Na wstępie przepraszam za mój język polski (nie jestem Polakiem)
Problem 1: biały dym wylatuje z wydechu oraz pomarańczowa żarówka od silnika w trakcie jazdy zapala się nonstop.
Problem 2: za każdym razem jak chcę odpalać muszę pompować paliwa za pomocą pompy przy filtrze paliwa.
Historia: przez długi czas korzystałem samochodu mając olej w zbiorniku wyrównawczym do płyn chłodzącym. Kolega mechanik zauważył to i poinformował że mam problem z uszczelką pod głowice. Za jakiś miesiąc wymienił mi ta uszczelka oraz planowanie głowice. Komplet pasek rozrządu też wymienił.
Olej nie był wymienione, zamiast płyn do chłodnice nalał wodę.
Samochód jak odebrałem był w porządku i wróciłem nim do domu zadowolone.
Na drugi dzień nie zdążyłem jechać parę km jak wylatywał biały dym (jakby zasłona dymna) oraz kontrolka paliła i co gorszy nie reagował na dużych obrotach tylko na wolnych. Ale jakoś nim dojechałem do celu (8km) i potem po 12h zapalałem normalne i kierowałem do niego do domu z tą zasłoną dymną, ale jednak zjawisko ten zniknął i samochód odnowa był w porządku i łapał duży obroty.
Za parę dni jechałem nim w sumie jakiś 2000 km non stop ( przerwa 15 minut co 500 km).
Od prawie 3 tygodni to zjawisko wróciło (tylko zasłona dymna, nie tak intensywna jak kiedyś) kontrolka na dużych obrotach wygasa ale późnej się zapala.
Mechanik stwierdzi że to jest wina wtryski albo pompa.
Alternator mi wysiadł. Elektryk dziś stwierdził że było wysiadło regulator napięcia (za 120 pln), łożysko i coś tam, cała naprawa alternatora wyszła 270 pln. Za pytałem czy może mi naprawić wtryski czy pompa, odpowiedź był mogę tylko sprawdzić (za pomocą PC). Stwierdzi że jednak pompa nie działa.
Moje uwagi: 1. Na jeden z wtrysków jest mokry pozostały są suchy.
2. Po naprawie uszczelki zauważyłem, że pomimo wyłączenia ogrzewania ciepły powietrza wydostaje do środka (kiedyś tego nie zauważyłem).
Proszę o pomoc _________________ Pozdrawiam Hossam
Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 2011 Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzozów Posiadane auto: Grand scenic 1,9 dci r 2006
Piwa: 166/1
Wysłany: Sro 01 Sie 2012, 19:56
Temat postu:
Re: ( Citroen C-15 ) Pompa wtryskowa czy wtryski
Biały dym i pompowanie przed zapaleniem może powodować niesprawna pompa. Brak ogrzewania może być spowodowany zapowietrzeniem układu chłodzącego. Osobiście uważam, że powinieneś oddać samochód do porządnego mechanika, bo sam raczej tego nie ogarniesz. A może ta uszczelka pod głowicą nie została zrobiona jak należy i silnik podciąga płyn chłodzący i stąd te "dymy"
Pozdrawiam _________________ Pomogłem - napisz na koniec jak rozwiązałeś problem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C-15 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.