Witam wszystkich i życzę wesołej i bezpiecznej maj€wki.Jakiś czas temu zaczeły dziać się dziwne rzeczy z moją c 5 po kilku godzinnym postoju przy rozruchu mocno trzęsie silnikiem i kopći na biało ,pojechałem do mech, komp ,diagnoza czujnik ciśnienia turbo [ten na przepustnicy]wymienił na nowy , obiawy jak były tak są ,inny mech idiagnoza ta sama stwierdził że wymieniony czujnik jes do bani [włoski]kazałwymienićna orginał Dyson kupiłem używkę i tosamo?Gdy jadąc na 3 depne w pedał wyskakuje mi błąd zła jakoś spalin ,ale jak wejdę w kompa ,[diagnostyka,lista błedów pisze awaria katalizatora lub fap] zauważyłem a może to tylko przypadek że jak zapali się rezerwa występuje to częściej .Pojechałem do serwisu tam powiedzieli mi że jest uszkodzony czujnik kopiujący na turbinie ,moim zdaniem jest coś związanego z [ lewe powietrze słysze jak przyszpieszam delikatne psssyt,egr ,turbo .]Jeżeli ktoś miał podobne obiawy plis.sorki że tok się rozpisałem .Pozdrawiam ps,więcej pali
Szkoda, że nie mamy zwyczaju dzielić się z potomnymi naszą z trudem zdobytą (zazwyczaj dodatkowo DROGĄ wiedzą. Problem z pewnością rozwiązany już dawno, ale może komuś jeszcze kiedyś się przyda informacja co było. Swoją drogą ja obstawiam układ podciśnienia. Sam kiedyś to przerabiałem i kiedy zaczęła mi się powoli kończyć kasa na kolejne czujniki i zawory wskazywane przez genialnych diagnostów - sam kupiłem chiński wyrób i z wielkim bólem nauczyłem się jak działa silnik HDI i po co mu kolejne czujniki i zawory. Potem podłączyłem toto do mojej ówczesnej Cytrynki i po godzinie już wiedziałem co się stało ( pierwszy test sugerowany przez Lexię polega na włączeniu na chwilę silnika , zgaszeniu go i uruchamianiu zaworów. Jeśli uszkodzi się np króciec "wysyłający" podciśnienie do akumulatorka podciśnienia schowanego na grodzi między silnikiem a kabiną to wówczas podciśnienia wytwarzanego przez pompę wystarczy do uruchomienia jednego zaworka, ale dwóch na raz ( przy większym obciążeniu silnika ) już nie da rady. W efekcie np turbina nie zostaje zdławiona a pseudodiagnosta stwierdza " uszkodzenie czujnika turbo " i parę złotych w błoto. Potem dochodzi do wniosku, że uszkodził się elektrozawór sterujący siłownikiem turbiny i jesteśmy ubożsi o kolejne parę groszy. Potem zazwyczaj ( bo wóz dalej nie działa - tłumaczy, że siłownik właśnie oddał ducha i raz działa a czasem nie i że to typowa usterka w Cytrynach. A potem już nie odbiera od nas telefonu. A wystarczy trochę kleju lub nowy wężyk i auto działa jak nowe. Naturalnie chętnie dowiedziałby się jak było w tym przypadku...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.