Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen Xsara ) Dławienie na LPG i PB - Xsara II 1,6 16V



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen Xsara ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr.Z

Debiutant



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 36
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gryfice (zachodniopomorskie)
Posiadane auto: Citroen Xsara II Break 2001r, 1,6 16V PB+LPG
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 02 Kwi 2013, 20:25
Temat postu:

Dławienie na LPG i PB - Xsara II 1,6 16V


Siema,
Od pewnego czasu mam problem w mojej Xsarze II 1,6 16V (PB+LPG) od strzału w kolektor na LPG. Pewnego dnia z mojej winy poszedł strzał na LPG pod maską, w pierwszej chwili myślałem że pękł filtr czy kolektor dolotowy, ale sprawdziliśmy z mechanikiem szczelność układu i okazał się szczelny.
Problem objawia się tym że auto jest czasem zamulone, np przy próbie gwałtownego ruszenia ze świateł etc przymuli auto na 2 sekundy i jedzie w miare normalnie (czasem też przy tym prychnie w kolektor), tak samo np przy wysokim biegu a niższej prędkości jak auto nie ma mocy, i też auto zmuli tak jak opisałem wcześniej.Oczywiste jest że normalnie auto na wysokim biegu i niskiej prędkości jest zamulone, ale w moim przypadku jest tak jakby taka turbo dziura, że wciskam gaz,2 sek przymulenia, i zaczyna jechać szarpiąc i prychając, strzelając w kolektor.
Dosyć uciążliwy i [cenzura] problem, szczególnie przy dynamicznej jeździe po mieście.

Dodam że dzieje się to zarówno na jeździe na LPG jak i na PB.

Zasięgając opinii różnych mechaników, jeden z nich zasugerował mi że mógł paść przepływomierz, że w nim są jakieś tam mikrowłoski które badają mieszanke powietrza czy co tam jest (nie wiem nie znam się) i przy próbie zlokalizowania tego przepływomierza mam problem, bo obszukałem pod maską wszystko i jakoś nie mogę go dojrzeć.. Czyżby go u mnie w aucie nie było? Czy może jest gdzieś sprytnie schowany, np w przepustnicy, w której jest i krokowy etc?

Inny mechanik podrzucił diagnozę że kolektor dolotowy mógł pęknąć od środka, bo jakby nie było jest plastikowy i przy strzale powietrza mogły popękać ścianki grodziowe w środku kolektora.

No chyba że ktoś ma inny pomysł co to może być? Byłbym wdzięczny za jakieś sugestie.
Powrót do góry
Qnisz

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 811
Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie
Posiadane auto: niegdyś Mercedes W140 S320 LPG; Mercedes W220 S500 306KM 2000; Chysler Grand Voyager LE 3,3 LPG 2000; Honda CBR 1100 XX 164KM
Piwa: 38/0
Wysłany: Wto 02 Kwi 2013, 23:06
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara ) Dławienie na LPG i PB - Xsara II 1,6 16V


Dlaczego napisałeś, że strzał był z twojej winy?
Przepływomierz powinien być między filtrem powietrza a przepustnicą. Do przepływomierza masz podpiętą kostkę elektryczną.
Jeżeli miałeś strzał w dolot to mało prawdopodobne aby przepływomierz przeżył. Uszkodzenie kolektora też jest słuszną i możliwą teorią. Trzeba posprawdzać po kolei.
_________________
www.qnisz.pl
Silniki Falowniki
Motoreduktory
Przekładnie
Wibratory Przemysłowe
'ZPA'
Powrót do góry
skype status
Mr.Z

Debiutant



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 36
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gryfice (zachodniopomorskie)
Posiadane auto: Citroen Xsara II Break 2001r, 1,6 16V PB+LPG
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 03 Kwi 2013, 18:47
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara ) Dławienie na LPG i PB - Xsara II 1,6 16V


Z mojej winy bo kiedyś odpiąłem bezpiecznik który był na takim dodatkowym kablu przy akumulatorze i zapomniałem go wpiąć z powrotem, co się okazało ten bezpiecznik był chyba od LPG albo czegoś związanego z LPG. I po odpaleniu auta, po przegazowaniu żeby przełączyć na gaz auto dostało czkawki i poszedł wtedy strzał spod maski. I od tamtej pory dzieją się cyrki.

Z tego co ostatnio sie dowiedziałem, nie ma u mnie w Xsarze przepływomierza lecz jest map sensor, ale czy on mógł pójść to nie mam pojęcia.

Dolot jest szczelny do przepustnicy, przepustnica czysta, kolektor z zewnątrz szczelny. Więc albo coś głębiej padło. Gdzieś tam też wyczytałem że przy takim strzale mogła się skrzywić klapka (o ile tak to się nazywa) w przepustnicy, i jest nieszczelność przez co dostaje lewego powietrza. Ale to tylko gdybanie.

I jeszcze mam pytanie, bo nie wiem czy tak być powinno, ale zauważyłem że kolektor dolotowy ten plastikowy za przepustnicą po jeździe jest zimny, a silnik normalnie gorący. Czy ten kolektor i przepustnica nie powinny być chociażby ciepłe? Może i głupie pytanie, ale w poprzednim aucie miałem metalowy kolektor dolotowy i zawsze był gorący.
Powrót do góry
Rafał wawa

Dyskutant



Dołączył: 02 Cze 2012
Posty: 96
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Citroen Xsara II VTR
Piwa: 6/1
Wysłany: Sro 03 Kwi 2013, 22:49
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara ) Dławienie na LPG i PB - Xsara II 1,6 16V


Ja jeżdze tylko na benzynie ale po 10km do kolektora się nie dotknę bo jest taki gorący Smile

Dziwne zjawisko opisujesz ja w zadnym aucie tak nie miałem Shocked

Zatem coś masz nie tak z ujkładem doprowadzającym powietrze.

Wrzuć jakieś fotki jak to wygląda i oznacz o których elementach silnika mówisz (piszesz Smile )

Błędy Ci żadne nie wyskakują?
Jak się świeci ta żółta zaraza to jedź na komputer lub samemu odczytaj jak masz interfejs.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Mr.Z

Debiutant



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 36
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gryfice (zachodniopomorskie)
Posiadane auto: Citroen Xsara II Break 2001r, 1,6 16V PB+LPG
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 04 Kwi 2013, 21:24
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara ) Dławienie na LPG i PB - Xsara II 1,6 16V


A więc tak, poniżej fotka z opisem co jest ciepłe a co zimne.

Na zielono zaznaczone zimne elementy,
Na czerwono lekko ciepłe elementy,
a na zółto przepustnica która jest z jednej strony zimna a z drugiej ciepława.



Ogólnie dla mnie że dolot jest zimny jest nazbyt dziwny, kiedyś z tego co pamiętam było wszystko ciepłe. (o ile dobrze pamiętam) No chyba że plastik tak się nie nagrzewa Razz
Tym bardziej że dzisiaj sprawdzałem na trasie po przejechaniu 30 km dużą prędkością.

Checka mi świeci non stop, poprzedniemu właścicielowi też świecił, i poprzedniemu Smile Świeci z racji instalacji gazowej i po podpięciu pod kompa jedynie błąd sondy lambda wywala. Innych błędów nie.
Dodam że zanim się zaczeły takie cyrki z tym dolotem i dławieniem robić też check świecił non stop i auto zapi...ło bez problemów.

Więc co może być nie tak z układem doprowadzającym powietrze? Skoro sprawdzony był dolot od filtra powietrza aż po kolektor i wszystko jest szczelne.
Czy to mógłby ten Map Sensor takie cuda robić?
I właśnie dziwne jest dla mnie że i przepustnica nie jest gorąca.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 04 Kwi 2013, 21:24
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen Xsara ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen Xsara »

Opinie o samochodach Citroen Xsara - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


CitroenC4 Grand Picasso

29 900

2013r.

267 000 km

kujawsko-pomorskie

CitroenC4

49 900

2018r.

129 000 km

wielkopolskie

CitroenBerlingo

69 900

2019r.

106 000 km

mazowieckie

CitroenDS4

32 990

2014r.

203 000 km

wielkopolskie

CitroenC4 SpaceTourer

59 800

2019r.

134 000 km

małopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System