Witam wszystkich i proszę o pomoc!
Mam 3-drzwiową C4-ke z silnikiem 1.4 16V z gazem. Któregoś pięknego popołudnia silnik nagle stracił moc, wkręcał się maksymalnie do 4 tys i strasznie nim rzucało na wolnych, ewidentnie nie chodził na wszystkie gary. O dziwo jak silnik wystygł to odpalał normalnie i do przejechania około 20 km wszystko było ok a później po rozgrzaniu oczywiście nie dało się jechać dalej. Podłączyłem pod kompa i pojawiły się następujące błędy:
P0304- "Cylinder 4 - wykryte wypadanie zapłonów"
P0354- "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej D - usterka"
P1340- "awaria zapłonu?"
Po przekopaniu internetu stwierdziłem jednoznacznie ze to cewka zatem kupiłem nową-zamiennik i działało. Niestety zrobiłem około 120 km i w dniu wczorajszym sprawa się powtórzyła:/ po przejechaniu około 10km ta sama historia z tą różnicą że na zimnym silniku nadal pracował na 3 cylindry. I teraz nasuwa się pytanie czy cewka którą kupiłem była wadliwa czy może coś ją uszkodziło? Miał już ktoś podobny problem? Może wtyczka do cewki jest jakaś trefna? Dodam jeszcze ze jak z powrotem włożyłem starą cewkę to na zimnym silniku chodzi normalnie. a może to wcale nie wina cewki?
Każda sugestia mile widziana!
Witaj, s ze sie tak zapytam, swiece tez sprawdzales? oraz kable, u mnie we fiescie mialem podobie i do wymiany mialem cewke i jeden kabel bo nie dawal pradu, jak masz mozliwosc to sprawdz kable czy idzie prad do kazdej swiecy.
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3822 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Sob 14 Lip 2012, 13:16
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) Cewka zapłonowa
Masz w swoim samochodzie badziewny silnik BMW. Bez obrazy ale tu od zawsze był problem z wypadaniem zapłonu. Jedyna pewna metoda to sprawdzanie na piechotę wszystkich podzespołów w momencie występowania usterki. Wcale nie jest wykluczone, że nowa cewka jest poprostu słabym zamiennikiem. _________________ Prosze pytać na pw.
Byłem ze swoją cewką u elektormechanika i stwierdził, że cewka padła, no i teraz cały proces zgłaszania reklamacji itp. wszystko w d...ie, bo 2 tygodnie czekania. Tak naprawdę nie mam dalej żadnej pewności, że usunę usterkę ale nie przyczynę. Kto wie czy nie przyjdzie nowa cewka i znowu jej szlak nie trafi:/ Ktoś miał kiedyś podobną sytuację? Jest możliwie żeby po przejechaniu 150 km cewka po prostu padła?!
Witam, chciałbym odświeżyć temat. Mam od prawie 2lat Citroena C4 1.4 16V z LPG.
Samochód w sumie od początku miał taki defekt, że po odpaleniu po ok 30 sekundach schodził z obrotów, podławił się z 10-15 sekund, po czym wchodził na swoje obroty i już odtąd jeździł okej. Błędów żadnych w komputerze nie zostawiał. Wymieniona była wówczas (na początku stycznia 2016) cewka (niestety ze względu na koszty na podróbkę), świece (specjalne do LPG), sonda lambda, filtry (paliwa, oleju, gazu) ale problem nie ustąpił. Ponieważ usterka nie była zbyt problematyczna, a błędów w komputerze nie zostawiała nie grzebałem dalej i jeździłem jak było. Do czasu.
Ze 3 miesiące temu w czasie jazdy auto podobnie do opisywanego w wątku samochodu zaczęło szarpać, przestało palić na jeden gar i zaczął palić się/mrugać check. Ani odpalanie ani zmian LPG/beznzyna nic nie dawały. Kolejnego dnia samochód odpalił już normalnie a po kilku odpaleniach zniknął nawet check sam. Ale problem zaczął się powtarzać. Padło na świece - wymieniłem. Bez poprawy. Problem pojawia się nieoczekiwanie. Czasem samochód jeździ kilka dnia bez problemu i raptem trach traci moc i szarpie w czasie jazdy. Następny dzień już okej. Teraz komputer rzuca na zmianę błędami typu:
P0354
Awaria obwodu głównej/wtórnej cewki zapłonowej D
P0132
O2 Czujnika (Pas 1 Czujnik 1) - Wysokie napięcie obwodu
P0420
Efektywność układu katalizatora poniżej dopuszczalnej wartości (Pas 1)
P0353
Awaria obwodu głównej/wtórnej cewki zapłonowej C
Dodam, że pierwotny problem z chwilową utratą mocy, dławieniem i szarpaniem przez kilkanaście sekund chwile po odpaleniu nadal występuje. Byłem na diagnostyce komputerowej ale nic konkretnego nie wykryli. Wg. nich wszystko działa okej i błędy może powodować jakieś jedno urządzenie, które powoduje chwilowe zaburzenia działania innych i sypanie się błędów ale nie potrafią wskazać co jest przyczyną. Kazali pojeździć na samej benzynie bo podejrzewają że błędy powoduje instalacja LPG. Ale na benzynie błędy też wyskoczyły.
Co z tym robić dalej? Możliwe że znowu cewka pada? Po roku i 3 miesiącach od kupienia?
A jak nie to czy ktoś spotkał się z takimi problemami? Proszę o wskazówki bo płacenia po 80zł za wizytę na diagnostyce komputerowej gdzie co kawałem mówią że wszystko wygląda okej i nie widzą co jest nie tak jest nieco bez sensu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.