Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 161 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: C3 1.4 HDi
Piwa: 6/1
Wysłany: Sro 26 Lut 2014, 19:57
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Sprzęgło ślizga???
A, nie doczytałem, sorki
Ostatnio przy okazji wymiany sprzęgła (tyle że po 210tyś...) dowiedziałem się od mechanika, że w tych silnikach jest jakaś wadliwa uszczelka od skrzyni. Z czasem zaczyna puszczać po prostu olej i zaczyna ślizgać (wyjaśniałoby to dlaczego np. u mnie raz ślizgało, a raz nie). Co ciekawe, mówił że przy wymianie trzeba założyć inną, bo założenie oryginalnej uszczelki kończy się tym samym za kilka tyś. km. Nie wiem ile w tym prawdy i na ile to możliwe, ale może warto coś popytać / poszukać na ten temat.
Witam. mam taki sam wlasnie problem i nie wiem co z tym zrobic... mam 193tys przejechane ale sprzeglo bylo wymieniane przy 150tys. a problem ten sam jak kolega
a czy z ta uszczelka na skrzyni to moze tak byc??chcialbym sie tutaj czegos dowiedziec a nie wymienic sprzeglo i znowu to samo ma byc. skoro to moze nie byc wina sprzegla
Ostatnio przy okazji wymiany sprzęgła (tyle że po 210tyś...) dowiedziałem się od mechanika, że w tych silnikach jest jakaś wadliwa uszczelka od skrzyni. Z czasem zaczyna puszczać po prostu olej i zaczyna ślizgać (wyjaśniałoby to dlaczego np. u mnie raz ślizgało, a raz nie). Co ciekawe, mówił że przy wymianie trzeba założyć inną, bo założenie oryginalnej uszczelki kończy się tym samym za kilka tyś. km. Nie wiem ile w tym prawdy i na ile to możliwe, ale może warto coś popytać / poszukać na ten temat.
Pzdr.
OK, zakładając, że tak jest faktycznie, to rozumiem, że to ten olej powoduje ślizganie się sprzęgła, a nie uszkodzone/wadliwe sprzęgło? Jeśli tak, to czy w takim razie sprzęgło jest do wyczyszczenia, czy do wymiany?
Druga rzecz - jeśli uszczelka przepuszcza olej, to znaczy, że tego oleju ubywa - rozumiem, że dobrze by było skontrolować jego stan - czy tak? Czy może przepuszcza go tak mało, że ubytek jest niezauważalny?
Ps. Z tego co mi wiadomo, to jest to dość powszechny problem. Przy mojej pierwszej wymianie zgłosiło się do mnie 2 forumowiczów z identycznym objawem. Jednemu z nich kończyła się gwarancja na auto na dniach.
Teraz czytając wypowiedzi wygląda na to, że znowu jest kilku dotkniętych tym zjawiskiem.
Może faktycznie dobrze by było przyjrzeć się temu tematowi i to rozgryźć.
Ps2. Niestety nie otrzymałem odpowiedzi na moje pytanie w sprawie gwarancji - czy nikt z forumowiczów się z tym nie spotkał?
Czy na wymienione sprzęgło na gwarancji mam gwarancję trwającą do końca gwarancji na auto, czy gwarancja tylko na sprzęgło liczy się od nowa (2 lata)?
Jeśli to drugie, to u mnie jeszcze 2 lata nie minęły (miną w październiku br), więc jest to dla mnie bardzo istotne
Dołączył: 24 Mar 2014 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): PIASECZNO Posiadane auto: CITROEN C5 II 2,O HDI
Piwa: 0/2
Wysłany: Wto 25 Mar 2014, 11:07
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Sprzęgło ślizga???
Choć jestem tu nowy to myślę, że z autem jest ok i to wrażenie ślizgania sprzęgła to efekt zadziałania kontroli trakcji. Spróbuj wyłączyć kontrolę trakcji i zobacz jak się auto wtedy zachowuje. _________________ arulek
Choć jestem tu nowy to myślę, że z autem jest ok i to wrażenie ślizgania sprzęgła to efekt zadziałania kontroli trakcji. Spróbuj wyłączyć kontrolę trakcji i zobacz jak się auto wtedy zachowuje.
Na bank to nie jest (i nie może być) przyczyną.
Po pierwsze w tym aucie niestety nie mam z 300KM, żeby jadąc 70-80km/h na 5-ce zrywać na suchym przyczepność, po drugie kontrola trakcji mimo wszystko nie powoduje "odpięcia" napędu od kół.
Żeby obroty silnika rosły nieliniowo względem obrotów kół, to albo musi ślizgać sprzęgło, albo jakiś inny element układu napędowego. Zakładam, że wszystkie inne elementy są złączone "na stałe", a tylko sprzęgło ma możliwość ślizgania się, stąd właśnie moja sugestia, że to ze sprzęgłem jest coś nie tak.
Aczkolwiek nie próbowałem tego robić na wyłączonej kontroli trakcji. W wolnej chwili z ciekawości to przetestuję, ale obawiam się, że wynik tego eksperymentu jest z góry przesądzony.
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Sro 26 Mar 2014, 21:11
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Sprzęgło ślizga???
A nie przyszlo Tobie do glowy, ze problem moze byc prozaiczny? Czy jestes pewien, ze sprzeglo bylo wymieniane z przrzadem do sprzegiel SAC? Takie szybkie slizganie sprzegla moze miec przyczyne w moztazu sprzegla bez przyrzadu. Wystarczy poszukac w necie : sprzegla SAC i bedziesz wszystko wiedzial. Mechanicy sa bardzo odporni na wiedze- a co mi tam bedziecie wciskac, ...lat to robie i wiem dobrze jak sie to robi. Znam to rowniez z mojego warsztatu, przyrzad jest, ale po co uzywac, tyle z tym roboty, a przeciez te 6 srubek tak latwo przykrecic[mam takiego kolege, Mechanika].
Chcialbym sie mylic, nie bede teraz opisywal dlaczego uwazam docisk za zniszczony, ale naprawde obstawiam zly montaz.
To mi do głowy nie przyszło. W ogóle nie podejrzewałem, że montaż może być winny, bo:
1. Było to robione w ASO (wiem, wiem ...),
2. Nie miałem tego jak sprawdzić,
3. Nadal nie mam tego jak sprawdzić,
4. Pierwsza wymiana sprzęgła też była podejrzanie szybko (po ok. 30kkm, wymiana na gwarancji), więc już fabrycznie musiałoby być źle zamontowane. Do tego nie jestem jedynym tutaj człowiekiem z takim problemem.
Wobec tego czy mam jakąkolwiek możliwość sprawdzenia jak/czym sprzęgło było montowane? Czy - jeśli to by się potwierdziło - oznacza, że mam uszkodzony docisk?
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Czw 27 Mar 2014, 19:52
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Sprzęgło ślizga???
Ze sprzeglami SAC jest jeden powazny problem: nie mozna na oko ocenic stanu docisku, wyglada jak nowy. Uszkodzeniu ulega sprezyna czujnikowa, na ktorej podpiera sie sprezyna glowna docisku i drastycznie maleje sila docisku, co jest powodem wystepowania poslizgu. Nie wiem, czy jest ktos, kto moze autorytatywnie okreslic, czy docisk zostal uszkodzony przez zly montaz. Spodziewam sie, ze firmy zajmujace sie regeneracja sprzegiel bylyby w stanie okreslic stan docisku, ale nie wiem, gdzie mozna je znalesc. Zapewne w necie mozna cos znalesc.
Te sprzegla sa tak skonstruowane, ze powinny, przy normalnej eksploatacji, wytrzymac bez problemu ponad 200 tys. Sa one przystosowane do przenoszenia duzych momentow i przez swoja budowe nie wymagaja duzej sily na pedale do wysprzegania. Maja tylko jedna wade: wymagaja duzej wiedzy i przyrzadu do montazu nowego i demontazu uzywanego w przypadku np. wymiany uszczelniacza na wale korbowym. Jednorazowe zamontowanie bez przyrzadu niszczy docisk, czego objawem jest bardzo szybkie po montazu slizganie sie sprzegla i czasami problemy z wysprzeglaniem.Docisk jest do wyrzucenia. Odnosnie warsztatow, malo jest takich w ktorych powaznie podchodza do tego problemu, zdarza sie, ze rowniez w serwisie tak montuja. Ktos kiedys pisal, ze powiedziano mu w serwisie, ze sprzeglo przychodzi nowe, gotowe do montazu i nic wiecej nie trzeba robic. Nie twierdze, ze tak jest w kazdym przypadku, ale jesli zalezy Wam na dobrym sprzegle, warto przypilnowac montaz, przeciez wystarczy, ze zrobia zdjecia na dowod, ze uzywaja przyrzadu. Przeciez dzisiaj to zaden problem. Pozdrawiam
Sorry, że odgrzebuję stary temat ale ostatnio też mam problemy ze ślizganiem się sprzęgła. Nie jest ten uślizg jeszcze duży, tak max. o 200rpm mi obroty rosną jak mocniej wcisnę na 5ce lub 6ce. Tempomat też się nie odłącza przy przyspieszaniu od 90 w górę na ww. biegach. Ogólnie po przeczytaniu wątku chcę zrobić krótkie podsumowanie z pytaniem
1. za prawdopodobną przyczynę można brać zły montaż (sprawa docisku i jego uszkodzenia)
2. ew. nieszczelność uszczelki, przez co dostaje się na tarcze sprzęgła olej
Nie wnikam w inne uszkodzenia, zużycie, itp...
I tutaj pytanie. Przy wymianie kompletnego sprzęgła w ww. przypadku ślizgania, jakiej użyć uszczelki (jakiej firmy) żeby nie mieć problemu w przyszłości? Z wątku wynika że oryginalne stosowane przez Citroena są do d..... Zakładam oczywiście poprawny montaż całości
PS. Jeszcze krótkie pytanko. Ile można jeździć czasu z takim sprzęgłem? Jeszcze tak bardzo mi nie doskwiera ten lekki uślizg.
również pozwolę sobie odgrzebać temat. Mam ten sam problem. Auto ma przejechane 140.000, większość na autostradach. Opisane wyżej objawy zauważyłem po raz pierwszy parę miesięcy temu na autostradzie w Niemczech, prędkość około 140 km/h i 'gaz do końca' powodowało zwiększenie obrotów za czym nie szło zwiększenie mocy. Auto było załadowane do granic możliwości (wyjazd na święta). Wczoraj wracałem z Niemiec, tym razem sam, pusty samochód i objawy identyczne. Samochód niedawno był na przeglądzie w ASO, także błędy, które byłby w stanie wykazać komputer możemy wykluczyć.
Moje pytanie i prośba do kolegów, którzy mieli ten sam problem, jest następujące: co robić? Nie mam ochoty wymieniać sprzęgła i szykować się na to samo za parę miesięcy. Na marginesie dodam jeszcze, że sprzęgło jest poza tym w dobrym stanie, zero pukania/oporów/wibracji itp. historii. Czy ktoś ma więcej informacji nt. 'uszczelki od skrzyni', która rzekomo jest istotą problemu? Dodam, że sprzęgło nie było wymieniane od nowości, więc kwestia złego założenia sprzęgła przez mechanika jest wykluczona.
Jeżeli to ma jakieś znaczenie, to zauważyłem też troszkę wyższe spalanie, szczególnie w trasie. Nie wiem czy to ma związek z ww. problemem. Czy również mieliście takie objawy?
również pozwolę sobie odgrzebać temat. Mam ten sam problem. Auto ma przejechane 140.000, większość na autostradach. Opisane wyżej objawy zauważyłem po raz pierwszy parę miesięcy temu na autostradzie w Niemczech, prędkość około 140 km/h i 'gaz do końca' powodowało zwiększenie obrotów za czym nie szło zwiększenie mocy. Auto było załadowane do granic możliwości (wyjazd na święta). Wczoraj wracałem z Niemiec, tym razem sam, pusty samochód i objawy identyczne. Samochód niedawno był na przeglądzie w ASO, także błędy, które byłby w stanie wykazać komputer możemy wykluczyć.
Moje pytanie i prośba do kolegów, którzy mieli ten sam problem, jest następujące: co robić? Nie mam ochoty wymieniać sprzęgła i szykować się na to samo za parę miesięcy. Na marginesie dodam jeszcze, że sprzęgło jest poza tym w dobrym stanie, zero pukania/oporów/wibracji itp. historii. Czy ktoś ma więcej informacji nt. 'uszczelki od skrzyni', która rzekomo jest istotą problemu? Dodam, że sprzęgło nie było wymieniane od nowości, więc kwestia złego założenia sprzęgła przez mechanika jest wykluczona.
Jeżeli to ma jakieś znaczenie, to zauważyłem też troszkę wyższe spalanie, szczególnie w trasie. Nie wiem czy to ma związek z ww. problemem. Czy również mieliście takie objawy?
Dzięki i pozdrawiam,
Kuba
Kolego ostatnio robiłem sprzęgło...też nie czułem wibracji, a sprzęgło czasami "ślizgało", miałem również wrażenie, że spalanie delikatnie wzrosło, no i podczas wymiany okazało się, że tarcza sprzęgła jest już prawie gładka...zero "otuliny"
Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Volvo V50, Lancia Lybra
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 30 Wrz 2015, 15:36
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Sprzęgło ślizga???
Jeśli auto jest na gwarancji, to trzeba z każdą podejrzaną rzeczą jezdzić do serwisu, lepiej w końcu wymienić sprzęgło za darmo niż bulić za to z własnej kieszeni. Objawy które są tu opisywane, w tym modelu niestety głównie dotyczą sprzęgła, a tak jak pisał dejnekomirek SAC to bardzo czułe i specyficzne sprzęgła i byle Pan Henio lepiej żeby nam go nie wymieniał. Jeśli auto jest po gwarancji to proponuję szukać sprzęgła w sklepie z częściami w necie. Różnice w cenach między sklepami zwykłymi a internetowymi są naprawdę duże np za to sprzęgło http://milionczesci.pl/zestaw-sprzegla/citroen-c5-rd--2-0-hdi-140/luk-zestaw-sprzegla-624326700-luk-id394679-31997.php na osiedlu krzyknęli 850 PLN!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.