Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C5 ) C5 III HDI EXCL - kilka pytań zanim kupię


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników oraz porady przed kupnem auta.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
citro_fun

Debiutant



Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 42
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wieliczka
Posiadane auto: Citroen C5 sedan 2.0 HDI / 2011
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 25 Gru 2012, 22:46
Temat postu:

C5 III HDI EXCL - kilka pytań zanim kupię


Spodobało mi się C5 III w sedanie z automatem..... i to bardzo !


Urzekła mnie linia, zawieszenie no i wyposażenie. Ale zanim kupię chciałem Was - Forumowiczów zapytać, o kilka spraw bo tu na forum opinii nieco "starych ' jest sporo ale napewno macie dużo "świeżych" skoro macie niemal nowe C5...
Niestety auto bedzie max 2 letnie i pewnie około 50 000 km -możeSmile

A więc :
1. Czy silnik 1,6 HDI w połaczeniu z automatem daje sobie rade z relatywnie cięzkim autem jakim jest C5?
Ile pali taki zestw po mieście ?
To nowa jednostka - czy jest awaryjna jakoś wybitnie ?

2. Czy zawieszenie pneumatyczne (Active III) jest awaryjne po 100 000 km i jakie sa pierwsze oznaki problemu z nim?

3. Ile pali po miescie najmocniejszy 2.0HDI 160 KM i czy to naprawde
widoczna różnica w dynamice lub kulturze pracy do HDI 140 KM ( bo to najlepiej rozpoznany motor HDI na rynku)

4. Przy jakim przebiegu zaczynaja sie problemy z filtrem sadzy (czy wogóle jest jakaś reguła ?)
Jakie są oznaki że taki filtr konczy życie (poza kontrolką na konsoli)

5. Czy ma ktoś doświadczenie z Inteligentnym systemem kontroli trakcji
- ma to sens - czy to zwykły "patent" na potrzeby reklamy ?

6. czy "duża nawigacja" daje sie aktualizować domowym sposobem czy tylko przez kosztowny kontakt z ASO ? No i jak oceniacie dokłądnośc i zanikanie sygnału na polskich drogach.....


Jest ktoś na forum kto sprzedaje "prawie pewne " takie auto ?
Powrót do góry
gadu-gadu
tomba313

Stały Bywalec



Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 141
Skąd jesteś (miejscowość / region): kielce
Posiadane auto: C 5 2008 Automat/ C 3 Pluriel 2004 senso/drive /kfx 700
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 26 Gru 2012, 00:57
Temat postu:

Re: C5 III HDI EXCL - kilka pytań zanim kupię


citro_fun napisał:
Spodobało mi się C5 III w sedanie z automatem..... i to bardzo !


Urzekła mnie linia, zawieszenie no i wyposażenie. Ale zanim kupię chciałem Was - Forumowiczów zapytać, o kilka spraw bo tu na forum opinii nieco "starych ' jest sporo ale napewno macie dużo "świeżych" skoro macie niemal nowe C5...
Niestety auto bedzie max 2 letnie i pewnie około 50 000 km -możeSmile

A więc :
1. Czy silnik 1,6 HDI w połaczeniu z automatem daje sobie rade z relatywnie cięzkim autem jakim jest C5?
Ile pali taki zestw po mieście ?
To nowa jednostka - czy jest awaryjna jakoś wybitnie ?

1.6 hdi z automatem to zasłaby


2. Czy zawieszenie pneumatyczne (Active III) jest awaryjne po 100 000 km i jakie sa pierwsze oznaki problemu z nim?

Naprawa w tej chwili jest tania , ja mam 173 000 km i jeszcze smiga

3. Ile pali po miescie najmocniejszy 2.0HDI 160 KM i czy to naprawde
widoczna różnica w dynamice lub kulturze pracy do HDI 140 KM ( bo to najlepiej rozpoznany motor HDI na rynku)
Moj 2.0 Hdi w miescie 9 - 13 litrow.

4. Przy jakim przebiegu zaczynaja sie problemy z filtrem sadzy (czy wogóle jest jakaś reguła ?)
Jakie są oznaki że taki filtr konczy życie (poza kontrolką na konsoli)
Fapa mozesz zapchac w tydzien , wiec tu poczytaj o technice jazdy z fapem , albo usun ok. 2000 zl .

5. Czy ma ktoś doświadczenie z Inteligentnym systemem kontroli trakcji
- ma to sens - czy to zwykły "patent" na potrzeby reklamy ?
W sam. ze skrzynia automatyczna nie ma tej opcji .

6. czy "duża nawigacja" daje sie aktualizować domowym sposobem czy tylko przez kosztowny kontakt z ASO ? No i jak oceniacie dokłądnośc i zanikanie sygnału na polskich drogach.....

Zanikanie sygnalu ? , sygnal GPS dziala tam gdzie widzi satelite , u mnie zawsze działa , aktualizacje zrobi dobry informatyk ktory ma checi i czas .


Jest ktoś na forum kto sprzedaje "prawie pewne " takie auto ?
Powrót do góry
bodzio.k

Debiutant



Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wejherowo
Posiadane auto: C5 Turier 2,0 HDI 163KM/189KM 2012 oraz vw up! 60KM
Piwa: 1/1
Wysłany: Sro 26 Gru 2012, 09:29
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 III HDI EXCL - kilka pytań zanim kupię


3. Ile pali po miescie najmocniejszy 2.0HDI 160 KM i czy to naprawde
widoczna różnica w dynamice lub kulturze pracy do HDI 140 KM ( bo to najlepiej rozpoznany motor HDI na rynku)

Mam C5 od 3 miesięcy i nie całe 3Tys przejechane. Jest 163konie i moim subiektywnym zdaniem to trochę mało(pamiętaj że C5 + dwie osoby to 1,9 tony). Obecne zużycie ropy to 8,8 z teraz odczyt z ostatnich 400km i tylko po mieście a jeżdżę spokojnie. Skrzynia manual.
Powrót do góry
citro_fun

Debiutant



Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 42
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wieliczka
Posiadane auto: Citroen C5 sedan 2.0 HDI / 2011
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 26 Gru 2012, 10:07
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 III HDI EXCL - kilka pytań zanim kupię


no to troszkę nie tak to sobie wyobrażałem....

o ile nie spodziewam sie awarii hydro w aucie do 100 000 km no i mogłem sobie wyobrazić że 1,6 może okazać sie nieodpowiedni do dużego auta to niepokoi mnie zapychający się FAP ( pewnie jak kupie zuto z przebiegiem to bedzie FAP już na wykonczeniu).

No ale nie będę ukrywał ze zaskoczyliscie mnie wysokim spalaniam !

"tomba" podaje niepokojący przedział 9-13 litrów
a "bodzio" nie odstaje od tego piszac 8,8 litra. Czyli jak znam Polaków około 10 po miescie jest prawdopodobne ( wybaczcie panowie taki wniosek)

Skad w takim razie biorą sie te srednie w autocentrum 5,5 -6,5 litra ?
Rozumiem skłonność kierowców do zaniżania spalania ale czyżby na trasie to auto z HDI paliło 2-3 litra ?

Jak to jest ?
( aktualnie mam Qattro TFSI + automat i po Krakowie zwykle 12 litrów )
wiec takie 10 litrów ropy po miescie szału nie robi ....
Powrót do góry
gadu-gadu
tomba313

Stały Bywalec



Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 141
Skąd jesteś (miejscowość / region): kielce
Posiadane auto: C 5 2008 Automat/ C 3 Pluriel 2004 senso/drive /kfx 700
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 26 Gru 2012, 11:27
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 III HDI EXCL - kilka pytań zanim kupię


No ja mieszkam w kielcach i srednio jezdzac po miescie i na wioske tj. 50 na 50 % spalanie wychodzi mi okolo 8,5 litra . Pracuje w niemczech we Frankfurcie am Main i tam ostatni komputer pokazał mi 12,3 litra przy dystansie 2 razy po 9 kilometrow . Jezdzilem ostatnio Citroenem DS5 w dieslu ( 160 km ) i spalanie w jedzie delikatnej mieszanej wyszło mi ok 7,6 l .
Osobiscie kupilbym benzyne i zalozyl gazownie .
Samochod daje naprawde duzy komfort .
Mam na dzien dzisiejszy 173000km ,
Wymiana sfer przy kolach z robocizna w Kielcach to ok. 1500 zł - 2000 ( za 4 sztuki ) z płynem to tez nie drogo .
Wymiana sterownika w skrz. autom to koszt tez ok. 1300- 1500 , ( srednio do wymiany po okolo 200 tyś .)
Fapa chyba osobiscie usune w krakowie w dobrej firmie , namiar od kolegi bede miał ( wiem ze jakas renomowana firma jakiegos zawodnika )
Reszta czesci w dobrych cenach
Swoje auto kupilem w Niemczech , przeplacilem ale bralem dla siebie .
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 26 Gru 2012, 11:27
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
tomba313

Stały Bywalec



Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 141
Skąd jesteś (miejscowość / region): kielce
Posiadane auto: C 5 2008 Automat/ C 3 Pluriel 2004 senso/drive /kfx 700
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 26 Gru 2012, 11:44
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 III HDI EXCL - kilka pytań zanim kupię


Mam dokladnie takiego jak szukasz ,( nie na sprzedaż ) wiec jak bedziesz chcial jakies info na temat samochodu chetnie pomoge pisz / dzwon .
Powrót do góry
citro_fun

Debiutant



Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 42
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wieliczka
Posiadane auto: Citroen C5 sedan 2.0 HDI / 2011
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 26 Gru 2012, 23:10
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 III HDI EXCL - kilka pytań zanim kupię


dzieki panowie ...

Jutro postaram się dorwać podobne testowe auto w salonie i osobiście sprawdzić przynajmniej częśc "legendy citroena"

Co do benzynowego motoru i gazu to odpada, bo zwykle auto zmieniem co 2 lata i robie okoł 20 000 km - więc w gaz nie inwestuje.Miałem w Jeep'ie ale to było jedyne wyjscie Smile

diesle miałem tylko służbowe ( prywatnie preferuje benzyne) ale przy obecnych cenach i kryzysie... moze trzeba zdanie zmienić.
Tylko te koszty "dodatkowe"w dieslach ..z drugiej strony " raz się żyje" Smile
no czas pokaże ...
Powrót do góry
gadu-gadu
citro_fun

Debiutant



Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 42
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wieliczka
Posiadane auto: Citroen C5 sedan 2.0 HDI / 2011
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 29 Gru 2012, 10:44
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 III HDI EXCL - kilka pytań zanim kupię


wrażenie po jeździe testowej (zwanej próbną)

a wiec był SEDAN 2,0HDI 163 KM Exclusive :

1. ZAWIESZENIE :
to faktycznie największa zaleta/innowacja tego auta. Revelacyjne wręcz tłumienie nierówności i reakcji zawieszenia na dziury (do sredniej wielkości)
w te wielkie bałem sie wjechać .....
Minimalne sygnały dochodzace do srodka auta to wielka zaleta, to zawieszenie + wyjątkowo "gabczaste" fotele sprawiają że praktycznie nie omijasz dziur tylko płyniesz. Moze sie to okazać zgubne dla zawieszenia w dłuższej ekspoloatacji , ale można Smile

ustawienie "SPORT" to w moim odbiorze zabieg marketingowy ( albo cos było popsute ... )

regulacja zawieszenia - to dla mnie nadal zagadka, ale moze tak ma być .... Siedząć w wewnatrz i podnoszać lub opuszczając auto nie widziałem zmiany (poza wskaźnikiem graficznym na konsoli)
De facto, gdy wysiadłem auto było w najwyższym położeniu - ciekawe ......

2. SILNIK :
i tu również jestem pod dużym wrażeniem. Miałem już do czynienia z HDI ale słabszym. Ten 163 KM naprawdę świetnie sobie radzi z tym autem . Szybka zmiana pasa ( czyli tzw zajechanie drogi innemu użytkownikowi ) nie stanowi problemu a wręcz jest przyjemne. Wszystko to zawdzięczamy dostępności duzego momentu obrotowego na biegu III co w praktyce oznacza ze całe miasto można przejechac na tym biegu właśnie. Cisza przy tym nie powala - ale tez wyjatkowy klekot to nie jest. Dosc przyjemne ten dzwiek - mimo że z benzyny się przesiadałem.

3. SKRZYNIA :
Ponieważ z automatu wsiadłem to byłoby bardzo subiektywnie, no to napisze tylko z porównaniu z MINI COOPER ... skrzynia ma za długi skok lewarka jak na nowoczesne auto no i precyzyjna to ona nie jest. Jednakże zestopniowanie dla mnie ok ( to pewnie zasługa diesla) a w połączeniu z odpowiednia wysokoscią podłokietnika było OK.

4. CISZA W ŚRODKU :
Z tym wyciszeniem o którym sie tyle pisze to przesada. W miesie diesla słychać ( przyjemnie) a na utostardzie - cisza, ale głownie dlatego ze dobra izolacja od zawieszenia i nie ma szumu od kół.

5. SPALANIE:
Troszkę "wydziwiania" po miescie i 8,8 litra ( napewno mozna by więcej)
na autostradzie 6,5 i spadało !!! ale 110 km/h to męka takim autem:)
6. POZOSTAŁE :
Nawi - nie sprawdziłem , nie było mapy na SD ( tu salon nieprzygotowany)
PANEL KIEROWCY - ogólnie "gadżeciarski" dużo się tam dzieje co może utrudniać kierowcy prace. Napewno po oswojeniau się z autem bedzie OK.

Subiektywna ocena w porówaniu z Niemcem 200KM , Quattro, automat, Pb

No i teraz muszę poszukać takiej cytryny z 2011 z przebiegiem do 20 KK za 50 K - to beda dobrze wydane pieniądze Smile
Powrót do góry
gadu-gadu
citro_fun

Debiutant



Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 42
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wieliczka
Posiadane auto: Citroen C5 sedan 2.0 HDI / 2011
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 29 Gru 2012, 21:46
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 III HDI EXCL - kilka pytań zanim kupię


no i dziś zrobiłem sobie "dzień dziecka" i przetestowałem ten sam silnik i klase pojazdu w stajni PSA - czyli Peugeot 508 HDI 163 KM

Tu za dużo nie dali pojeździć to i nic nie napiszę o salonie .....
Zrobie tylko podsumowanie końcowe ...

Poza systemem wyświetlania na szybie "HEAD UP" to nic emocjonujacego w tym aucie nie ma. Wszystko poprawne aż "nudno" mozna powiedzieć.
Dobrze skonfigurowane auto z 160 KM HDI za 89 000 pod koniec roku to dobra oferta. Ale nic tu nie kupicie z takim "zębem" jak C5

Ale nic mnie nie "wciąga" poza PEUGEOT RCZ !!! polecam jazde testową
motor 1,6 200 KM manual ...ale jazda i spalania poniżej 10 litrów !
Powrót do góry
gadu-gadu
borillo

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 289
Skąd jesteś (miejscowość / region): Siedlce
Posiadane auto: Citroen C5 II 2.0 HDI (FAP) 2007r.
Piwa: 16/1
Wysłany: Nie 30 Gru 2012, 00:08
Temat postu:

Re: C5 III HDI EXCL - kilka pytań zanim kupię


citro_fun napisał:
Spodobało mi się C5 III w sedanie z automatem..... i to bardzo !


Urzekła mnie linia, zawieszenie no i wyposażenie. Ale zanim kupię chciałem Was - Forumowiczów zapytać, o kilka spraw bo tu na forum opinii nieco "starych ' jest sporo ale napewno macie dużo "świeżych" skoro macie niemal nowe C5...
Niestety auto bedzie max 2 letnie i pewnie około 50 000 km -możeSmile

A więc :
1. Czy silnik 1,6 HDI w połaczeniu z automatem daje sobie rade z relatywnie cięzkim autem jakim jest C5?
Ile pali taki zestw po mieście ?
To nowa jednostka - czy jest awaryjna jakoś wybitnie ?

2. Czy zawieszenie pneumatyczne (Active III) jest awaryjne po 100 000 km i jakie sa pierwsze oznaki problemu z nim?

3. Ile pali po miescie najmocniejszy 2.0HDI 160 KM i czy to naprawde
widoczna różnica w dynamice lub kulturze pracy do HDI 140 KM ( bo to najlepiej rozpoznany motor HDI na rynku)

4. Przy jakim przebiegu zaczynaja sie problemy z filtrem sadzy (czy wogóle jest jakaś reguła ?)
Jakie są oznaki że taki filtr konczy życie (poza kontrolką na konsoli)

5. Czy ma ktoś doświadczenie z Inteligentnym systemem kontroli trakcji
- ma to sens - czy to zwykły "patent" na potrzeby reklamy ?

6. czy "duża nawigacja" daje sie aktualizować domowym sposobem czy tylko przez kosztowny kontakt z ASO ? No i jak oceniacie dokłądnośc i zanikanie sygnału na polskich drogach.....


Jest ktoś na forum kto sprzedaje "prawie pewne " takie auto ?


1. Zdecydowanie silnik 1.6 HDI jest zbyt słaby do takiej limuzyny, jeździłem taką konfiguracją tyle, że mk2 no i w manualu i powiem szczerze, że tylko tyle że jedzie, rewelacji nie ma, a spalanie? Zależy jak jeździsz. Myślę, że w 8 litrach przy dotykaniu pedału gazu powinieneś się wyrobićSmile Tylko proszę, nie piszcie że mniejszy silnik pali mniej, bo to wcale nie prawda, przynajmniej w przypadku c5tki. Ja jestem tego zdania, że pojemności i liczby cylindrów nic nie zastąpi. Raczej nowoczesne diesle wszystkie mają podobny osprzęt, a jak lejesz paliwo wiadomego pochodzenia to wszystko pochodzi... przy przebiegu rzędu 150k i większym musisz liczyć się, z ewentualnością wymiany/regeneracji (o ile jest możliwa) wtryskiwaczy, turbiny, sprzęgła z dwumasowym kołem zamachowym no i w wersji z automatem remontem skrzyni biegów.

2. Po 100k km wszystko powinno chodzić jak należy i nie powinno być problemów, w mk1 i mk2 też jest zawieszenie hydroaktywne 3 generacji i ludzie robią na tym setki tysięcy kilometrów Smile Ceny są dość przystępne, c5 to w końcu dość popularne auto, więc z częściami nie ma problemu większego. Pierwsze oznaki problemów mogą być różne, mogą być plamy pod spodem, może się nie poziomować lub opadać po zgaszeniu itd. Przyczyn może być wiele...

3. Spalanie zależy od stylu jazdy mój mk2 136 KM spala po mieście od ok. 9 litrów w górę, bo lubię depnąć Smile Nie ma ogromnej różnicy pomiędzy wersją 160cio i 140to konną, w moim odczuci osiągi są identyczne, z tym że 160KM ma więcej momentu i jest delikatnie bardziej elastyczny.

4. Tutaj reguły nie ma. Moja cytrynka ma 180k przelotu i z tego co mi mechanik powiedział jest w lepszym stanie niż nie jeden po 1/4 tego przebiegu. FAP PSA jest o tyle dobry, że dolewa się do niego płynu eolys. W razie problemów z FAPem userzy na pewno pomogą, przecież dla niektórych z nich czyszczenie filtra cząstek stałych to codzienność Smile

5. Każdy gadżet elektroniczny jest dobry, więc skoro to się nazywa "inteligentny system kontroli trakcji" to pewnie czemuś to służy, na elektronice się nie znam, więc nie będę się wypowiadał

6. Fabryczne nawigacje moim zdaniem są do kitu, lepiej jest kupić taką przyczepianą do szyby za kilkaset złotych niż przepłacać w salonie za fabryczną, do której ciężko o jakiekolwiek aktualizacje, no i oczywiście nikt nam za darmo tego nie zrobi, a serwisy tylko pieniądze umieją kasować.

Co do puga 508, to z zewnątrz mi się podoba, w środku też, ale ja również odczuwam, że to auto jest nudne... Niestety takie czasy przyszły, cieszmy się póki możemy sami fajerą kręcić, bo za 20 lat to już auta same będą nas wozić Smile
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników oraz porady przed kupnem auta. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C5 »

Opinie o samochodach Citroen C5 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników oraz porady przed kupnem auta.


CitroenC3 Aircross

59 900

2020r.

90 000 km

wielkopolskie

CitroenC4 Picasso

49 300

2017r.

155 680 km

podkarpackie

CitroenC4 Picasso

16 900

2007r.

230 000 km

śląskie

CitroenC4 SpaceTourer

59 800

2019r.

134 000 km

małopolskie

CitroenC4 Picasso

26 000

2012r.

184 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System