Dołączył: 10 Mar 2013 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Coleraine/Ireland Pol. Posiadane auto: Citroen C4 GP Exclusive automat 2.0HDI 2007r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 11 Mar 2013, 02:49
Temat postu:
wymiana uszkodzonych poduszek na sprezyny
Tez stanolem przed dylematem - wymienic uszkodzone poduchy na sprezyny ? Zgadzam sie z toba Guzior , kazdy ma pole wyboru kupuje auto ze sprezynami albo pneumatyka. Napisalem posta w temacie " kompresor zawieszenia c4 GP" wiec nie bede sie powtarzal. Wymienie przetarta poduche i niestety kompresor . A swoja droga "jacekczewa" skad wiesz ze podgrzewanie foteli przestaje dzialac po 3 latach. Mam C4 GP Exclusive 2007r i wlasnie to ogrzewanie nie dziala tak samo jak pomiar cisnienia powietrza w kolach . Mialem wczesniej peugota 407 sw 2.0hdi Exclusive i w tym aucie jak cisnienie spadlo chocby 0.5 bar odrazu komp. wyswietlal komunikat. W mojej cytrynie wiem ze mam uszkodzony wentyl , schodzi powietrze. Nieraz brakuje 1-1.5 atm/bar i nic sie nie dzieje zadnej informacji. _________________ Czytelnik
Dołączył: 10 Mar 2013 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Coleraine/Ireland Pol. Posiadane auto: Citroen C4 GP Exclusive automat 2.0HDI 2007r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 11 Mar 2013, 03:25
Temat postu:
wymiana uszkodzonych poduszek na sprezyny
Co do kosztow przerobki to dla porownania moge powiedziec ze tu w UK / Northern Ireland w ASO za wymine poduszki i kopresora + diagnostyka komp. powiedzieli 1573 paundy.
Poszperalem na ebay-u :
air spring/ poducha - ok 112 pound / z przesylka
sunspension air pump/ kompresor - ok 545 pound / z przesylka
praca DIY / zrob to sam Adam Slodowy dal by rade to ty tez .
lub sprezyny na e-bay-u : ok 60 pound za pare + dystanse + robocizna w warsztacie + komputer zeby wykasowac pneumatyke .
Znalazlem conversion kit do C4 GP ze szklanym dachem ( jest ruznica bo jest ciezszy niz z normalnym blaszanym dachem tak do wiadomosci gdyby ktos chcial zalozyc sprezyny ) za ok 178.82 poundow jedna strona . podam link :
www.eurocarcare.net/rear-sunspension _________________ Czytelnik
Tez stanolem przed dylematem - wymienic uszkodzone poduchy na sprezyny ? Zgadzam sie z toba Guzior , kazdy ma pole wyboru kupuje auto ze sprezynami albo pneumatyka. Napisalem posta w temacie " kompresor zawieszenia c4 GP" wiec nie bede sie powtarzal. Wymienie przetarta poduche i niestety kompresor . A swoja droga "jacekczewa" skad wiesz ze podgrzewanie foteli przestaje dzialac po 3 latach. Mam C4 GP Exclusive 2007r i wlasnie to ogrzewanie nie dziala tak samo jak pomiar cisnienia powietrza w kolach . Mialem wczesniej peugota 407 sw 2.0hdi Exclusive i w tym aucie jak cisnienie spadlo chocby 0.5 bar odrazu komp. wyswietlal komunikat. W mojej cytrynie wiem ze mam uszkodzony wentyl , schodzi powietrze. Nieraz brakuje 1-1.5 atm/bar i nic sie nie dzieje zadnej informacji.
bo pękaja maty grzewcze po 3 latach eksploatacji ( wymiana skomplikowana a wręcz niemozliwa - zgrzewane sa z tapicerka a koszt oryginału w ASo - 3 tys)
wentyle pewnie masz juz wyprogramopwane - po 3 latach padają już baterie w wentylach i trzeba wymienić całe
Witam
Ostatnio przetarła mi się lewa poduszka i uchodziło powietrze, postanowiłem zainwestować w 2 nowe sprężyny lesjofors po 165 zł /szt, do tego gumy: na górę dokupiłem od jakiegoś opla (guma z wpustem) i dociąłem odpowiedni kształt, dolne zrobiłem z gumowego dywanika (koło : średnica zewn 15cm, otwór wewn. 7,5cm ). Najlepiej mieć kanał.
- Auto obniżamy na maxa i wyłączamy autopoziomowanie (przyciski w bagażniku), luzujemy śruby na kołach, zostawiamy na biegu.
- Podnosimy tył z obu stron lewarkami, warto zabezpieczyć klockami lub podpórkami.
- odłączamy wężyki od poduch w ich górnej części poprzez wciśnięcie okrągłej opaski przy ich wejściu.
- Poduchy przekręcamy pół obrotu w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara i wyciągamy w dół.
- Sprężyny najlepiej ścisnąć łapami do sprężyn (koszt 30 zł na allegro), niestety ze ściśniętymi łapami poduszki nie osadzimy, więc bierzemy gruby drut (ja wykorzystałem drut do napinania siatki ogrodzeniowej) i łapiemy ściśniętą sprężynę po 2 -3 zwoje skręcając je drutem z kilku stron, oczywiście nie skręcamy zwoju pierwszego i ostatniego bo nie wyciągniemy drutu po osadzeniu sprężyny.
- wkładamy podkładki gumowe w spody, górne na sprężyny , w spodzie jest otwór na brzegu (od strony koła) i tam staramy się ukierunkować koniec sprężyny , w górnej części wystaje króciec który wchodzi w środek sprężyny.
- Wkładamy ściśniętą sprężynę na miejsce, ze spodniej części siedziska ściągamy plastik i podnosimy je lewarkiem aby ścisnąć sprężynę, następnie przecinamy druty które blokowały ściśniętą sprężynę i je usuwamy.
Ściągamy osłony od kompresora i odłączamy wtyczkę zasilającą (2-przewodową), składamy go lub demontujemy całkowicie wedle uznania.
- Lewarkiem opuszczamy siedzisko sprężyny , zabezpieczamy wężyki od pneumatyki żeby się nie plątały i zakładamy koła, opuszczamy auto, kontrolnie rzut okiem czy się prosto ułożyły.
- Odpalamy lexię , telekodowanie BSI, wyłączamy opcję:
1 pneumatyczne zawieszenie (potrzebny będzie kod serwisowy 03114)
2 Obecność modułu koektora prześwitu z tyłu - ustawiamy na brak
kompresora nie zdemontowałem, ponieważ latem często bywam nad jeziorem to wpadłem na szatański pomysł wykorzystać go do pompowania materacy, pontonu ...
Proponuję jeszcze zmienić klimartonik na manuala, opuszczanie szyb przerobić na korbkę a jak przepalą się ksenony wstawcie lampy na naftę, o wspomaganiu już nie wspomnę.
Proponuję jeszcze zmienić klimartonik na manuala, opuszczanie szyb przerobić na korbkę a jak przepalą się ksenony wstawcie lampy na naftę, o wspomaganiu już nie wspomnę.
zobaczymy czy będziesz taki mądry gdy wyjdziesz zimą któregoś dnia a auto leży na brzuchu, poduszek w ASo
zabrakło o cenie nie wspomne:)
Poduszki w ASO to koszt 880zł/sztuka. W serwisie Citroena w Poznaniu mieli na stanie tylko 2 sztuki. Zamienniki wzmocnione to koszt 599zł/sztuka i dają na nie 12 m-cy gwarancji. Po wymianie pozostaje się modlić o to , żeby kompresor wytrzymał jak najdłużej
Jacku w październiku 2013 wymieniałem prawą poduszkę po przebiegu 184kkm wymiana zajęła mi z wjechaniem i zjechaniem z podnośnika w zaprzyjaźnionym warsztacie dosłownie 10 min. kompresor naprawiałem sam bo oczywiście zimą zamarzł ale tylko dlatego, że skończyły się szczotki i nie miał siły ruszyć. Kłopoty z pneumatyką nie są mi obce i przerabiałem je jak większość z Was. Oczywiście wolałbym aby poduszki wytrzymywały dłużej ale takie kłopoty spotykają także użytkowników takich aut jak BMW, Audi czy Porshe Panamera, w którym jak kompresor zamarznie, a potem odpuści to i tak nie ma jazdy bo trzeba skasować błędy więc pozostaje laweta i podłączanie pod komputer. Mój sarkastyczny ton nie wynikał z tego że się przemądrzam, a tylko dlatego, że zawsze mamy wybór przy zakupie danego modelu. Pewne grupy usterek są przypisane do danej wersji i nic z tym nie zrobimy. Narzekamy na działanie sprzęgła ze skrzynią MCP ale dalej jeździmy bo frajda jazdy Pikusiem jest większa niż omawiane kłopoty. Co do dostępności poduszek to już kilka razy takie braki miały miejsce, a potem następował wysyp w hurtowniach i to w całkiem przystępnych cenach. Myślę, że i teraz też tak będzie, co więcej wreszcie pojawiły się zamienniki firmy Tech-France i o ich żywotności niedługo pewnie usłyszymy na tym forum. Dla zainteresowanych proponuję sprawdzić tutaj:
http://eparts-net.pl/4556-zawieszenie . Pozdrawiam wszystkich użytkowników C4 GP.
Tutaj jest temat szerzej opisany jak wymienić poduchy na sprężyny
każdy zrobi jak uważa, ja wywaliłem to cholerstwo i mam sprężynki. Jestem zadowolony, zwłaszcza że te podróbki poduchy lubią wyskakiwać a nowe przy 10 letnim aucie to trochę wygórowany koszt. Kompresor nie jest wieczny i tu też może być duży koszt. Sprężyny użwane plus wymiana może zamknąć się w 300-400 zł z nowymi około 600
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Wymiana uszkodzonych poduszek na
Witam miałem ten sam problem niecały rok temu. Moim zdaniem taka przeróbka nie ma żadnego sensu. Po pierwsze jest prawie dwukrotnie kosztowniejsza, po drugie jest zwykłą profanacją auta. Poduszki nowe w zamienniku dobrej jakości (również w wersji poprawionej/wzmocnionej) można kupić już za ok 500 pln a koszt robocizny za wymianę która jest "łatwa szybka i przyjemna" nie może być wysoki ( ja zapłaciłem 50pln) wymiana trwała niecałe 30 min i to bez pośpiechu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.