Nie wiem czy OPR to to samo co APV ale jest na naklejce na przednim słupku od strony kierowcy pod naklejką z ciśnieniem opon, przynajmniej tak jest w mk I
Jak napisałeś zaczyna ślizgać na 6 pózniej zacznie na 5 i tak dojdzie do 3. Myślisz ze kod operacji i przyczyny zmyśliłem? Zapytaj o TSB w ASO B2BW0119Q0 wersja 5. Nie rozumiesz podstaw przeniesienia napędu od ECU po koło o to nie mam żalu bo nie każdy sie zna, jeszcze jedno twój but bedzie miał większe prawdopodobieństwo poślizgu w mglisty czy słoneczny dzień?
Kugar - z niecierpliwością czekamy na więcej szczegółów tego przypadku. Mógłbyś temat nam przybliżyć?
Właśnie zaniepokoiła mnie jedna rzecz która przewija się w temacie. Nagłe podniesienie obrotów nie proporcjonalnie do prędkości, po raptownym wciśnięciu pedału gazu. Jest to wzrost o około 200 do 500 obr/m po ustabilizowaniu pedała gazu, obroty zaraz wracają do normy. Wczoraj to zauważyłem ale wydaje mi się że wskazówka skacze od 2000 do 3000 obr/m , ale jeszcze jutro to sprawdzę.
Czy znaleźliście na to jakieś rozwiązanie?
Nie wydaje mi się żeby to była kwestia oprogramowania, ponieważ od początku były by tego typu wahania.
Sprzęgło ma 171tyś przebiegu.
Jakieś 5 tysięcy temu wymieniałem olej w skrzyni na Fuchsa 75w80
Skrzynia była zapocona, opróżniona z 1.6-1.7 l oleju. Zalana 1.85l.
Ja bym podejrzewał tą uszczelkę w skrzyni.
Tym bardziej że dzwoniłem w wawie do Citroena to przeprowadzali wymianę uszczelki w skrzyni koszt 500zł. Chyba z wymianą oleju.
Dołączył: 07 Kwi 2017 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn Posiadane auto: Renault Koleos
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 07 Kwi 2017, 10:34
Temat postu:
Koleos 2,0 dci
Witam
Po wymianie sprzegła tez mi się ślizga. Koleos 2008 2,0 dCi 173 km. Nie można zdiagnozować . Ślizga sie tylko na goracym śliniku w trasie
Pomocy..
Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: fiat ducato 1.9 92
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 20 Kwi 2017, 13:09
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Sprzęgło ślizga???
Cześć, mam w rodzinie 4 Citroeny C5, wszystkie z silnikiem 2.0 HDI. Akurat w moim C5 FL (2007) 2.0HDI 138 zaczęło się ślizgać sprzęgło. Pojechałem do ASO w Warszawie znajdujące się przy Al. Jerozolimskich. Zapłaciłem za nowe sprzęgło, dwumasę itp. Problem zniknął tylko na około rok, po roku znowu pojawiły się te same objawy. Pojechałem do ASO, ale że wymianę sprzęgła brałem na FVAT, to obowiązywał mnie tylko rok gwarancji. Sprzęgło teraz ślizga się już na 3 biegu. Mam pytanie do Was, jak pozbyć się tego problemu? Z oczywistych powodów, nie mam zamiaru oddawać ponownie samochodu do ASO i mieć znowu [cenzura]. Są jakieś żywotniejsze zamienniki?
Witam
To ja teraz dodam od siebie.
ze dwa lata temu zmieniałem kpl dwumasa, docisk i tarcza. Montowałem przyrządem pomimo że nie trzeba było.
Ostatnio zmieniałem olej, filtry, robiłem hamulce, tulejki wahaczy przód.
No i po ponad tyg postoju autko zaczęło trochę więcej palić (o ok 0,5L) oraz jak w opisach powyżej zaczęło się uślizgiwać sprzęgło jak w opisach powyżej i jakby miało lepszego kopa, na dodatek zaczęło coś hałasować od strony rozrządu.
Po oględzinach okazało się że nie weszła prawidłowo rura dolotowa powietrza do turbiny (myslałem że to ona była przyczyną hałasu). Wsadziłem rurę i dokręciłem śrubą ( wcześniej nie była przykręcone).
Po dokręceniu przestało się uślizgiwać sprzęgło. Zużycie zwiększone pozostało ale włożę jeszcze uszczelkę na dolot- turbina, bo nie było - może coś zmieni, no i pozostał hałas (nie stały) - podejrzewam (z opisów) że to może być dwumasowe kolo alternatora.
Co do sprzęgieł to w danym modelu występują dwa rodzaje niby takie same ale jednak się różnią w opisie parametrów tylko nikt nawet przedstawiciel nie wie co one oznaczają.
Dołączył: 29 Mar 2018 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Jumpy, Expert, Berlingo
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 29 Mar 2018, 20:56
Temat postu:
Ślizg sprzęgła 2.0 HDI
Witam. Obserwowałem wątek od czasu gdy problem zaczął występować w Expercir że trzy lata temu. Początkowo, że auta w firmie użytkuje kilku kierowców uznałem że to zwyczajnie nieco zbyt szybkie ale jednak zużycie wynikające z czynnika ludzkiego. Po zakupie kolejnych aut z silnikiem HDI do firmy problem zaczął irytować. Ci sami kierowcy nie psuli sprzęgła w vivaro A we francuzsch tak... Najpierw szef wymieniał sprzęgła... potem mechanik nie szczególnie znający temat zmyślił bajkę o jakimś regulatorze. Problem definitywnie i rzeczowo rozwiązał mój znajomy mechanik. To co koledzy piszecie powyżej to wszystko prawda i wszystko nieprawda bo wina jak zwykle leży w kilku czynnikach. Po pierwsze mamy ciężki wózek, mocny silnik i pierońsko wysoki moment obrotowy w zakresie +/- 2k obr. tak? A jak fura wciska w fotel na niskich obrotach to po co redukować biegi tak? Vivaro o podobnej mocy i wadze żeby przyspieszył tak jak Jumpy na 6 biegu musisz zredukować do 4. Ale tu mamy moment to się ciśnie... czynnik ludzki jest! Nie będę już zaśmiecał wątku o kontrolkach zmiany biegów które jeszcze utwierdzają kierowcę w przekonaniu że jazda z butem w podłodze przy 1400 obr jest ok... ale... tak jak przy 1500 one naciśniesz gaz w podłogę, wtryski chlapną wachy, turbina świśnie A Ty przy ok 2000 obrotów dostaniesz imponujący moment który owszem wyrzuci ciężkie auto do przodu, ale i zmaltretuje sprzęgło. Nie ma tu żadnej tajemnicy, uszczelek, olejów, czy błędów w montażu. Ale dalej - co na to serwis? A widział który kiedyś serwis który uderzy się w piersi i przyzna - tak wyżyłowaliśmy silnik wygrywając mu mapę pozwalającą w ciężkiej furze niszczyć sprzęgło... No ja widziałem Subaru Boxer Diesel - serwis przyznał że przesadzili z momentem dopiero jak ludzie przestali kupować diesle subaru bo moment ukręcał wał po 30 tyś km po uprzedniej lub dwóch albo i trzech wymiarach sprzęgła. Subaru po kilku latach zaczęło do swojego diesla wgrywać nowe mapy. Auto przy 1500 obrotów przestawało co prawda wbijać w fotel ale za to ludzie przestawali ruszać z trójki i problem zarówno wałów jak i sprzęgła zniknął. Konkludując. Mnie kolega skierował do sensownego renomowanego nieautoryzowanego serwisu - nie wiem czy wolno mi zareklamować - gdzie zwyczajnie wgrano mi troszkę spłaszczoną w dolnym zakresie a podkręconą odrobinę wyżej mapę. Auto przy niskich obrotach nie wyrywa aż tak bardzo ale przy 2200 zaczyna lecieć jak złe. Po tygodniu przywykłem do nowych nawyków redukcji biegu przed wyprzedzeniem... sprzęgło które ślizgało gdy przyjechałem do firmy przejechało już koło 100 tyś i uślizg ani razu nie wystąpił. Żeby nie było że chcę kogokolwiek polecać - Problem potrafi rozwiązać prawie każdy warsztat zajmujący się chiptuningiem więc stawiam że każdy odnajdzie sobie lokalnie właściwego mechanika. Pozdrosy.
Hey
Ja mam z kolei vana Lancia Phedra z tym samym silnikiem HDI 136 KM bo ta Lancia to w zasadzie C8 lub 807.
Mam przebieg 260kkm, sprzegla nie robilem jeszcze mimo ze wielu mowi ze powinienem bo czesto ciagam przyczepy.
Zdarzylo mi sie ze wczoraj odebralem auto od mechanika ktory robil mi hamulce i zawieszenie i zaczelo mi sie slizganko na 5 biegu.
Zadnych innych objawow nie ma.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.