Dołączył: 16 Sty 2011 Posty: 73 Skąd jesteś (miejscowość / region): UK Posiadane auto: Kia Sorento 3.5 v6 Auto XS 2003
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 27 Sty 2013, 19:50
Temat postu:
szarpie, dlawi sie, chodzi jakby nie na wszystkich garach
Otoz wsiadam sobie do swojej cytryny 1.8. jade do sklepu (na zimnym silniku) i gdzies w polowie drogi (po kilometrze) wciskam sprzeglo, redukuje bieg na skrzyzowaniu, dodaje gazu a cytryna zaczyna sie dlawic i gasnie. Zatrzymalem sie i maska w gore. Silnikiem trzaslo tak ze caly uklad wydechowy sie trzasl i te trzesienia bylo czuc w kabinie. Wracam wiec do domu i tu sie zapala kontrolka (check engine). No wiec dzis niedziela ale zdazylem do sklepu myslac ze ktoras ze swiec padla. Nie mialem klucza do ich wykrecania wiec kupilem zestaw swiec + klucz i wracam do cytryny. Wymieniam swiece ale ku mojemu zdziwieniu zadna z tych starych nie byla zalana zebym mogl wine zwalic na cewke zaplonowa. Nie podlaczalem jeszcze cytryny do kompa bo o tej porze w niedziele nie ma szans. Natomiast zdjalem (nie wiem czemu) rure od filtru powietrza do przeplywomierza ( ta taka pomarszczona) i sie okazalo ze wnetrze tej plastikowej oslony od przeplywomierza jest cale mokre i ochlapane taka zoltawa mazia... co to takiego ? idac dalej tym tropem do tej obudowy wychodzi mala pomarszczona rurka ktora prowadzi do silnika nad cewka zaplonowa. przy silniku ta rurke odpialem ( od razu mi sie polamala w dwoch miejscach) i sie okazalo ze jest cala zapchana taka mazia zolta. Od razu dodam ze to morze byc moja wina bo auto jest niedogrzewane. jezdzi glownie do pracy codziennie robiac moze z 5 km. Glownie uzytkowane w miescie.
Przed chwila pojechala cewka do sprawdzenia.
Moze jakies inne jeszcze sugestie? podejrzewam moze wlasnie przeplywomierz, ale jesli go wymienie to jaka mam szanse ze sie znowu czyms nie zaleje? Chce wyeliminowac przyczyne a nie skutek. Juz jestem bezsilny, Wiem ze jak podlacze do kompa to i tak mi pokaze kilka bledow ktore od chwili awari zapisaly sie w komputerze a nie bede wiedzial od czego sie zaczelo.
Re: ( Citroen C5 ) szarpie, dlawi sie, chodzi jakby nie na wszystkich garach
Ta rolka z zoltym paskodztwem ktora prowadzi do gornej pokrywy silnika to odma czyli odpowietrznik korbowy silnika.Jesli jest zatkana tym to nalezy ja wyczyscic.To powoduje ze silnik pracuje nierowno i moze spowodowac nieszczelnosc uszczelek.Ta zolta masc to jest olej zmieszany z paliwem ,spalinami i brudem i nalezy od czasu do czasu ten wezyk przeczyscic benzyna do czysczenia hamulcow lub pdp.
Jesli cewka to niekonieczne beda swiece mokre raczej okopcone.
p0105 - obwod cisnienia bezwzglednego/cisnienia w rurze dolotowej
p0136 - obwod czujnikow O2 usterka dzialania
I teraz pytanie: Czy te bledy jednoznacznie wskazuja na cewke?
dwa ostatnie bledy 0105 i 0136 moga dotyczyc tego ulamanego plastikowego wezyka/odmy zalepionej tym czyms zoltej.
Dwa pierwsze moga wskazywac na uszkodzenie cewki tak? a ten 0120 ? to jakis przyokazji wykryty? czy tez ma zwiazek z cewka?
Cytat:
Jesli cewka to niekonieczne beda swiece mokre raczej okopcone.
no wlasnie 3 mialy taki jaby porcelanowy/bialy nalot a jedna byla czarna ...
Czekam Panowie na odpowiedz i po komentarzach bledow przez was zamawiam nowa cewke.[/quote]
Re: ( Citroen C5 ) szarpie, dlawi sie, chodzi jakby nie na wszystkich garach
po120 i po105 z powodu zatkanego wezyka.po120 przpustnica zapchana prawdopodobnie ,taka klapka regulujaca wlot powietrza ktora steroje obroty silnika lub jej czujnik.
po136 lambdasonde nr 2 wykazuje zle wydechy z powodu nie spalonego paliwa w celindrach wytwarzajac blad po300 czyli winowajce mamy cewke po350.
Jednak zajalbym sie najpierw bledami po120 i po105 zanim kupilbym cewke.
OBD II to jak gra w lotto,a cewka prawie 400 zl.
Dołączył: 16 Sty 2011 Posty: 73 Skąd jesteś (miejscowość / region): UK Posiadane auto: Kia Sorento 3.5 v6 Auto XS 2003
Piwa: 0/2
Wysłany: Wto 29 Sty 2013, 01:06
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) szarpie, dlawi sie, chodzi jakby nie na wszystkich garach
marco47 napisał:
po120 i po105 z powodu zatkanego wezyka.po120 przpustnica zapchana prawdopodobnie ,taka klapka regulujaca wlot powietrza ktora steroje obroty silnika lub jej czujnik.
Marco powiedz mi czy te bledy mogly wystapic w skutek odlaczenia czujnika na pracujacym silniku ? tzn odpialem jeden z czujnikow po czym silnik zgasl.
Re: ( Citroen C5 ) szarpie, dlawi sie, chodzi jakby nie na wszystkich garach
adixx87 napisał:
marco47 napisał:
po120 i po105 z powodu zatkanego wezyka.po120 przpustnica zapchana prawdopodobnie ,taka klapka regulujaca wlot powietrza ktora steroje obroty silnika lub jej czujnik.
Marco powiedz mi czy te bledy mogly wystapic w skutek odlaczenia czujnika na pracujacym silniku ? tzn odpialem jeden z czujnikow po czym silnik zgasl.
Mogly,bo te bledy wskazuja na zaklocenia pracy czujnikow a nie usterki.Jesli tak zrobiles to wykasowac bledy lexia lub elmem.
Nie zapomniej wyczyscic ten wezyk,w przeciwnym razie olej moze ujsc przez bagnet nie wiedzac o tym a wtedy jazda bez oleju.....zatrze sie silnik.
Ostatnio zmieniony przez marco47 dnia Wto 29 Sty 2013, 19:41, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.