Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C5 ) przerywanie przy wolnym przyśpieszaniu przy 2 tys. obrotów?


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pladasiek

Debiutant



Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 42
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: C5 Tourer, 2.0, 138km, 2009
Piwa: 0/3
Wysłany: Czw 05 Cze 2014, 20:54
Temat postu:

przerywanie przy wolnym przyśpieszaniu przy 2 tys. obrotów?


Jak w temacie, macie jakieś doświadczenie?

Nie występuje to za każdym razem, jednak coraz częściej.
Trwa to niecałą sekundę, następnie zaczyna normalnie przyśpieszać.

Podłączyłem ostatnio kompa, jednak nic nie pokazuje.
Powrót do góry
Pawlos22

Dyskutant



Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 54
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mielec
Posiadane auto: C4 2.0 HDi
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 06 Cze 2014, 05:24
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) przerywanie przy wolnym przyśpieszaniu przy 2 tys. obrotów?


Jeśli mówisz o hdi to mam tak samo tak jakby zacinal się na sekundę
Powrót do góry
Robert B

Debiutant



Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): Reszel
Posiadane auto: C5 2,0HDI 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 06 Cze 2014, 08:35
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) przerywanie przy wolnym przyśpieszaniu przy 2 tys. obrotów?


Też tak miałem drżał na niskich obrotach i ciągnął z opóżnieniem ok sekundy . Ponadto nie kopcił mi wcale a po pokręceniu ostro z dwójki puszczał zasłonę dymną. Potem znowu nie kopcił nawet pod obciążeniem. Jeżdzę spokojnie. Jak się domyślam wywiewał z fap to co go zatykało. Wczoraj przejechałem niewielką traskę 160km(wcześniej jeździłem odcinki od 10 do 30km) przy okazji wkręciłem go do 170. Chwilę póżniej przy zmianie biegu na wyższy przy 130 wyskoczył komunikat o niesprawnym układzie oczyszczania spalin i zapaliła się kontrolka silnika. Silnik zamuliło. Zgasiłem i i uchomiłem spowrotem. Kontrolka została, ale silnik ciągnie jak wariat i nic nie drga. Myślę że miał zatkany fap. Zobaczymy czy kontrolka zgaśnie po kilku jazdach. W zasadzie i tak myślę o kupnie lexi.
Powrót do góry
gadu-gadu
pladasiek

Debiutant



Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 42
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: C5 Tourer, 2.0, 138km, 2009
Piwa: 0/3
Wysłany: Pią 06 Cze 2014, 22:08
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) przerywanie przy wolnym przyśpieszaniu przy 2 tys. obrotów?


Właśnie ostatnio gość z serwisu, też twierdził, że jeszcze bez paniki, ale powoli filtr może się kończyć.

Ostatnio zrobiłem 2500 tysiąca i nic się nie poprawiło.

Już jestem po wymianie rozrządu, sprzęgła, dwunasty, wiec pewnie został mi fab oraz wtryski Wink
Powrót do góry
Robert B

Debiutant



Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): Reszel
Posiadane auto: C5 2,0HDI 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 07 Cze 2014, 18:51
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) przerywanie przy wolnym przyśpieszaniu przy 2 tys. obrotów?


Dziś zgasła kontrolka silnika. Sam się naprawił Cool Teraz dobrze ciągnie ma moc i nic się nie świeci. Czyli tak jakby błąd chwilowy.
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Sob 07 Cze 2014, 18:51
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Drani

Dyskutant



Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 91
Skąd jesteś (miejscowość / region): wałbrzyskie
Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDI 2009r. \ Kia Sportage 2000r. 2.0 TD
Piwa: 5/2
Wysłany: Czw 12 Cze 2014, 09:58
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) przerywanie przy wolnym przyśpieszaniu przy 2 tys. obrotów?


Odłącz przepływomierz i pojeździj kilka godzin, a jak nie będzie szarpało to podłącz znów przepływkę zaślep EGR i będziesz miał spokój. U mnie powodem jednosekundowego szarpnięcia ok. 2000obr był właśnie EGR, po jego zaślepieniu wszystko ustało, zero szarpnięć.
Powrót do góry
pladasiek

Debiutant



Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 42
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: C5 Tourer, 2.0, 138km, 2009
Piwa: 0/3
Wysłany: Sob 05 Lip 2014, 17:05
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) przerywanie przy wolnym przyśpieszaniu przy 2 tys. obrotów?


Przepływka ok, więc egr następny.
Powrót do góry
konrad_wawa

Debiutant



Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 40
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Citroen C5 III 2.0 HDI
Piwa: 0/2
Wysłany: Pon 11 Sie 2014, 14:58
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) przerywanie przy wolnym przyśpieszaniu przy 2 tys. obrotów?


Witam Panowie, chyba mam to samo co u Was, więc nie będę tworzył nowego wątku tylko podpytam tutaj.

Niedawno kupiłem C5 z 2010 r (2.0 HDI 140km, 160 000 przebiegu). Zauważyłem, że na dwójce w okolicach 2000 obrotów jest lekkie szarpnięcie (coś jakby spadek mocy na 0,5 sekundy). Czasem jest to mocniej odczuwalne, a czasami mniej lub wcale. Niekiedy zdarza się też na trójce, ale tutaj już tylko delikatnie. Na wyższych biegach nie zaobserwowałem.

Ogólnie mam wrażenie, że auto ma niestabilną moc i trochę muli do momentu aż się nie załączy turbo. Jak pracuje turbina to już jest ok i zasuwa jak zły Smile

Czy to może być FAP? Czy FAP to jest to samo co EGR? Jeżeli tak, to ile kosztuje naprawa a ile demontaż? I czy to ostatnie można legalnie wykonać i czy auto przejdzie poprawnie coroczny przegląd?

Dodam na koniec, że dopiero co wymieniłem olej silnikowy, filtr oleju i filtr powietrza - zero poprawy. Mechanik podłączył go pod komputer i skasował jakiś błąd "sondy", ale to też nic nie dało.

Z góry dzięki za podpowiedzi.


Ostatnio zmieniony przez konrad_wawa dnia Wto 12 Sie 2014, 16:54, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Raynor

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 275
Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzeg
Posiadane auto: Citroen C5 II 2.0 HDI 138, FAP, automat AM6, HA3+
Piwa: 15/5
Wysłany: Wto 12 Sie 2014, 07:18
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) przerywanie przy wolnym przyśpieszaniu przy 2 tys. obrotów?


Na 95% EGR. Jeśli szwankuje, to najczęściej przy prędkości obrotowej silnika na granicy maksymalnego ciśnienia turbo (1800 - 2000 obrotów w zależności od silnika) dzieją się właśnie takie rzeczy. Przerabiałem to w poprzednim samochodzie.

FAP to nie jest EGR. To dwa różne podzespoły w różnych miejscach samochodu.
Powrót do góry
safrankowicz

Stały Bywalec



Dołączył: 19 Sie 2013
Posty: 196
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów
Posiadane auto: Citroen C5 III Tourer Exclusive Equilibre Navi 2,0 HDI, 2009r. oraz C3 II Exclusive 1,4 HDI 2010r.
Piwa: 4/14
Wysłany: Czw 21 Sie 2014, 12:47
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) przerywanie przy wolnym przyśpieszaniu przy 2 tys. obrotów?


Pytanko, w którym miejscu jest umiejscowiony EGR w 2.0hdi 2009r? łatwo go zdemontować? aku muszę odłączać przy jego odpinaniu? z góry dzięki za wskazówki.
Powrót do góry
konrad_wawa

Debiutant



Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 40
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Citroen C5 III 2.0 HDI
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 21 Sie 2014, 16:02
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) przerywanie przy wolnym przyśpieszaniu przy 2 tys. obrotów?


Podłączam się pod pytanie - gdzie dokładnie jest EGR w C5 III 2.0 HDI? Czy można się do niego dogrzebać samodzielnie, jeżeli nie jestem mechanikiem?
Powrót do góry
hedgehog

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 340
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Czw 21 Sie 2014, 18:24
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) przerywanie przy wolnym przyśpieszaniu przy 2 tys. obrotów?


W C5 II 2.0 HDi EGR jest za silnikiem po prawej stronie - tak między silnikiem a rurą od filta powietrza. Pewnie w C5 III 2.0 HDi jest podobnie bo (przynajmniej na zdjęciach) układ wszystkiego wygląda tak samo. Dostanie się tam nie jest szczytem komfortu, ale da się. Ja kiedyś wyciągałem EGR bo miałem falowanie obrotów 1500-2000 i podejrzewałem EGR (a okazało się że to był przytkany FAP, bez żadnego komunikatu) i po 5 latach eksploatacji grzybek był w idealnym stanie, tylko jakieś uszczelnienie minimalnie gdzieś puszczało bo w obudowie było trochę sadzy. Oczyściłem i wsadziłem z powrotem, dwa lata jeździłem, teraz znów od tygodnia zaczęło się falowanie, więc pewnie znów FAP.
Powrót do góry
szefo11

Stały Bywalec



Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 234
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zgorzelec
Posiadane auto: Peugeot 508 RXH 2.0 HDI 181 KM 2015r.
Piwa: 12/1
Wysłany: Sob 30 Sie 2014, 07:49
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) przerywanie przy wolnym przyśpieszaniu przy 2 tys. obrotów?


Ja również miałem problemy z lekkim falowaniem, i potwierdzam co mówi kolega wyżej, że jest to wina zapchanego FAP-a... tym bardziej że jakiś mechanik odczytał błąd sondy (zapewne jakimś innym interfejsem niż lexia)

Moja cytrynka ma już 370 kkm przejechane więc ostatnio zrobiłem czyszczenie ręczne FAPa. Zdemontowałem filter, kupiłem bańkę 5 litrową płynu do mycia silnika K2 i było czyszczenie filterka w gorącej wodzie... tylko nie wolno używać myjki ciśnieniowej do płukania
Powrót do góry
konrad_wawa

Debiutant



Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 40
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Citroen C5 III 2.0 HDI
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 11 Wrz 2014, 23:09
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) przerywanie przy wolnym przyśpieszaniu przy 2 tys. obrotów?


A ja tymczasem jestem już po zaślepieniu EGR-a. Dzisiaj odebrałem auto z warsztatu i już przy pierwszej jeździe próbnej zauważyłem kolosalną różnicę. "Dziura mocy" w okolicach 2000 obr/min już nie występuje, a silnik ogólnie nabrał lepszej kultury pracy i auto zbiera się dużo ładniej niż wcześniej. W końcu czuję, że mam pod maską te 140 km Smile

Blaszkę do zaślepienia kupiłem na Allegro, dedykowaną do C5, bo zaślepianie kawałkiem puszki po piwie wydało mi się jakieś mało profesjonalne Smile W między czasie okazało się, że panowie mechanicy mieli przez to spory problem, bo blaszka okazała się nieco grubsza od oryginalnej podkładki i wystąpiły problemy z jej zamocowaniem. Musieli wykręcić kilka dodatkowych elementów żeby się tam dostać i porządnie wszystko skręcić. Za robociznę zapłaciłem 200 zł, a za blaszkę chyba z 20 zł.
Powrót do góry
Drani

Dyskutant



Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 91
Skąd jesteś (miejscowość / region): wałbrzyskie
Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDI 2009r. \ Kia Sportage 2000r. 2.0 TD
Piwa: 5/2
Wysłany: Pią 12 Wrz 2014, 07:14
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) przerywanie przy wolnym przyśpieszaniu przy 2 tys. obrotów?


Czyli moja diagnoza trafna, u mnie też tak było teraz mi nie szarpie.

Moim zdaniem EGR w tym silniku ma wadę fabryczną i przepuszcza za dużo spalin do dolotu i po prostu silnik się nimi "krztusi" czyli szarpie.

Robiłeś dziurkę w tej zaślepce?
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C5 »

Opinie o samochodach Citroen C5 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.


CitroenC3

22 900

2012r.

120 228 km

mazowieckie

CitroenC4 Cactus

38 900

2014r.

65 000 km

mazowieckie

CitroenC4 Grand Picasso

46 300

2014r.

162 200 km

podkarpackie

CitroenC5

27 000

2009r.

259 000 km

śląskie

CitroenC5

17 900

2012r.

323 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System