Dołączył: 22 Lis 2015 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): WARM-MAZ Posiadane auto: C4 1,4 COUPE
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 22 Lis 2015, 15:01
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) 1.4 benzyna , dławi się przy ruszaniu
tak jak wszystkim moja cytrynka na zimnym silniku sie dławi. Przeglad internetu na tą przypadłość nie udzilił mi jednoznacznej podpowiedzi ja sie za to zabrac, ustaliłem możliwe usterki: uszkodzony czujnik poołożenia wałka rozrządu, uszkodzena cewka zapłonowa, filtr oparów paliwa, świece, filtry, sonda lamda i jeśli bym miał to wszystko wymienić to czy wystarczy na to 2 tysiączki? a może nawet wymiana tego wszystkiego nic nie pomoże. Dochodzę do wniosku, że chyba błędem było zakupienie tego samochodu, kłopot z serwisem i możliwością diagnozy prostego błędu wystraszył mnie, dwóch mechaników rozkłąda ręce. Silnik 1,4 to chyba jakaś porażka:([/code]
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 49 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko Posiadane auto: Fiat Bravo 1,4 16V
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 17 Wrz 2016, 06:49
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) 1.4 benzyna , dławi się przy ruszaniu
Odnowie temat bo również nie poradziłem sobie z dławieniem przy ruszaniu. Wymieniłem: świece, cewkę, filtry, filtr oparów(nowy) i dalej nic...
U mnie raczej nie będą to wtryski bo i na benzynie i na gazie jest to samo. Muszę odczekać ok. 30 sekund żeby ruszyć mogę przyspieszyć ten proces lekko gazując. Jeśli jednak mocno wcisnę gaz przydusi go, obroty się zatrzymują a po chwili z rury poleci biały dym i coś strzeli pod maską. Może ktoś wymieniał tą sondę za katalizatorem ? nie są to małe pieniądze więc szkoda wymieniać na zapas.
Poza tym do mojego przedmówcy, ja jestem bardzo zadowolony z tego silnika i samochodu. Zrobiłem nim 25 tys. w 1,5 roku i tylko problem z tym ruszaniem... _________________ marcin
Dołączył: 13 Maj 2016 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kutno Posiadane auto: Citroen c4 1.6 16v
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 13 Lis 2016, 23:00
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) 1.4 benzyna , dławi się przy ruszaniu
Witam. Mam.podobne objawy natomiast u mnie auto gasnie tylko raz, ale nie przy ruszsniu tylko przy dojezdzaniu do skrzyżowania lub na skretach, przy zwalnaniu generalnie. Problemy pojawily sie 3mies po instalacji lpg, chociaz nie mam pewnowci czy na benzynie sie to dzieje bo teraz jezdze na tylko na lpg. Kiedy objaw wystapi to obroty plynnie spadaja do zera - jest poprostu zanik i auto staje. Mechanik od gazu twierdzi ze to wina przepustnicy.
Dołączył: 20 Gru 2014 Posty: 184 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa, Kraków Posiadane auto: C4 Coupe VTS 2.0 16V RFJ 2005
Piwa: 5/0
Wysłany: Wto 15 Lis 2016, 12:35
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) 1.4 benzyna , dławi się przy ruszaniu
Obroty spadają płynnie do zera, bo tak jest ustawiony wskaźnik, faktycznie silnik się tak nie zachowuje. Jak nie masz pewności czy na Pb się tak dzieje to pojeździj na Pb, kto ma to za Ciebie zrobić? Poza tym przy tych temperaturach jak teraz musisz przejechać ze 2-3km, żeby przełączyło się na gaz. Także czy ta sytuacja pojawia się na czy na LPG, bo nie ma czegoś takiego jak jazda tylko na LPG? Mechanik jak coś twierdzi bez przyjrzeniu się sprawie to jest warty wielkie G i nic więcej. Pierwsza rzecz to trzeba zrobić Lexie statycznie, jak nic nie wyjdzie to trzeba patrzeć na parametry pracy silnika podczas jazdy i wtedy kiedy widać objawy. Nie ma tu żadnej filozofii, a że mechanik nie ma pojęcia o elektryce i diagnostyce komputerowej to inna sprawa. Tego auta się już samym kluczem płaskim i śrubokrętem nie naprawi. Nie ma sensu wymiana sondy ZA katalizatorem, bo ta sonda jest diagnostyczna i nie wpływa na pracę silnika. Jedynie wymiana sondy przed katem ma sens. Jeżeli bez kosztów to można te sondy za sobą zamienić na test i zobaczyć czy jest różnica. Poza tym Lexia Lexia Lexia.
Dołączył: 13 Maj 2016 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kutno Posiadane auto: Citroen c4 1.6 16v
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 15 Lis 2016, 12:40
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) 1.4 benzyna , dławi się przy ruszaniu
lechu1777 napisał:
Obroty spadają płynnie do zera, bo tak jest ustawiony wskaźnik, faktycznie silnik się tak nie zachowuje. Jak nie masz pewności czy na Pb się tak dzieje to pojeździj na Pb, kto ma to za Ciebie zrobić? Poza tym przy tych temperaturach jak teraz musisz przejechać ze 2-3km, żeby przełączyło się na gaz. Także czy ta sytuacja pojawia się na czy na LPG, bo nie ma czegoś takiego jak jazda tylko na LPG? Mechanik jak coś twierdzi bez przyjrzeniu się sprawie to jest warty wielkie G i nic więcej. Pierwsza rzecz to trzeba zrobić Lexie statycznie, jak nic nie wyjdzie to trzeba patrzeć na parametry pracy silnika podczas jazdy i wtedy kiedy widać objawy. Nie ma tu żadnej filozofii, a że mechanik nie ma pojęcia o elektryce i diagnostyce komputerowej to inna sprawa. Tego auta się już samym kluczem płaskim i śrubokrętem nie naprawi. Nie ma sensu wymiana sondy ZA katalizatorem, bo ta sonda jest diagnostyczna i nie wpływa na pracę silnika. Jedynie wymiana sondy przed katem ma sens. Jeżeli bez kosztów to można te sondy za sobą zamienić na test i zobaczyć czy jest różnica. Poza tym Lexia Lexia Lexia.
Proszę się tak nie bulwersować... Obroty płynnie spadają - tak napisałem bo nie występuje żadne szarpnięcie ani zdławienie tylko po prostu auto przestaje reagować na pedał gazu. Jeżdżąc na PB problem nie wystepuje, przynajmniej przed przełączeniem na LPG.
Nie będę teraz jeździł miesiąc czasu na PB aby sprawdzić czy usterka wystąpi bo nie po to montowałem LPG...
Mechanik stwierdził, że to być może przepustnica po tym jak sprawdzął parametry gazu na komputerze (twierdzi że miał podobny przypadek z C5).
U mnie ten problem występuje raz na jakiś czas, musiałbym jeździć cały czas z lexią przypiętą...
Dołączył: 20 Gru 2014 Posty: 184 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa, Kraków Posiadane auto: C4 Coupe VTS 2.0 16V RFJ 2005
Piwa: 5/0
Wysłany: Wto 15 Lis 2016, 13:10
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) 1.4 benzyna , dławi się przy ruszaniu
kajewski.r napisał:
lechu1777 napisał:
Obroty spadają płynnie do zera, bo tak jest ustawiony wskaźnik, faktycznie silnik się tak nie zachowuje. Jak nie masz pewności czy na Pb się tak dzieje to pojeździj na Pb, kto ma to za Ciebie zrobić? Poza tym przy tych temperaturach jak teraz musisz przejechać ze 2-3km, żeby przełączyło się na gaz. Także czy ta sytuacja pojawia się na czy na LPG, bo nie ma czegoś takiego jak jazda tylko na LPG? Mechanik jak coś twierdzi bez przyjrzeniu się sprawie to jest warty wielkie G i nic więcej. Pierwsza rzecz to trzeba zrobić Lexie statycznie, jak nic nie wyjdzie to trzeba patrzeć na parametry pracy silnika podczas jazdy i wtedy kiedy widać objawy. Nie ma tu żadnej filozofii, a że mechanik nie ma pojęcia o elektryce i diagnostyce komputerowej to inna sprawa. Tego auta się już samym kluczem płaskim i śrubokrętem nie naprawi. Nie ma sensu wymiana sondy ZA katalizatorem, bo ta sonda jest diagnostyczna i nie wpływa na pracę silnika. Jedynie wymiana sondy przed katem ma sens. Jeżeli bez kosztów to można te sondy za sobą zamienić na test i zobaczyć czy jest różnica. Poza tym Lexia Lexia Lexia.
Proszę się tak nie bulwersować... Obroty płynnie spadają - tak napisałem bo nie występuje żadne szarpnięcie ani zdławienie tylko po prostu auto przestaje reagować na pedał gazu. Jeżdżąc na PB problem nie wystepuje, przynajmniej przed przełączeniem na LPG.
Nie będę teraz jeździł miesiąc czasu na PB aby sprawdzić czy usterka wystąpi bo nie po to montowałem LPG...
Mechanik stwierdził, że to być może przepustnica po tym jak sprawdzął parametry gazu na komputerze (twierdzi że miał podobny przypadek z C5).
U mnie ten problem występuje raz na jakiś czas, musiałbym jeździć cały czas z lexią przypiętą...
To po co ludziom głowe zawracasz jak nie chcesz nic zrobić? Autem musisz pojeździć na benzynie, wystarczy kilka dni testów i masz odpowiedź czy LPG ma coś do rzeczy. Ty pewnie z tego pokolenia, że samo ma się naprawić i 5 minut trwa naprawa? Za Ciebie nikt tego nie zrobi. Poza tym auto podziękuje, że pojeździłeś na Pb, zwłaszcza wtryski Pb, które chodzą na sucho. Mechanik TWIERDZIŁ, wyjęcie przepustnicy i zobaczenie jak pracuje to jest dosłownie 20 minut roboty. Po co cokolwiek TWIERDZIĆ? Mechanik zawsze ma 100 przyczyn do każdej usterki. A może silnik krokowy? A może przepływomierz, a może co innego. Tak można do usra... śmierci. Jak auto ma problem z pracą to w logu Lexi zachowane będzie zdarzenie, nie musisz jeździć z wpiętą Lexią. Na wpiętej jeździsz, żeby zobaczyć jak pracuje silnik, być może nawet jak Ci się wydaje, że pracuje normalnie to tak nie jest. I do tego trzeba człowieka, który wie na co patrzy. Jak auto się wyłącza to nie dlatego, że nie może pracować, a dlatego, że zarejestrował zdarzenie (raz jeszcze Lexia), po którym wyłącza silnik, żeby go nie uszkodzić dalszą pracą. Masz dwie rzeczy do zrobienia Lexia i jeżdzenie na Pb, jak tego nie zrobisz to nie masz co dalej prosić o rozwiązanie problemu, to jest forum Citroena, telefon do wróżki znajdziesz gdzie indziej
U mnie w Peugeotcie 207 sprawa wyglada tak że przy ruszaniu mialem dławienie i wymiana czujnika pomogła, ale dalej zostaje drugi problem którym jest szarpanie przy ruszaniu. Zostaje mi do wymiany drugi taki czujnik od strony filtra powietrza i podmiana cewek od kolegi. Postaram się to zweryfikować jak najszybciej i podziele sie informacjami
PS. Jeśli chodzi o sondę przed katalizatorem to miałem ją wymienioną jakieś kilka miesięcy temu i nie wpływała ona na wyżej wymienioną usterkę, także to nie ona jest problemem.
Re: ( Citroen C4 ) 1.4 benzyna , dławi się przy ruszaniu
gifter -> Czujnik zmiennych faz moze być dobrym tropem. Jeżeli chcesz sprawdzić czy w ogóle działa po prostu odłącz kostkę i pojeździj. Jeśli będzie zauważalny spadek mocy to znaczy ze działa.
Na zdjeciu zaznaczona lokalizacja zaworu
Ja natomiast rozwiązałem całkowicie problem szarpania auta na zimnym silniku (mam nadzaieje, testuje rozwiązanie od miesiąca), mianowicie: wyciągnąłem w/w zawór i usunąłem ( wyłamałem) z niego plastikowy filtr (zaznaczony na zdjeciu). Być może na zimnym silniku występuje problem przepustowości zimnego, gęstego oleju przez zawór
Sam demontaż zaworu jest łatwy. Śrubka na klucz 10 po prawej stronie zaworu u podstawy i wystarczy złapać go morsem lub jakimiś szczypcami i pociągnąć do góry. Siedzi dość ciasno.
Co do szarpania auta i zamulania na ciepłym pomogła adaptacja przepustnicy (obeszło sie bez lexii)
Re: ( Citroen C4 ) 1.4 benzyna , dławi się przy ruszaniu
Witam,
powyższa odpowiedź tyczy się chyba silnika vti EP3C 95km, a temat dotyczył silnika KFU 88km (tak mi się wydaje ze względu na roczniki samochodów w początkowych postach).
Czy komuś udało się rozwiązać problem w silniku KFU, bo niestety u mnie to samo i może warto byłoby bazować na sprawdzonej diagnozie.
Pozdrawiam.
Re: ( Citroen C4 ) 1.4 benzyna , dławi się przy ruszaniu
Ta przeglądam sobie forum i trafiłem na mój stary post z problem z szarpaniem .... czytam i widze że wiele osób pyta o to czy ktoś rozwiązał problem i powiem wam że u mnie problem już nie występuje nawet nie wiem kiedy i jak ustąpił.
Jedyna rzecz jaka była w międzyczasie robiona to wymiana cewki zapłonowej bo auto przestało chodzic na jeden garnek
więc albo problem ustąpił samoczynnie albo cewka była przyczyną zamieszania.
Pozdro.
Czy na zimnym silniku jak odpalisz też tak się dzieje? czy jest normalnie? Dziś zdiagnozowałem problem bo miałem bardzo podobne objawy. Po rozgrzaniu silnika obroty falują, dławi się przy ruszaniu i przy zmianie biegów od niskich obrotów. Jak przekraczał ok 1200 obr idzie normalnie do odcięcia. U mnie winny jest zawór odpowietrzający zbiornik paliwa. Łatwo to sprawdzić. Po zdjęciu osłony silnika patrząc na silnik, po lewej stronie jest zaworek do którego dochodzą dwa węże i przewód elektryczny. 1 przewód idzie pod auto, a 2 do trójnika z odmą i do kolektora ssącego. odłącz przewód gumowy łączący owy zawór z kolektorem. na wolnych obrotach będzie syczeć jak dodasz trochę gazu to przestanie. obroty powinny się ustabilizować. wykonaj jazdę próbną. Jak będzie OK. podłącz wąż, a następnie odłącza wąż na zaworze odpowietrzającym od strony zbiornika paliwa. przyłóż palec. Jak nie zasysa to sprawdź jeszcze czy jest napięcie we wtyczce i już wszystko będziesz wiedział. Daj znać czy zadziałało. Ja dziś zamawiam nowy zawór z alledrogo za 45 zł.
Mam nadzieję że wielu osobą to pomorze. A jeśli tak to jedźcie teraz do swoich mechaników i za każdą wizytę z tym, problemem po 200 zł odebrać i możecie mi przesłać połowę _________________ Mirek
Dołączył: 30 Sty 2021 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): kujawsko-pomorskie Posiadane auto: CITROEN Grand C4 Picasso I z 2013, 1.6VTI, 120KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 30 Sty 2021, 11:08
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) 1.4 benzyna , dławi się przy ruszaniu
Miałem podobne problemy w CITROEN Grand C4 Picasso I z 2013 (1.6VTI, 120KM, 91tys.km)- bezpośrednio po uruchomieniu zimnego silnika (oczywiście tylko na benzynie bo nigdy nie zdąży się jeszcze przełączyć na gaz), zawsze przy niskiej temperaturze zewnętrznej, tylko przez ok pierwsze 200m jazdy na biegu, wyraźnie dławi się, szarpie, bardzo słabo przyspiesza, czasem nawet delikatnie strzela. Ponadto występowały objawy na LPG przez szarpnięcie przy gwałtownym przyspieszaniu przy ok. 2300 obrotów (nie zawsze, losowo ale dość często) – jednak po resecie map wtrysku były wyraźnie słabsze.
Natomiast po wymianie dwóch cewek i profilaktycznie kompletu świec, przez dwa tygodnie codziennych dojazdów do pracy już tylko dwukrotnie wystąpiły objawy szarpania na zimnym silniku (czyli na benzynie) przy wyjeździe z miejsca pracy na drugim biegu podczas przyspieszania. Było to już dużo mniej uciążliwe i krótkotrwałe więc na razie akceptowalne. Ponadto na gazie na ciepłym silniku zdarza się jeszcze ale dużo rzadziej i mniej intensywnie szarpnięcie w okolicach 2300obr/min, co również na razie jest akceptowalne. Poczekam zatem na bardziej intensywne i konkretne objawy a w tzw. międzyczasie proszę o poradę jakie jeszcze czynności serwisowe można zalecić w tym aucie. Ze swojej strony rozważam ewentualnie pozostałe dwie cewki. Nadmieniam, że przed wymianą cewek mechanik wykluczył problemy od strony rozrządu, przepustnicy, sondy lambda. Generalnie pomysły się kończą a komputer w tym typie silnika jest już znany z tego, jak w tym przypadku, że nic nie komunikuje, jest więc bezużyteczny w wytropieniu przyczyn takiej usterki.
Rok czasu borykałem się z tym problemem. Zrobiłem podstawy, wymieniłem świece, sprawdzone cewki, przy montażu gazu silnik sprawdzony komputerowo-brak jakichkolwiek błędów. O zmianach stacji benzynowych, lania 98 nie wspomnę...mechanik który serwisuje auto rozkłada ręce "jeździć bo można poł silnika wymienić a problem się nie rozwiąże".
Szperając po intrenecie trafiłem na forum w którym ktoś rozwiązał problem przez adaptację przepustnicy bez wpięcia pod komputer. Nie wierzyłem ale nic mnie to nie kosztowało wiec zrobiłem i pomogło. Przedtem po zapaleniu, silnikiem trochę trzęsło i trzeba było albo odczekać trochę albo mocno przegazować bo się dławił i potrafił zgasnąć. Obecnie, można ruszyć zaraz po odpaleniu, problem z dławieniem zniknął.
Robiłem to na zimnym silniku:
włączyć zapłon na 30 sekund, wyłączyć, włączyć ponownie, pedał gazu wciskać wolno do oporu, trzymać 15 sekund, wolno puszczać, odpalić samochód i zostawić na parę minut.
Wszystko.
Mnie pomogło, może komuś też pomoże.
Dołączył: 30 Sty 2021 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): kujawsko-pomorskie Posiadane auto: CITROEN Grand C4 Picasso I z 2013, 1.6VTI, 120KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 26 Paź 2021, 17:17
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) 1.4 benzyna , dławi się przy ruszaniu
Na dławienie podczas ruszania na zimnym na benzynie pomogła wymiana pozostałych dwóch cewek tak że problem jest praktycznie zaniedbywalnie mały. Natomiast na krótkie szarpnięcie na gazie pomogła wymiana przewodu elektrycznego od sterowania w instalacji LPG.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.