Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C5 ) [Mk I] Wymiana węży wspomagania



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Zawieszenie-uklad hamulcowy-układ jezdny-układ kierowniczy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tco_tm

Dyskutant



Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 62
Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa
Posiadane auto: CM0M F4Rt '05 #145/500 | JK0E P9X SU4 '09
Piwa: 2/0
Wysłany: Sro 27 Cze 2012, 02:06
Temat postu:

[Mk I] Wymiana węży wspomagania


Witam,

Po 80 kkm od wymiany (170 kkm na liczniku) niestety ponownie zaczął cieknąć wąż wspomagania prowadzący od pompy do maglownicy. Ponieważ samochód mam akurat uniesiony pod domem na kołkach, to zastanawiam się, czy dam radę sam go wymienić...

Czy aby odkręcić węże od maglownicy trzeba opuścić ramę pomocniczą? Jaka jest właściwa procedura tej operacji?

Pozdrawiam,
Paweł
Powrót do góry
tco_tm

Dyskutant



Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 62
Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa
Posiadane auto: CM0M F4Rt '05 #145/500 | JK0E P9X SU4 '09
Piwa: 2/0
Wysłany: Wto 17 Lip 2012, 05:20
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) [Mk I] Wymiana węży wspomagania


Jeśli komuś przyjdzie wymieniać przewód hydrauliczny wspomagania, to sam odpowiem na zadane pytanie:

Odkręcenie przewodów od maglownicy bez opuszczenia ramy pomocniczej o kilka centymetrów jest raczej niemożliwe, a po opuszczeniu już tylko karkołomne. Smile

Po pierwsze, do odkręcenia klamry trzymającej węże przy przekładni potrzebna jest długa i/lub wąska nasadka T40. Krótka i szeroka nie zmieści się między sztywnymi przewodami. Żeby dosięgnąć od spodu do śruby tej klamry (nawet po lekkim opuszczeniu ramy), potrzebna jest przynajmniej półmetrowa przedłużka - najlepiej łamana, bo nie ma dojścia do śruby na wprost.

Delikatne opuszczenie ramy wymaga odkręcenia małej poprzeczki wydechu, tylnych mocowań ramy oraz wykręcenia niemal do końca jej przednich śrub (na 99% pękną przy tym plastikowe blokady nakrętek). Zachowując ostrożność przy opuszczaniu nie trzeba odkręcać mocowań węży idących do przednich kolumn zawieszenia, ani centralnej gruszki (występującej w przypadku HA3+) - długość przewodów wystarczy, aby odchylić tył ramy o kilka centymetrów. Oczywiście trzeba również rozpiąć maglownicę od kolumny kierownicy (przy pedałach).

W moim przypadku odkręconej ramy nie było trzeba podpierać - wystarczająco dobrze trzymała się sama na wahaczach i niezupełnie wykręconych przednich śrubach.

Przewody maglownicy trzeba odkręcić jeszcze do lewej strony ramy, silnika i pompy oraz odłączyć od chłodnicy, ale te rzeczy raczej nie wymagają komentarza - może poza uwagą, że przez rozłączony przewód wężownicy wycieknie około 3 litrów LDS-u (prawdopodobnie wszystko co mieści się w pompie i zbiorniczku).

Dość niewygodne jest zakładanie nowych przewodów, a dokładnie trafienie nimi od tyłu w maglownicę - szczególnie, że trzeba uważać na delikatne uszczelki. Polecam do tego zdemontować lewe nadkole (jeśli nie trzeba go zdemontować do poluzowania ramy - nie pamiętam) i bacznie uważać, aby podczas walki z celowaniem nie wepchnąć końcówkami przewodów jakiegoś brudu do przekładni.

Jeśli samochód jest już w powietrzu, cała operacja za pierwszym razem nie powinna zająć więcej niż 3-4 godziny. Warto wcześniej mocno polać płynem penetrującym gwinty przednich śrub mocujących ramę pomocniczą - mimo częściowego osłonięcia plastikowymi uchwytami nakrętek, są one wystawione na sól i piach spod kół. Reszta śrub wykręca się bez problemu.
Powrót do góry
mbns

Czytelnik



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kożuchów
Posiadane auto: citroen c5 2.0 hdi 2001
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 08 Lis 2012, 21:04
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) [Mk I] Wymiana węży wspomagania


Witam podłącze się też do tematu ponieważ czeka mnie wymiana.
Auto zaczeło sie dziwnie zachowywac jest niestabilne czuje sie jak by w ogole nie mialo amortyzacji jezdzi sie nim jakby sie jechalo po lodzie.
bylem na sprawdzeniu w serwisie i stwierdzili ze jest wyciek z weza na wejsciu do maglownicy.
troche to dla mnie dziwne ale oni twierdza ze uklad sie zapowietrza i dlatego tak sie dzieje
czy to jest mozliwe mial ktos taki przypadek?
i jeszcze czy podlas wymiany autko musi byc spuszczone na glebe ?
Powrót do góry
tco_tm

Dyskutant



Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 62
Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa
Posiadane auto: CM0M F4Rt '05 #145/500 | JK0E P9X SU4 '09
Piwa: 2/0
Wysłany: Czw 08 Lis 2012, 21:12
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) [Mk I] Wymiana węży wspomagania


Samochód nie może być opuszczony, bo do odkręcenia węży od maglownicy trzeba opuścić ramę pomocniczą - nie sądzę, żeby udało się wymienić węże bez tej operacji.

Teoria o zapowietrzaniu mocno naciągana, bo obwód zawieszenia i wspomagania łączy się na górze, w zbiorniku wyrównawczym. Także nawet jeśli do jednej z części dostanie się powietrze, to nie dotrze do drugiej.
Powrót do góry
archie39

Auto Maniak



Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 691
Skąd jesteś (miejscowość / region): Świętokrzyskie
Posiadane auto: Citroen C5 Tourer 2011, 3.0 HDI, był C5 2,2 HDI 2001r
Piwa: 45/0
Wysłany: Pią 09 Lis 2012, 11:13
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) [Mk I] Wymiana węży wspomagania


Najlepiej opuścić auto na glebę podkładając wcześniej klocki pod każdy bok aby auto siadło na klockach. Wtedy schodzi cisnienie z układu lds oraz prawie cały płyn wraca do zbiornika. Następnie należy odłączyć akumulator. Po odkręceniu prawego koła i zdjęciu nadkola należy zdjąć wąż ze zbiornika lds i spuścić płyn ze zbiornika uprzednio odkręcając korek wlewowy. Po spuszczeniu lds można podnieść auto za pomocą podnosnika na taką wysokość aby był dobry dostęp. Prace z opuszczaniem sanek najlepiej wykonywać na kanale - dużo łatwiej manewrować kluczami i przewodem oraz kwestia bezpieczeństwa. Po założeniu przewodów i zalaniu lds do zbiornika (zaleca się wlać nowy ok. 4L) i zakręceniu korka przez dziurkę w korku należy za pomocą pomki np. od roweru wytworzyć małe cisnienie w zbiorniku ok. 0,5 bara nastepnie podłaczamy aku. Przed podłączeniem aku auto musi mieć już założone koła (może leżeć na klockach, ale podnośniki wyjęte).
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pią 09 Lis 2012, 11:13
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
tco_tm

Dyskutant



Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 62
Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa
Posiadane auto: CM0M F4Rt '05 #145/500 | JK0E P9X SU4 '09
Piwa: 2/0
Wysłany: Pią 09 Lis 2012, 11:31
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) [Mk I] Wymiana węży wspomagania


Ja zanim odkręciłem węże od maglownicy, spuściłem płyn odłączając powrót do chłodnicy/wężownicy na dole przy lewym nadkolu. Co prawda płyn ściekał dość długo. Wylało się go około dwóch litrów. Jeszcze trochę oleju wyciekło po odłączeniu węży od przekładni. W każdym razie nie odłączałem nic przy zbiorniku.

Po wymianie węży, kiedy samochód cały czas stał na podstawkach, po prostu dolałem płyn do zbiornika - weszło 3 litry z hakiem - i włączyłem silnik. Nie musiałem nic odpowietrzać, samochód po opuszczeniu normalnie stanął na kołach.

Oczywiście w ten sposób "nie wycisnąłem" oleju z siłowników, bo koła były cały czas opuszczone.
Powrót do góry
money555

Dyskutant



Dołączył: 01 Maj 2014
Posty: 55
Skąd jesteś (miejscowość / region): TORUŃ
Posiadane auto: RENAULT MASTER II 2.8 DTi & Volvo S80 2.4 140 KM R5 20V
Piwa: 0/16
Wysłany: Pon 27 Lip 2015, 17:59
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) [Mk I] Wymiana węży wspomagania


Witam.

Moje auto to C5 z silnikiem 1.8 16V.
Czy ja też mam ramę pomocniczą?

Jeżeli chodzi o przewód to gdzie najlepiej go dorobić (w jakim warsztacie/u jakiego fachowca) i jak powinien być wykonany, aby pasował poprawnie?

Będę chciał też wymienić płyn LDS, ponieważ ktoś dolał LHP+ i zastanawiam się jak to zrobić, żeby cały płyn wymienić???
Powrót do góry
pikoko

Debiutant



Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 37
Skąd jesteś (miejscowość / region): Barłogi
Posiadane auto: citroen c5 2.0 16v 2004 sedan
Piwa: 0/5
Wysłany: Pią 18 Mar 2016, 21:58
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) [Mk I] Wymiana węży wspomagania


Moje z auto citroen C5 2003r 2.0 16v dzisiaj chciałem aby wymienione zostały przewody wspomagania ale nie da się ich dorobić bo mają tylko 12mm jak by miały 16mm to byłaby taka możliwość. Nowe kosztują 800 zł lub można kupić używane ale nie wiadomo czy będą dobre.
Powrót do góry
money555

Dyskutant



Dołączył: 01 Maj 2014
Posty: 55
Skąd jesteś (miejscowość / region): TORUŃ
Posiadane auto: RENAULT MASTER II 2.8 DTi & Volvo S80 2.4 140 KM R5 20V
Piwa: 0/16
Wysłany: Nie 20 Mar 2016, 10:03
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) [Mk I] Wymiana węży wspomagania


No dobrze, to masz jkiś pomysł co można zrobić, żeby nie płacić tych 800 zł.?
Powrót do góry
pikoko

Debiutant



Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 37
Skąd jesteś (miejscowość / region): Barłogi
Posiadane auto: citroen c5 2.0 16v 2004 sedan
Piwa: 0/5
Wysłany: Pią 25 Mar 2016, 16:12
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) [Mk I] Wymiana węży wspomagania


Czy podczas jazdy prawie 300km w jedną stronę może się tak wydarzyć że wąż od wspomagania strzeli czy nie? Jak długo można jeździć na lekko cieknacych przewodach dopóki nie zamówię nowych?
Powrót do góry
mixer850

Czytelnik



Dołączył: 14 Lip 2014
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Nowy Dwór Mazowiecki
Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDi '06
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 21 Sie 2018, 15:09
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) [Mk I] Wymiana węży wspomagania


Ja już tak jeżdżę 3 lata z lekko cieknącymi i nic się nie dzieje oprócz tego cze co jakiś czas musze dolać około litra płunu LDS do układu.
Powrót do góry
gadu-gadu
mixer850

Czytelnik



Dołączył: 14 Lip 2014
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Nowy Dwór Mazowiecki
Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDi '06
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 21 Sie 2018, 15:10
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) [Mk I] Wymiana węży wspomagania


Ja już tak jeżdżę 3 lata z lekko cieknącymi i nic się nie dzieje oprócz tego cze co jakiś czas musze dolać około litra płunu LDS do układu.
Powrót do góry
gadu-gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Zawieszenie-uklad hamulcowy-układ jezdny-układ kierowniczy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C5 »

Opinie o samochodach Citroen C5 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Zawieszenie-uklad hamulcowy-układ jezdny-układ kierowniczy


CitroenC4 Grand Picasso

37 500

2014r.

165 000 km

pomorskie

CitroenC3

51 900

2020r.

22 000 km

wielkopolskie

CitroenC2

10 900

2009r.

189 000 km

pomorskie

CitroenC4 Grand Picasso

19 990

2010r.

189 000 km

wielkopolskie

CitroenC4 Picasso

27 900

2012r.

184 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System