącznik był trochę zużyty - wyciągnął się, wyklepał się i nie spełniał już swojej roli. A stukała tulejka o śrubę na tyle że odcisk gwintu został w tulejce. Usterka o tyle [cenzura] że była tylko przy obciążeniu podczas ruszania. Nie dało się wywołać stukania "na luzie".
W całości bo niewiele kosztuje. Chyba od 50 zł.
Najpierw sprwadź w dwie osoby. Ty trzymaj rękę na tej łapie a ktoś inny niech próbuje pobujać silnikiem.
Polecam też wymienić poduche w podporze wału. Kolosalna różnica w przenoszeniu wibracji na karoserie.
A fakt nie doczytałem. Koło pasowe mam po reklamacji, założone z 2 miesiące temu. Poprzednie nowe się rozwaliło. Choć znów widzę ze ma lekkie bicie na boki, jakaś masakra z tym kołem. Ale nie słyszę od niego dziwnych dźwięków. Co do łapy to faktycznie zobaczę. Podpory wały raczej sam nie ogarnę, na lewarku mało zobaczę.
Dzis jak patrzyłem na silnik to na luzie strasznie drga, po maskownicy silnika najbardziej to widać.
A i zna ktoś dobry warsztat we Wrocławiu- typu nie partacze?
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 1446 Skąd jesteś (miejscowość / region): Legnica Posiadane auto: obecnie brak było C5 II z 2005 r diesel :-)
Piwa: 84/27
Wysłany: Czw 23 Maj 2013, 15:09
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) stuka podczas przyspieszania
Witam i powiem , że stawiam na tę łapę i poduszkę .
Wcześniej miałem drgania silnika , metaliczne stuki z silnika - myślę sobie dwumasa bo regenerowana ale rzeczywistość okazała się bardzo bolesna Urwało łapę silnika 190 zeta poduszka 90 zeta , silnik jak spadł jeszcze linkę od biegów urwał 390 zeta razem 670 zeta w plecy . Dobrze , że teść mi auto zrobił za free bo mechanik pewnie z 500 zeta wziąłby za naprawę .
Twój przypadek może być inny mój był taki jak opisałeś i taki efekt mnie spotkał _________________ diablo2 dla kolegów diabeł
A czy panewki nie było by słychać przy dodawaniu gazu na postoju? Bo wtedy nie stuka mi. W sumie wydaje mi się, ze gdyby to panewka tak sobie klepała to przy pierwszej lepszej okazji by ja obróciło. A ja sobie już dłuższy czas jeżdżę z tym dźwiękiem, bo ni wiadomo co to. No chyba ze się mylę w swoich wywodach to proszę popraw mnie.
Co do egr, ja mam zaślepiony. Wieszał sie i auto muliło. Dziś byłem u mechanika. Stukot słychać, a przy trzymaniu na hamulcu i puszczaniu sprzęgła dodając gazu słychać pierw jakbt grzechotanie, które się przeradza później w ten stukot o którym pisałem. Miejsca owego dźwięku nie można określić Słuchaliśmy silnika za pomocą stetoskopu. Dotykając miski olejowej cisza jak makiem zasiał. Dotykając bloku na wysokości cylindrów nic. Na górze słychać normalny odgłos diesla i wtryski. Na skrzyni nic nie słychać. Ta łapa o której pisaliście wcześniej ma delikatnie pęknięta gumę, lecz bujając silnikiem nie czuć nic trzymając na niej rękę. Chyba się poddam, aż się coś rozleci skoro mechanik nie umie określić.
Witam, nie śledziłem Twoich kłopotów z tym stukaniem , być może ktoś już o tym pisał ale czy to nie przeguby daja taki hałas to powinno być słyszalne szczególnie przy ruszaniu i na skręconych kolach. Sprawdzałeś ?
Hej. Niestety stuka mi również na skreconych jak i na prostych. Na polosiach nie ma grama luzu wiec podejrzewam ze wewnetrzne sa tez ok. A i jak pisalem na hamulcu dodajac gazu i puszczajac sprzeglo jest jakby grzechot i i puszczajac dalej zamiast grzechotania pojawia sie ty ty ty ty a jak juz go bardzo dlawi to dzwiek znika. Ten stuk to jak klepanie jakies. myslalem juz tez ze panewka ale na stetoskopie przykladajac do miski nic nie slychac.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.