Dołączył: 01 Mar 2010 Posty: 76 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko Biała Posiadane auto: Citroen 11 CV coupe, silnik poj. 1911cm3, rocznik 1936, kolor czarny
Piwa: 54/2
Wysłany: Wto 23 Cze 2015, 15:32
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) ile oleju powinien brać silnik 2.0 16V
Nie przesadzajcie z tym zużyciem oleju, proponuję zamiast patrzeć na prędkości z jakimi się jeździ sprawdzić raczej kompresję silnika, jeśli puszcza na pierścieniach to wymienić pierścienie. Sprawdzenie kompresji to 20 minut roboty i z 50zł za usługę. Panowie, zużywa olej to silnik dwusuwowy, 1L na 3000km to chyba syrena potrzebowała lub trabant
Re: ( Citroen C5 ) ile oleju powinien brać silnik 2.0 16V
Ja na początku zalałem castrol 5W30 i zauważyłem że dość dużo oleju silnik bierze, zmieniłem na total 5W40 i problemu już nie ma. Widocznie francuski silnik lubi francuski olej
Dołączył: 24 Sie 2014 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): ZG Posiadane auto: C5 MK3 2.0 2009
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 13 Sie 2016, 12:06
Temat postu:
Citroen C5 2009 benzyna 2.0
Dzisiaj po 10k kilometrów dolałem równo 0,5L 5W40 Castrol Magnatec.
Oleju było jeszcze ponad minimum i dolałem do środka miarki.
Czy nie za dużo spala tego oleju
Dzisiaj po 10k kilometrów dolałem równo 0,5L 5W40 Castrol Magnatec.
Oleju było jeszcze ponad minimum i dolałem do środka miarki.
Czy nie za dużo spala tego oleju
p.s. Przebieg 195k km.
po 10kkm to sie olej wymienia a nie dolewa _________________
Dołączył: 24 Sie 2014 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): ZG Posiadane auto: C5 MK3 2.0 2009
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 13 Sie 2016, 14:48
Temat postu:
Re: Citroen C5 2009 benzyna 2.0
machony79 napisał:
wampir88 napisał:
Dzisiaj po 10k kilometrów dolałem równo 0,5L 5W40 Castrol Magnatec.
Oleju było jeszcze ponad minimum i dolałem do środka miarki.
Czy nie za dużo spala tego oleju
p.s. Przebieg 195k km.
po 10kkm to sie olej wymienia a nie dolewa
Cytrynka pokazuje wymianę co 15k km (lub 12,5 nie pamiętam dokładnie).
Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): Płock Posiadane auto: renault megane
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 17 Sie 2016, 16:13
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) ile oleju powinien brać silnik 2.0 16V
W chwili obecnej jeśli auto od wymiany do wymiany przy pojemności około 2.0 połknie około 0,5 L oleju to żaden problem wręcz norma. Poruszamy się albo w zatłoczonych miastach albo po nielicznych autostradach i eskach ze znacznymi prędkościami i wówczas nie ma się co dziwić,że auto coś weźmie, od wielu lat jeżdżę na Shellu 5W40 i ni mam problemu z autami.
Re: ( Citroen C5 ) ile oleju powinien brać silnik 2.0 16V
Ja zalalem wczoraj 5w40 valvoline maxlife fullsyn, po castrolu magnatecu
. W sobote robie 600km dam znac czy pije jak castrola.... _________________ Bartecki
Re: ( Citroen C5 ) ile oleju powinien brać silnik 2.0 16V
Ja po wymianie oleju dolałem już 3 litry a zrobiłem prawie 11500.tys km. Jestem umówiony na wymianę ale nie wiem na jaki olej zmienić, mam teraz wlany Mobil super 3000 5W 30 a mój mechanik chce wlać taki sam ale 5w40. Czy to jest dobra decyzja?
Re: ( Citroen C5 ) ile oleju powinien brać silnik 2.0 16V
Witam, czy komuś się udało zmniejszyć zużycie oleju???? Mój przy normalnej jeździe spała ok 0,8 na 100 km , ma moc nie dymi, wydech nie najgorszy, wycieków nie ma za dużo przebieg poniżej 200 tys. Silnik ładnie pracuje i nie wiem co zrobić, jak ktoś rozwiąże taki problem to niech napisze co było przyczyną
Re: ( Citroen C5 ) ile oleju powinien brać silnik 2.0 16V
A więc po krótce;Cytryna C8, 2.0 16 V, RFJ (EW10A) po wymianie oleju i filtrów (gazowy przegląd również, Holenderskie GFI) zapomniało mi się i zrobiłem 25 kkm. Najpierw wypadanie zapłonu na jednym garze potem na wszystkich. Wymiana świec na Bosch iryda- tylko 700 km i padły (ceramika kręciła się) następna Iskra i to samo. Wymiana cewki (sic!) i lipa. Zmierzyłem ciśnienie na garach... 11, 10,5 , 11, 11... Potem nalałem olej na gary i znowu pomiar- potrafiło braknąć skali na manometrze (a 20 to max). Płukanka+30min pracy, zalanie na 24h od góry cylindrów płynem do czyszczenia EGR, znowu płukanka z nowym olejem. Efekt- ciśnienie po 14 a na jednym 13,5. Nowe świece NGK Laser7- drooogie. Potem adaptacja wszystkich urządzeń i 500 km bezproblemowej jazdy na benzynie. Po tej jeździe auto zaczęło od początku cyrki. Wyjąłem wtryski, parownik, przewody od lotnej fazy i zacząłem płukać. Gnój! Wtryski nie trzymały szczelności! Pech był taki że gazownik nie zatkał otworu w filtrze fazy lotnej i zj....ło się. Wymieniłem ze dwa wtryski i dopiero zobaczyłem jak jakiś Turek je czyści! Zrobiłem tak i zrobiłem już 7kkm bez problemu! Spalanie LPG spadło z 14 do 12,5. Olej i jego stan to Total Quarz5W40 od początku i jeżeli od min do max jest 2 litry a na miarce ta różnica to 24 mm to ubyło 11mm na 7 kkm. Sami odpowiedzcie sobie czy warto odpuszczać wymiany oleju na dłuższe timingi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.