witam mam zawalony silnik olejem . pokażę na zdjęciu. ta część zaznaczona czerwoną strzałką co to jest? są dwie takie nie wiem czy to jakiś elektrozawór czy coś . nie znam się . Ona właśnie jest od spodu ochlapana olejem i to bardzo aż kapie . i reszta niżej też uwalone w oleju zaznaczone na czerwono. Dodam że nie za bardzo pracuje mi ten silnik. chyba zbyt głośny. przy dodawaniu gazu świszcze turbina. Właśnie jak bardzo ma być twarda ta rura co idzie do dolotu przy wciśnięciu gazu bo sprawdzałem i jest nie bardzo twarda da rade ją ścisnąć jak się gazu da. autko jeździ nie kopci .przyspieszenie trudno powiedzieć chyba trochę za słabo ciągnie jak na te 136koni. miałem mondeo 115kucy i lepiej chyba jeździła jeżeli chodzi o przyspieszanie na 4 5 biegu
linka do zdjęcia
Ostatnio zmieniony przez scund dnia Pią 01 Lut 2013, 00:36, w całości zmieniany 1 raz
witam ponownie pozwoliłem sobie delikatnie zmienić temat żeby nie stawiac nowego. Możliwe że to zachlapanie ma tez związane z tym co opiszę.
Witam. Fura ma słabą moc ale nie zawsze. Najbardziej da się odczuć jak przy 40kmh przerzucę na 3bieg i depnę w podłogę autko nie reaguje tzn powolutku dochodzi do 60 i dopiero ma zrywa. Na zimnym to już jest tragedia na każdym biegu muł ale dojdzie do 3tys obrotów i zrywa. Przy odpalaniu i na jałowym śmierdzi spalinami w kabinie, jak i delikatnie czuć na dupsku nierówną prace ale tylko na postoju. Pali mi na mieście ponad 10L. Podpinaliśmy z mechanikiem pod kompa wyskoczyło 3 błędy P2563 P0490 P0299. Zaślepiliśmy egr tu zaraz przy wlocie do kolektora bo do egra dopchać się to jest tragedia. skasowaliśmy błędy . test autko zrywa od razu. ale mija dzień i to samo. Na autostradzie jak właczę tempomat np na 160kmh przy 140kmh to zanim dojdzie do tych 160 to mija ponad minuta. przed tą sytuacja autko na tempomacie przyspieszało w kilka sek. byle jakie wzniesienie tempomat nie daje rady . Na czwartek jestem umówiony do mechanika i będziemy szukać tylko co, gdzie i za co się zabierać . Jak mieliście podobna sytuację dajcie znać lub jakieś pomysły na rozwiązanie problemu lub może ktoś sie już dobierał do egr i turbo w takim aucie i wie z której strony> Mechanik mówił, że cały dzień roboty. Na c4ownerr.org znalazłem tuorial jak wyczyścić w takim silniku egr ale niestety nie moge go ściągnąć jest error.
Autko ma nawalone 210tyś km rozrząd wymieniony podobno przy 110tyś
Dołączył: 12 Lip 2011 Posty: 267 Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska Posiadane auto: C4 1.6 HDI VTR 110 KM bez FAP
Piwa: 26/2
Wysłany: Sob 02 Lut 2013, 00:24
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) zachlapany olejem , słaba moc
Heja,
Hmmmm....
P2563 Negative gap between the reference turbo position and the position measured -> coś się chyba przycina w mechanizmie turbiny
P0490 Position indicator signal of the EGR valve : Positive loop gap
-> tu się coś pewnie zakleszczyło...
P0299 Turbocharging pressure regulation fault : Turbo pressure too low
-> zbyt niskie ciśnienie doładowania?
Ekspertem nie jestem ale tak drogą dedukcji to dla mnie to jak ch... strzelił zapieczone kierownice w turbinie- ktoś go długo Ci go tyrał na niskich obrotach... wszystkie turbiny ze zmienną geometrią trzeba regularnie deptać.
Bez rozbierania w sumie można by sprawdzić podciśnienie w pompie próżniowej - może ona nie za dobrze nie działa ?
Wszystko w sumie tłumaczy dlaczego Ci wierzga dopiero przy 3 k. Komputer jak będzie miał za niskie ciśnienie doładowania (o czym informuje za pomocą P0299) to nie wtryśnie więcej paliwa więc będzie mulił, nie koniecznie dymił.
Mogę nie mieć racji - ale może Ci coś moja droga dedukcji pomoże.
I napisz ostateczną diagnozę jak już coś się rozjaśni bo jestem ciekaw
Oczywiscie dam znać. Dzieki piotrek. Czytalem na c4owners ze koles mial identyczny błąd p2563. I wyszlo ze miał walniety jakiś elektrozawór sterowania turbina. Jest ich pododobno 3.ten walniety z tylu silnika po lewej.
Byłem dziś u mechanika podpiąć pod lexie co by się czegoś więcej dowiedzieć a tu błędów brak. a fura dalej zachowuje się jak wcześniej czyli jak w temacie. załamka. kupuję lexie dosyć płacenia za każdym razem. pytanie czy lexia z allegro z przedziału 400-600zł to wszystko chinszczyzna? i czy ta chinszczyzna daje radę?
. lexia zakupiona.wlasnie jestem po skanie w diagbox i o to co mi wyszło.
INJ : wtrysk/zaplon
Ramka odpowiedzi
R61FE00000000042E120C04016103060F0B07FE00038E03636099
R6180965504148000049655041480FFFFFFFF0201FFFFFFFF
R61FE00000000042E120C04016103060F0B07FE00038E03636099
Stan kalkulatora: HDI_SID803
Oznaczenie 1: 636099
Oznaczenie 2: 9655041480
Obecne błędy : 5
U1118 : Odbiór kalkulatora sieci CAN confort
Charakterystyka : brak komunikacji BSI lub klimatyzacji
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : ”błąd odległy .
Zmienne przypisane do usterki
Prędkość obrotowa silnika : 0 obr/min
wydatek wtrysku : 13.36 mg/wtrysk
temperatura płynu chłodzącego silnika : 54 ° C
predkosc pojazdu : 0 km/h
napięcie akumulatora : 12.32 Wolt(y)
Stan silnika : Silnik wyłączony
czas, który upłynął od + APC : 302 sekundy
napięcie zasilania czujników 1 : 4.988 Wolt(y)
napięcie zasilania czujników 2 : 5.00 Wolt(y)
obciążenie kalkulatora : 43 %
Napięcie sterujące wtryskiwaczy : 72.02 Wolt(y)
napięcie + APC : 0.00 Wolt(y)
P1693 : Przebudzenie kalkulatora sterowane zdalnie
Charakterystyka : Błąd odbioru funkcji start/stop
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : ”błąd odległy .
Zmienne przypisane do usterki
Prędkość obrotowa silnika : 0 obr/min
wydatek wtrysku : 13.36 mg/wtrysk
temperatura płynu chłodzącego silnika : 54 ° C
predkosc pojazdu : 0 km/h
napięcie akumulatora : 12.32 Wolt(y)
Stan silnika : Silnik wyłączony
czas, który upłynął od + APC : 303 sekundy
napięcie zasilania czujników 1 : 4.988 Wolt(y)
napięcie zasilania czujników 2 : 5.00 Wolt(y)
obciążenie kalkulatora : 43 %
Napięcie sterujące wtryskiwaczy : 72.02 Wolt(y)
napięcie + APC : 0.00 Wolt(y)
U2001 : Przebudzenie kalkulatora sterowane zdalnie
Charakterystyka : Brak żądania przebudzenia głównego albo żądanie nieważne
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : ”błąd odległy .
Zmienne przypisane do usterki
Prędkość obrotowa silnika : 0 obr/min
wydatek wtrysku : 13.36 mg/wtrysk
temperatura płynu chłodzącego silnika : 54 ° C
predkosc pojazdu : 0 km/h
napięcie akumulatora : 12.32 Wolt(y)
Stan silnika : Silnik wyłączony
czas, który upłynął od + APC : 303 sekundy
napięcie zasilania czujników 1 : 4.988 Wolt(y)
napięcie zasilania czujników 2 : 5.00 Wolt(y)
obciążenie kalkulatora : 43 %
Napięcie sterujące wtryskiwaczy : 72.02 Wolt(y)
napięcie + APC : 0.00 Wolt(y)
P2563 : Sygnał położenia zaworu turbosprężarki
Charakterystyka : Wartość większa od wartości zadanej
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
Prędkość obrotowa silnika : 2656 obr/min
wydatek wtrysku : 25.70 mg/wtrysk
temperatura płynu chłodzącego silnika : 80 ° C
predkosc pojazdu : 120 km/h
napięcie akumulatora : 14.35 Wolt(y)
Stan silnika : obciazony silnik
czas, który upłynął od + APC : 1108 sekundy
ciśnienie turbo zmierzone : 1002 mBar
wartość zadana ciśnienia turbo : 1363 mBar
zmierzony wydatek powietrza : 550 mg/wtrysk
RCO elektrozaworu ciśnienia turbodoładowania : 52 %
kopiowanie położenia turbo : 21 %
Temperatura powietrza otoczenia : -50 ° C
Stan regulacji turbosprężarki : regulowana
P0490 : Sygnał przekazywania położenia elektrycznego zaworu recyrkulacji spalin
Charakterystyka : Zawór nadmiernie zamkniety
Status : stały błąd .
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
Prędkość obrotowa silnika : 1408 obr/min
wydatek wtrysku : 15.42 mg/wtrysk
temperatura płynu chłodzącego silnika : 81 ° C
predkosc pojazdu : 36 km/h
napięcie akumulatora : 14.46 Wolt(y)
Stan silnika : obciazony silnik
czas, który upłynął od + APC : 364 sekundy
zalecony wydatek powietrza : 425 mg/wtrysk
zmierzony wydatek powietrza : 714 mg/wtrysk
cykliczny stosunek otwarcia elektrozaworu recyrkulacji spalin : 90 %
Okresowy Stosunek Otwarcia elektrozaworu przepustnicy Recyrkulacji Spalin : 10 %
Temperatura powietrza otoczenia : 5 ° C
kopiowanie położenia EGR : -100 %
zadana wartość położenia zaworu EGR : -99 %
cisnienie atmosferyczne : 1001 mBar
Dołączył: 12 Lip 2011 Posty: 267 Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska Posiadane auto: C4 1.6 HDI VTR 110 KM bez FAP
Piwa: 26/2
Wysłany: Pon 18 Lut 2013, 21:59
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) zachlapany olejem , słaba moc
Heja,
Trochę nie odpisywałem wiec sorry
Ja tez mam chińszczyznę i spoko działa więc jak by co to polecam
Co do błędów to coś nie łączy za bardzo - może styki/wiązka gdzieś lekko przetarta ? raczej czegoś takiego bym się spodziewał. Posprawdzaj czy wszystkie wtyczki przy komputerze silnika są podpinane dobrze i gumowe uszczelnienia wtyczek nie są zniszczone (tylko nie odpinaj niczego bez odłączenia akumulatora! po odłączeniu akumulatora też dobrze jest poczekać parę minut zanim się coś zacznie grzebać). Ja np miałem pourywane klamry przy wtyczkach do komputera silnika więc jak by co mogły się wysunąć....
No i oczywiście wtyczki przy BSI też było by warto pooglądać... wraz z kablami...
U mnie niby auto alarm był zakładany przez ASO i źle złożona była tylni wtyczka do lampy - dostawała się woda i styki troszkę pordzewiały i czasem komputer się pluł o lewą lampę z przodu że coś mu nie gra
Jakieś podejrzane styki/gniazda możesz poczyścić zmywaczem do styków (tylko oczywiście na odłączonym akumulatorze...i musisz poczekać aż dobrze wyschnie zmywacz zanim podłączysz wtyczkę...).
Co do EGRa to błąd chyba oczywisty
P2563 - tu chyba komputer wystarczająco dużo podpowiada co nie działa
dzieki piotrek. zapomniałem dodac ze skan byl na zaślepionym egr. dostałem info że egr wyciąga sie w 30min w tym silniku:) no ciekaw jestem jak. może ktoś zna właśnie ten dostęp i da rade opisać w 2 zdaniach mniej więcej którędy się dobrać. Perwsze co chę zrobić to wyczyścić silnik z oleju znaleźć przyczyne tego wycieku nastepnie wyczyścić dolot i ''egr'' sprawdzić szczelność wszystkich rurek jak to nie pomoże to wymiana czujnika położenia turbiny jak to nie to pewnie zawalone łopatki turbo , któ wie czy po czyszeniu egr i dolotu jak nie bedzie poprawy to go pogonie poprostu niech kto inny się martwi. mam jeszce 3 fotki z pomiaru zaraz wrzucę
Dołączył: 12 Lip 2011 Posty: 267 Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska Posiadane auto: C4 1.6 HDI VTR 110 KM bez FAP
Piwa: 26/2
Wysłany: Pon 18 Lut 2013, 23:19
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) zachlapany olejem , słaba moc
Heja,
No spoko, na początku na Twoim miejscu wziąłbym się może za turbo... ze względów ekonomicznych - jak się z tym uporasz to Ci mniej spali
Tylko nie ma się do niego dostać.. bez rozbierania podszybia - albo może od dołu? (jeśli masz kanał albo podnośnik...).
Co do podszybia to ciężko jest go niestety założyć, jak będę wymieniał olej w marcu-kwietniu to machnę jakiś toutorial jak to poskładać do kupy żeby nie odstawało.
Tu jeszcze ładnie widać gdzie jest potencjometr... dobrze że nie jest scalony z turbiną jako jeden element
Jeśli masz takie same turbo...
Ja np jak nie wiem jak coś wygląda albo jak się do tego dostać to oglądam zdjęcia używanych części z allegro - czasem się zdarza jakieś dobre zdjęcie...
dzieki piter. podszybie to ja juz mam obcykane. narazie jade na podpórkach:) bo nie mam wszystkich listew tych co sa na szybe nałożone ma ich być z tego co wiem 5. diagboxa nie uzywam bo mi cos kiepsko chodzi w sensie gryzie sie sie z lexia. ja nie mam pojecia jak cokolwiek mozna zrobić po zdjęciu podszybia . tam dalej nic nie widać . no nic czas umówić się z mechanikiem i zacząć coś działać
witam. autko odzyskało moc no może nie w 100% ale juz sie zbiera tylko stało sie to zaraz jak wywaliło mi check engine i Depollution system faulty. czyli teraz mam 2 stałe błędy kontrolke silnika plus Depollution system faulty i w 90% ''sprawne auto'' co ciekawe już mi błędów egru nie pokazuje
Ręce opadają. błędy kasowane powracają po 5min jazdy
Dołączył: 12 Lip 2011 Posty: 267 Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska Posiadane auto: C4 1.6 HDI VTR 110 KM bez FAP
Piwa: 26/2
Wysłany: Sob 23 Lut 2013, 20:39
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) zachlapany olejem , słaba moc
Heja,
Czekaj bo nie kumam... to w końcu coś zrobiłeś czy nie ? pisałeś że byłeś umówoiny z mechnikiem...
To że np Ci już czujnik padł to może być kolejna faza uszkodzenia czujnika (ale to raczej logiczne że lepiej nie będzie tylko gorzej jeśli czujnik już nie działa...)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.