witam wszystkich
dwóch na trzech mechaników twierdzi że problem jest z turbiną-mianowicie
gdy auto jest rozgrzane ledwo wchodzi na 2500 obrotów powyżej już normalnie.
natomiast w zimne dni gdy jest nie rozgrzane problemu nie ma -pięknie się zbiera na każdych obrotach.
proszę o rade-myślę że nie tylko ja mam ten problem z silnikiem 1.4 hdi 16v
z góry dziękuje
Po pierwsze, jaki przebieg??
Po drugie, czy są jakieś dodatkowe objawy oprócz tego "zamulenia", tzn, czy turbina głośno pracuje, czy gwizda, czy zasysa powietrze przez układ dolotowy mocniej wraz ze wzrostem obrotów silnika??
Po trzecie, zależnie od powyższego, może być powodem zapchany filtr paliwa, albo wielce prawdopodobne FILTR Powietrza.. kiedy był wymieniany?? Przez to może nie mieć dobrej dawki powietrza, przez to turbo jest słabo wydajne..
A może trzeba go dobrze przedmuchać (po rozgrzaniu) na trasie w pełnym zakresie obrotów..
eeeeee dla kowali samochodowych ( wlasciwie powinni podkuwac konie ale nie wiadomo czy krzywdy zwierzakowi by nie zrobili ) to wszystkiemu winna jest turbina.....
Pamietam wiele lat temu w benzyniakach wszystkiemu winien byl silniczek krokowy... że auto nie ciągnęło, że dużo paliło winien był silnik krokowy tak ta magiczna nazwa robiła na "pseudomechanikach " wrażenie.
Co do porady dla kolegi rzeczywiście warto sprawdzic przede wszystkim filtry oraz zdiagnozowac czujnik temperatury cieczy chłodzącej ( może rozjechała mu sie charakterystyka mozna nawet zaryzykowac wydac ok 40 zeta i wymienic go )
witam
więc samochód jest od pół roku w rodzinie-oczywiście wszystkie filtry płyny no i rozrząd zostały wymienione.przebieg to 140tyś.o ile zgodny.
niepokojących dźwięków nie słychać,no i został przez jednego mechanika dość przegoniony na wysokim zakresie obrotów.
oczywiście że 40zł to nie żaden koszt -ale metodą hybił trafił można po kolei cały silnik wymienić.
może jeszcze raz na komputer tyle że tym razem w serwisie?
jeszcze jedno
byłem z nim na komputerze(nie w serwisie)
wykazało błąd czujnika położenia wałka,oczywiście został od razu wymieniony.jednak nic to nie dało
wiem ze na chybil trafił to nie sztuka wymieniac, nie pisałaś także że robiłaś diagnostykę, zła synchronizacja od czujnika wałków ma bardzo duży wpływ na osiągnięcie predkości obrotowej ale jesli zostal czujnik wymieniony to powinno byc ok ( mam nadzieje za skasowano bledy) natomiast co do czujnika temp. cieczy chłodzacej jesli rozjechala mu sie charakterystyka to nie wyskoczy bład bo po prostu jest sprawny lecz podaje błedne dane w niektórych zakresach temperatury cieczy i żle jest dobierana ilość paliwa podawana do silnika proponowalbym sprawdzic jeszcze raz najlepiej dedykowanym urzadzeniem czyli lexią lub digboxem , przeciez tam odczytac wiele parametrów łacznie z ciśnieniem turbiny podczas jazdy .....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C3 ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.