Witam serdecznie
Kupiłem nie dawno Jumpera 2.2 Hdi z 2007r i przed wymianą oleju był nadmiar ale myślałem że ktoś przelał a dla pewności wolałem wymienić. Przy wymianie uzupełniłem tak na 3/4 między min/max szczerze za wiele nie przejechałem bo może z 200km i dziś sprawdzałem i jest ponad max. z tego co tak zwróciłem uwagę to płynu chłodzącego nie ubyło a przed kupnem sprawdzałem Jumpera na serwisie citroena i mówili że wtryski są ok. Co może być tego przyczyną jeszcze..?
Nie wiem szczerze bo mam go z tydzień dopiero na kompie pokazuje 9.5l cykl większości miasto tylko dodam że to plandeka...
Zobaczę dzisiaj jeszcze dokładniej w dzień. Jeśli przez pierścienie by przepuszczało to jakoś można zdiagnozować czy do mechanika?
Jeśliby był problem z pierścionkami to by znaczyło, że silnik ma słabą kompresję i po odkręceniu korka wlewu oleju na wolnych obrotach byłby Batory. Wydaje mi się, że koledze chodziło o to, że przyczyną są lejące wtryski lub problem z wypaleniem fapa bo wtedy wtryski też podlewają paliwo już po wtrysku głównym aby część niespalonego paliwa trafiła do kata i podniosła temperaturę spalin w fapie. Wtedy też częśc paliwa ścieka po tłoku i dostaje się oleju. Największy problem ze wzrostem poziomu oleju podczas wypalania sadzy jest przy DPF -ie w systemie suchym (bez dodatku eolysu do paliwa), ale być może przy fapie w hdi też to się dzieje jak nie może się z różnych powodów wypalić.
Na to wychodzi że były by wtryski ale sprawdzane były 2 tygi temu przed kupnem na serwisie citroena i były ok pech by był taki że akurat nawaliły Dziś akurat spotkałem znajomego co troszkę w mechanice siedzi i powiedział znów mi że winowajcą tego jest DPF że to często się zdarza..
No tak tylko, że Ty nie masz FAPa a przynajmniej tak wynika po vinie. Dla pewności wjedź na kanał i sprawź organoleptycznie, może ktos go zamontował extra
DPF jest montowany w autach grupy VW.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Jumper ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.