jeszcze raz wypowiem się w temacie rozrządu. Wymieniony przy przebiegu 191 tys auto eksploatowane spokojnie bez szarżowania. Uważam tak jak jacekczewa, że 200 tys/10lat spokojnie wytrzyma ten rozrząd.
mechanik starej daty nieznający silnika HDI/TDCi dziwi się na takie wartości. U mnie przy wymianie polecili "normalną" wymianę 60tys max 80tys.
Mysle ze do 120-130tys mozesz spokojnie jezdzic..Koszt rozrządu z wymiana to 700-800zł i problem z głowy. Panowie mi mój mechanik powiedział wprostu,jak silnik padnie to taniej wyjdzie wymienić silnik i niz robic generalny remont. Ale niestety trzeba znac sie na tym silniku i umieć go naprawić a nie tylko "myślec" ze umie sie naprawić.
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Sro 07 Maj 2014, 20:24
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) kiedy wymiana rozrządu
O jakiej generalnej naprawie myslisz? Po zlej wymianie paska, czy po zerwaniu paska? Pisalem juz o tym, ale wolicie wzajemnie sie straszyc, niz troche pomyslec. Jesli w silniku HDI 1.6 16v i 2.0 16v, rowniez 2.2, padnie pasek to jedyny dodatkowy wydatek, to kupienie zestawu dzwigienek[koszt od 28 zl za sztuke] i zestawu paska. Czy trzeba wymyslac jakies remonty generalne? Cale ryzyko to 16 x 28 + wymiana to maks. 600 zl. No owszem jak wtryski zapieczone, to troche problemow jest, ale jakie to ma znaczenie. To ciagle nie jest remont generalny i nie wymaga wymiany silnika.
Jak sie napisze, wymieniaj po 30 tys., bo grozi wymiana silnika, to zaraz znajdzie sie taki, kto napisze 30 to za duzo, lepiej wcale nie jezdzic, a po 5 latach i tak wymienic. Paranoja. Instrukcja pisze 240 tys i 10 lat, to moze z nudow tak by skrocic do 120 tys, zawsze bedzie co robic. Wymieniam rozrzady i silniki rowniez naprawiam codziennie i nie widze problemu w stosowaniu instrukcji. Jesli kieruje sie danymi warsztatowymi w naprawach, to dlaczego nie wierzyc w okresy wymiany? Tym bardziej, ze ewentualne skutki sa wrecz smieszne. Pozdrawiam
potwierdzam 240 tys, mam kilka aut firmie z silnikami 1,6 hdi ( berlingo i partner) wszystkie przejechały od nowości ok 240 tys do wymiany rozrządu i właściwie wszystkie elementy były w całkiem niezłym stanie , pompy wody nie ciekły , rolki nie grały, pasek normalnie starty od napinacza i lekko przepracowany na zębach.......oczywiście zalożone zostaly nowe zestawy skf i śmigają dalej.....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.