Dołączył: 24 Wrz 2011 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: CITROEN BERLINGO 1.8 2000R AUDI A4 2.0 B 2002R
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 08 Mar 2013, 21:00
Temat postu:
temperatura jak tylko stanę na światłach rośnie nawet zimą
Witam pisałem kiedyś o swoim problemie ale nikt się nie pofatygował i nie odpisał więc proszę jeszcze raz o pomoc ,problem polega na tym że temperatura jak tylko stanę na światłach rośnie nawet zimą jedną kreskę poza połowę i troszkę,włączają się wtedy dwa wentylatory ale jakoś ospale się kręcą a temperatura nie spada dopóki nie ruszę ,dodam że jest to wersja 1.8.b z klimatyzacją z roku 2000 ,wymieniłem tydzień temu uszczelkę pod głowicą bo lał się po silniku olej teraz jest sucho, myślałem że przy tej robocie zniknie również problem z przegrzewaniem, wymieniłem pompę wody ,termostat i czujnik temperatury koloru niebieskiego i nic nie dało ,ale na tej obudowie termostatu są trzy czujniki:zielony brązowy i niebieski? więc który steruje tymi wentylatorami ?.A może w tych citroenach tak ma być ?dodam że znam się bardzo dobrze na samochodach ale z grupy VAG niemiecki Grupy PSA nie znam nie robię ich, pracuje po 15 godzin więc nie mam czasu szukać po necie więc proszę was o pomoc może ktoś coś takiego już przerabiał .Pozdrawiam Robert.
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3822 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Pią 08 Mar 2013, 21:18
Temat postu:
Re: ( Citroen Berlingo ) temperatura jak tylko stanę na światłach rośnie nawet zimą
Witam, to podaj może mi telefon na priv, czasem naprawiam VW i możesz mi się przydać.
Masz u siebie 3 biegi od wentylatora, podejżewam, że pierwszy nie działa.
Musisz podć dokładne dane samochodu bo rozwiązań w PSA było pare... _________________ Prosze pytać na pw.
Dołączył: 24 Wrz 2011 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: CITROEN BERLINGO 1.8 2000R AUDI A4 2.0 B 2002R
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 14 Mar 2013, 18:32
Temat postu:
Re: ( Citroen Berlingo ) temperatura jak tylko stanę na światłach rośnie nawet zimą
Witam usterka usunięta,więc zakańczam temat wraz z opisem bo widzę że na tym forum to rzadkość, nie boję się utraty z tego powodu klientów a nie każdy ma teraz dużo kasy na mechaników którzy i tak wchodzą na to forum i też szukają wiedzy.Więc w skrócie wymieniłem uszczelkę pod głowicą ponieważ lał się po silniku olej ,silnik też się przegrzewał więc myślałem że przy tej robocie to zniknie ,lecz okazało się że problem oleju wyciekającego z silnika skończył się ale skacząca temperatura cieczy w chłodnicy pozostała ,czyli ponad jedna kreska poza połowę ,wymienione zostały następujące części :czujnik temperatury który włącza wentylatory(brązowy dwu pinowy) ,czujnik temperatury dający sygnał na zegary (niebieski jedno pinowy),pompa wody ,uszczelka pod głowicę i planowanie głowicy,termostat i tu uwaga :założyłem francuski 83 stopnie C,odpowietrzyłem układ i auto się grzeje ,kupiłem nowy termostat WAHLER i on ma 82 stopie C za 31 zł niby nie wielka różnica ale pomogło prawie od razu lecz jeszcze były małe skoki wskazówki ponad połowę więc kupiłem nowy orginalny korek do chłodnicy za 38 zł w tym aucie ciśnienie w układzie chłodzenia to 1.4 bara,teraz jest spokój wentylatory się włączają normalnie a temperatura trzyma się na połowie .Piszę i myślę że może komuś to kiedyś pomoże i pamiętajcie o odpowietrzeniu i wymaganej ilości płynu nie przepełniajcie bo też będą skoki temperatury ma być między mini a max ,pozdrawiam .P.s. kiedyś też miałem podobny przypadek z termostatem w volvo v70 tam w obudowie trmostatu jest czujnik temperatur i jak się stosuje inny termostat niż wahler to wyskakuje błąd czujnika .Jednak cena równa się jakość i dokładność a to tylko parę złotych więcej może dwa piwa a oi ile mniej problemów .HEJ.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Berlingo ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.