Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C4 ) zachlapany olejem , słaba moc


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scund

Debiutant



Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): scunthorpe/uk
Posiadane auto: citroen c4 2.0hdi 2005r exclusive
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 09 Gru 2012, 16:48
Temat postu:

zachlapany olejem , słaba moc


witam mam zawalony silnik olejem . pokażę na zdjęciu. ta część zaznaczona czerwoną strzałką co to jest? są dwie takie nie wiem czy to jakiś elektrozawór czy coś . nie znam się . Ona właśnie jest od spodu ochlapana olejem i to bardzo aż kapie . i reszta niżej też uwalone w oleju zaznaczone na czerwono. Dodam że nie za bardzo pracuje mi ten silnik. chyba zbyt głośny. przy dodawaniu gazu świszcze turbina. Właśnie jak bardzo ma być twarda ta rura co idzie do dolotu przy wciśnięciu gazu bo sprawdzałem i jest nie bardzo twarda da rade ją ścisnąć jak się gazu da. autko jeździ nie kopci .przyspieszenie trudno powiedzieć chyba trochę za słabo ciągnie jak na te 136koni. miałem mondeo 115kucy i lepiej chyba jeździła jeżeli chodzi o przyspieszanie na 4 5 biegu
linka do zdjęcia


Ostatnio zmieniony przez scund dnia Pią 01 Lut 2013, 00:36, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
gadu-gadu
ziggi86

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 266
Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska
Posiadane auto: C4 1.6 HDI VTR 110 KM bez FAP
Piwa: 25/2
Wysłany: Sob 15 Gru 2012, 22:33
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) zachlapany olejem , słaba moc


Heja,

Patrzyłem u ojca w C5 II (ten sam silniki) i jest dokładnie to samo.

Ten zawór przy wlocie to "dozownik powietrza".

Olej bierze się tam z odmy (z tego co patrzyłem u ojca)- u Ciebie jest on schowana pod podszybiem więc raczej tam łatwo nie zaglądniesz.

Trochę oleju jest też na złączce od odmy i doprowadzenia powietrza.

Jeśli masz za dużo oleju w odmie to może być wina zapchanego filtra powietrza więc jak coś może warto było by go sprawdzić...

Na kilku forach w 407 ludzie tez mieli podobny problem więc może tam coś znajdziesz.

Co do "mułowatości" to możesz sobie przyśpieszenie zmierzyć i sprawdzić czy jest porównywalne z tym co podaje producent - jak tak "to ten typ tak ma" Smile

Powodzenia,

Pozdrawiam,

Piotrek
Powrót do góry
scund

Debiutant



Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): scunthorpe/uk
Posiadane auto: citroen c4 2.0hdi 2005r exclusive
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 01 Lut 2013, 00:42
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) zachlapany olejem , słaba moc


witam ponownie pozwoliłem sobie delikatnie zmienić temat żeby nie stawiac nowego. Możliwe że to zachlapanie ma tez związane z tym co opiszę.
Witam. Fura ma słabą moc ale nie zawsze. Najbardziej da się odczuć jak przy 40kmh przerzucę na 3bieg i depnę w podłogę autko nie reaguje tzn powolutku dochodzi do 60 i dopiero ma zrywa. Na zimnym to już jest tragedia na każdym biegu muł ale dojdzie do 3tys obrotów i zrywa. Przy odpalaniu i na jałowym śmierdzi spalinami w kabinie, jak i delikatnie czuć na dupsku nierówną prace ale tylko na postoju. Pali mi na mieście ponad 10L. Podpinaliśmy z mechanikiem pod kompa wyskoczyło 3 błędy P2563 P0490 P0299. Zaślepiliśmy egr tu zaraz przy wlocie do kolektora bo do egra dopchać się to jest tragedia. skasowaliśmy błędy . test autko zrywa od razu. ale mija dzień i to samo. Na autostradzie jak właczę tempomat np na 160kmh przy 140kmh to zanim dojdzie do tych 160 to mija ponad minuta. przed tą sytuacja autko na tempomacie przyspieszało w kilka sek. byle jakie wzniesienie tempomat nie daje rady . Na czwartek jestem umówiony do mechanika i będziemy szukać tylko co, gdzie i za co się zabierać . Jak mieliście podobna sytuację dajcie znać lub jakieś pomysły na rozwiązanie problemu lub może ktoś sie już dobierał do egr i turbo w takim aucie i wie z której strony> Mechanik mówił, że cały dzień roboty. Na c4ownerr.org znalazłem tuorial jak wyczyścić w takim silniku egr ale niestety nie moge go ściągnąć jest error.
Autko ma nawalone 210tyś km rozrząd wymieniony podobno przy 110tyś
Powrót do góry
gadu-gadu
ziggi86

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 266
Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska
Posiadane auto: C4 1.6 HDI VTR 110 KM bez FAP
Piwa: 25/2
Wysłany: Sob 02 Lut 2013, 00:24
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) zachlapany olejem , słaba moc


Heja,

Hmmmm....

P2563 Negative gap between the reference turbo position and the position measured -> coś się chyba przycina w mechanizmie turbiny

P0490 Position indicator signal of the EGR valve : Positive loop gap
-> tu się coś pewnie zakleszczyło...

P0299 Turbocharging pressure regulation fault : Turbo pressure too low
-> zbyt niskie ciśnienie doładowania?

Ekspertem nie jestem ale tak drogą dedukcji to dla mnie to jak ch... strzelił zapieczone kierownice w turbinie- ktoś go długo Ci go tyrał na niskich obrotach... wszystkie turbiny ze zmienną geometrią trzeba regularnie deptać.

Bez rozbierania w sumie można by sprawdzić podciśnienie w pompie próżniowej - może ona nie za dobrze nie działa ?

Wszystko w sumie tłumaczy dlaczego Ci wierzga dopiero przy 3 k. Komputer jak będzie miał za niskie ciśnienie doładowania (o czym informuje za pomocą P0299) to nie wtryśnie więcej paliwa więc będzie mulił, nie koniecznie dymił.

Mogę nie mieć racji - ale może Ci coś moja droga dedukcji pomoże.

I napisz ostateczną diagnozę jak już coś się rozjaśni bo jestem ciekaw Smile


Pozdrawiam,

Piotrek
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
scund

Debiutant



Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): scunthorpe/uk
Posiadane auto: citroen c4 2.0hdi 2005r exclusive
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 02 Lut 2013, 09:19
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) zachlapany olejem , słaba moc


Oczywiscie dam znać. Dzieki piotrek. Czytalem na c4owners ze koles mial identyczny błąd p2563. I wyszlo ze miał walniety jakiś elektrozawór sterowania turbina. Jest ich pododobno 3.ten walniety z tylu silnika po lewej.
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Sob 02 Lut 2013, 09:19
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
scund

Debiutant



Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): scunthorpe/uk
Posiadane auto: citroen c4 2.0hdi 2005r exclusive
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 06 Lut 2013, 03:08
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) zachlapany olejem , słaba moc


Byłem dziś u mechanika podpiąć pod lexie co by się czegoś więcej dowiedzieć a tu błędów brak. a fura dalej zachowuje się jak wcześniej czyli jak w temacie. załamka. kupuję lexie dosyć płacenia za każdym razem. pytanie czy lexia z allegro z przedziału 400-600zł to wszystko chinszczyzna? i czy ta chinszczyzna daje radę?
Powrót do góry
gadu-gadu
scund

Debiutant



Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): scunthorpe/uk
Posiadane auto: citroen c4 2.0hdi 2005r exclusive
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 08 Lut 2013, 21:05
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) zachlapany olejem , słaba moc


. lexia zakupiona.wlasnie jestem po skanie w diagbox i o to co mi wyszło.

INJ : wtrysk/zaplon
Ramka odpowiedzi
R61FE00000000042E120C04016103060F0B07FE00038E03636099
R6180965504148000049655041480FFFFFFFF0201FFFFFFFF
R61FE00000000042E120C04016103060F0B07FE00038E03636099

Stan kalkulatora: HDI_SID803
Oznaczenie 1: 636099
Oznaczenie 2: 9655041480
Obecne błędy : 5

U1118 : Odbiór kalkulatora sieci CAN confort
Charakterystyka : brak komunikacji BSI lub klimatyzacji
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : ”błąd odległy .
Zmienne przypisane do usterki
Prędkość obrotowa silnika : 0 obr/min
wydatek wtrysku : 13.36 mg/wtrysk
temperatura płynu chłodzącego silnika : 54 ° C
predkosc pojazdu : 0 km/h
napięcie akumulatora : 12.32 Wolt(y)
Stan silnika : Silnik wyłączony
czas, który upłynął od + APC : 302 sekundy
napięcie zasilania czujników 1 : 4.988 Wolt(y)
napięcie zasilania czujników 2 : 5.00 Wolt(y)
obciążenie kalkulatora : 43 %
Napięcie sterujące wtryskiwaczy : 72.02 Wolt(y)
napięcie + APC : 0.00 Wolt(y)


P1693 : Przebudzenie kalkulatora sterowane zdalnie
Charakterystyka : Błąd odbioru funkcji start/stop
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : ”błąd odległy .
Zmienne przypisane do usterki
Prędkość obrotowa silnika : 0 obr/min
wydatek wtrysku : 13.36 mg/wtrysk
temperatura płynu chłodzącego silnika : 54 ° C
predkosc pojazdu : 0 km/h
napięcie akumulatora : 12.32 Wolt(y)
Stan silnika : Silnik wyłączony
czas, który upłynął od + APC : 303 sekundy
napięcie zasilania czujników 1 : 4.988 Wolt(y)
napięcie zasilania czujników 2 : 5.00 Wolt(y)
obciążenie kalkulatora : 43 %
Napięcie sterujące wtryskiwaczy : 72.02 Wolt(y)
napięcie + APC : 0.00 Wolt(y)


U2001 : Przebudzenie kalkulatora sterowane zdalnie
Charakterystyka : Brak żądania przebudzenia głównego albo żądanie nieważne
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : ”błąd odległy .
Zmienne przypisane do usterki
Prędkość obrotowa silnika : 0 obr/min
wydatek wtrysku : 13.36 mg/wtrysk
temperatura płynu chłodzącego silnika : 54 ° C
predkosc pojazdu : 0 km/h
napięcie akumulatora : 12.32 Wolt(y)
Stan silnika : Silnik wyłączony
czas, który upłynął od + APC : 303 sekundy
napięcie zasilania czujników 1 : 4.988 Wolt(y)
napięcie zasilania czujników 2 : 5.00 Wolt(y)
obciążenie kalkulatora : 43 %
Napięcie sterujące wtryskiwaczy : 72.02 Wolt(y)
napięcie + APC : 0.00 Wolt(y)


P2563 : Sygnał położenia zaworu turbosprężarki
Charakterystyka : Wartość większa od wartości zadanej
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
Prędkość obrotowa silnika : 2656 obr/min
wydatek wtrysku : 25.70 mg/wtrysk
temperatura płynu chłodzącego silnika : 80 ° C
predkosc pojazdu : 120 km/h
napięcie akumulatora : 14.35 Wolt(y)
Stan silnika : obciazony silnik
czas, który upłynął od + APC : 1108 sekundy
ciśnienie turbo zmierzone : 1002 mBar
wartość zadana ciśnienia turbo : 1363 mBar
zmierzony wydatek powietrza : 550 mg/wtrysk
RCO elektrozaworu ciśnienia turbodoładowania : 52 %
kopiowanie położenia turbo : 21 %
Temperatura powietrza otoczenia : -50 ° C
Stan regulacji turbosprężarki : regulowana


P0490 : Sygnał przekazywania położenia elektrycznego zaworu recyrkulacji spalin
Charakterystyka : Zawór nadmiernie zamkniety
Status : stały błąd .
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
Prędkość obrotowa silnika : 1408 obr/min
wydatek wtrysku : 15.42 mg/wtrysk
temperatura płynu chłodzącego silnika : 81 ° C
predkosc pojazdu : 36 km/h
napięcie akumulatora : 14.46 Wolt(y)
Stan silnika : obciazony silnik
czas, który upłynął od + APC : 364 sekundy
zalecony wydatek powietrza : 425 mg/wtrysk
zmierzony wydatek powietrza : 714 mg/wtrysk
cykliczny stosunek otwarcia elektrozaworu recyrkulacji spalin : 90 %
Okresowy Stosunek Otwarcia elektrozaworu przepustnicy Recyrkulacji Spalin : 10 %
Temperatura powietrza otoczenia : 5 ° C
kopiowanie położenia EGR : -100 %
zadana wartość położenia zaworu EGR : -99 %
cisnienie atmosferyczne : 1001 mBar
Powrót do góry
gadu-gadu
ziggi86

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 266
Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska
Posiadane auto: C4 1.6 HDI VTR 110 KM bez FAP
Piwa: 25/2
Wysłany: Pon 18 Lut 2013, 21:59
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) zachlapany olejem , słaba moc


Heja,

Trochę nie odpisywałem wiec sorry Smile

Ja tez mam chińszczyznę i spoko działa więc jak by co to polecam Smile

Co do błędów to coś nie łączy za bardzo - może styki/wiązka gdzieś lekko przetarta ? raczej czegoś takiego bym się spodziewał. Posprawdzaj czy wszystkie wtyczki przy komputerze silnika są podpinane dobrze i gumowe uszczelnienia wtyczek nie są zniszczone (tylko nie odpinaj niczego bez odłączenia akumulatora! po odłączeniu akumulatora też dobrze jest poczekać parę minut zanim się coś zacznie grzebać). Ja np miałem pourywane klamry przy wtyczkach do komputera silnika więc jak by co mogły się wysunąć....

No i oczywiście wtyczki przy BSI też było by warto pooglądać... wraz z kablami...

U mnie niby auto alarm był zakładany przez ASO i źle złożona była tylni wtyczka do lampy - dostawała się woda i styki troszkę pordzewiały i czasem komputer się pluł o lewą lampę z przodu że coś mu nie gra Smile

Jakieś podejrzane styki/gniazda możesz poczyścić zmywaczem do styków (tylko oczywiście na odłączonym akumulatorze...i musisz poczekać aż dobrze wyschnie zmywacz zanim podłączysz wtyczkę...).


Co do EGRa to błąd chyba oczywisty Very Happy

P2563 - tu chyba komputer wystarczająco dużo podpowiada co nie działa Smile


Pozdrawiam,

Piotrek
Powrót do góry
scund

Debiutant



Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): scunthorpe/uk
Posiadane auto: citroen c4 2.0hdi 2005r exclusive
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 18 Lut 2013, 22:37
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) zachlapany olejem , słaba moc


dzieki piotrek. zapomniałem dodac ze skan byl na zaślepionym egr. dostałem info że egr wyciąga sie w 30min w tym silniku:) no ciekaw jestem jak. może ktoś zna właśnie ten dostęp i da rade opisać w 2 zdaniach mniej więcej którędy się dobrać. Perwsze co chę zrobić to wyczyścić silnik z oleju znaleźć przyczyne tego wycieku nastepnie wyczyścić dolot i ''egr'' sprawdzić szczelność wszystkich rurek jak to nie pomoże to wymiana czujnika położenia turbiny jak to nie to pewnie zawalone łopatki turbo , któ wie czy po czyszeniu egr i dolotu jak nie bedzie poprawy to go pogonie poprostu niech kto inny się martwi. mam jeszce 3 fotki z pomiaru zaraz wrzucę

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/96f21a25655a9c56.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5cfd25688fdb3ea8.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/be9b0e7670f3f61e.html
Powrót do góry
gadu-gadu
ziggi86

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 266
Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska
Posiadane auto: C4 1.6 HDI VTR 110 KM bez FAP
Piwa: 25/2
Wysłany: Pon 18 Lut 2013, 23:19
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) zachlapany olejem , słaba moc


Heja,

No spoko, na początku na Twoim miejscu wziąłbym się może za turbo... ze względów ekonomicznych - jak się z tym uporasz to Ci mniej spali Smile

Tylko nie ma się do niego dostać.. bez rozbierania podszybia - albo może od dołu? (jeśli masz kanał albo podnośnik...).

Co do podszybia to ciężko jest go niestety założyć, jak będę wymieniał olej w marcu-kwietniu to machnę jakiś toutorial jak to poskładać do kupy żeby nie odstawało.

Heh... no popatrz....:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic687669-30.html

Wink

tu bym może zaczął Wink


Pozdrawiam,

Piotrek
Powrót do góry
ziggi86

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 266
Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska
Posiadane auto: C4 1.6 HDI VTR 110 KM bez FAP
Piwa: 25/2
Wysłany: Pon 18 Lut 2013, 23:20
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) zachlapany olejem , słaba moc


A no i jeszcze jedno... czemu używasz Lexi a nie DiagBoxa ? Smile lexia taka toporna jak dla mnie...

Pozdrawiam,

Piotrek
Powrót do góry
ziggi86

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 266
Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska
Posiadane auto: C4 1.6 HDI VTR 110 KM bez FAP
Piwa: 25/2
Wysłany: Pon 18 Lut 2013, 23:23
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) zachlapany olejem , słaba moc


http://obrazki.elektroda.pl/9715819000_1332841357.jpg

Tu jeszcze ładnie widać gdzie jest potencjometr... dobrze że nie jest scalony z turbiną jako jeden element Very Happy

Jeśli masz takie same turbo...

Ja np jak nie wiem jak coś wygląda albo jak się do tego dostać to oglądam zdjęcia używanych części z allegro - czasem się zdarza jakieś dobre zdjęcie...

Pozdrawiam,

Piotrek
Powrót do góry
scund

Debiutant



Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): scunthorpe/uk
Posiadane auto: citroen c4 2.0hdi 2005r exclusive
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 18 Lut 2013, 23:50
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) zachlapany olejem , słaba moc


dzieki piter. podszybie to ja juz mam obcykane. narazie jade na podpórkach:) bo nie mam wszystkich listew tych co sa na szybe nałożone ma ich być z tego co wiem 5. diagboxa nie uzywam bo mi cos kiepsko chodzi w sensie gryzie sie sie z lexia. ja nie mam pojecia jak cokolwiek mozna zrobić po zdjęciu podszybia . tam dalej nic nie widać . no nic czas umówić się z mechanikiem i zacząć coś działać
Powrót do góry
gadu-gadu
scund

Debiutant



Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): scunthorpe/uk
Posiadane auto: citroen c4 2.0hdi 2005r exclusive
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 23 Lut 2013, 15:21
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) zachlapany olejem , słaba moc


witam. autko odzyskało moc no może nie w 100% ale juz sie zbiera tylko stało sie to zaraz jak wywaliło mi check engine i Depollution system faulty. czyli teraz mam 2 stałe błędy kontrolke silnika plus Depollution system faulty i w 90% ''sprawne auto'' co ciekawe już mi błędów egru nie pokazuje
Ręce opadają. błędy kasowane powracają po 5min jazdy

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c27345aefc6f5afc.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b34563fdcf1b4ad4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/27d880dfacbc2ae0.html
Powrót do góry
gadu-gadu
ziggi86

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 266
Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska
Posiadane auto: C4 1.6 HDI VTR 110 KM bez FAP
Piwa: 25/2
Wysłany: Sob 23 Lut 2013, 20:39
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) zachlapany olejem , słaba moc


Heja,

Czekaj bo nie kumam... to w końcu coś zrobiłeś czy nie ? pisałeś że byłeś umówoiny z mechnikiem...

To że np Ci już czujnik padł to może być kolejna faza uszkodzenia czujnika (ale to raczej logiczne że lepiej nie będzie tylko gorzej jeśli czujnik już nie działa...)


Pozdrawiam,

Piotrek
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C4 »

Opinie o samochodach Citroen C4 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy.


Citroen

C4

39 900

2016r.

149 099 km

małopolskie

Citroen

C5

54 900

2014r.

179 989 km

opolskie

Citroen

Berlingo

49 999

2015r.

144 480 km

małopolskie

Citroen

C3 Aircross

77 900

2018r.

2 km

małopolskie

Citroen

C4 Picasso

94 900

2017r.

11 049 km

małopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2018 Created by idealneT and OM System