ok dwóch miesiecy temu kupiłam takie "cudo" (rok prod 2003, 113 tys) i mam teraz niemaly problem. Ponieważ panowie z serwisu nie bardzo wiedza co dalega autu ale "stawiaja na skrzynie biegów" Szukam kogos kto ma książke tego samochodu (moja jest w jezyku francuzkim). Podczas ruszania/hamowania pojawia mi sie nad wyświetlanym biegiem i napisem auto (automatyczna skrzynia biegów) znaczek podobny do płatka śniegu. jeszcze do niedawna auto po wyrzuceniu przeze mnie biegu na "luz" (n) i ponownym wrzuceniu biegu jechalo narmalnie, teraz kiedy pojawia sie ten komunikat musze wylaczyc auto i poczekac do wylaczenia komputera co w ruchu ulicznym jest sporym problemem poniewaz zeby go zupelnie wylaczyc musze wyłączyc rowniez swiatla awaryjne. Panowie z serwisu skasowali mnie za podlaczenie do komputera i stwierdzili ze niestety nie potrafia dokladnie stwierdzic co sie dzieje. Są tygodnie kiedy jezdze i nie dzieje sie nic i sa dni kiedy taka sytuacja zdarza sie kilka razy. Jezeli ktos ma podobny problem lub ksiązke tego modelu prosze o kontakt
możesz mieć problem z oprogramowaniem kalkulatora skrzyni biegów, trzeba by zmienić oprogramowanie, to najprostsze
a jak nie pomoże to trzeba szukać, szkoda że nie napisałaś defektów z odczytu komputera s. b., było by łatwiej skojażyć z czym może być problem.....
Dziękuje za sugestie.
Opis serwisu wskazywał na błąd urządzenia przekazującego sygnał do zmiany biegów. Po konsultacji ze znajomym mechanikiem i jego miesięcznych rozpoznaniach w temacie wymieniliśmy właśnie to urządzenie. Sama wymiana trwała ok 30 min, dłużej sprowadzenie części z Francji. Podobno właśnie to urządzenie dość często psuje się w tym modelu. Na razie auto jeździ bez zastrzeżeń i oby tak pozostało.
Pozdrawiam
mam podobny problem, podobne objawy: wyświetla się błąd (napis AUTO i śnieżynka razem mrugają), a objawy są następujące: kiedy auto stoi w korkach (a ostatnio w Poznaniu ich niemało...), po chwili zaczyna pokazywać błąd, niby wrzuca się bieg (co nawet słychać i na wyświetlaczu pojawia się 1) - staram się stać na N, ale nie można ruszyć. Jest tak, jakby samochód był na N, albo nie odpuszczał sprzęgła - po prostu obroty rosną, a auto stoi. Dość to uciążliwe w ruchu miejskim... Dochodzi do tego, że w zasadzie nie daje się jeździć Błąd z komputera odczytany poprzez Boscha to:
"Czujnik temperatury oleju przekładni. Zakłócenia działania."
A z urządzenia Lexia:
"P1804 - zabezpieczenie termiczne urządzenia wykonawczego sprzęgła - aktywne"
Będę wdzięczna za sugestie dotyczące tego, co może być przyczyną takiego stanu i co zrobić, żeby usterkę naprawić.
Witam,
Trochę odkopię i podepnę się pod temat. Mam nadzieje, że prawidłowo.
Posiadam C3 Pluriel Sensodrive 1.6i z problemem skrzyni biegów. Auto kupiłem z problemem skrzyni biegów. Na początku skrzynia nie reagowała na ruchy gałką. Biegi wchodziły tylko kiedy się auto pchnęło odrobinkę do przodu. Potem po każdym zatrzymaniu się trzeba było znowu pchnąć aby ruszyć z miejsca. Zostały przeczyszczone kostki dochodzące do skrzyni biegów do aktuatora i skrzynia zaczęła reagować na ruchy gałką, natomiast kiedy wrzucało się jedynką i wcizkało gaz auto reagowało z bardzo dużym opóżnieniem i gwałtownie wyrywało do przodu. Po kilku dniach zaczęły się inne problemy. Przestał wchodzić bieg wsteczny. Przy wrzucaniu 'R' słychać było zgrzyt, bieg jakby wchodził, zapalały się lampy wstecznego, ale za chwilę wypadał. Mój mechanik postawił na uszkodzony aktuator skrzyni biegów, nie mogłem jednak kupić samego aktuatora i musiałem zakupić kompletną skrzynię (używaną, ale z gwarancję rozruchową). Wymieniliśmy najpierw sam aktuator skrzyni biegów, ale tez bez żadnych zmian. Po czym została wymieniona cała skrzynia wraz z aktuatorem skrzyni, aktuatorem sprzęgła oraz sterownikiem wraz z okablowaniem, zostało tylko stare sprzęgło. Co spowodowało, że skrzynia w ogóle nie reagowała, więc wymieniliśmy sam sterownik na jego oryginalny, ale skrzynia pracowała tak samo jak wcześniej.
Niedawno auto pojechało do serwisu Citroena, gdzie Pan mechanik stwierdził, że zrobiliśmy błąd, ponieważ po każdej wymianie części (aktuatora) powinno zostać wykonane programowanie jeszcze przed odpaleniem silnika w przeciwnym wypadku wymieniona część nie zadziała prawidłowo. Następnie postawił diagnozę, że przyczyną awarii jest aktuator sprzęgła, nie skrzyni. Cześć została zakupiona i wymieniona w serwisie, pieniądze za część, wymianę i programowanie zapłacone, a samochód dalej nie działa...
Serwis stwierdził po nieudanej naprawie, że problem tkwi w zużytym sprzęgle (tarcza+docisk).
Nie chciałbym ponownie płacić za coś co nie przyniesie zupełnie żadnego skutku. Dlatego mam pytanie do forumowiczów, czy może to być faktycznie wina sprzęgła? Czy może szukać zupełnie gdzie indziej?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C3 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.