Siema,
Od pewnego czasu mam problem w mojej Xsarze II 1,6 16V (PB+LPG) od strzału w kolektor na LPG. Pewnego dnia z mojej winy poszedł strzał na LPG pod maską, w pierwszej chwili myślałem że pękł filtr czy kolektor dolotowy, ale sprawdziliśmy z mechanikiem szczelność układu i okazał się szczelny.
Problem objawia się tym że auto jest czasem zamulone, np przy próbie gwałtownego ruszenia ze świateł etc przymuli auto na 2 sekundy i jedzie w miare normalnie (czasem też przy tym prychnie w kolektor), tak samo np przy wysokim biegu a niższej prędkości jak auto nie ma mocy, i też auto zmuli tak jak opisałem wcześniej.Oczywiste jest że normalnie auto na wysokim biegu i niskiej prędkości jest zamulone, ale w moim przypadku jest tak jakby taka turbo dziura, że wciskam gaz,2 sek przymulenia, i zaczyna jechać szarpiąc i prychając, strzelając w kolektor.
Dosyć uciążliwy i [cenzura] problem, szczególnie przy dynamicznej jeździe po mieście.
Dodam że dzieje się to zarówno na jeździe na LPG jak i na PB.
Zasięgając opinii różnych mechaników, jeden z nich zasugerował mi że mógł paść przepływomierz, że w nim są jakieś tam mikrowłoski które badają mieszanke powietrza czy co tam jest (nie wiem nie znam się) i przy próbie zlokalizowania tego przepływomierza mam problem, bo obszukałem pod maską wszystko i jakoś nie mogę go dojrzeć.. Czyżby go u mnie w aucie nie było? Czy może jest gdzieś sprytnie schowany, np w przepustnicy, w której jest i krokowy etc?
Inny mechanik podrzucił diagnozę że kolektor dolotowy mógł pęknąć od środka, bo jakby nie było jest plastikowy i przy strzale powietrza mogły popękać ścianki grodziowe w środku kolektora.
No chyba że ktoś ma inny pomysł co to może być? Byłbym wdzięczny za jakieś sugestie.
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 811 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie Posiadane auto: niegdyś Mercedes W140 S320 LPG; Mercedes W220 S500 306KM 2000; Chysler Grand Voyager LE 3,3 LPG 2000; Honda CBR 1100 XX 164KM
Piwa: 38/0
Wysłany: Wto 02 Kwi 2013, 23:06
Temat postu:
Re: ( Citroen Xsara ) Dławienie na LPG i PB - Xsara II 1,6 16V
Dlaczego napisałeś, że strzał był z twojej winy?
Przepływomierz powinien być między filtrem powietrza a przepustnicą. Do przepływomierza masz podpiętą kostkę elektryczną.
Jeżeli miałeś strzał w dolot to mało prawdopodobne aby przepływomierz przeżył. Uszkodzenie kolektora też jest słuszną i możliwą teorią. Trzeba posprawdzać po kolei. _________________ www.qnisz.pl SilnikiFalowniki Motoreduktory Przekładnie Wibratory Przemysłowe
'ZPA'
Re: ( Citroen Xsara ) Dławienie na LPG i PB - Xsara II 1,6 16V
Z mojej winy bo kiedyś odpiąłem bezpiecznik który był na takim dodatkowym kablu przy akumulatorze i zapomniałem go wpiąć z powrotem, co się okazało ten bezpiecznik był chyba od LPG albo czegoś związanego z LPG. I po odpaleniu auta, po przegazowaniu żeby przełączyć na gaz auto dostało czkawki i poszedł wtedy strzał spod maski. I od tamtej pory dzieją się cyrki.
Z tego co ostatnio sie dowiedziałem, nie ma u mnie w Xsarze przepływomierza lecz jest map sensor, ale czy on mógł pójść to nie mam pojęcia.
Dolot jest szczelny do przepustnicy, przepustnica czysta, kolektor z zewnątrz szczelny. Więc albo coś głębiej padło. Gdzieś tam też wyczytałem że przy takim strzale mogła się skrzywić klapka (o ile tak to się nazywa) w przepustnicy, i jest nieszczelność przez co dostaje lewego powietrza. Ale to tylko gdybanie.
I jeszcze mam pytanie, bo nie wiem czy tak być powinno, ale zauważyłem że kolektor dolotowy ten plastikowy za przepustnicą po jeździe jest zimny, a silnik normalnie gorący. Czy ten kolektor i przepustnica nie powinny być chociażby ciepłe? Może i głupie pytanie, ale w poprzednim aucie miałem metalowy kolektor dolotowy i zawsze był gorący.
Re: ( Citroen Xsara ) Dławienie na LPG i PB - Xsara II 1,6 16V
A więc tak, poniżej fotka z opisem co jest ciepłe a co zimne.
Na zielono zaznaczone zimne elementy,
Na czerwono lekko ciepłe elementy,
a na zółto przepustnica która jest z jednej strony zimna a z drugiej ciepława.
Ogólnie dla mnie że dolot jest zimny jest nazbyt dziwny, kiedyś z tego co pamiętam było wszystko ciepłe. (o ile dobrze pamiętam) No chyba że plastik tak się nie nagrzewa
Tym bardziej że dzisiaj sprawdzałem na trasie po przejechaniu 30 km dużą prędkością.
Checka mi świeci non stop, poprzedniemu właścicielowi też świecił, i poprzedniemu Świeci z racji instalacji gazowej i po podpięciu pod kompa jedynie błąd sondy lambda wywala. Innych błędów nie.
Dodam że zanim się zaczeły takie cyrki z tym dolotem i dławieniem robić też check świecił non stop i auto zapi...ło bez problemów.
Więc co może być nie tak z układem doprowadzającym powietrze? Skoro sprawdzony był dolot od filtra powietrza aż po kolektor i wszystko jest szczelne.
Czy to mógłby ten Map Sensor takie cuda robić?
I właśnie dziwne jest dla mnie że i przepustnica nie jest gorąca.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.