Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen Saxo ) Wymiana uszczelek, czyszczenie układu i dalej to samo 1.1i



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen Saxo ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DonGrzybo

Czytelnik



Dołączył: 29 Wrz 2012
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Citroen Saxo 1.1i 60KM 98r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 29 Wrz 2012, 10:20
Temat postu:

Wymiana uszczelek, czyszczenie układu i dalej to samo 1.1i


Witam serdecznie!

Posiadam Citroena Saxo 1.1i 60 KM 98r. Miałem następujący problem: płyn w chłodnicy zamienił się 'w budyń' (mieszanka oleju z płynem), z rury zaczęło dymić, wystarczyła chwila i kontrolka z czujnika temperatury raziła po oczach by po jakimś czasie zapalała się kontrolka z oleju i zaduszało silnik (próbowałem dotrzeć ok 5-6 km do domu po zapaleniu kontrolki - musiało się to odbyć z godzinną przerwą na chłodzenie). Diagnoza prosta - poszła uszczelka pod głowicą, a że i tak miałem w planach wymienić pasek z pompą to pomyślałem, że zrobię to za jednym zamachem.

Tak więc wymieniłem rzeczony pasek (z napinaczem), pompę, uszczelkę pod głowicą (oczywiście wyczyściłem ją z resztek starej uszczelki), uszczelkę kolektora dolotowego i wylotowego oraz tą pod pokrywą, zawory zostały wyregulowane przez mechanika (bo jak wiadomo samoregulacji brak), przepłukałem kilkakrotnie układ chłodniczy (woda z płynem do mycia naczyń, woda z płynem do czyszczenia silnika [dwukrotnie] i samą wodą [również dwukrotnie] po czym zalałem go samą wodą gdyż nie zakupiłem borygo, wylałem stary olej silnikowy, wymieniłem filtry oleju i powietrza, poczęstowałem Cytrynkę nowym olejem mineralnym. Układ chłodniczy został odpowietrzony.

Wszystko odbywało się u znajomego w Mysłowicach. Od niego udało mi się zajechać do domu (już wtedy kontrolka temperatury się zapaliła) ale auto zachowywało się normalnie) ok.15 km wieczorem zrobiłem może kolejne 5km (kontrolka zaczynała zapalać się już po krótszym czasie) by w końcu dziś wrócić do stanu sprzed naprawy - dym z wydechu, żur pod korkiem, zaduszanie silnika.

Skończyły mi się już pomysły o co tu chodzi...

Może warto przeczyścić układ pod ciśnieniem (np szlauchem) by zebrać resztki syfu po poprzedniej awarii (być może w tym jest problem) jednak jak wiadomo - na wyłączonym silniku nie otrzymam pełnego obiegu :/

Może poza resztkami syfu jest to kwestia wody (nie wiem do jakich temperatur przy normalnym trybie pracy nagrzewa się płyn chłodniczy oraz jaką temperaturę wrzenia ma borygo - ale chyba 100 stopnie Celsjusza nie powinno nic tak szybko osiągać - zakładam, że woda się zaczyna gotować)

Prosiłbym bardzo o jakieś pomysły bo już mi ręce opadają i tracę cierpliwość to tego niewdzięcznego francuza Razz

Pozdrawiam
Kamil

P.S.: Przepraszam za tak rozwiązły opis ale chciałbym po prostu szybciej otrzymać propozycje rozwiązania problemu niż dopowiadać szczegóły co i jak było Wink
Powrót do góry
gadu-gadu
TAIF

Junior admin


Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 6434
Skąd jesteś (miejscowość / region): PolskaPółnocnaTcz.
Posiadane auto: CORSA C 1.2/A170 W168 1.7 Diesel/ YAMAHA 1.2 i 1.7 Honda ST1300
Piwa: 147/249
Wysłany: Sob 29 Wrz 2012, 12:45
Temat postu:

Re: ( Citroen Saxo ) Wymiana uszczelek, czyszczenie układu i dalej to samo 1.1i


Wszystko pięknie, tylko czemu zalożyłeś wątek w dziale Nadwozie ?
_________________
Regulamin forum dyskusyjnego.










Tako rzecze Zaratustra:
W piwie siła, w winie mądrość a w wodzie zarazki.
Powrót do góry
unitek

Dyskutant



Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 50
Skąd jesteś (miejscowość / region): Toruń
Posiadane auto: C4 1.4i 16V, Coupe VTR
Piwa: 6/4
Wysłany: Sob 29 Wrz 2012, 14:00
Temat postu:

Re: ( Citroen Saxo ) Wymiana uszczelek, czyszczenie układu i dalej to samo 1.1i


Miałem kiedyś podobny przypadek i też myślalem że to uszczelka ale mechanik sokole oko znalazł pęknięcie głowicy którego praktycznie nie było widać tak więc głowica poszła do spawania potem planowanie no i nowa uszczelka.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen Saxo ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen Saxo »

Opinie o samochodach Citroen Saxo - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Saxo ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


CitroenC4

21 900

2011r.

176 000 km

wielkopolskie

CitroenC5

17 900

2012r.

323 000 km

wielkopolskie

CitroenC1

8 790

2007r.

226 631 km

pomorskie

CitroenC4 Cactus

59 000

2019r.

90 000 km

śląskie

CitroenC5

23 700

2010r.

268 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System