Brak kompresji na jednym cylindrze. C4 2.0L 177KM VTS
Witam wszystkich. Zapoznałem się z opiniami i brakiem kompresji w C4 ale 1.6. Mój to 2.0L 177km (130KW) Opiszę problem. Od biegu jałowego i normalnej pracy silnika: rzuca nim na wszystkie strony (może być poducha pod silnikiem zgłoszona przez sprzedawcę ???), ale nie ma to jakoś znaczenia bo silnik pracuje na 3 cylindry, ciężko nim ruszyć bez gazowania, komputer pokazuje servis i znaną ikonkę, wydaje się, że jak ma więcej niż 2 lub 2,5 tyś podczas ruszania czy już samej jazdy, że go problem nie dotyczy, aczkolwiek jakiś spadek mocy czuję, jedynie sama praca silnika na jałowych obrotach, a tak wydaje się, że wszystko jest ok. był wymieniony olej na Castrol Magnatek 10W 40 całkiem niedawno, filtr został założony, nie wiem jaki. Co o tym sądzicie, czy jak w przypadkach opisanych w innych tematach to może być olej filtr ... aaaa była mierzona kompresja jest niżej niż powinna i jakaś próba olejowa, ale co to miało znaczyć bladego pojecia nie mam. Szanując czas forumowiczów i zaangażowanie w pomoc proszę o wskazówki. Panowie co to może być. Pozdrawiam.
Re: ( Citroen C4 ) Brak kompresji na jednym cylindrze. C4 2.0L 177KM VTS
Pyotrek napisał:
Ciężko stwierdzić, ale jak mam mniejszą kompresję to może być głowica pęknięta, może problem z zaworem, może problem z wałkiem.
a widzisz za dużo tego bo jest. Już tak podczas jazdy, słychać jakby cykał na 4 cylindry, czasem na jałowym biegu i postoju zaznaczam czasem, robi się tak, że nie chce przekroczyć 4,5 tyś. po prostu odcina. Po ponownym uruchomieniu działa jak pisałem wyżej.
Re: ( Citroen C4 ) Brak kompresji na jednym cylindrze. C4 2.0L 177KM VTS
Daniel(RFK) napisał:
Pyotrek napisał:
Ciężko stwierdzić, ale jak mam mniejszą kompresję to może być głowica pęknięta, może problem z zaworem, może problem z wałkiem.
a widzisz za dużo tego jest. Już tak podczas jazdy, słychać jakby cykał na 4 cylindry, czasem na jałowym biegu i postoju zaznaczam czasem, robi się tak, że nie chce przekroczyć 4,5 tyś. po prostu odcina. Po ponownym uruchomieniu działa jak pisałem wyżej.
Re: ( Citroen C4 ) Brak kompresji na jednym cylindrze. C4 2.0L 177KM VTS
Jak dawno masz ten pojazd, jaki przebieg ile oleju brał, nie jest lub był zagazowany ?.
Jak zinterpretowano wyniki próby olejowej po to się ja robi aby wiedzieć co dalej z silnikiem.
Re: ( Citroen C4 ) Brak kompresji na jednym cylindrze. C4 2.0L 177KM VTS
Daniel(RFK) napisał:
... właściciel ma to ogarnąć.
Ciekawie się zapowiada.
Jak już będziesz znał zakres prac naprawczych to pisz.
Radziłbym odstąpić od umowy jeśli to głowica do zdjęcia, podejrzewam popychacze i zawory.
Oliwa do tego silnika to 5W40 C3 i skrócony interwał wymiany.
Re: ( Citroen C4 ) Brak kompresji na jednym cylindrze. C4 2.0L 177KM VTS
Kiniam napisał:
Daniel(RFK) napisał:
... właściciel ma to ogarnąć.
Ciekawie się zapowiada.
Jak już będziesz znał zakres prac naprawczych to pisz.
Radziłbym odstąpić od umowy jeśli to głowica do zdjęcia, podejrzewam popychacze i zawory.
Oliwa do tego silnika to 5W40 C3 i skrócony interwał wymiany.
aaaaa nie pomału na szybko pisałem ... poprzedni właściciel ma podejść do mechanika po ewentualne wyniki tych pomiarów (o ile je jeszcze ma) a auto jest moje i kupiłem uszkodzone z wadami jak opisałem. Z naprawami głowicy itd. mam to też na uwadze i koszty z tym związane. Cały sęk w tych pytaniach moich jest taki ... czy dawać mechanikowi czy kupić silnik.
Re: ( Citroen C4 ) Brak kompresji na jednym cylindrze. C4 2.0L 177KM VTS
Trzeba skalkulować remont a tego się nie da bez pewnych działań.
Ja zawsze wolę remontować, zakup używanej jednostki to także loteria.
Nie mam pojęcia czemu kupiłeś i w jakiej to budzie.
Remontuj na 250KM.
Silnik z osprzętem sprawny nie zajeżdżony, suchy, podany przebieg, prawidłowa kompresja, nawet podany pobór oleju to wydatek ok. 1 tys. ojro.
Re: ( Citroen C4 ) Brak kompresji na jednym cylindrze. C4 2.0L 177KM VTS
Kiniam napisał:
Trzeba skalkulować remont a tego się nie da bez pewnych działań.
Ja zawsze wolę remontować, zakup używanej jednostki to także loteria.
Nie mam pojęcia czemu kupiłeś i w jakiej to budzie.
Remontuj na 250KM.
Silnik z osprzętem sprawny nie zajeżdżony, suchy, podany przebieg, prawidłowa kompresja, nawet podany pobór oleju to wydatek ok. 1 tys. ojro.
w teori w 3000 mogę się zmieścić to buda 3 drzwiowa, przygotowana pod rajdy będzie więc dokładanie mam tu we krwi bo tu się nie da inaczej, napisałeś remontuj, tak też robię ale ale ale na 250km możesz mi podpowiedzieć co da się zrobić żeby tyle wyciągnąć?
Re: ( Citroen C4 ) Brak kompresji na jednym cylindrze. C4 2.0L 177KM VTS
Daniel(RFK) napisał:
w teori w 3000 mogę się zmieścić to buda 3 drzwiowa, przygotowana pod rajdy będzie więc dokładanie mam tu we krwi bo tu się nie da inaczej, napisałeś remontuj, tak też robię ale ale ale na 250km możesz mi podpowiedzieć co da się zrobić żeby tyle wyciągnąć?
Tak coś podejrzewałem, że nie kupiłeś tego na Taxi.
Co do zrobienia silnika to raczej nie na tym forum.
Silnik jest szeroko opisywany wraz z jego modyfikacjami do tych 250 KM.
Nie jestem teraz w temacie bo jak gdyby mam to za sobą ale istniały projekty uturbione tego silnika z osiągami 400 KM być może i więcej.
Najważniejsza sprawa to stan tulei w silniku.
Życzę powodzenia.
Re: ( Citroen C4 ) Brak kompresji na jednym cylindrze. C4 2.0L 177KM VTS
No fakt jest tego trochę, ale nie wiem kto na śląsku takim czymś się zajmuję, szczerze nawet nie wiem, który z tematów jest godny uwagi, a ile w tym fantazji, więc zapytam.... masz jakiś link, który będzie konkretny i zapinał w tym cenę lub opis albo no coś żeby się czegoś mądrego dowiedzieć, bo spędziłem czasu trochę nad czytaniem innych w sumie nic nie dających postów i banię mam zasianą banialukami.
Re: ( Citroen C4 ) Brak kompresji na jednym cylindrze. C4 2.0L 177KM VTS
Nie znam aktualnych linków ale są jakieś namiary poprzez szukajkę to nie jest tak, że nic nie ma.
Co do cen to tutaj nie ma dokładnej kalkulacji zależy co chcemy osiągnąć, delikatnie na 200KM czy tez już konkret 250KM nie mówiąc o tym z czego ja zrezygnowałem z uwagi na koszty 350-400KM.
Musisz szukać pasjonatów i tych co to już przeszli oni nie koloryzują, podają konkrety.
Silnik jest lekki i jednocześnie pancerny.
Re: ( Citroen C4 ) Brak kompresji na jednym cylindrze. C4 2.0L 177KM VTS
właśnie ja sobie zapchałem głowię banialukami i nie wiem kto szczerze i zarazem potrafi, a nie fantazjuje. Temat do przejścia. Jak się coś urodzi odezwę się.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.