Dołączył: 15 Maj 2012 Posty: 67 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: c4 grand picasso
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 08 Sty 2013, 15:00
Temat postu:
rozbiórka przednich lamp - soczewki regeneracja
Ponieważ nie jestem zadowolony z jakości świecenia moich xenonów (palniki wymienione na nowe - oryginalne nie zamienniki z chin) potrzebuję się dostać do odbłyśnika soczewki w celu sprawdzenia jego stanu i ewentualnej regeneracji. Czy ktoś się za to zabierał? wie jak zdementować lampy? jak je rozkleić aby nie narobić żadnej szkody?
Z tego co się orientuję to do czyszczenia reflektora nie trzeba go rozbierać. Fachowcy od reflektorów myją środek jakimś roztworem, niestety nie znam jego składu.
Rozłożenie sklejonego reflektora zawsze wiąże się z jego ewentualnym uszkodzeniem, przed jego rozklejaniem trzeba go podgrzać do odpowiedniej temperatury.
W moim przypadku na całej długości połączenia zostały ślady po rozklejaniu. _________________ Pozdrawiam Artur
dzięki za info a rozklejałeś go sam?
Posiadasz może jakąś instrukcję jak w ogóle wyjąć lampy?
Byłem ostatnio u fachowców i stwierdzili, że odbłyśnik jest jeszcze dobry tylko soczewka jest przykurzona od środka.
Pytanie tylko czy jest się w stanie dobrze określić stan odbłyśnika bez wcześniejszego dobrania się do niego.
Jeśli chodzi o roztwór to ja w poprzednim aucie czyściłem to ciepłą wodą i proszkiem do prania, później dokładne płukanko najpierw zwykłą wodą później demiralizowaną, wszystko się suszyło na słoneczku i nie było zacieków.
Różnica jest taka, że tam nie było elektroniki żadnej włożonej a teraz mam kupę kabelków silniczków itd itp.
Ja mam C5, ale myślę, że dużych różnic w konstrukcji i mocowaniu reflektora nie powinno być. Mój reflektor przerabiałem z anglika i rozklejał go "fachowiec", z tym że jak jeszcze nie zdążył zaschnąć rozklejałem go ponownie sam, bo oczywiście założył mi nie tą soczewkę co mu dałem.
Oprócz sklejenia na silikonie reflektor posiada jeszcze plastikowe zaczepy na całym obwodzie i to bardzo utrudnia jego rozklejenie. Do samego czyszczenia soczewki nie rozbierałbym reflektora, a raczej próbowałbym go przeczyścić przez otwór, w którym mocowany jest żarnik. Oczywiście przeszkadza tam ta metalowa przesłonka (wersja bixenon).
Co do wyjęcia reflektora z samochodu to konieczne może być zdjęcie zderzaka lub przynajmniej odchylenie jego górnej części.
Stan odbłyśnika można zweryfikować "na oko" - patrząc w soczewkę jej tło powinno być jasne. Podejrzewam, że jeżeli soczewka jest przydymiona to i odbłyśnik też.
Niestety przydymienie reflektorów to efekt świecenia ich przez 24godz/dobę i trzeba będzie pomyśleć o światłach dziennych _________________ Pozdrawiam Artur
Ostatnio zmieniony przez artcola dnia Czw 10 Sty 2013, 13:36, w całości zmieniany 1 raz
Ja na szczęście tych zaczepów wokół reflektora nie mam przynajmniej w górnej części, wersji bixenon też nie mam bo długie mam na oddzielnych żarówkach. A światła dzienne już sobie zainstalowałem
czy fachowiec twoje lampy rozklejał wkładając je do piekarnika?
Witam,
Chciałem kolejny raz odgrzać temat.
Posiadam od pół roku C4 GP z 2007r Polski salon, 239tyś przebiegu.
Lampy z których świecenia nie jestem zadowolony to bixenon skrętny (światła drogowe wspomagane przez oddzielne H7).
Jako, że większość czasu zimą jeżdżę po mieście to nie zauważam wtedy jak słabo świecą światła mijania, ale jak wyjeżdżam co jakiś czas za miasto to widać różnicę w świeceniu mijających mnie aut...
Nie sprawdziłem jeszcze stanu żarników D1S, tylko zajrzałem, że są zamontowane OSRAM XENARC - trudno powiedzieć ile mają czasu. Patrząc natomiast na soczewkę z zewnątrz widać, że nie jest to kryształ a nawet powiedziałbym, że są dosyć mętne zarówno jak świecą i jak są wyłączone.
Chciałbym przywrócić im pierwotny blask jednak dzwoniłem do 2 "fachowych firm" i usłyszałem, że jedna to w ogóle nie miała w rękach takiej lampy i zapewne trzeba ciąć obudowę żeby wyjąć mechanizm (podali za to rozsądną cenę), drudzy natomiast poradzili wymienić na początek żarnik i sprawdzić efekt a jeżeli będzie niezadowalający to oddać do nich na 2-3 dni za zawrotne pieniądze i zrobią jak nowe...
Po otrzymaniu takich informacji chciałbym spróbować sam zdiagnozować a najlepiej wymienić odbłyśnik na nowy i spolerować soczewkę. Potrzebuję informacji, czy sam w miarę domowych warunkach sobie poradzę. Głównie czy samemu wyjmę lampę bez demontażu zderzaka i czy uda się wyjąć z obudowy lampy bez jej rozklejania i cięcia całe ustrojstwo (soczewkę z odbłyśnikiem i mechanizmem skrętnym) - otwór z tyłu lampy wydaje się dosyć spory. Klosza nie potrzebuję czyścić i polerować z zewnątrz bo jest całkiem ok.
Kolejne pytanie i w sumie najważniejsze - czy ktoś podpowie, gdzie można zakupić lub oddać do regeneracji odbłyśniki?
Jeżeli ma ktoś ewentualnie sprawdzonych fachowców, którzy nie boją się podjąć wyzwania to również mogę rozważyć wysyłkę w Polskę.
Witam, mam ten sam problem / objaw. Znalazłeś kogoś sensownego kto opanuje lampy?
Pozdrawiam.
Arczi88 napisał:
Witam,
Chciałem kolejny raz odgrzać temat.
Posiadam od pół roku C4 GP z 2007r Polski salon, 239tyś przebiegu.
Lampy z których świecenia nie jestem zadowolony to bixenon skrętny (światła drogowe wspomagane przez oddzielne H7).
Jako, że większość czasu zimą jeżdżę po mieście to nie zauważam wtedy jak słabo świecą światła mijania, ale jak wyjeżdżam co jakiś czas za miasto to widać różnicę w świeceniu mijających mnie aut...
Nie sprawdziłem jeszcze stanu żarników D1S, tylko zajrzałem, że są zamontowane OSRAM XENARC - trudno powiedzieć ile mają czasu. Patrząc natomiast na soczewkę z zewnątrz widać, że nie jest to kryształ a nawet powiedziałbym, że są dosyć mętne zarówno jak świecą i jak są wyłączone.
Chciałbym przywrócić im pierwotny blask jednak dzwoniłem do 2 "fachowych firm" i usłyszałem, że jedna to w ogóle nie miała w rękach takiej lampy i zapewne trzeba ciąć obudowę żeby wyjąć mechanizm (podali za to rozsądną cenę), drudzy natomiast poradzili wymienić na początek żarnik i sprawdzić efekt a jeżeli będzie niezadowalający to oddać do nich na 2-3 dni za zawrotne pieniądze i zrobią jak nowe...
Po otrzymaniu takich informacji chciałbym spróbować sam zdiagnozować a najlepiej wymienić odbłyśnik na nowy i spolerować soczewkę. Potrzebuję informacji, czy sam w miarę domowych warunkach sobie poradzę. Głównie czy samemu wyjmę lampę bez demontażu zderzaka i czy uda się wyjąć z obudowy lampy bez jej rozklejania i cięcia całe ustrojstwo (soczewkę z odbłyśnikiem i mechanizmem skrętnym) - otwór z tyłu lampy wydaje się dosyć spory. Klosza nie potrzebuję czyścić i polerować z zewnątrz bo jest całkiem ok.
Kolejne pytanie i w sumie najważniejsze - czy ktoś podpowie, gdzie można zakupić lub oddać do regeneracji odbłyśniki?
Jeżeli ma ktoś ewentualnie sprawdzonych fachowców, którzy nie boją się podjąć wyzwania to również mogę rozważyć wysyłkę w Polskę.
Cześć,
Niestety nie znalazłem i sam będę próbował się za to zabrać.
Po instruktarzu mojego mechanika spróbuje zdemontować lampę i wyjąć "bebechy" lub sam odbłyśnik jak się uda. Oddam go wtedy do regeneracji w "Zakład Metalizacji Próżniowej Lech Grzybowski" 02-847 Warszawa, ul. Klubowa 5 za 50zł / szt.
Liczę, że soczewka będzie w dobrym stanie i nie będzie wymagała dodatkowych zabiegów.
Nowe żarniki chce kupić z oficjalnego sklepu żeby mieć pewność oryginalności i jakości http://allegro.pl/osram-2x-d1s-xenon-xenarc-cool-blue-intense-5000k-i6535621378.html
Tak więc czekam na wiosnę i trochę wolnego czasu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.