Xsara Picasso 1.8 16V - silnik samoczynnie zwiększa obroty
Witam.
Mam mam takie sytuacje z moim pikusiem , że gdy np. wjerzdżam do garażu na półsprzęgle ( ciężki wjad ) samochód w tym czasie kilkakrotnie podnosi obroty silnika (nie dotykam pedału gazu) .
Przy normalnej jeździe po drogach , podczas zmian biegów przy wciśnięciu pedału sprzęła słychać wyraźnie podwyrzszone obroty dopuki nie wbiję następnego biegu.
Wygląda to tak jak gdyby auto prowadził kursant nauki jazdy w pierwszej godzinie . Jest to moje czware auto w ciągu 10lat , ale tyko wtym to występuje - czy to normalne?
proszę o odpowiedź.
Bardzo dziwna sytuacja z tym moim pikusiem , gdy samochód toczy się na biegu nic nie dzieje się z obrotami , a gdy tylko puszczę go na luz to obroty zaczynają falować . Jeżeli samochód stoi w miejscu z odpalonym silnikiem i też na luzie - silnik pracuje normalnie . Popytałem się w kilku znajomych samochodziarzy o rady i doradzają wyczyszczenie przepustnicy i wymianę silniczka krokowego .
Tylko gdzie znajduje się ta przepustnica ? . I w jaki sposób można ją wyczyścić. Cz ktoś z was Koledzy mógłby opisać jak to zrobić .
Bardzo proszę o odpowiedzi
Witam!
Tak jak kolega radzi wyczyść przepustnice, benzyną ekstrakcyjną lub rozpuczalnikiem ekstrakcyjnym (ja czysciłem tym drugim) ale moze tez być gazolina (tez jej używałem i było ok) najważniejsze żeby czynnik czyszczacy sam odparował. Przepustnica jest z przodu na kolektorze powietrza, na allegro wpisz to bedziesz wiedział jak wygląda. Ja zawsze przy wyjmowaniu przepustnicy odłaczam akumulator (niby po to żeby krokowiec się dobrze ustawił). Wypinasz wszytkie przyłącza i wtyczki od przepustnicy, odkręcasz rurę powietrza, odkręcasz przepustnice, wykontowujesz silniczek krokowy. CZyscisz przepustnicę, czyscisz silnik krokowy, możesz go płukać itp żeby z niebo wodę wypłukać, pużniej go wysusz na grzejniku lub suszarką. Zobacz jeszcze jak wygląda odma, jak jest syf w odmie to ja wypnij i wyczyśc. Zobacz też czy w kolektorze jest na dnie woda (kondensat) jeśli tak to go wybierz szmatką na jakims drucie. Zmontuj wszytsko, podlącz akumulator, odpal auto i zostaw do całkowitego nagrzania samochodu (tak przez 20minut) powinno pomóc. U mnie był podoby przypadek, zdazyło mi się tak dwa razy i zawsze jak puszczałem gaz i wdyszałem sprzęgło. A przyczyny u mnie leżała w tym że z odmy strasznie dużo idzie mi kondenstatu, za pierszym razem myślałem że to krokowiec, okazało się że kondenstat poszedł z odmy do kolektora, myczyścilem i autko chodziło dobrze 2 tygodnie, poźniej znowu stało mi się to samo i w kolektorze znowu pełno kondenstatu. Teraz mam odme zaślepioną przy kolektorze, ale przewód odmy wyprowadzony do prowizorycznego zbiorniczka i obserwóję ile kondenstatu się tak zbiera Wiem że to nie powinno tak być, ale jak dojde dojde do tego skąd tyle kondenstatu to przerobie wszytko tak jak było, podejżana jest uszczelka zaworów (obydwie) wiec po ich wymianie zobacze czy nadal kondensat sie robi bo teraz uszczelka strasznie sączy olej :/
Silniczka narazie nie wynieniaj bo pożadny kosztuję minimum 200zł (a może się okazac że po czyszczeniu benzyną wróci do pierwotnego stanu I czasem nawet po wymianie silniczka może się znowu zalac kondenstatem i fiksować :/ Tylko nie rozbieraj silniczka bo łatwo go uszkodzić
Witam
Dziękuję za cenne porady , w ubiegłą sobotę razem z moim kolegą zdemontowaliśmy przepustnicę była zaklejona jaby cienką warstewką smaru.
Kolega ją umył właśnie w benzynie ekstrakcyjnej , wraz z nią wymienił mi silniczek krokowy (zamiennik za 90 zł) . Ale do kolektora nie zaglądaliśmy.
Silnik po odpaleniu cały czas zmieniał obroty i tak przez ok 10 minut - potem się uspokoił. Ucieszyłem się i pomyślałem że już jest po problemie.
Ale gdy wyjechałem z garażu w celu przetestowania , powróciło rozgoryczenie - znowusz jest tak samo.
Za dwa lub trzy dni przyjedzie facet z komputerem i programem Lexia do Cytryn może to coś pokaże.
Napewno napiszę czy coś pomogło.
A stary silniczek masz? Bo czasami ten stary moze być lepszy on nowego. Zapomnialem napisac że ja też już u siebie miałem zamontowany zamiennik za 60zł na allegro tylko go zamontowałem (tak jak zawsze) odpaliłem samochód i odrazu przeliczyłem 60zł na browary i się wkórzyłem :/ obroty falowały jak cholera. Teraz jeżdze na starym i nie mam problemów, problem jest z odmą która pluję mi zimą spora ilością kondensatu (taki majonez z wodą) ale odkąd odme mam przerobioną wsyztsko hula jak trza Wiem że to nie zgodne z prawem (czy czyms takim) ale jakoś trzeba sobie w życiu radzić Kiedyś tak wszystcy jezdzili zimą z odlączoną odma... Dopuki nie rozwiąze problemu z odmą to bede miał ją odlączoną od przepustnicy i zaslepione miesjca w przepustnicy. U mnie w kolektorze były może z 200ml kondensatu na dnie, drógi raz polowe mniej.
A co do silniczków to kolega kupił do swojej xsary z magneti marelli i sobie chwali, można już dostać na necie B33 lub B33/00 za 140zł bo 500zł na helle szkoda :/ Ale dopuki moj działa to wymieniał nei bede a mam model Siemens VDO A96156. Daj znać co tam później się działo z twoją cytrynką.
pozdrawiam
Aha a jakbyś zmieniał silniczek to spróbój z odłaczonym aku, podobno musi byc odłaczony żeby silniczek nie szalał później, ale nie wiem ile w tym prawdy bo zawsze jak wyjmowałem silniczek to odłaczałem aku takżen ie wiem co by było gdybym go nie odłączył.
Witam
Oto dalsze przygody z moim pikusiem. Dość długo czekałem na komputer serwisowy , ale w końcu udało się go odszukać i podpiąć moje autko. Program Lexia to dość fajne narzędzie do diagnostyki Citroena - z tego co zaobserwowałem jest dość intuicyjny . I to właśnie nim po podłączeniu wyszły 3 błędy BSI o takich komunikatach
Defekt stały
+ Akcesoria rozwarcie obwodu
Defekt stały
Elektroniczna Diagnostyka Pokładowa lub kalkulator silnika
Defekt stały
+ za wyłącznikiem zapłonu rozwarcie obwodu
tych błędów nie można skasować nie wiem co to wszystko może oznaczać , ale miałem przeczucie że coś z tym autem jest nie tak.
Czy ktoś z was Koledzy mógłby podpowiedzieć co mam z tym dalej robić.
Witam . Ostatnio zaobserwowałem jeszcze jeden defekt w moim Picasso , związany z silnikiem i falującymi obrotami , podczas ruszania samochód jedzie bez dodawania gazu i tak samo się dzieje na 2-ce i porrafi tak przejechać ok 200 metrów , gdy wrzucę na luz to obroty gwałtownie wzrastają - czy to normalne?
Proszę o odpowiedzi - sądząc po odwiedzinach tego tematu , więcej ludzi ma takie problemy w swoich autach.
Witam po dłuższej przerwie, w moim picasso 1.8 16V większych zmian w pracy silnika nie odnotowałem poza tym że motor równiej pracuje . Czujniki temperatury płynu chłodzącego i temperatury powietrza dolotowego sprawdzał elektromechanik i są sprawne ale wciąż źle pracuje na wolnych obrotach, zarówno gorącym silniku jak i zimnym objawy są takie same - szarpie , czasami dusi się aż do wyłączenia silnika , i jeszcze te samoistnie zwiększające się obroty na pierwszym i drugim biegu doprowadzają mnie do szału . Gdy wrzucę na trójkę i dodam trochę więcej gazu wszystko powraca do normy , ale jazda na parkingach na pół sprzęgle to istny koszmar - przechodzący ludzie obracają w moim kierunku głowy i na pewno sobie myślą co za wariat gazuje podczas parkowania .
Mam jeszcze jedno pytanie do czego służy czujnik prędkości obrotowej sterowania silnikiem , i gdzie się znajduje w xsarze picasso 2001 r , może to jest właśnie przyczyna takiego zachowania silnika?
Witam
Ja miałem podobny problem z moim CXP lecz pomogło wyczyszczenie przepustnicy, krokowca i przy okazji czujnika ciśnienia bezwzględnego który jest zaraz pod przepustnicą czy mapsensora już nie pamiętam jak to się nazywa.
Ale w poprzednim aucie które miałem Astrze G 1.6 8V miałem identyczne objawy jak Ty, podobno była to awaria sterownika silnika ale po naprawie u elektronika objawy nadal występowały i tak po roku męczarni sprzedałęm samochód.
Umnie obroty się zwiększały jak się poluzowała rurka od spodu kolektora ssacego co idzie od głowicy. Tam jest taka blaszka zabezpieczenie i trochę sie poluzowała i zaciągało lewe powietrze.
Witam masz prawdopodobnie uszkodzony sterownik silnika, który się znajduje pod maska po prawej stronie
Żeby go zdiagnozować czy to napewno sterownik musisz sprawdzic jakie jest napiecie na sterowniku jak za duże to uszkodzony.Jezeli wyjdzie ,że to sterownik to nie naprawiaj tylko kup cały zestaw startowy(w skład wchodzi sterownik silnika ,bsi,mobilaizer za 300zł) i sam zamontuj wyjdzie taniej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara Picasso ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.