Dołączył: 21 Maj 2014 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): Reszel Posiadane auto: C5 2,0HDI 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 06 Cze 2014, 08:35
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) przerywanie przy wolnym przyśpieszaniu przy 2 tys. obrotów?
Też tak miałem drżał na niskich obrotach i ciągnął z opóżnieniem ok sekundy . Ponadto nie kopcił mi wcale a po pokręceniu ostro z dwójki puszczał zasłonę dymną. Potem znowu nie kopcił nawet pod obciążeniem. Jeżdzę spokojnie. Jak się domyślam wywiewał z fap to co go zatykało. Wczoraj przejechałem niewielką traskę 160km(wcześniej jeździłem odcinki od 10 do 30km) przy okazji wkręciłem go do 170. Chwilę póżniej przy zmianie biegu na wyższy przy 130 wyskoczył komunikat o niesprawnym układzie oczyszczania spalin i zapaliła się kontrolka silnika. Silnik zamuliło. Zgasiłem i i uchomiłem spowrotem. Kontrolka została, ale silnik ciągnie jak wariat i nic nie drga. Myślę że miał zatkany fap. Zobaczymy czy kontrolka zgaśnie po kilku jazdach. W zasadzie i tak myślę o kupnie lexi.
Dołączył: 30 Sie 2013 Posty: 91 Skąd jesteś (miejscowość / region): wałbrzyskie Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDI 2009r. \ Kia Sportage 2000r. 2.0 TD
Piwa: 5/2
Wysłany: Czw 12 Cze 2014, 09:58
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) przerywanie przy wolnym przyśpieszaniu przy 2 tys. obrotów?
Odłącz przepływomierz i pojeździj kilka godzin, a jak nie będzie szarpało to podłącz znów przepływkę zaślep EGR i będziesz miał spokój. U mnie powodem jednosekundowego szarpnięcia ok. 2000obr był właśnie EGR, po jego zaślepieniu wszystko ustało, zero szarpnięć.
Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 40 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Citroen C5 III 2.0 HDI
Piwa: 0/2
Wysłany: Pon 11 Sie 2014, 14:58
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) przerywanie przy wolnym przyśpieszaniu przy 2 tys. obrotów?
Witam Panowie, chyba mam to samo co u Was, więc nie będę tworzył nowego wątku tylko podpytam tutaj.
Niedawno kupiłem C5 z 2010 r (2.0 HDI 140km, 160 000 przebiegu). Zauważyłem, że na dwójce w okolicach 2000 obrotów jest lekkie szarpnięcie (coś jakby spadek mocy na 0,5 sekundy). Czasem jest to mocniej odczuwalne, a czasami mniej lub wcale. Niekiedy zdarza się też na trójce, ale tutaj już tylko delikatnie. Na wyższych biegach nie zaobserwowałem.
Ogólnie mam wrażenie, że auto ma niestabilną moc i trochę muli do momentu aż się nie załączy turbo. Jak pracuje turbina to już jest ok i zasuwa jak zły
Czy to może być FAP? Czy FAP to jest to samo co EGR? Jeżeli tak, to ile kosztuje naprawa a ile demontaż? I czy to ostatnie można legalnie wykonać i czy auto przejdzie poprawnie coroczny przegląd?
Dodam na koniec, że dopiero co wymieniłem olej silnikowy, filtr oleju i filtr powietrza - zero poprawy. Mechanik podłączył go pod komputer i skasował jakiś błąd "sondy", ale to też nic nie dało.
Z góry dzięki za podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony przez konrad_wawa dnia Wto 12 Sie 2014, 16:54, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Citroen C5 ) przerywanie przy wolnym przyśpieszaniu przy 2 tys. obrotów?
Na 95% EGR. Jeśli szwankuje, to najczęściej przy prędkości obrotowej silnika na granicy maksymalnego ciśnienia turbo (1800 - 2000 obrotów w zależności od silnika) dzieją się właśnie takie rzeczy. Przerabiałem to w poprzednim samochodzie.
FAP to nie jest EGR. To dwa różne podzespoły w różnych miejscach samochodu.
Dołączył: 19 Sie 2013 Posty: 196 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów Posiadane auto: Citroen C5 III Tourer Exclusive Equilibre Navi 2,0 HDI, 2009r. oraz C3 II Exclusive 1,4 HDI 2010r.
Piwa: 4/14
Wysłany: Czw 21 Sie 2014, 12:47
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) przerywanie przy wolnym przyśpieszaniu przy 2 tys. obrotów?
Pytanko, w którym miejscu jest umiejscowiony EGR w 2.0hdi 2009r? łatwo go zdemontować? aku muszę odłączać przy jego odpinaniu? z góry dzięki za wskazówki.
Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 340 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Czw 21 Sie 2014, 18:24
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) przerywanie przy wolnym przyśpieszaniu przy 2 tys. obrotów?
W C5 II 2.0 HDi EGR jest za silnikiem po prawej stronie - tak między silnikiem a rurą od filta powietrza. Pewnie w C5 III 2.0 HDi jest podobnie bo (przynajmniej na zdjęciach) układ wszystkiego wygląda tak samo. Dostanie się tam nie jest szczytem komfortu, ale da się. Ja kiedyś wyciągałem EGR bo miałem falowanie obrotów 1500-2000 i podejrzewałem EGR (a okazało się że to był przytkany FAP, bez żadnego komunikatu) i po 5 latach eksploatacji grzybek był w idealnym stanie, tylko jakieś uszczelnienie minimalnie gdzieś puszczało bo w obudowie było trochę sadzy. Oczyściłem i wsadziłem z powrotem, dwa lata jeździłem, teraz znów od tygodnia zaczęło się falowanie, więc pewnie znów FAP.
Re: ( Citroen C5 ) przerywanie przy wolnym przyśpieszaniu przy 2 tys. obrotów?
Ja również miałem problemy z lekkim falowaniem, i potwierdzam co mówi kolega wyżej, że jest to wina zapchanego FAP-a... tym bardziej że jakiś mechanik odczytał błąd sondy (zapewne jakimś innym interfejsem niż lexia)
Moja cytrynka ma już 370 kkm przejechane więc ostatnio zrobiłem czyszczenie ręczne FAPa. Zdemontowałem filter, kupiłem bańkę 5 litrową płynu do mycia silnika K2 i było czyszczenie filterka w gorącej wodzie... tylko nie wolno używać myjki ciśnieniowej do płukania
Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 40 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Citroen C5 III 2.0 HDI
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 11 Wrz 2014, 23:09
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) przerywanie przy wolnym przyśpieszaniu przy 2 tys. obrotów?
A ja tymczasem jestem już po zaślepieniu EGR-a. Dzisiaj odebrałem auto z warsztatu i już przy pierwszej jeździe próbnej zauważyłem kolosalną różnicę. "Dziura mocy" w okolicach 2000 obr/min już nie występuje, a silnik ogólnie nabrał lepszej kultury pracy i auto zbiera się dużo ładniej niż wcześniej. W końcu czuję, że mam pod maską te 140 km
Blaszkę do zaślepienia kupiłem na Allegro, dedykowaną do C5, bo zaślepianie kawałkiem puszki po piwie wydało mi się jakieś mało profesjonalne W między czasie okazało się, że panowie mechanicy mieli przez to spory problem, bo blaszka okazała się nieco grubsza od oryginalnej podkładki i wystąpiły problemy z jej zamocowaniem. Musieli wykręcić kilka dodatkowych elementów żeby się tam dostać i porządnie wszystko skręcić. Za robociznę zapłaciłem 200 zł, a za blaszkę chyba z 20 zł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.