Witam.
Odpalam zimny silnik ( temperatura zewnętrzna +25 st c) po odpaleniu chodzi rowno i płynnie po prostu idealnie natomiast przy próbie ruszenia i dodania gazu zamula się tak jak by nie dostawal paliwa , po przygazowaniu na sprzęgle jest już ok i można ruszać ale nawet na rozgrzanym już silniku i ruszaniu gdzieś spod świateł bardzo często potrafi zamulic co jest troche denerwujące.
Powiedzcie gdzie należy szukać problemu.
Pozdro.
Re: ( Citroen C4 ) 1.4 benzyna , dławi się przy ruszaniu
Mam podobny problem, najlepsze jest to, że u mnie gwałtownie odzyskuje moc i obroty gwałtownie skaczą, więc ruszam z piskiem opon Nikt nie miał podobnego problemu?
Ja niedawno kupiłem swój samochód, na razie muszę odbić się od dna :d kiedy już to zrobię pojadę czym prędzej do serwisu i oznajmię przyczynę owych 'wahań'.
Re: ( Citroen C4 ) 1.4 benzyna , dławi się przy ruszaniu
Podobno jest to awaria silniczka krokowego ktory kosztuje niewiele i można go łatwo samemu wymienic , można też ( podobno ) wymontować stary umyć w benzynie extrakcyjnej i ponownie zamontować , jak kiedyś znajde czas i chęci to dam znać co z tego wyszło ale z moim zapędem do pracy to dłuuuuuuugo potrwa.
Pozdrawiam
Dołączył: 29 Maj 2012 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zgierz Posiadane auto: citroen c4 benz 1.4 2006
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 18 Kwi 2013, 22:37
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) 1.4 benzyna , dławi się przy ruszaniu
Panowie u mnie ta sama sytuacja. Silnik chodzi równo po odpaleniu, a jak tylko dodam gazu to robi kangurka i przez chwile przestaje jakby tłoczyć paliwo. Całość trwa pare sekund po czym odzyskuje moc i można jechać. Sytuacja powtarza się przy każdym odpaleniu... Czy to faktycznie silniczek krokowy? Wyleczyliście już swoje panny z tej czkawki?
Re: ( Citroen C4 ) 1.4 benzyna , dławi się przy ruszaniu
Również ta sama sytuacja. Rano na zimnym silniku przy ruszaniu auto się dusi, trwa to tylko ten jeden raz. Później przez cały dzień spokój. Następnie dzień 8 rano powtórka z rozrywki. Dowiadywałem się w sprawie silniczka krokowego i okazuje się że w C4 benzynowych występuje tylko w pojemnościach 2.0 Proszę o pomoc bo przyznam że jest to bardzo uciążliwe. Czy świece mogły by mieć na to wpływ? Wygląda to tak jakby w pewnym momencie brakowało paliwa.
Dołączył: 08 Lis 2012 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pole Posiadane auto: C4
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 16 Lip 2013, 07:46
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) 1.4 benzyna , dławi się przy ruszaniu
Witam w klubie
sytuacja analogiczna co u poprzedników, samochód nie rozgrzany rano odpalony, pracuje z 2 sek normalnie po dodaniu lekko pedału gazu zaczyna brakować jakby dopływu paliwa - obroty maleją przegazowanie nie przynosi już efektów obroty ani drgną, całym samochodem mocno telepie po czym w 80% przypadkach samochód gaśnie po odpaleniu wszystko wraca do normalnego stanu, usterkę mam już od dłuższego czasu, tylko, że wystarczyło przygazować i na sprzęgle - niestety od jakiegoś czasu objawy nasiliły się i niestety auto gaśnie. Mam założoną instalację lpg i gdy samochód przełączy się na gaz żadnych objawów nie ma, tak samo gdybym zapalał od samego początku na gazie też zero objawów a więc napewno ma to związek z benzyną ( mam C4 1.4). Objawy występują tylko przy 1 wszym uruchomieniu, później już w czasie jazdy nie ma żadnych - pierwsza moja myśl silnik krokowy i przepustnica - byłem przeczyścić (cena w ASO 200zl sic! - u mechanika lokalnego 20 zł ) po czym okazuje się tak jak napisał poprzednik w tym modelu silnik krokowy znajduje się w przepustnicy jest z nią zabudowany - jeżeli ktoś mówi o silniku krokowym to niech odpuści sobie takiego mechanika. Przeczyszczenie przepustnicy nic nie dało, ktoś ma jakieś pomysły ? rozwiązał ten sam problem ? W ASO chcą się dostać do katalizatora - ale trzeba wyciągnąć wpierw sondę lambda co grozi jej zniszczeniem, moim skromnym zdaniem to nie katalizator tylko coś związane z przepływem paliwa...będę wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki oraz sam po kolejnym majstrowaniu w samochodzie dam znać czy udało się zlokalizować usterkę
Re: ( Citroen C4 ) 1.4 benzyna , dławi się przy ruszaniu
mam identyczny problem z tym ze u mnie tak sie dzieje tylko do momentu kiedy auto sie troszke nagrzeje. Raczej to nie jest nic związanego z przepływem paliwa. Może jakiś czujnik temperatury ? Troche to denerwujące. Czy ktoś z powyższych uzytkowników poradził sobie juz z tym ? Chce z tym jechac na badanie komputerowe , ale mam wrażenie że to nic nie wykaże
Dołączył: 08 Lis 2012 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pole Posiadane auto: C4
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 03 Paź 2013, 07:27
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) 1.4 benzyna , dławi się przy ruszaniu
moze wykaze ale jakies inne bledy:), u mnie tez po nagrzaniu jest ok. bylem na komputerze w serwisie stwierdizli e nie ma bledow u mechanika ze bledy sondy lambdy ale ona dzialala, mialem juz czyszczona przepustnice ( uwaga trzeba potem ja na kompie po tym zabiegu podlaczyc- na zimnym silniku), wymieniany czujnik cisnienia kolektora ssacego oraz wymieniona sonda lambda neistety bez efektu, przewody sa szczelne podobno, problem trudny do zlokalizowania bo na 1 rzut oka wszystko jest ok wiec trzeba dojsc metoda prob i bledow czyt wymieniac rzeczy po kolei...ja narazie zrezygnowalem 3 osoby nie daly rady w tym serwis citroena. Moze ktos sobie poradzil z tym problemem ew. ma jakies pomysly
Dołączył: 08 Lis 2012 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pole Posiadane auto: C4
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 30 Lis 2013, 11:35
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) 1.4 benzyna , dławi się przy ruszaniu
w moim przypadku pomogła adaptacja komputerowa silnika benzyny chodź nie do końca, ale auto teraz nie gaśnie czasem straci troche obroty przy ruszaniu ale wystarczy przegazować mocniej i jest okej:)
Dołączył: 08 Lis 2012 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pole Posiadane auto: C4
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 17 Wrz 2014, 23:30
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) 1.4 benzyna , dławi się przy ruszaniu
po ok. miesiącu po adaptacji problem wrócił, okazało się po kilkukrotnych wizytach u różnych mechaników , że oczyszczenia wymagają wtryskiwacze. Po wykąpaniu należało jeden wymienić pozostałe są ok po dobraniu parametrów auto chodzi jak nowe:) przy okazji wymieniłem cewkę zapłonową. Wtryskiwacze - polecam sprawdzić ich stan w Waszych samochodach a nie narażać się na nie potrzebne koszty
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 49 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko Posiadane auto: Fiat Bravo 1,4 16V
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 22 Maj 2015, 17:05
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) 1.4 benzyna , dławi się przy ruszaniu
Witam
Temat jest stary ale stwierdziłem że może jeszcze ktoś odpisze. Mam takie same objawy jak piszecie czyli z rana albo po dłuższym postoju nie da się przez chwile jechać ponieważ "dusi" silnik.
Kolega adiq87 napisał że pomogła wymiana wtryskiwaczy i cewki ale to dość drogi interes może jeszcze ktoś potwierdzi że taka naprawa pomogła ?
Swoja droga po czym poznać że wtryskiwacz po wykąpaniu dalej nadaje się do użycia a drugi już nie i trzeba go wymienić ?
Pozdrawiam _________________ marcin
Re: ( Citroen C4 ) 1.4 benzyna , dławi się przy ruszaniu
Witam wszystkich. Dokładnie ten sam problem, ale jak dla mnie to wygląda na zalewanie się silnika, czyli zbyt bogata mieszanka. Nawet udało mi się przechwycić chwilowy błąd, który się nie zapisuje w pamięci, ale w trakcie szarpania silnikiem wyskakuje: P0172 - zbyt bogata mieszanka
Tak jak mój poprzednik jestem ciekaw czy komuś udało się zdiagnozować tą usterkę? W przypadku zabrudzonych bądź uszkodzonych wtryskiwaczy to paliwa jest za dużo czy za mało?
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 49 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko Posiadane auto: Fiat Bravo 1,4 16V
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 12 Cze 2015, 10:42
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) 1.4 benzyna , dławi się przy ruszaniu
Dalej nie rozwiązałem problemu ale na 90 % procent uważam że sprawcą jest filtr oparów paliwa. Na filtrze zamontowany jest elektrozawór do oprowadzania nadmiaru oparów z baku.
Może ktoś się wypowie czy po odkręceniu korka paliwa słyszy mocne i wyraźne "syczenie" ? _________________ marcin
Dołączył: 08 Lip 2015 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): olsztyn Posiadane auto: citroen c 4 1,4
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 08 Lip 2015, 21:39
Temat postu:
Dławienie się przy ruszaniu
Witam jeśli chodzi o filtr oparów paliwa to zmieniałem ten elektrozawór i nic nie pomogło jesli chodzi o szarpanie i dławienie się ale w lato smierdziało paliwkiem przy hamowaniu to cos pomogło nawet dziurkę robiłem w korku paliwa bo myślałem że nie odparowuje. Jeśli chodzi o dławienie się czy ktoś robił albo pomyślał o kolektorze ssącym? wyczytałem że mogła tam się rozlecieć jakaś pucha z językami i śmieci plastikowe zakłócają dopływ powietrza (u mnie jest tak rano codziennie się dławi a jak się rozgrzeje to raz jest ok że śmiga i jest ok a innym razem po trasie jak bym 6 osób wiózł słaby cisnę gaz do końca jedzie ale muł. Przy szybkim muskaniu gazu na biegu jałowym do 2 tyś kilkakrotnie dławi sie. Masakra jak ktoś rozwiązał ten cięęężki temat to niech pisze.
Re: ( Citroen C4 ) 1.4 benzyna , dławi się przy ruszaniu
witam Ja takze po 2 letnich dochodzeniach co jest nie tak ze tak szarpią te nasze cytrynki ostatnio odkryłem ze winowajca za tak [cenzura] szarpanie silnikiem jest winna sonda lambda za katalizatorem , po podłączeniu lexi zaobserwowałem iz grzanie swiecy za katalizatorem umarło po chwilowym odpaleniu bez dodawania gazu jak juz sonda zaczeła za katalizatorem pokrywac sie wartosciami z sonda przed katalizatorem auto bez problemu chodziło plynnie , moze u was tez tak sie to obiawia , pozdrawiam
Dołączył: 22 Lis 2015 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): WARM-MAZ Posiadane auto: C4 1,4 COUPE
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 22 Lis 2015, 15:01
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) 1.4 benzyna , dławi się przy ruszaniu
tak jak wszystkim moja cytrynka na zimnym silniku sie dławi. Przeglad internetu na tą przypadłość nie udzilił mi jednoznacznej podpowiedzi ja sie za to zabrac, ustaliłem możliwe usterki: uszkodzony czujnik poołożenia wałka rozrządu, uszkodzena cewka zapłonowa, filtr oparów paliwa, świece, filtry, sonda lamda i jeśli bym miał to wszystko wymienić to czy wystarczy na to 2 tysiączki? a może nawet wymiana tego wszystkiego nic nie pomoże. Dochodzę do wniosku, że chyba błędem było zakupienie tego samochodu, kłopot z serwisem i możliwością diagnozy prostego błędu wystraszył mnie, dwóch mechaników rozkłąda ręce. Silnik 1,4 to chyba jakaś porażka:([/code]
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 49 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko Posiadane auto: Fiat Bravo 1,4 16V
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 17 Wrz 2016, 06:49
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) 1.4 benzyna , dławi się przy ruszaniu
Odnowie temat bo również nie poradziłem sobie z dławieniem przy ruszaniu. Wymieniłem: świece, cewkę, filtry, filtr oparów(nowy) i dalej nic...
U mnie raczej nie będą to wtryski bo i na benzynie i na gazie jest to samo. Muszę odczekać ok. 30 sekund żeby ruszyć mogę przyspieszyć ten proces lekko gazując. Jeśli jednak mocno wcisnę gaz przydusi go, obroty się zatrzymują a po chwili z rury poleci biały dym i coś strzeli pod maską. Może ktoś wymieniał tą sondę za katalizatorem ? nie są to małe pieniądze więc szkoda wymieniać na zapas.
Poza tym do mojego przedmówcy, ja jestem bardzo zadowolony z tego silnika i samochodu. Zrobiłem nim 25 tys. w 1,5 roku i tylko problem z tym ruszaniem... _________________ marcin
Dołączył: 13 Maj 2016 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kutno Posiadane auto: Citroen c4 1.6 16v
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 13 Lis 2016, 23:00
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) 1.4 benzyna , dławi się przy ruszaniu
Witam. Mam.podobne objawy natomiast u mnie auto gasnie tylko raz, ale nie przy ruszsniu tylko przy dojezdzaniu do skrzyżowania lub na skretach, przy zwalnaniu generalnie. Problemy pojawily sie 3mies po instalacji lpg, chociaz nie mam pewnowci czy na benzynie sie to dzieje bo teraz jezdze na tylko na lpg. Kiedy objaw wystapi to obroty plynnie spadaja do zera - jest poprostu zanik i auto staje. Mechanik od gazu twierdzi ze to wina przepustnicy.
Dołączył: 20 Gru 2014 Posty: 184 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa, Kraków Posiadane auto: C4 Coupe VTS 2.0 16V RFJ 2005
Piwa: 5/0
Wysłany: Wto 15 Lis 2016, 12:35
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) 1.4 benzyna , dławi się przy ruszaniu
Obroty spadają płynnie do zera, bo tak jest ustawiony wskaźnik, faktycznie silnik się tak nie zachowuje. Jak nie masz pewności czy na Pb się tak dzieje to pojeździj na Pb, kto ma to za Ciebie zrobić? Poza tym przy tych temperaturach jak teraz musisz przejechać ze 2-3km, żeby przełączyło się na gaz. Także czy ta sytuacja pojawia się na czy na LPG, bo nie ma czegoś takiego jak jazda tylko na LPG? Mechanik jak coś twierdzi bez przyjrzeniu się sprawie to jest warty wielkie G i nic więcej. Pierwsza rzecz to trzeba zrobić Lexie statycznie, jak nic nie wyjdzie to trzeba patrzeć na parametry pracy silnika podczas jazdy i wtedy kiedy widać objawy. Nie ma tu żadnej filozofii, a że mechanik nie ma pojęcia o elektryce i diagnostyce komputerowej to inna sprawa. Tego auta się już samym kluczem płaskim i śrubokrętem nie naprawi. Nie ma sensu wymiana sondy ZA katalizatorem, bo ta sonda jest diagnostyczna i nie wpływa na pracę silnika. Jedynie wymiana sondy przed katem ma sens. Jeżeli bez kosztów to można te sondy za sobą zamienić na test i zobaczyć czy jest różnica. Poza tym Lexia Lexia Lexia.
Dołączył: 13 Maj 2016 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kutno Posiadane auto: Citroen c4 1.6 16v
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 15 Lis 2016, 12:40
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) 1.4 benzyna , dławi się przy ruszaniu
lechu1777 napisał:
Obroty spadają płynnie do zera, bo tak jest ustawiony wskaźnik, faktycznie silnik się tak nie zachowuje. Jak nie masz pewności czy na Pb się tak dzieje to pojeździj na Pb, kto ma to za Ciebie zrobić? Poza tym przy tych temperaturach jak teraz musisz przejechać ze 2-3km, żeby przełączyło się na gaz. Także czy ta sytuacja pojawia się na czy na LPG, bo nie ma czegoś takiego jak jazda tylko na LPG? Mechanik jak coś twierdzi bez przyjrzeniu się sprawie to jest warty wielkie G i nic więcej. Pierwsza rzecz to trzeba zrobić Lexie statycznie, jak nic nie wyjdzie to trzeba patrzeć na parametry pracy silnika podczas jazdy i wtedy kiedy widać objawy. Nie ma tu żadnej filozofii, a że mechanik nie ma pojęcia o elektryce i diagnostyce komputerowej to inna sprawa. Tego auta się już samym kluczem płaskim i śrubokrętem nie naprawi. Nie ma sensu wymiana sondy ZA katalizatorem, bo ta sonda jest diagnostyczna i nie wpływa na pracę silnika. Jedynie wymiana sondy przed katem ma sens. Jeżeli bez kosztów to można te sondy za sobą zamienić na test i zobaczyć czy jest różnica. Poza tym Lexia Lexia Lexia.
Proszę się tak nie bulwersować... Obroty płynnie spadają - tak napisałem bo nie występuje żadne szarpnięcie ani zdławienie tylko po prostu auto przestaje reagować na pedał gazu. Jeżdżąc na PB problem nie wystepuje, przynajmniej przed przełączeniem na LPG.
Nie będę teraz jeździł miesiąc czasu na PB aby sprawdzić czy usterka wystąpi bo nie po to montowałem LPG...
Mechanik stwierdził, że to być może przepustnica po tym jak sprawdzął parametry gazu na komputerze (twierdzi że miał podobny przypadek z C5).
U mnie ten problem występuje raz na jakiś czas, musiałbym jeździć cały czas z lexią przypiętą...
Dołączył: 20 Gru 2014 Posty: 184 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa, Kraków Posiadane auto: C4 Coupe VTS 2.0 16V RFJ 2005
Piwa: 5/0
Wysłany: Wto 15 Lis 2016, 13:10
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) 1.4 benzyna , dławi się przy ruszaniu
kajewski.r napisał:
lechu1777 napisał:
Obroty spadają płynnie do zera, bo tak jest ustawiony wskaźnik, faktycznie silnik się tak nie zachowuje. Jak nie masz pewności czy na Pb się tak dzieje to pojeździj na Pb, kto ma to za Ciebie zrobić? Poza tym przy tych temperaturach jak teraz musisz przejechać ze 2-3km, żeby przełączyło się na gaz. Także czy ta sytuacja pojawia się na czy na LPG, bo nie ma czegoś takiego jak jazda tylko na LPG? Mechanik jak coś twierdzi bez przyjrzeniu się sprawie to jest warty wielkie G i nic więcej. Pierwsza rzecz to trzeba zrobić Lexie statycznie, jak nic nie wyjdzie to trzeba patrzeć na parametry pracy silnika podczas jazdy i wtedy kiedy widać objawy. Nie ma tu żadnej filozofii, a że mechanik nie ma pojęcia o elektryce i diagnostyce komputerowej to inna sprawa. Tego auta się już samym kluczem płaskim i śrubokrętem nie naprawi. Nie ma sensu wymiana sondy ZA katalizatorem, bo ta sonda jest diagnostyczna i nie wpływa na pracę silnika. Jedynie wymiana sondy przed katem ma sens. Jeżeli bez kosztów to można te sondy za sobą zamienić na test i zobaczyć czy jest różnica. Poza tym Lexia Lexia Lexia.
Proszę się tak nie bulwersować... Obroty płynnie spadają - tak napisałem bo nie występuje żadne szarpnięcie ani zdławienie tylko po prostu auto przestaje reagować na pedał gazu. Jeżdżąc na PB problem nie wystepuje, przynajmniej przed przełączeniem na LPG.
Nie będę teraz jeździł miesiąc czasu na PB aby sprawdzić czy usterka wystąpi bo nie po to montowałem LPG...
Mechanik stwierdził, że to być może przepustnica po tym jak sprawdzął parametry gazu na komputerze (twierdzi że miał podobny przypadek z C5).
U mnie ten problem występuje raz na jakiś czas, musiałbym jeździć cały czas z lexią przypiętą...
To po co ludziom głowe zawracasz jak nie chcesz nic zrobić? Autem musisz pojeździć na benzynie, wystarczy kilka dni testów i masz odpowiedź czy LPG ma coś do rzeczy. Ty pewnie z tego pokolenia, że samo ma się naprawić i 5 minut trwa naprawa? Za Ciebie nikt tego nie zrobi. Poza tym auto podziękuje, że pojeździłeś na Pb, zwłaszcza wtryski Pb, które chodzą na sucho. Mechanik TWIERDZIŁ, wyjęcie przepustnicy i zobaczenie jak pracuje to jest dosłownie 20 minut roboty. Po co cokolwiek TWIERDZIĆ? Mechanik zawsze ma 100 przyczyn do każdej usterki. A może silnik krokowy? A może przepływomierz, a może co innego. Tak można do usra... śmierci. Jak auto ma problem z pracą to w logu Lexi zachowane będzie zdarzenie, nie musisz jeździć z wpiętą Lexią. Na wpiętej jeździsz, żeby zobaczyć jak pracuje silnik, być może nawet jak Ci się wydaje, że pracuje normalnie to tak nie jest. I do tego trzeba człowieka, który wie na co patrzy. Jak auto się wyłącza to nie dlatego, że nie może pracować, a dlatego, że zarejestrował zdarzenie (raz jeszcze Lexia), po którym wyłącza silnik, żeby go nie uszkodzić dalszą pracą. Masz dwie rzeczy do zrobienia Lexia i jeżdzenie na Pb, jak tego nie zrobisz to nie masz co dalej prosić o rozwiązanie problemu, to jest forum Citroena, telefon do wróżki znajdziesz gdzie indziej
U mnie w Peugeotcie 207 sprawa wyglada tak że przy ruszaniu mialem dławienie i wymiana czujnika pomogła, ale dalej zostaje drugi problem którym jest szarpanie przy ruszaniu. Zostaje mi do wymiany drugi taki czujnik od strony filtra powietrza i podmiana cewek od kolegi. Postaram się to zweryfikować jak najszybciej i podziele sie informacjami
PS. Jeśli chodzi o sondę przed katalizatorem to miałem ją wymienioną jakieś kilka miesięcy temu i nie wpływała ona na wyżej wymienioną usterkę, także to nie ona jest problemem.
Re: ( Citroen C4 ) 1.4 benzyna , dławi się przy ruszaniu
gifter -> Czujnik zmiennych faz moze być dobrym tropem. Jeżeli chcesz sprawdzić czy w ogóle działa po prostu odłącz kostkę i pojeździj. Jeśli będzie zauważalny spadek mocy to znaczy ze działa.
Na zdjeciu zaznaczona lokalizacja zaworu
Ja natomiast rozwiązałem całkowicie problem szarpania auta na zimnym silniku (mam nadzaieje, testuje rozwiązanie od miesiąca), mianowicie: wyciągnąłem w/w zawór i usunąłem ( wyłamałem) z niego plastikowy filtr (zaznaczony na zdjeciu). Być może na zimnym silniku występuje problem przepustowości zimnego, gęstego oleju przez zawór
Sam demontaż zaworu jest łatwy. Śrubka na klucz 10 po prawej stronie zaworu u podstawy i wystarczy złapać go morsem lub jakimiś szczypcami i pociągnąć do góry. Siedzi dość ciasno.
Co do szarpania auta i zamulania na ciepłym pomogła adaptacja przepustnicy (obeszło sie bez lexii)
Re: ( Citroen C4 ) 1.4 benzyna , dławi się przy ruszaniu
Witam,
powyższa odpowiedź tyczy się chyba silnika vti EP3C 95km, a temat dotyczył silnika KFU 88km (tak mi się wydaje ze względu na roczniki samochodów w początkowych postach).
Czy komuś udało się rozwiązać problem w silniku KFU, bo niestety u mnie to samo i może warto byłoby bazować na sprawdzonej diagnozie.
Pozdrawiam.
Re: ( Citroen C4 ) 1.4 benzyna , dławi się przy ruszaniu
Ta przeglądam sobie forum i trafiłem na mój stary post z problem z szarpaniem .... czytam i widze że wiele osób pyta o to czy ktoś rozwiązał problem i powiem wam że u mnie problem już nie występuje nawet nie wiem kiedy i jak ustąpił.
Jedyna rzecz jaka była w międzyczasie robiona to wymiana cewki zapłonowej bo auto przestało chodzic na jeden garnek
więc albo problem ustąpił samoczynnie albo cewka była przyczyną zamieszania.
Pozdro.
Czy na zimnym silniku jak odpalisz też tak się dzieje? czy jest normalnie? Dziś zdiagnozowałem problem bo miałem bardzo podobne objawy. Po rozgrzaniu silnika obroty falują, dławi się przy ruszaniu i przy zmianie biegów od niskich obrotów. Jak przekraczał ok 1200 obr idzie normalnie do odcięcia. U mnie winny jest zawór odpowietrzający zbiornik paliwa. Łatwo to sprawdzić. Po zdjęciu osłony silnika patrząc na silnik, po lewej stronie jest zaworek do którego dochodzą dwa węże i przewód elektryczny. 1 przewód idzie pod auto, a 2 do trójnika z odmą i do kolektora ssącego. odłącz przewód gumowy łączący owy zawór z kolektorem. na wolnych obrotach będzie syczeć jak dodasz trochę gazu to przestanie. obroty powinny się ustabilizować. wykonaj jazdę próbną. Jak będzie OK. podłącz wąż, a następnie odłącza wąż na zaworze odpowietrzającym od strony zbiornika paliwa. przyłóż palec. Jak nie zasysa to sprawdź jeszcze czy jest napięcie we wtyczce i już wszystko będziesz wiedział. Daj znać czy zadziałało. Ja dziś zamawiam nowy zawór z alledrogo za 45 zł.
Mam nadzieję że wielu osobą to pomorze. A jeśli tak to jedźcie teraz do swoich mechaników i za każdą wizytę z tym, problemem po 200 zł odebrać i możecie mi przesłać połowę _________________ Mirek
Dołączył: 30 Sty 2021 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): kujawsko-pomorskie Posiadane auto: CITROEN Grand C4 Picasso I z 2013, 1.6VTI, 120KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 30 Sty 2021, 11:08
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) 1.4 benzyna , dławi się przy ruszaniu
Miałem podobne problemy w CITROEN Grand C4 Picasso I z 2013 (1.6VTI, 120KM, 91tys.km)- bezpośrednio po uruchomieniu zimnego silnika (oczywiście tylko na benzynie bo nigdy nie zdąży się jeszcze przełączyć na gaz), zawsze przy niskiej temperaturze zewnętrznej, tylko przez ok pierwsze 200m jazdy na biegu, wyraźnie dławi się, szarpie, bardzo słabo przyspiesza, czasem nawet delikatnie strzela. Ponadto występowały objawy na LPG przez szarpnięcie przy gwałtownym przyspieszaniu przy ok. 2300 obrotów (nie zawsze, losowo ale dość często) – jednak po resecie map wtrysku były wyraźnie słabsze.
Natomiast po wymianie dwóch cewek i profilaktycznie kompletu świec, przez dwa tygodnie codziennych dojazdów do pracy już tylko dwukrotnie wystąpiły objawy szarpania na zimnym silniku (czyli na benzynie) przy wyjeździe z miejsca pracy na drugim biegu podczas przyspieszania. Było to już dużo mniej uciążliwe i krótkotrwałe więc na razie akceptowalne. Ponadto na gazie na ciepłym silniku zdarza się jeszcze ale dużo rzadziej i mniej intensywnie szarpnięcie w okolicach 2300obr/min, co również na razie jest akceptowalne. Poczekam zatem na bardziej intensywne i konkretne objawy a w tzw. międzyczasie proszę o poradę jakie jeszcze czynności serwisowe można zalecić w tym aucie. Ze swojej strony rozważam ewentualnie pozostałe dwie cewki. Nadmieniam, że przed wymianą cewek mechanik wykluczył problemy od strony rozrządu, przepustnicy, sondy lambda. Generalnie pomysły się kończą a komputer w tym typie silnika jest już znany z tego, jak w tym przypadku, że nic nie komunikuje, jest więc bezużyteczny w wytropieniu przyczyn takiej usterki.
Rok czasu borykałem się z tym problemem. Zrobiłem podstawy, wymieniłem świece, sprawdzone cewki, przy montażu gazu silnik sprawdzony komputerowo-brak jakichkolwiek błędów. O zmianach stacji benzynowych, lania 98 nie wspomnę...mechanik który serwisuje auto rozkłada ręce "jeździć bo można poł silnika wymienić a problem się nie rozwiąże".
Szperając po intrenecie trafiłem na forum w którym ktoś rozwiązał problem przez adaptację przepustnicy bez wpięcia pod komputer. Nie wierzyłem ale nic mnie to nie kosztowało wiec zrobiłem i pomogło. Przedtem po zapaleniu, silnikiem trochę trzęsło i trzeba było albo odczekać trochę albo mocno przegazować bo się dławił i potrafił zgasnąć. Obecnie, można ruszyć zaraz po odpaleniu, problem z dławieniem zniknął.
Robiłem to na zimnym silniku:
włączyć zapłon na 30 sekund, wyłączyć, włączyć ponownie, pedał gazu wciskać wolno do oporu, trzymać 15 sekund, wolno puszczać, odpalić samochód i zostawić na parę minut.
Wszystko.
Mnie pomogło, może komuś też pomoże.
Dołączył: 30 Sty 2021 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): kujawsko-pomorskie Posiadane auto: CITROEN Grand C4 Picasso I z 2013, 1.6VTI, 120KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 26 Paź 2021, 17:17
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) 1.4 benzyna , dławi się przy ruszaniu
Na dławienie podczas ruszania na zimnym na benzynie pomogła wymiana pozostałych dwóch cewek tak że problem jest praktycznie zaniedbywalnie mały. Natomiast na krótkie szarpnięcie na gazie pomogła wymiana przewodu elektrycznego od sterowania w instalacji LPG.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.