Dołączył: 07 Lip 2012 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec Posiadane auto: Fiat Punto 2 FL 1.2 + Citroen C5 1FL 1.8
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 28 Lis 2012, 12:27
Temat postu:
Dywagacje o PB98 przy instalacji LPG
Witam, zastanawiam się nad kwestią zastosowania benzyny PB98 przy jeżdżeniu na gazie. Chodzi o to że w moim przypadku przy Citroenie C5 auto jest w stanie wykorzystać mocniejsze paliwo (może zwiększyć stopień kompresji) w momencie gdy wie, że jedzie na benzynie o większej liczbie oktanów. Gaz ma jeszcze większą liczbę oktanów (ponad 100), więc stopień kompresji również mógłby być zwiększony (polepsza to osiągi). Pytanie moje jest w którym momencie auto wykrywa jakie paliwo spala - czy wie że jedzie na gazie o wysokiej liczbie oktanowej i zwiększa kompresję czy czujnik w dalszym ciągu wykrywa że w zbiorniku jest benzyna pb95 co skutkuje zmniejszeniem kompresji przy jeździe na LPG. Jeśli tak by się działo to może lepiej byłoby jeździć na benzynie pb98 by auto wykryło wyższą liczbę oktanową benzyny co podniesie stopień kompresji i poprawi osiągi na LPG ?
,,Komputer wykrywa paliwo o wyższej liczbie oktanowej, zwiększa kąt wyprzedzenia zapłonu, może również zmienić ilość dawki paliwa. Ta czynności powodują spalanie się paliwa pod większym ciśnieniem, dzięki czemu moc może faktycznie nieco wzrosnąć, ale tylko w pewnych granicach."
Tak więc kluczowa byłaby informacja czy samochód przystosowany do spalania pb98 wie że spala gaz o liczbie oktanowej ponad 100 czy obowiązująca dla niego jest np informacja że ma w baku pb95 i można by stopień kompresji na lpg zmienić lejąc do baku pb98.
Dołączył: 12 Lip 2011 Posty: 267 Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska Posiadane auto: C4 1.6 HDI VTR 110 KM bez FAP
Piwa: 26/2
Wysłany: Sro 28 Lis 2012, 23:16
Temat postu:
Re: ( Citroen ) Dywagacje o PB98 przy instalacji LPG
Heja,
Z tym paliwem to racja że komputer to wykrywa - jak to nie wiem
Co do lania 98 jak jeździsz na gazie to odradzam... te ekstra oktany osadzą CI się na dnie zbiornika do momentu aż pompa zacznie zassyać te "zaginione oktany".
Mieliśmy kiedyś nubire z instalacją gazową - problem był taki że silniki bardzo szybko przełączał się na gaz i w ogóle prawie nie zużywał benzyny...
Po 3 latach spaliła się pompa paliwa - filtr był kompletnie zapachany + bak do wymiany (na dnie było ok 1 cm osadu z benzyny, nie do usunięcia poza skrobaniem śrubokrętem ). Szamani w warsztacie powiedzieli że w ogóle nie był na benzynie jeżdżony i przez to wytrącił się z niej osad.
Skończyło się na wymianie pompy i zbiornika paliwa.
Dołączył: 07 Lip 2012 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec Posiadane auto: Fiat Punto 2 FL 1.2 + Citroen C5 1FL 1.8
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 29 Lis 2012, 13:44
Temat postu:
Re: ( Citroen ) Dywagacje o PB98 przy instalacji LPG
Hmm ciekawa informacja. To mówisz że właściciel jednoznacznie powiedział że lał 98 i to było tym spowodowane? Sadzisz że długo przeleżana 95 nie spowodowałaby takich konsekwencji ?
Dołączył: 07 Lip 2012 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec Posiadane auto: Fiat Punto 2 FL 1.2 + Citroen C5 1FL 1.8
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 29 Lis 2012, 22:10
Temat postu:
Re: ( Citroen ) Dywagacje o PB98 przy instalacji LPG
Cała sprawa może być nie warta dyskusji, jeśli auto rozpoznaje gaz jako paliwo o zwiększonej liczbie oktanowej. Ma ktoś informację w którym momencie rozpoznawane jest paliwo - bak, sam silnik ??
Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 156 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bochnia Posiadane auto: C5 II 2,0 HDI Exclusive Melex
Piwa: 4/2
Wysłany: Pią 30 Lis 2012, 01:02
Temat postu:
Re: ( Citroen ) Dywagacje o PB98 przy instalacji LPG
I tak dobrze wiemy jakie paliwo serwuja u nas na stacjach. J aosobiście nigdy nie odczułem różnicy pomiędzy 95 i 98. ( poza ceną rzecz jasna ).
W przypadku LPG ważniejsze dużo bardziej jest to, aby raz na 200 km przelecieć auto na Pb, i dać mu trochę w dupe aby się nagar wypalił.
Ja tu kolega słusznie zauważył zbyt szybkie przełaczenie jest szkodliwe.
druga sprawa jest taka, że benzyna wietrzeje w zbiorniku, i trzeba ją wymieniać co jakiś czas. Najlepiej mieć ok 20 ltr, i co jakiś czas ( co miesiac ) przelatać do rezerwy i dolać świeżego płynu.
Niestety nie można wiecznie i za wszelką cenę oszczedzac jeżdzac na LPG.
Ja tak śmigałem dwiema Vectrami, jedna ponad 200 ty na LPG, druga ponad 100. Nigdy nic się nie działo z wtryskami, pompą etc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen ) LPG -CNG forum
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.