Wymiana uszczelek, czyszczenie układu i dalej to samo 1.1i
Witam serdecznie!
Posiadam Citroena Saxo 1.1i 60 KM 98r. Miałem następujący problem: płyn w chłodnicy zamienił się 'w budyń' (mieszanka oleju z płynem), z rury zaczęło dymić, wystarczyła chwila i kontrolka z czujnika temperatury raziła po oczach by po jakimś czasie zapalała się kontrolka z oleju i zaduszało silnik (próbowałem dotrzeć ok 5-6 km do domu po zapaleniu kontrolki - musiało się to odbyć z godzinną przerwą na chłodzenie). Diagnoza prosta - poszła uszczelka pod głowicą, a że i tak miałem w planach wymienić pasek z pompą to pomyślałem, że zrobię to za jednym zamachem.
Tak więc wymieniłem rzeczony pasek (z napinaczem), pompę, uszczelkę pod głowicą (oczywiście wyczyściłem ją z resztek starej uszczelki), uszczelkę kolektora dolotowego i wylotowego oraz tą pod pokrywą, zawory zostały wyregulowane przez mechanika (bo jak wiadomo samoregulacji brak), przepłukałem kilkakrotnie układ chłodniczy (woda z płynem do mycia naczyń, woda z płynem do czyszczenia silnika [dwukrotnie] i samą wodą [również dwukrotnie] po czym zalałem go samą wodą gdyż nie zakupiłem borygo, wylałem stary olej silnikowy, wymieniłem filtry oleju i powietrza, poczęstowałem Cytrynkę nowym olejem mineralnym. Układ chłodniczy został odpowietrzony.
Wszystko odbywało się u znajomego w Mysłowicach. Od niego udało mi się zajechać do domu (już wtedy kontrolka temperatury się zapaliła) ale auto zachowywało się normalnie) ok.15 km wieczorem zrobiłem może kolejne 5km (kontrolka zaczynała zapalać się już po krótszym czasie) by w końcu dziś wrócić do stanu sprzed naprawy - dym z wydechu, żur pod korkiem, zaduszanie silnika.
Skończyły mi się już pomysły o co tu chodzi...
Może warto przeczyścić układ pod ciśnieniem (np szlauchem) by zebrać resztki syfu po poprzedniej awarii (być może w tym jest problem) jednak jak wiadomo - na wyłączonym silniku nie otrzymam pełnego obiegu :/
Może poza resztkami syfu jest to kwestia wody (nie wiem do jakich temperatur przy normalnym trybie pracy nagrzewa się płyn chłodniczy oraz jaką temperaturę wrzenia ma borygo - ale chyba 100 stopnie Celsjusza nie powinno nic tak szybko osiągać - zakładam, że woda się zaczyna gotować)
Prosiłbym bardzo o jakieś pomysły bo już mi ręce opadają i tracę cierpliwość to tego niewdzięcznego francuza
Pozdrawiam
Kamil
P.S.: Przepraszam za tak rozwiązły opis ale chciałbym po prostu szybciej otrzymać propozycje rozwiązania problemu niż dopowiadać szczegóły co i jak było
Re: ( Citroen Saxo ) Wymiana uszczelek, czyszczenie układu i dalej to samo 1.1i
Miałem kiedyś podobny przypadek i też myślalem że to uszczelka ale mechanik sokole oko znalazł pęknięcie głowicy którego praktycznie nie było widać tak więc głowica poszła do spawania potem planowanie no i nowa uszczelka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Saxo ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.