Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen Xsara ) Dławi auto, muli, bardziej zawiła historia z Citroenem :(



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen Xsara ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr.Z

Debiutant



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 36
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gryfice (zachodniopomorskie)
Posiadane auto: Citroen Xsara II Break 2001r, 1,6 16V PB+LPG
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 04 Sty 2013, 00:14
Temat postu:

Dławi auto, muli, bardziej zawiła historia z Citroenem :(


Witam

Od razu przejdę do sedna sprawy, mam problem z Citroenem Xsarą, a mianowicie sprawa wygląda następująco...

Od jakiegoś czasu zauważyłem pewien problem w mojej Xsarze, a mianowicie odpali normalnie dopiero za 3 razem, a konkretniej, wsiadam rano do auta, odpalam - odpali i zgaśnie, odpalam drugi raz - odpali i gaśnie, odpalam 3 raz - odpali i już nie gaśnie.

O co to może chodzić? Dodam że dzieję się to na zimnym silniku ale i także na ciepłym, tyle że sytuacja na ciepłym wygląda tak że odpali normalnie za 2 razem.

Sprawdzałem u mechanika przepustnice i jest czyściutka, mechanik na samym początku obstawiał że to może być krokowiec (bo falują także obroty na jałowym), ale jak zobaczył że tu jest elektryczna przepustnica to twierdzi że krokowiec jest wmontowany w przepustnice - Nie wiem czy ma racje czy nie bo ja to się nie znam na citroenach, a mechanik może też nie za bardzo się zna.

Co do auta to Xsara z silnikiem 1,6 16v benzyna + gaz.

Pare dni póżniej stała się tragedia, auto zaczęło mulić na benzynie... I nie reaguje od razu na gwałtowne wciśnięcie pedału gazu Tak jakby wszystko było z opóźnieniem. Przy jeździe to samo, jeśli powoli przyśpieszam jakoś idzie, a jak wcisnę pedał gwałtownie, to go przymuli i wkręca się bardzo powoli (głównie w niskiej partii obrotów) potem niby idzie normalnie.

Czyżby to było z powodu tego palącego się checka od dłuższego czasu? Może i ja też dzisiaj coś pokitrałem, bo grzebiąc przy aucie odłączyłem jakiś bezpiecznik przy aku na osobnym kablu bo myślałem że to od radia bo poprzedni właściciel mówił że pociągnął wiązkę do radia bezpośrednio od aku. I tak jakby od tego odłączenia bezpiecznika auto zamuliło, wpięcie bezpiecznika spowrotem nic nie dało.

Miałem zamiar pojechać na diagnostyke i wykasować błędy z kompa. Ostatni reset kompa był robiony jakieś 14000km temu - tak wynika z rozpiski poprzedniego właściciela. Mam dużą nadzieję że po wykasowaniu błędów, auto zacznie znów normalnie jeździć, bo jeśli to nie błędy w kompie to co?

Świece, cewka, przewody czy co?

Dodam że na LPG nie ma takiego zmulenia...

Elektryk był stwierdził że napięcie tak faluje i już, że mogą być lekko szczotki na alternatorze wyrobione ale to tak na "oko" stwierdza, poza tym pomierzył wszystko i napięcie w normie czy to na ładowaniu alternatora jak i ogólnie w całej instalacji.

Co do błędów, byłem, sprawdziłem i wykasowałem. były dwa błędy odnośnie sondy za katalizatorem, i jakieś 3 inne, jakiś czujnik etc, nie pamiętam dokładnie. Po wykasowaniu błędów auto ożyło, aczkolwiek nie w pełni, bo dalej czuć spadek mocy czy to na LPG czy na PB, tak jakby w dolnej partii obrotów nie zbierało się tak jak należy.

I tu zaczynają się schody bo za chiny nie wiem co to może być, Czy ta sonda faktycznie jest walnięta za katalizatorem, czy po prostu trzeba wyregulować LPG (ale gdyby to była wina LPG to by na benzynie nie było mulenia)
Wczoraj przez przypadek odłączyłem bezpiecznik na jakimś kablu który był że tak powiem "luzem" podpięty do akumulatora i od tamtej pory takie cyrki się zaczeły robić, auto zaczeło prychać, tzn strzelać w filtr czy tam gdzie, bo przy przygazowaniu potrafiło strzelić tak jakby spod maski.
Co więcej tak jak pisałem wcześniej auto reaguje z opóźnieniem na naciśnięcie pedału gazu, tj wciskam gaz do dechy i auto po dłuższej sekundzie dopiero się zbiera. Nie ma tak że wciskam gaz i auto momentalnie reaguje. Jakby go coś przydławiało, jakby lewego powietrza dostawało czy co?!
Zastanawia mnie czy przy tym strzale spod maski nie pękła mi czasem jakaś obudowa filtra czy co. Już sam nie wiem, całkowicie już zgłupiałem.

Co do regulacji gazu i sprawdzeniu pod kompem od LPG to może dopiero jutro się uda to zrobić bo gazownik nie ma programu pod ta moja badziewna instalacje ELPIGAZu.

Niech ktoś mi pomoże rozwiązać ten problem bo już nie daje rady, a co gorsza jutro wieczór lub w sobote czeka mnie trasa 800km i muszę się z tym uporać jutro.


Sorry że tak może troche nieskładniowo napisane, ale tekst skopiowany z innego forum (także citroena) z kilku postów.

Pozdrawiam
Mr.Z
Powrót do góry
jacekczewa

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 3784
Skąd jesteś (miejscowość / region): Czestochowa
Posiadane auto: Citro DS 5 2,0 hdi 163 KM 2014R
Piwa: 323/2
Wysłany: Pią 04 Sty 2013, 08:09
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara ) Dławi auto, muli, bardziej zawiła historia z Citroenem :(


- zmienić "falującego" napięciem mechanika

- zdiagnozować pracę sond ( wskazana diagnostyka)
- sprawdzic świece
Powrót do góry
gadu-gadu
ziggi86

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 267
Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska
Posiadane auto: C4 1.6 HDI VTR 110 KM bez FAP
Piwa: 26/2
Wysłany: Sob 05 Sty 2013, 11:35
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara ) Dławi auto, muli, bardziej zawiła historia z Citroenem :(


Heja,


Hmmm... ja bym zaczoł od sprawdzenia ciśnienia w układzie paliwowym czy pompa ze zbioronika podaje wystarczająco dużo paliwa i czy układ nie jest zapowietrzny gdzieś (nieszczelność).

To by tłumaczyło problemy z zapalaniem (musi się poprostu odpowietrzyć Smile albo zassać paliwo).

Druga rzecz - sliniczek krkowy - tu na potrzeby "diagnostyki" można go tylko wyczyścić - ale to bym sprawdził na samym końcu jak już nic kompletnie nie pomoże.

Trzecia... świece jak już to padło....

no i ostatnia.... filtr paliwa (o ile jest) i filtr na pompie paliwa w zbiorniku.

Taki sam problem dokładnie miałem w nubirze 1.6 z LPG - dokładnie te same objawy, okazało się że poprzedni właściciel jeździł tylko na gazie przez co z benzyny wytrącał się osad i potem zasysała go pompa paliwa aż do momentu aż się kompletnie zapchała (filtr). Wyglądało to tak że jedziesz naciskasz gaz do końca o silnik ledwo 3 k obrotów i wogóle nie miał mocy (ale to już było końcowe stadium Smile)

Po tym co czytam to jestem pewien na 98% że to to Smile


Napisz czy pomogło,

Pozdrawiam,

Piotrek
Powrót do góry
jafarek

Debiutant



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 40
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gorlice
Posiadane auto: Alfa Romeo 147 1.9JTDm 115KM
Piwa: 0/4
Wysłany: Czw 21 Lut 2013, 22:58
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara ) Dławi auto, muli, bardziej zawiła historia z Citroenem :(


Witam,

Ja w zasadzie od jakichś dwóch miesięcy mam podobny problem.
Wymieniłem świece, kable zapłonowe, przewody paliwowe - wszystkie elementy stare i nieźle wyeksploatowane. Niestety nic nie pomaga.
Nieraz zapala normalnie, nieraz to słyszę po silniku, że zaraz zgaśnie.

Mechanik twierdzi, że to problem z potencjometrem, czujnikiem położenie gazu (chyba jakoś tak to się nazywa).

Może to być wina tego elementu?
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
Rafał wawa

Dyskutant



Dołączył: 02 Cze 2012
Posty: 96
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Citroen Xsara II VTR
Piwa: 6/1
Wysłany: Wto 26 Lut 2013, 20:11
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara ) Dławi auto, muli, bardziej zawiła historia z Citroenem :(


jafarek napisał:
Witam,

Ja w zasadzie od jakichś dwóch miesięcy mam podobny problem.
Wymieniłem świece, kable zapłonowe, przewody paliwowe - wszystkie elementy stare i nieźle wyeksploatowane. Niestety nic nie pomaga.
Nieraz zapala normalnie, nieraz to słyszę po silniku, że zaraz zgaśnie.

Mechanik twierdzi, że to problem z potencjometrem, czujnikiem położenie gazu (chyba jakoś tak to się nazywa).

Może to być wina tego elementu?


NA 80% to wina pompy paliwa w Nexii 1,5 8V LPG pompe taką wymieniałem raz na dwa lata bo objawy były podobne z tym że reakcja na gaz była opóźniona ale po 2,5tyś obr szła jak burza na benzynce, natomiast na gazie zbierała się normalnie. wlej jakiś środek do czyszczenia zaworów do benzyny i pojeździj trochę jak nie pomoże to sprawdź filtr na pompie paliwa lub wymień. AHA I ZMIEŃ MECHANIKA Very Happy
PS. Gaz w 1,4 jest sterowany przez linkę gazu (spróbuj ją wyregulować) więc gdzie ten potencjometr?
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 26 Lut 2013, 20:11
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Mr.Z

Debiutant



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 36
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gryfice (zachodniopomorskie)
Posiadane auto: Citroen Xsara II Break 2001r, 1,6 16V PB+LPG
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 16 Kwi 2013, 22:26
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara ) Dławi auto, muli, bardziej zawiła historia z Citroenem :(


A jakie świece zastosować?

Bo spotkałem się z dwoma rodzajami że jedne świece są z nornalnym gwintem, a drugie z dwa razy dłuższym gwintem? Czy te z dłuższym gwintem nie będą za długie?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen Xsara ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen Xsara »

Opinie o samochodach Citroen Xsara - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


CitroenC4 Picasso

25 500

2012r.

130 000 km

śląskie

CitroenC4 SpaceTourer

59 800

2019r.

134 000 km

małopolskie

CitroenC4 Grand Picasso

19 990

2010r.

189 000 km

wielkopolskie

CitroenC-Elysée

32 900

2019r.

96 000 km

mazowieckie

CitroenC4 Picasso

55 900

2017r.

62 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System