Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C5 ) brak 5 biegu, wymieniać czy naprawiać skrzynię biegów?



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jagmin

Debiutant



Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gliwice / Jastarnia
Posiadane auto: C 5 Break '05 2.0 16V LPG
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 02 Sty 2013, 21:22
Temat postu:

brak 5 biegu, wymieniać czy naprawiać skrzynię biegów?


Witam

Zacznę od tego jak to się stało:
w trakcie jazdy na autostradzie coś stuknęło pod maską i przodu zaczął wydobywać się dźwięk jakby szurającego stukania.
Wyłączyłem silnik w trakcie jazdy - stuka nadal.
Zjechałem na parking i zatrzymałem się - stuka nadal.
Słuchałem pod maską i nie potrafiłem ustalić skąd dobiega.
Wyjeżdżam z parkingu i zonk - nie ma 5 biegu, a dźwięk ustał.

Teraz pytania:
Nie wiem jaki typ skrzyni mam. Na forum i w necie nie znalazłem informacji o takich awariach. Na alledrogo jest wystawionych wiele typów skrzyń, znalazłem że MkII benzyna 2.0 ma chyba 20DL31, lecz za chwilę taki typ podpisany był jako pochodzący z HDI.
1 - gdzie szukać oznaczenia na skrzyni biegów?
2 - jakie skrzynie pasują do mojego auta?
3 - czy można/ma sens zmieniać na 6-biegową?
4 - co może być uszkodzone, może zdecydować się na naprawę?

Stojąc przed perspektywą wymiany wolałbym mieć taką, gdzie obroty przy 130-150 km/h byłby niższe, a więc silnik cichszy. Lecz jak to ma się do prawidłowego obciążenia silnika, jego momentu obrotowego, etc.?
Powrót do góry
borillo

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 289
Skąd jesteś (miejscowość / region): Siedlce
Posiadane auto: Citroen C5 II 2.0 HDI (FAP) 2007r.
Piwa: 16/1
Wysłany: Czw 03 Sty 2013, 00:46
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) brak 5 biegu, wymieniać czy naprawiać skrzynię biegów?


Chyba nie ma sensu bawić się w skrzynię 6b. Dlaczego? Dlatego, że ten silnik jest zbyt słaby żeby włożyć do niego 6skrzynię, niby moc ok. 140KM, ale jak wrzucisz 6stkę to nie bardzo będzie czym jechać. Oczywiście można zmienić przełożenie ostatniego biegu przy jeździe 140km/h było 3k rpm, tylko że są też tego minusy. Na pewno auto będzie mniej elastyczne, bo będzie ustawione pod prędkość, a nie na moc. Moim zdaniem optymalne ustawienie skrzyni jest fabryczne. Nie ma co się oszukiwać c5 zwłaszcza z rzędowymi benzynówkami nie jest wyścigówką, jest to po prostu kanapa na kółkach, dla osób ceniących sobie komfort przede wszystkim i cichą pracę silnika podczas stania w korkach i skrobania szyb. Osobiście na twoim miejscu pozostałbym przy skrzyni 5ci biegowej. Wolałbym chyba wymienić skrzynię niż ją naprawiać, z drugiej jednak strony możesz kupić taką samą, lub nawet gorszą niż masz u siebie. Najlepiej poszukaj angola z jak najmniejszym przebiegiem i takim samym silnikiem, wtedy jest sens montaż używanej skrzyni.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Jagmin

Debiutant



Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gliwice / Jastarnia
Posiadane auto: C 5 Break '05 2.0 16V LPG
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 24 Sty 2013, 16:43
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) brak 5 biegu, wymieniać czy naprawiać skrzynię biegów?


Bez 5 biegu da się jeździć, lecz trochę go brakuje.
Wiadomo, że konieczna jest wymiana skrzyni, ponieważ całkowicie połamało zębatki 5 biegu.
Nie umiem ustalić zamienników, więc na taką samą, typ 20DM66.

Powrót do góry
kuuuba777

Czytelnik



Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie
Posiadane auto: Citroen C15 1.9D Family 2002r, C5 2.0 16V 2002r break
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 12 Maj 2018, 12:49
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) brak 5 biegu, wymieniać czy naprawiać skrzynię biegów?


Odgrzewam starego kotleta ale widzę, że nie padła żadna konkretna odpowiedź. Temat 5-go biegu w citroenach (i nie tylko) to dosyć popularny problem. Mieli zębatki i tracimy ostatni bieg. Piątka jest na końcu skrzyni więc żeby do niej zajrzeć nie trzeba wyciągać skrzyni! Wystarczy zdjąć dekiel. Jeżeli po awarii nie jeździliśmy samochodem to jest b. duża szansa, że nic oprócz piątki się nie uszkodziło. "Przejście" do reszty skrzyni jest otworem na górze i jest mała szansa że opiłki tam poszły i uszkodziły resztę biegów. (U mnie awaria była przy 160km/h i inne biegi nie dostały).
I teraz opcji jest kilka (piszę o citroen c5 2.0 16V ale schemat przy innych silnikach taki sam):
- kupić całą skrzynię za ok 700-900zł (bez sensu jeżeli inne biegi chodzą itd)
- kupić nowe zębatki 5-go biegu (w 2.016V jest przełożenie 44x35, ciężko je dostać, nowe oryg. koszt 700-800zł)
- kupić nowe zębatki o innym przełożeniu (np. na allegro jest 47x35 za niecałe 300zł)
- kupić używane zębatki (najlepiej przyłożyć wtedy też synchronizator z dawcy)
- kupić skrzynię z konkretnym przełożeniem i wyjąc sobie zębatki samemu

C5 ma moim zdaniem za wysokie obroty na 5-tce więc żeby je trochę obniżyć zdecydowałem się na przełożenie 47x35. Takie koła zębate występują w wielu różnych skrzyniach, które są oczywiście tańsze niż skrzynia do c5. Żeby nie być gołosłownym: zębatki takie znajdziemy w skrzyniach od peugeota 206 1.9d albo nawet w citroenie c15 1.9d, do którego całą skrzynię można kupić za 50zł! Ja kupiłem tył skrzyni za 70zł od puga 206 i śmigam bezproblemowo. Jak ktoś ma dylemat czy będzie pasować to polecam wziąć VIN z auta dawcy i po prostu sprawdzić sobie na stronie http://service.citroen.com jakie przełożenie ma dany samochód.

A co do samej wymiany, instrukcja z obrazkami krok po kroku jest na stronie:
http://www.eastment.net/BE3%20Gearbox%20Strip.htm
Oczywiście tam jest pokazane rozebranie całej skrzyni więc wszystkiego nie robimy:) Dla ludzi nie znających angielskiego piszę skróconą instrukcję:
- zdejmujemy nadkole
- spuszczamy olej ze skrzyni (klucz 23mm)
- demontujemy dekiel skrzyni (śruby 11mm i jedna 19mm)
- odkręcamy dwie nakrętki na obydwu wałkach (nasadka 28mm 12-kątna), wcześniej prostując zagięte kołnieże
- wybijamy zabezpieczenie z widełek (prościej jest to zrobić od dołu do góry, jakimś małym ampulem)
- wbijamy, jakiś bieg aby widełki się trochę wsunęły i ścigamy z wałka widełek pierścień zabezpieczający
- ściągamy widełki (siedzą na grubym wałku na kulce)razem z synchronizatorem, nie trzeba dużej siły
- ściągamy większe koło (bez oporów)
- ściągamy mniejsze koło (można podważyć lekko dwoma śrubokrętami jeśli stawia opór)
- czyścimy wszystko z opiłków, oglądamy wałki czy całe itd
- magnesem na teleskopie wyciągamy połamane zęby przez górny otwór z wnętrza skrzyni
- można pokręcić trochę skrzynią żeby wyłapać resztę nawet najmniejszych opiłków
- składamy w odwrotnej kolejności

Po wszystkim zalać świeży olej, słuchać odgłosów, jeżeli coś "zachrobocze" to od razu zlać olej i dać ponownie nowy. Jeżeli wszytko jest ok no to zrobić 50-100km i mimo wszystko na wszelki wypadek ponownie wymienić olej. Wchodzi 1,7L.
Na koniec jeszcze raz polecam wszytkim zmianę zębatki na 47x35, obroty na 5-tym biegu nieznacznie spadają, razem ze spalaniem i hałasem w środku. Poza tym takie zębatki dużo łatwiej dostać.

Pozdrawiam, życzę udanej naprawy i mam nadzieję, że komuś to pomoże zaoszczędzić parę stówek. Metoda pasuje w zasadzie do każdego citroena/peugeota.
Powrót do góry
michals6

Czytelnik



Dołączył: 25 Mar 2018
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łęczna Lubelskie
Posiadane auto: Citroen C5 kombi 2.0 16V 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 17 Maj 2018, 21:49
Temat postu:

Brak piątego biegu C5


Ja swojego citroen kupiłem właśnie z brakiem piątego biegu. Nie ukrywam że miałem nadzieję że tylko odkręcił się ale po zdjęciu dekla okazało się że nie będzie tak kolorowo Smile. Skrzynie do c5 są dość drogie dużo szperałem jeszcze jak nie było tego wątku i dopasowałem skrzynie od peugeota partnera 1.9 Smile. Skrzynia jest identyczna przełożenia też ( o dziwo ) jedynie co trzeba zmienić to przełożyć wybierak ze swojej skrzyni bo ten od peugeota jest inaczej wyprofilowany i nie założymy linki. Robota w sumie jak w każdym innym autem choć miałem 206 i w 1.40 min skrzynia była już na stole tutaj tak szybko nie pójdzie, pozdrawiam.

Ps. Na zdjęciu nie jest pokazane jak zdjąć małe koło jeśli nie macie odpowiedniego ściągacza z cienkimi nóżkami możecie zapomnieć o zdjęciu go. Ja choć mieszkam w 20 tys mieście objeździłem pięciu dobrych znajomych mechaników nikt nie miał takiego ściągacza po prostu nie podchodziły. Starą skrzynie zostawiłem sobie do zabawy to koła nie zdjąłem nawet podważając, tłukąc młotkiem itp jedynie co to jeszcze bardziej powyłamywały się ząbki.
_________________
Michał
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Czw 17 Maj 2018, 21:49
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
lorakn

Czytelnik



Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Waeszawa
Posiadane auto: Citroen C5
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 02 Sty 2019, 16:07
Temat postu:

5 bieg Citroen


Witam posiadam C5 2.0 I niestety przemielilo mi 5 bieg, I nie ma problemu ze zmiana tych kol z innej skrzyni sa to 2 godz roboty I cytrynka dalej smiga I to jeszcze lepiej szybciej I mniej pali na trasie.
Moja skrzynia to 20DL30 kola 44x35 niestety na szybko nie znalazlem takich kół wiec kupilem skrzynie 20DM65 od peugeota 1,6 hdi kola 47x31.
Powiem tak jestem bardzo zadowolony z tej zmiany jest szybsza I mniej pali na trasie.
Powrót do góry
woyu

Czytelnik



Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: C8 2.0 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 26 Mar 2019, 07:28
Temat postu:

Odgrzewam w temacie 20DM66


Czy ta skrzynia jest wymienna z 20DL30? Ktoś wie jakie są różnice 20DM66 vs 20DL30 ???

Mój silnik to 2.0 16V benzyna 140KM z 2005r.
Powrót do góry
Pzemo84

Czytelnik



Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolska
Posiadane auto: Citroen C5 2005 2.0 16V benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 28 Maj 2019, 20:14
Temat postu:

Skrzynia 20DM66 do wymiany


Witam,

widzę, żę poprzednikowi nikt nie odpowiedział, może jednak jakiś znawca się wypowie. Będę bardzo wdzięczny.
Również mam Citroena C5 2.0 16V 2005 roku z skrzynią 20DM66.

Muszę ją wymienić, 5 bieg wyskakuje, z wrzucaniem 1 czasami jest problem, dodatkowo hałasuje.

Z serwisu Citroena otrzymałem odpowiedz:
___________________________________
Poniżej podajemy dane skrzyni biegów:
PRZENIESIENIE NAPĘDU

SKRZYNIA MECHA 5
SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA)
SKRZYNIA MECHA BE4 J
PRZEKŁADNIA PRZEŁOŻENIE
CP 17 X 71
PRZEKŁADNIA PRĘDKOŚCIOMIERZA
CT 22 X NO
KOŁO STYLIZOWANE
KOŁO NA OBR. STAL. 16-CAL.
________________________________
Przeraziłem się, gdy zobaczyłem ceny tych skrzyń. Czy ktoś wie z jaką (tańszą) można podmienić w.w wymienianą
_________________
przemo
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C5 »

Opinie o samochodach Citroen C5 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


CitroenC4 Grand Picasso

13 500

2010r.

2 318 701 km

mazowieckie

CitroenC4 Picasso

26 900

2012r.

139 000 km

śląskie

CitroenC4 Grand Picasso

46 300

2014r.

162 200 km

podkarpackie

CitroenDS5

45 900

2014r.

210 000 km

kujawsko-pomorskie

CitroenC4 Picasso

17 000

2011r.

135 950 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System