Witam!
Chciałem się z wami podzielić wiedzą dotyczącą wymiany pompy paliwa. Na początek chciałem podziękować forumowiczowi jacekczewa, za opis i zdjęcie modyfikacji podłogi w celu wymiany pompy - rewelacja! Poprzednio wymieniałem pompę w lipcu 2008 roku przy przebiegu 180 kkm, a teraz tj 19 października 2012 przy przebiegu 240 kkm. Cztery lata temu miałem dodatkowo pełen bak paliwa zatankowanego w TES.O. Wtedy to była makabra i to na dwie osoby. Dlatego postanowiłem wymienić pompę inaczej. Najdłużej zeszło mia na wycięciu dziury w podłodze.
Dobrze, że miałem 3/4 baku, bo paliwo miałem ok 1 cm od krawędzi po wykręceniu starej pompy. Sama wymiana poszła raz dwa czyli w około 10 minut, dłużej czyściłem zbiorniczek filtra paliwa. Po czym uszczelniłem cięcie srebrną taśmą. Tak z ciekawostek ponad 4 lata temu za oryginalną pompę boscha zapłaciłem 500 zł, a teraz 396 zł.
Po wymianie pompy, czyszczeniu zbiorniczka filtra (było troszkę opiłków), wymianie filtra, przeczyszczeniu układu paliwowego, podładowaniu akumulatora, itd. usłyszałem dźwięk silnika. Co prawda engine fault zgasł mi dopiero za 5 czy 6 razem.
Z ciekawości rozebrałem uszkodzoną pompę paliwa podpisaną przez firmę Walbro. Okazało się, że powodem awarii były wytarte szczotki, komutator zresztą też był wytarty, bo jest wykonany z tego samego materialu co szczotki.
Sama sekcja tłocząca wyglądała dobrze, ale ten wytarty komutator i jedna szczotka to chyba specjalnie zaprojektowana tak, aby na długo nie starczyło.
To tyle z mojego marudzenia, dziękuję za uwagę i pozdrawiam
Zbyszek
hermes - majstersztyk czy nie ale skuteczne obejscie konieczności demontażu zbiornika w XP gdzie pompy paliwa nie grzeszą żywotnościa nawet te najlepszej jakości..... sam własnie wyciąłem w swoim byłym XP 3 lata remu taką dziurę i to jest naprawdę udogodnienie tym bardziej że większośc aut innych marek ma "rewizję" przez podłogę do zbiornika paliwa, smucić może sie tylko serwis bo nie zarobi
witam
a ja wrócę do tematu mam pytanko czy w mojej cytrynie xsara picasso 2.0 hdi 2003 roku jest w tym samym miejscu pompa paliwa jak na tych fotkach bo to jest naprawdę SUPER
Witam
Czy po wymianie pompy konieczne są jeszcze jakieś czynności? Jaką pompę polecacie jako najdłużej działającą? _________________ Doba ma 24 godziny. Skrzynka 24 piwa. Przypadek?
Tego już się dowiedziałem
Pompa odmówiła współpracy przy 194341 km. Kolejna działała tylko 2239, a następna 1709 km. Aż się boję pomyśleć ile pojeżdżę na obecnie zamontowanej.
Czy wynika to z niskiej jakości zamienników? _________________ Doba ma 24 godziny. Skrzynka 24 piwa. Przypadek?
troche późno ale....
wynika to z zapowietrzenia układu paliwowego:D
wystarczy że raz skończy sie nam paliwko i pompa sie zapowietrza i cały układ co prowadzi do szybkiego zużycia pompy _________________ Piwo to moje paliwo
każde przyjmę
żadne zapowietrzanie sie układu paliwowego ( pompa zanurzona jest w kosztu gdzie zawsze jest troche paliwa) a ja nigdy nie wyjeżdzałem w żadnym aucie paliwa do "do oparów" po prostu w pikusiu XP z silnikiem 2,0 hdi tak jest i raczej nikt nie wie dlaczego....
Niedawno miałem problem z pompą paliwa w moim picasso z silnikiem benzynowym 1,8. Zamieszczone informacje bardzo mi pomogły jednak zdecydowanie nie polecam wycinania otworu w nadwoziu. Z pewnością ułatwia to dojście do pompy ale niszczy strukturę podłogi, która powinna mieć określoną sztywność, poza tym cięcie szlifierką powoduje ryzyko zapalenia się samochodu. Nie wiem czym rożni się instalacja paliwowa diesla od benzynowej w obrębie zbiornika paliwa. Mnie wymontowanie i zabudowa zbiornika zajęła około 4 godzin - auto ma 9 lat i wszystkie śruby i połączenia dały się łatwo rozkrecać. Oczywiście warunkiem jest podnośnik lub kanał - w warunkach parkingowych takiej naprawy nie wykona się.
Dołączył: 25 Sty 2018 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łuków Posiadane auto: Citroen XP 2.0HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 25 Sty 2018, 13:29
Temat postu:
Wycinanie w karoserji...serio?!
Sorry Koledzy ale mrozi mi krew w żyłach jak czytam, że wycięcie dziury w karoserji w celu wymiany pompy paliwa to "majtersztyk". To ma swoją definicję i nazywa się DRUCIARSTWO! Możecie mnie zjechać za to ale właśnie przez takie leniwe rozwiązania okazuje się, że pompy nawet oryginalne są awaryjne, że wtryski się zacierają, że w filtrze syfu pełno itp. Wymieniając pompę w tradycyjny sposób macie okazję zobaczy jak wygląda czystość baku czego nie sprawdzicie wyciągając pompę przez dziurę zrobioną diaksem... W takim razie po co wymiana pompy skoro nie czysci się baku? Pompa nowa zaciąga pozostawiony syf w baku i za niedługi czas znowu wymiana...pomijam fakt, że kto świadomie wycina dziurę w karoserji i to jeszcze w podłodze...dziury się naprawia żeby ich nie było a tu...no ręce opadają...nie piszę tego by Wam Koledzy pojechać ale tylko dlatego, że to nie właściwe postępowanie które jest przez znaczny ogół chwalone. Nie znalazłem nigdzie info bądź filmu jak wymienić pompę zdejmując bak ale jak zrobić dziurę w podłodze i czym to już cały YouTube zawalony...a potem zdziwienie, skąd kurzu w aucie bądź wody...na pewno to nie jest “fachowa robota" ale każdy robi jak chce... Bez urazy. Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.