Witam
chodzi o to, ze moj citroen szarpal przy ruszaniu(nie dalo sie ruszyc plynnie),
bylo slychac odglos buczenia przy wcisnietym sprzegle problemy z biegami np. na postoju wlaczajac 1. bieg auto robilo krutki ruch do przodu, pedal twardy, mechanik zmienil kompletne sprzeglo i dwumase i przez jakies 50km nie bylo tych problemow tylko pedal twardy, ale wszystkie te anomalje powrocily, nie wiem za co zabrac sie teraz, moze ktos doradzi...
Re: ( Citroen C5 ) nowe sprzeglo, dwumasa problem pozostal
oddać mechanikowi do poprawki ......wygląda na to że sprzeglo nie wysprzegla "do konca" przyczyny szukalbym w silowniku wysprzeglika lub pompie sprzegła
Re: ( Citroen C5 ) nowe sprzeglo, dwumasa problem pozostal
chcialem dzisiaj odpowietrzyc sprzeglo na wlasna reke i zapowietrzylem je CALKOWICIE , pedal w podlodze, mozna pompowac caly czas i nic nie pomaga, nie wiem co zrobic, a pozatym sciagnelem wezyk ze zbiorniczak, ten ktorym jest dostarczany plyn do ukladu hydraulicznego sprzegla i nie wiem czy tak ma byc, ale nawet kropla plynu nie wyplynela z tego otworu przy zbiorniczku, mysle czy to np. moze byc przyczyna tego, ze mi nie wysprzegla do konca
Re: ( Citroen C5 ) nowe sprzeglo, dwumasa problem pozostal
sprawa wyjasniona: zbirniczek ma dwie komory i dopiero gdy jest max to przelewa sie do drugiej, a ja widzac ze jest prawie na maxa nie pomyslalem ze ten drugi jest juz pusty i dlatego pedal wpadl w podloge, no i narazie wysprzegla do konca, ale zobaczymy czy nie bedzie sie zapowietrzal
Re: ( Citroen C5 ) nowe sprzeglo, dwumasa problem pozostal
tak sie zastanawiam, jezeli faktycznie uklad jest zapowietrzony to czy pedal nie powinien byc mieki?
moze problem lezy w innym miejscu, ale jak odpowietrzam uklad to przez pewien czas sprzeglo dziala dobrze nie wliczajac tego, ze pedal jest twardy
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 1446 Skąd jesteś (miejscowość / region): Legnica Posiadane auto: obecnie brak było C5 II z 2005 r diesel :-)
Piwa: 84/27
Wysłany: Pon 17 Wrz 2012, 23:10
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) nowe sprzeglo, dwumasa problem pozostal
Panie kolego ja postawilbym na gumowa uszczelke, ktora jest na koncu przewodu, ktory idzie od pompy do wysprzeglika i na koncowce weza od strony wysprzeglika jest to uszczelka czyli gumka. Koszt nowej w salonie Peugota kosztuje niecale 10 zeta - wymien potem nacisnij sprzeglo tylko troche i zobacz czy plyn leci jak leci dokrec koncowke do wysprzeglika, niech ktos depnie pedal 7 x i odkrec odpowietrznik na wysprzegliku powtorz czynnosc 4-5 x i wtedy zobacz jak Ci sprzeglo chodzi - sorry za brak polskich znakow w moim tabku ich nie ma - zapomnialem dodac odpowietrznik odkrecaj jak pedal bedzie nacisniety i w gornym polozeniu _________________ diablo2 dla kolegów diabeł
Re: ( Citroen C5 ) nowe sprzeglo, dwumasa problem pozostal
dzisiaj wymienilem pomke, masakra nie zycze nikomu
narazie wydaje mi sie, ze jest ok ale zobaczymy z czasem.
a jesli chodzi o uszczelke to nie dokonca wiem o ktora chodz
a wysprzeglik nowy orginalny
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 1446 Skąd jesteś (miejscowość / region): Legnica Posiadane auto: obecnie brak było C5 II z 2005 r diesel :-)
Piwa: 84/27
Wysłany: Sro 19 Wrz 2012, 21:11
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) nowe sprzeglo, dwumasa problem pozostal
Do wysprzeglika podlacza sie miedziany przewod , ktory jest zakonczony takim, ,grzybkiem" na koncowce , ktorego jest uszczelka z gumy - wklada sie ten grzybek w wysprzeglik i zabezpiecza sie go przed wypadnieciem taka zapinka z drutu w wysprzegliku - przerabialem ten temat w mojej cytrynce i zaoszczedzilem 60 zeta za zamiennik wysprzeglika jest roznica 10 za gumke niz 60 bez potrzeby wysprzeglik, ktory dosc rzadko sie psuje a do tego rada serwisanta, ze ta gumka dosc czesta usterka za 10 zeta _________________ diablo2 dla kolegów diabeł
Re: ( Citroen C5 ) nowe sprzeglo, dwumasa problem pozostal
Wymieniony wysprzeglik, pomka no i uszcelka o ktorej mowa wyzej, ale dalej to samo, zauwazylem tez , ze po wymianie tej gumki jest tam ciagle wilgotno, nie wiecie czy powino sie to usczelniac dodatkowo?
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 1446 Skąd jesteś (miejscowość / region): Legnica Posiadane auto: obecnie brak było C5 II z 2005 r diesel :-)
Piwa: 84/27
Wysłany: Sob 06 Paź 2012, 22:31
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) nowe sprzeglo, dwumasa problem pozostal
Witam w/g serwisanta - w żadnym wypadku niczym nie podklejać typu silikon lub coś innego tylko gumka za 10 - kupiłeś uszczelkę w Peugeocie za 10 ?? jutro podam Ci symbol indeksowy gumki bo teraz nie chce mi się do auta iść a do tego pada _________________ diablo2 dla kolegów diabeł
Re: ( Citroen C5 ) nowe sprzeglo, dwumasa problem pozostal
wymieniles pompke ,silowniczek, wszystko nowe ? nie wiem jak jest w cytrynie ale jak kupujesz nowa pompke to chyba w komplecie sa wszystkie nowe gumy ,acha wymieniles pompke czy kupiles zestaw naprawczy pompki ,to samo z silowniczkiem ,jesli jest mokro od plynu to szukal bym przyczyny z kad ten plyn sie wydostaje ,a moze cos z przewodem moze wyrobilo sie siedzenie z przewodu albo moze od strony zbiorniczka gdzies zaciagga cos lewego
Re: ( Citroen C5 ) nowe sprzeglo, dwumasa problem pozostal
tak wszystko nowe, pompka i wysprzeglik orginalne, ale nie bylo tam zadnych gumek w komplecie, no jedynie przy pompce byl przewod ktory idzie od zbiorniczka do pomki.
po uszczelke pojechalem do peugeota, bo mam blisko z pracy
Zaczyna mnie to juz w....... .
Re: ( Citroen C5 ) nowe sprzeglo, dwumasa problem pozostal
Hej, temat bardzo stary ale może coś mi podpowiecie. Mam 2.0 hdi w Peugeocie 407sw i duży problem ze sprzęgłem, podobny do tego tutaj.
Nowy wysprzęglik, rurka od zbiornika płynu do wysprzęglika, nowy olej w skrzyni, nowe ramię popychacza sprzęgła wraz z kulką, cały kmpl sprzęła z dwumasą. Biegi nie wchodzą. Muszę trzymać sprzęgło wciśnięte kilka sekund zanim wbiję bieg. Inaczej nie da się wbić lub z dużym oporem.
Panowie, ręce opadają i brak słów. Macie jakieś sugestie?
Re: ( Citroen C5 ) nowe sprzeglo, dwumasa problem pozostal
Trochę mało napisałeś. A na wyłączonym silniku wchodzą biegi? Jak wciśniesz sprzęgło to skrzynia jest rozsprzęglona?Jeśli tak to skrzynia do roboty, pewnie padl synchronizator lub linki biegów zostały źle założone. Jeśli nie rozsprzęgla to źle założony zestaw sprzęgo dwumasa, lub nie działa wysprzęglik - to akurat najłatwiesze do sprawdzenia wystarczy poobserwować czy przy wciskaniu sprzęgła porusza się w całym zakresie. Najpierw sprecyzuj co jest problemem, bo na odległość to przy takim podaniu informacji można tylko napisać, że wszystko trzeba jeszcze raz wymienić, bo nie wiadomo co nie działa. Czy przed wymianą tych wszystkich rzeczy też nie działało, czy zepsuliście to w czasie naprawy? Obie komory w pompie zostały napełnione płynem i wszystko odpowietrzone jak należy?
Re: ( Citroen C5 ) nowe sprzeglo, dwumasa problem pozostal
Przepraszam.
Od początku
Zaczęła się historia od ślizgania sprzęgła.
Został wymieniony zestaw (sachs) bez koła zamachowego ponieważ wyglądało dobrze.
Nowa tarcza, docisk, łożysko. Dwa dni dobrze.
Nastepnie po dwóch dniach sprzęgło wpadło w podłogę i zostało.
Wysprzęglik kaput. Wymieniony na nowy sachs, do tego uszczelka przewodu zasilającego wysprzęglik bo też ciekła.
Dobrze kolejne 2 dni.
Potem zaczęła się przygoda z ciężkim wrzucaniem R, 1 i 2 biegu.
Zauważyłem, że znaczenie ma temperatura.
Po nocy bardzo ciężko, jak trochę się rozgrzał samochód lub na dworze było ciepło to biegi wchodziły lepiej ale nie bez oporu.
Padły podejrzenia olej w skrzyni.
Wymieniłem 75W80, wlane 2,6 litra (skrzynia przed liftem bez użebrowania).
Nic to nie dało.
Następnie wyleciało założone wcześniej łożysko, docisk i tarcza a w to miejsce wszedł nowy cały SET LUKa wraz z kołem zamachowym. (Kupiłem kmpl w cenie samego koła)
Super szczęśliwy byłem bo wszystko cacy. Minęły dwa dni i znów klapa, R, 1 i 2 ciężko.
Na wyłączonym silniku biegi wchodzą leciutko bez oporów.
Jak odpalę auto i próbuję wrzucić wsteczny, mam wrażenie, że auto chce ruszyć. Przy 1 i 2 tego nie czuć bo wchodzą z lekko mniejszą siłą.
Gdy na odpalonym staram się wbić R i w tym momencie zgaszę auto to bieg wejdzie praktycznie sam.
Jak stoję na wzniesieniu, próbuję wrzucić R i stoczę się lekko w tył to bieg też wchodzi.
Jak wcisnę i trzymam sprzęgło 3-4 sekundy to też opór znika (nie zawsze ale często) i bieg wchodzi.
Odpowietrzane było z 40 razy. Pompka nad pedałem sucha. Jak ją odepnę od pedału to ma luzy na ok 2mm przód tył (tłoczek) i bardzo delikatnie na boki, ledwo wyczuwalne.
Wybierak na skrzyni działa prawidłowo, ma minimalny luz na osi. Linki zamontowane prawidłowo również. Na zgaszonym silniku da się wbić wszystkie biegi ręką samym wybierakiem.
Wysprzęglik działa w takim samym zakresie przy pojedynczym wciśnięciu jak i ciągłym trzymaniu sprzęgła.
Wymieniona również jest łapa popychająca łożysko wyciskowe razem z kulką, na której jest osadzona.
Do próby podłożyłem również podkładkę między wysprzęglik a łapę skrzyni. Bez zmian.
Zamontowany wysprzęglik bez większych oporów da się wcisnąć ręką do końca, wraca sam do pozycji wyciśniętej.
Jak bieg już wejdzie to sprzęgło bierze tak ok. 3 cm od podłogi
Re: ( Citroen C5 ) nowe sprzeglo, dwumasa problem pozostal
Pytanie podstawowe czy założyłeś oryginalny dwumas czy koło jednomasowe? Nie każda taka przeróbka działa. Jeśłi wysprzęglik działa w pełnym zakresie to sprzęgło nie rozłącza napędu. Trzeba podnieść jedno koło z przodu i po zapięciu 1ki kręcić kołem i wcisnać pedał sprzęgła (potrzebna dodatkowa osoba). Jeśli koło pójdzie lekko to znaczy, że skrzynia rozsprzęgla, jeśli nie będzie żadnej zmiany to znaczy, że znowu sprzęgło do wymiany. Być może coś źle robicie przy montażu. Na zgaszonym silniku jesli skrzynia jest OK to biegi wchodzą bez sprzęgła.
Re: ( Citroen C5 ) nowe sprzeglo, dwumasa problem pozostal
Witam.
Płyn hamulcowy do odpowietrzenia powinien być w poziomie max, najlepiej odpowietrzyć "grawitacyjnie".
Jeżeli przewód wysprzęglika jest w którymś miejscu elastyczny dobrze byłoby sprawdzić czy w czasie naciskania na pedał nie"puchnie"(uszkodzone zbrojenie).
Cytat:
R, 1 i 2 ciężko.
Pozostałe biegi wchodzą normalnie?
W okolicy zbiorniczka płynu nie ma żadnych śladów wycieku/plam?
Linki zmiany biegów na swoim miejscu jak trzeba?
Kolega archie39 ma rację.Biegi wchodzą na postoju i bez sprzęgła,a sposób na sprawdzenie,kręcąc kołem też niegłupi...
Cytat:
Jak bieg już wejdzie to sprzęgło bierze tak ok. 3 cm od podłogi
Jeśli faktycznie tak,sugerowałoby to niecałkowite rozłączanie. _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Re: ( Citroen C5 ) nowe sprzeglo, dwumasa problem pozostal
Czytam ten temat bo pomimo że sam znam sie na wielu rzeczach i robiłem już nie jedno w aucie to to mnie tez wybiło z torów !
Kolego podobnie jak ty zacząłem od wymiany sprzegla, powód już jeździłem na hałasującej dwu masie aż padła ...całkowicie ledwo do domu dojechałem.
Też miałem problem z wysprzęglaniem wtedy, więc sugerowałem się tym że jak wleci nowy komplet to sprawa minie.
Objawy były podobne R ciężko naprawdę czuć było że jeśli pedał nie dał się wcisnąć na ten milimetr w milimetr byłoby słabo.
Z 1 też nie ciekawie. Przy dynamicznej jeździe czuć bylo naprężenia nie rozłączającego sprzegła.
Wleciał cały komplet LUKa. Dodam że przy montażu według serwisówki powinieneś zamontować docisk oczywiście z tarczą sprzęgła ze sciągaczem, który w momencie przykręcania do koła dwumasowego jest w stanie wyciśniętym (coś jakbyś nacisnął na sprzegło) w taki sposób je przykręcasz.
Powiem ci/wam że rozmawiając z ala parającymi się w tym fachu robili tęgie miny jak im mówiłem o zachowaniu tego według schematu montażu.
Ma to niby na celu ustawienie pierscienia w docisku, który przy zużywającej się z czasem tarczy sprzęgła zmienia skok/zakres.
Komplet sprzegła z dwu masą dobrany do modelu żeby nie było, był nawet droższy niż do wersji tej z młodszych roczników.
Re: ( Citroen C5 ) nowe sprzeglo, dwumasa problem pozostal
Po montażu i złożeniu na cito.Robię test i co i SZOK efekt zerowy a nawet min. gorszy na nowym zestawie.Więc myślę nic tylko zapowietrzone sprzegło. Odpowietrzane jak trzeba 'wiele razy' dało minimalną poprawę, ale nie na tyle bym czuł różnicę pomiędzy nowym a starym sprzęgłem. Więc na początek na szybko po 2 podkładki pod wysprzęglik dla lepszego wyciśnięcia docisku, taki Januszowy patent.Po czasie założony nowy wysprzęglik efekt bez zmian, następnie już nic tylko pompa.Pomimo że sucha wymieniłem i 0 roooo. Zostawiłem to w h......Do głowy przychodziło mi że może coś z tym nowym zestawem, no ale dziwne bo zachował się tak jak stary zużyty.
Błędem w pospiechu było to bo wyjeżdżałem do Belgii a tu tylko weekend był opcją, że nie wymieniłem łapy z bolcem. Bo jeśli plastik w łapie jest zużyty i siedzi głębiej na bolcu to nawet zastosowanie dwóch podkładek pod wysprzęglik nie da takiego kąta przesunięcia łożyska do docisku jak trzeba.Także niebawem zabieram się za wymianę łapy, porównam zużycie starej i nowej. Bo innego pomysłu już nie mam.Oczywiście bez zdejmowania skrzyni.No zostałby zly montaż, albo uszkodzony docisk....ale to już abstrakcja albo pech. Jeśli ktoś ma sensowny pomysł bez zdejmoweania 10 razy skrzyni co tu się zadziało lub dzieję to czekam na zlote myśli. Od siebie dodam na koniec, żeby omijać to gowno LUK szerokim łukiem, zaraz po włożeniu i odpaleniu słychac było normalnie stojąc koło auta sprężyny pracujące w dwu masie. TEGO NIE POWINNO BYĆ W OGóLE SŁYCHAĆ.
Re: ( Citroen C5 ) nowe sprzeglo, dwumasa problem pozostal
oglądając filmik na youtube gdzie dwóch panów wypowiadało się na temat kół dwu masowych i pokazywali nowe koło luka, to nowe koło luka miało większe luzy po obwodzie jak i wzdłużne niż stare zużyte oryginalne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.