Witam klientów PSA. Pisałem o tym samym problemie jaki macie ze sprzęgłem w C5 z silnikiem 2,0hdi 140 KM w forum dla użytkowników Peugeotów 508. Jak dotąd myślałem że jestem jakimś wyjątkiem. Teraz się cieszę że nie jestem sam
Ale wracając do tematu : w moim Peugeocie 508 pierwsza wymiana sprzęgła w ASO była przy przebiegi 35 000 km, już po gwarancji ale wymiana była bezpłatnie. Problem wrócił teraz przy przebiegu ok 100 000 km. W ASO Peugeota kompletnie nie znają tego problemu poza moim przypadkiem. Zgłosiłem wczoraj do Peugeot Polska powrót tego problemu ze sprzęgłem, czekam teraz na odpowiedź.
Koledzy : napiszcie jak załatwiliście rozwiązanie wszych problemów, bo jak się domyślam wadą jest nie nasz styl jazdy, lecz wadliwy podzespół.
Chciałbym w załatwieniu problemu z moim samochodem podeprzeć się waszymi doświadczeniami i sposobem jego załatwienia.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź. _________________ nord
Witam kupiłem ostatnio C5X7 i jak wy czuję objawy tak jakby ślizgania się sprzęgła,delikatne wibracje nie zauważyłem wzrostu obrotów natomiast.Gdzieś czytałem że winę za taki stan może ponosić łożysko na prawej półosi a dokładnie te w podporze.Jak myślicie ?
Witam kolegów i kależanki. W ostatnią sobote stałem się posiadaczem C5 2,0HDI i jest ten sam problem ale mam gwarancje od dealera na 60dni także jade w piątek na wymiane sprzęgła. Mam nadzieje że to pomoże bo zakochałem się w tym autku
Witam kupiłem ostatnio C5X7 i jak wy czuję objawy tak jakby ślizgania się sprzęgła,delikatne wibracje nie zauważyłem wzrostu obrotów natomiast.Gdzieś czytałem że winę za taki stan może ponosić łożysko na prawej półosi a dokładnie te w podporze.Jak myślicie ?
Nota serwisowa od kilku lat mówi ze przy wymianie sprzęgła wgrywamy nowy soft do ECU aby wyeliminować poślizg
Witam kupiłem ostatnio C5X7 i jak wy czuję objawy tak jakby ślizgania się sprzęgła,delikatne wibracje nie zauważyłem wzrostu obrotów natomiast.Gdzieś czytałem że winę za taki stan może ponosić łożysko na prawej półosi a dokładnie te w podporze.Jak myślicie ?
Nota serwisowa od kilku lat mówi ze przy wymianie sprzęgła wgrywamy nowy soft do ECU aby wyeliminować poślizg
Co ma soft do ślizgania sprzęgła?
Ja również skontaktowałem się z Citroen Polska, gdyż mój problem ślizgania sprzęgła powrócił. Dla przypomnienia - pierwszy raz miałem wymieniane sprzęgło (podobno) na gwarancji przy przebiegu ok 17kkm. Obecnie mam 72kkm i sprzęgło ślizga jak cholera. Nawet na czwórce jest to bardzo wyraźne.
Kontaktowałem się z CP z pytaniem, czy prowadzą jakąś akcję serwisową, bo wiem, że nie jestem pojedynczym przypadkiem, wiem, że jest nas więcej i już raz to miałem robione. Pytałem, czy mogę liczyć na pomoc finansową przy tym problemie.
Dostałem odpowiedź, że CP może mi finansowo pomóc, ale muszę najpierw przesłać im wykonaną w ASO diagnozę tego problemu. Później "się zobaczy".
Kontaktowałem się z dwoma serwisami, z jednego (jeszcze?) nie dostałem odpowiedzi, z drugiego zażyczyli sobie 1300zł za diagnozę usterki. Nie wiem na ile wycenią naprawę i nie wiem na ile CP będzie chętny do partycypowania w kosztach.
Co o tym sądzicie? Czy walczyliście już z tym problemem po gwarancji?
Witam kupiłem ostatnio C5X7 i jak wy czuję objawy tak jakby ślizgania się sprzęgła,delikatne wibracje nie zauważyłem wzrostu obrotów natomiast.Gdzieś czytałem że winę za taki stan może ponosić łożysko na prawej półosi a dokładnie te w podporze.Jak myślicie ?
Nota serwisowa od kilku lat mówi ze przy wymianie sprzęgła wgrywamy nowy soft do ECU aby wyeliminować poślizg
Co ma soft do ślizgania sprzęgła?
No co może mieć soft w ECU do sprzęgła .....? Może i to bardzo dużo, dzięki niemu Twój silnik działa a teraz pomyśl w jaki sposób można zmniejszyć moment obrotowy .... albo poczytaj o wypłaszczaniu krzywej. Wymiana sprzęgła bez zmiany softu to tylko lekki luz w portfelu.
Czas naprawy
Wymiana zestawu sprzęgła + Teletransmisja danych do kalkulatora sterowania silnika : • Czas fakturowany : 8,00H • Kod operacji: 9R79 RP00 • Kod przyczyny : 0816
Witam kupiłem ostatnio C5X7 i jak wy czuję objawy tak jakby ślizgania się sprzęgła,delikatne wibracje nie zauważyłem wzrostu obrotów natomiast.Gdzieś czytałem że winę za taki stan może ponosić łożysko na prawej półosi a dokładnie te w podporze.Jak myślicie ?
Nota serwisowa od kilku lat mówi ze przy wymianie sprzęgła wgrywamy nowy soft do ECU aby wyeliminować poślizg
Co ma soft do ślizgania sprzęgła?
No co może mieć soft w ECU do sprzęgła .....? Może i to bardzo dużo, dzięki niemu Twój silnik działa a teraz pomyśl w jaki sposób można zmniejszyć moment obrotowy .... albo poczytaj o wypłaszczaniu krzywej. Wymiana sprzęgła bez zmiany softu to tylko lekki luz w portfelu.
Czas naprawy
Wymiana zestawu sprzęgła + Teletransmisja danych do kalkulatora sterowania silnika : • Czas fakturowany : 8,00H • Kod operacji: 9R79 RP00 • Kod przyczyny : 0816
Nie no, my chyba mówimy o dwóch różnych rzeczach. Nie ma takiego oprogramowania, które by powodowało ślizganie sprzęgła! Te 2 rzeczy się ze sobą nie łączą! Owszem - można coś takiego wprowadzić - oprogramowanie i jakiś dodatkowy siłownik, który by symulował jazdę na półsprzęgle, ale tego nie ma w samochodach, bo i po co? Chyba tylko po to, żeby spalić sprzęgło.
Zmniejszenie momentu nie ma nic wspólnego ze ślizganiem się sprzęgła. Bez jaj. Ja wiem, że u mnie (i jak widać nie tylko u mnie) zwyczajnie ślizga się sprzęgło. Żadne ECU tutaj nie odgrywa roli. Co więcej wg moich obserwacji tym mocniej się ślizga, im jest większa wilgoć w powietrzu, czyli w deszczowy/mglisty dzień jest to bardziej odczuwalne niż w dzień słoneczny. Czy ECU również analizuje pogodę?
Tym bardziej się ślizga na im wyższym jadę biegu. Nie wiem po co ECU miałoby mi obniżać moment. Przecież każdy normalny człowiek chce mieć jak najwyższy moment na kołach. Taki sam cel mają producenci samochodów. Jak wypuszczą jakieś cudo, które będzie temperować zapędy kierowcy, to nikt przy zdrowych zmysłach tego nie kupi.
Oczywiście nie mówię tutaj o ASR/ESP, bo to bywa przydatne, ale jak jadę powiedzmy 70-80km/godz, mam czwórkę lub piątkę i dam na maxa po gazie, to nie ma mowy o "buksowaniu" na asfalcie (nawet mokrym) - moje C5 nie ma 500KM, żeby mogło zerwać przyczepność i aby redukcja momentu była potrzebna
Na 100% nie tędy droga. Tym bardziej, że - przypominam - miałem już wymieniane sprzęgło na gwarancji przy przebiegu raptem 18kkm. Po wymianie wszystko działało dobrze przez jakieś 3 lata. W tym czasie nikt mi oprogramowania przecież nie zmieniał.
Efekt ślizgania się sprzęgła zaczął stopniowo powracać, najpierw tylko na szóstce i to tylko w specyficznych warunkach (bardzo duża wilgoć w powietrzu), obecnie już występuje na czwórce. ECU i jakikolwiek inny soft nic do tego nie ma na pewno.
Przyczyna MUSI być inna, ewidentnie coś jest nie tak z tymi sprzęgłami.
Ps. W międzyczasie dostałem prognozowaną wycenę wymiany sprzęgła w ASO Citroena. Robocizna 1425PLN, części 4500PLN. Łącznie blisko 6kPLN brutto! W całej swojej "wspaniałomyślności" Citroen mi zaproponował rabat 30% na części. W tym wariancie całość zamknęłaby się w kwocie 4575PLN.
Wg mnie to bardzo drogo, tym bardziej, że kompletne sprzęgło kosztuje około 2kPLN.
Dlatego pytam się, czy ktoś już coś z tym zwojował? Czy ktoś zna sposób, albo przyczynę tego zjawiska? Skala nie jest może jakaś szczególnie duża, ale nie są to odosobnione przypadki. Mam info, że taki sam problem występuje również w Peugeocie 508 2.0HDi. Coś musi być na rzeczy, a wykładanie 5 - 6kPLN co 2 - 3 lata, to jakiś absurd.
Jak napisałeś zaczyna ślizgać na 6 pózniej zacznie na 5 i tak dojdzie do 3. Myślisz ze kod operacji i przyczyny zmyśliłem? Zapytaj o TSB w ASO B2BW0119Q0 wersja 5. Nie rozumiesz podstaw przeniesienia napędu od ECU po koło o to nie mam żalu bo nie każdy sie zna, jeszcze jedno twój but bedzie miał większe prawdopodobieństwo poślizgu w mglisty czy słoneczny dzień?
Jak napisałeś zaczyna ślizgać na 6 pózniej zacznie na 5 i tak dojdzie do 3. Myślisz ze kod operacji i przyczyny zmyśliłem? Zapytaj o TSB w ASO B2BW0119Q0 wersja 5. Nie rozumiesz podstaw przeniesienia napędu od ECU po koło o to nie mam żalu bo nie każdy sie zna, jeszcze jedno twój but bedzie miał większe prawdopodobieństwo poślizgu w mglisty czy słoneczny dzień?
No dobra Zapytać mogę, bo to nie będzie przynajmniej kosztowało 6kPLN (chyba;) ).
Ale nie chciałbym z tym wyskoczyć jak Filip z konopi, więc o co - tak chociaż w skrócie - chodzi? Oczywiste jest, że w ASO będą mnie zbywać - już to nie raz przerabiałem, dlatego chcę wiedzieć coś więcej, żebym mógł się postawić i nie dać się zbyć byle głupim tekstem.
Ps. Jeśli faktycznie rozwiązaniem tego problemu jest wgranie nowego softu, to podziel się proszę swoją wiedzą i doświadczeniem w tym temacie, bo naprawdę sporo osób na tym skorzysta. Jak pisałem - ten problem występuje może nie powszechnie, ale też nie całkiem sporadycznie. Jest całkiem pokaźna grupa ludzi tym dotkniętych i na pewno chętnie skorzystają z definitywnego rozwiązania, jeśli tylko takie istnieje.
Dlatego dobrze by było zebrać całą wiedzę w jednym miejscu. Jak na razie rozwiązania nikomu nie udało się znaleźć, a ja sam czytałem o osobach, które już jeżdżą na czwartym sprzęgle!!!
Dołączył: 21 Lut 2016 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: C5
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 16 Mar 2016, 09:09
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Sprzęgło ślizga???
Napisz coś więcej o tym oprogramowaniu silnika. Czy to jakaś specjalna wersja dla osob, które mają problem z uślizgiem sprzęgła? Do mojego ECU (RHR) najnowszy soft był wgrywany w kwietniu 2013. Czy ta wersja powinna już rozwiązywać kwestie uślizgu?
Moje sprzęglo się ślizga, ale to objaw normalnego zużycia, ma już przejechane 204 000 km i chip na 170 PS i 400 Nm. Po prostu trzeba je wymienić, ale to nie jest aż tak droga zabawa. 1200 PLN kosztuje komplet sprzęgło+ dwumas LUK, do tego uszczelniacze i robocizna. W Warszawie całkowity koszt takiej operacji to poniżej 2000 PLN.
Po prostu trzeba je wymienić, ale to nie jest aż tak droga zabawa. 1200 PLN kosztuje komplet sprzęgło+ dwumas LUK, do tego uszczelniacze i robocizna. W Warszawie całkowity koszt takiej operacji to poniżej 2000 PLN.
No i właśnie dlatego tę "specjalną ofertę" jaką dla mnie przygotował Citroen Polska im wyśmiałem. 6K, to grube przegięcie pały.
z tego co wiem oprogramowanie dotyczy aut od OPR 11315 do OPR 12272, problem natury fizycznej polega na tym że dla nowej tarczy siła docisku eliminuje poślizg wraz z ubytkiem grubości tarczy docisk maleje i ....
Dołączył: 21 Lut 2016 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: C5
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 16 Mar 2016, 23:26
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Sprzęgło ślizga???
To własnie dotyczy mojego OPR - 11984. Tak więc, czy jak niecałe 3 lata temu poprosiłem ASO o wgranie najnowszego softu do sterownika silnika, to mam rozumiec, że problem uślizgu jest załatwiony, czy też to zupelnie inna aktualizacja softu, robiona dla klienta, który ma problem z powodu uślizgu.
Moje sprzęgło własnie zaczęło hałasowac po wciśnieniu pedalu, więc czas już na wymianę.
z tego co wiem oprogramowanie dotyczy aut od OPR 11315 do OPR 12272, problem natury fizycznej polega na tym że dla nowej tarczy siła docisku eliminuje poślizg wraz z ubytkiem grubości tarczy docisk maleje i ....
Może to głupie pytanie, ale jak można sprawdzić OPR? Czy to jest to samo, co numer APV? Jeśli tak, to u mnie jest 12286, zatem nie mieści się w podanym przez Ciebie przedziale, a jednak mi już drugie sprzęgło ślizga, a mam raptem około 75kkm przebiegu.
Druga sprawa - czy siła docisku nie jest regulowana mechanicznie tylko przez komputer?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.