Witam mam może takie dość nietypowe pytanie otóż interesuje mnie jakie ET powinny mieć felgi aluminiowe (chciałem sobie kupić nowe) aby pasowaly do mojej cytrynki. Najlepiej to gdyby ktoś podpowiedzial jakie wogole felgi pasowałyby do Cytrynkowego zawieszenia hydropneumatycznego:) 16 ", czy 17" też będą pasowaly i nic nie będzie obcieralo?? wiem że rozstaw śrub jest 4x108 i na tym moja wiedza się kończy
yhym, no i to niezależne jest czy mam to hydropneumatyczne zawieszenie czy nie, będzie pasowała tak czy tak... bo posiadam hydropnneumata i w momencie kiedy aut obniży się na maxa to 17' nie będą tarły o nadkola??
jeszcze jakbyś mógł mi podpowiedzieć, jaki rozmiar powinna mieć opona żeby zawieszenie tego nie odczuwało i nie tarło o nadkola przy 16" i 17" bo autko stoi na 15" tyle ze stalowych....
powiekszony rozmiar opony jest zredukowany profilem czyli wysokością opony wiec np. 17 / 45 bedzie taka sama ja 15/65 ( podaje przykładowo ) wiec nic nie bedzie trzec , wszystko zalezy od zasobnosci kieszeni, opona niskoprofilowa 17 cali do najtańszych nie należy i terzeba przyznac że do komfortowych też nie mysle że optymalna bedzie 16 cali i szerokośc 205 lub 215 poza tym na www.opony.com.pl jest kalkulator rozmiarów felg i opon.
Czyli jakie to ET posiadają felgi?? Jaki rozmiar felg (szczegółowo) powinienem kupić żeby wszystko było ok nic nie tarło i zawieszenie zbytnio nie odczówalo?? rozumiem że 16 cali a jak dalsze szczegółowe wymiary??
Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 75 Skąd jesteś (miejscowość / region): częstochowa Posiadane auto: 2x c5 2.0 hdi
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 09 Paź 2012, 15:02
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) felgi, koła
dołącze się do tematu fegi z mk1 maja et albo 25-albo 26 szerokość 6,5cala.
sam kiedyś borykałem się z problemem doboru felg jedno jest pewne rozstaw śrub który wynosi 4x108 i tego się trzymajmy oczywiście są śruby pływające i dystanse zmieniające rozstaw ale tego się wystrzegajmy bo może się okazać że przy tym zawieszeniu wiecej kłopotów niż korzyści .
rozmiar felg z tego co się orientowałem to można zarzucić nawet 18 z oponą o profilu 40-45 z większym może być problem choć nie dam głowy uciąć ja osobiście mam 17 z profilem 40 i mam jeszcze sporo miejsca w nadkolu.
następna kwestia to szerokość felgi moja 7cali et38 dystanse 20mm (większych nie polecam bo przy większych prędkościach może rzucać kołami ) i tu właśnie tkwi największa zabawa ponieważ jeśli ktoś chce mieć (felgi 8 calowe i np et35-3 napewno się nie zmieszczą bez dystansów możliwe że nawet 30mm do tego trzeba mieć kupić dłuższe śruby. opona minimum do 7cali 205 -xxx do 8cali chyba 225 tylko że im szersze kapcie tym większe spalanie .
i teraz najważniejsze
im mniejsze et np 10 tym bardziej felga wychodzi na zewnątrz auta więc np 8cali et 10 + 20mm dystans będzie pasować bo felga nie będzie obcierać o amortyzator (możliwe że obejdzie się bez dystansu) trzeba by sprawdzić
ogólny wniosek jest taki iż mniejsze et felga wychodzi bardziej na zewnątrz auta większe et wchodzi bardziej do wewnątrz prosta zasada do tego trzeba dobrać szerokość i juz mozemy sie cieszyć innym wyglądem naszej cytrynki
auto na glebie 17x7 opona 40
miejsce jeszcze jest na coś większego _________________ c5 2.0 hdi sx / c5 2.0 hDI exclusive
Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 75 Skąd jesteś (miejscowość / region): częstochowa Posiadane auto: 2x c5 2.0 hdi
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 16 Kwi 2014, 22:59
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) felgi, koła
Ja ma. Et 38-20mm dystans zostaje 18x7x17 do 17 opona 215 jest chyba idealna 205 to minimum a profil mierzy sie po obwodzie czyli jak u gory 5 to i na dole 5 o ile gora nadkola i ulica asffalt nie bedzie gralo roli to w poziomie tak zmierz szerokosc nadkola znajdz pod marketem auto na 17 z profilem 50 z ierz u siebie i masz odpowiedz ale beda pasowac
A czy nie lepiej kupić oryginalne felgi z c5tki i mieć problem z głowy, a nie martwić się czy wejdą w nadkola? Pamiętajcie tylko, że jak zmieniacie odsadzenie koła (dystanse, różne ET) to psujecie całą geometrię zawieszenia.
Ja mam u siebie założone opony 215/55/R16 na lato i 195/65R15 na zimę i różnica w wysokości jest minimalna. Kiedyś to przeliczałem i wyszło 3% na korzyść którejś opony, wydaje mi się że 195/65R15, ale głowy nie dam.
Różnica 3 do 5% jest wg mnie akceptowalna, bo to przy 100km/h wg licznika 3-5 km/h różnicy w prędkości rzeczywistej, pod warunkiem że licznik pokazuje zgodnie z prawdą.
Mogę powiedzieć, że 16tki felgi to optimum, na felgach 17" nawet na hydropneumatyce nie czuć komfortu, bo po prostu profil jest za niski, choć porównując do Passata i tak jest miękko No i przede wszystkim różnica w cenie między oponami 15 i 16 cali to 50-100zł na sztuce około, a 17 będą jeszcze droższe. Wg mnie nie ma sensu inwestować w felgi 17 calowe, ale nie ja jestem decydentem, więc jak ktoś stawia efekty wizualne ponad komfort to może założyć i 20 calowe felgi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.