Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyfelgilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen Xsara Picasso ) Grzejący się bęben hamulcowy



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen Xsara Picasso ) Zawieszenie-układ hamulcowy-uklad kierowniczy-układ jezdny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lewy69

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): k-koźle
Posiadane auto: citroen xsara picasso 1.8
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 18 Cze 2012, 20:52
Temat postu:

Grzejący się bęben hamulcowy


Witam Wszystkich ! Smile

Jestem tu kompletnie nowym użytkownikiem i posiadaczem citroena xsara picassso 1.8 i mam wielki problem Smile.
Otóż wymieniali mi szczęki hamulcowe i na jednym kole jest ok, natomiast drugie się grzeje, wiec jak mi mechanicy podpowiadali wymieniłem ,cylinderek, drugi komplet szczęk , samoregulator, zabielono beben likwidując ranty i problem pozostał. W chwili kiedy zakłada się bęben i dokreca śrubkami centrującymi juz czuć lekki opór , ktory pojawia sie skokami, natomiast w momencie dokrecenia koła śrubami opór staje się większy , i koło kręci sie skokami co jakis czas się zacinając, Nie mam pojęcia i nie tylko ja co moze być powodem takiej sytuacji, Moje pomysly się wyczerpały i stąd prośba o pomoc Smile
brdzo dziękuje za podpowiedzi
pozdrawiam
Powrót do góry
dziadek1

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 1783
Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzozów
Posiadane auto: Peugeot 806 1995r 2,0 8V
Piwa: 153/0
Wysłany: Wto 19 Cze 2012, 08:35
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Grzejący się bęben hamulcowy


Piszesz zagadkowo. Jak fachowiec przetoczył bęben to dlaczego on ma się nie równo obracać? Szczeki nie skaczą, tylko, powinno trzymać cały czas albo wcale. Spróbuj przemienić bębny i wtedy co będzie się działo. Jeżeli grzanie pójdzie za bębnem, to na pewno bęben nie równy. Wtedy, albo kupić nowy, albo jak to nie jest tragicznie, tylko troszkę, popuścić na samoregulatorze, ręcznego też naciągnąć tak, żeby trzymał na ostatnich ząbkach i spróbować pojeździć. Może się ułoży. A może przy zakładaniu na piastę, bęben gdzieś nie równo "siada"?. Pooglądaj to dobrze.
Pozdrawiam
_________________
Pomogłem - napisz na koniec jak rozwiązałeś problem.
Powrót do góry
lewy69

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): k-koźle
Posiadane auto: citroen xsara picasso 1.8
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 19 Cze 2012, 15:49
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Grzejący się bęben hamulcowy


Witam, to może po kolei napiszę co zrobione zostało :
wymieniony cylinderek, wymieniony samonapinacz, przetoczone bębny zgodnie ze sztuką, dokupione dwa komplety szczęk,. Bebny byly zamieniane na kolach i bylo9 to samo czyli na prawym toczył się bez oporów a ten z prawgo koła toczył sie z oporami, wiec zamiana nic nie dala, samoregulator jest skrecony całkowicie i w momencie dociskania pedału hamulca elegancko sam się ustawia, problem pojawia się w chwili dokręcania srubek centrujących bęben i i po założeniu kola na oś i normalnym dokręceniu, wtedy jeszcze jest ok, szczeki ładnie pasują, jednakże po przejechaniu kilku kilometrow , podniesieniu auta na lewarku kolo cięzko sie obraca, tak , że aby je poruszyć trzeba uzyć naprawdę sporej sily, jak już ruszy wtedy kręcąc nim co jakis czas sie przyblokowuje , Wymiana szczęk na drugi komplet nic nie dala, zmiana samoregulatora równiez , i cylinderka, problem pozostaje cały czas ten sam Smile
Powrót do góry
dziadek1

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 1783
Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzozów
Posiadane auto: Peugeot 806 1995r 2,0 8V
Piwa: 153/0
Wysłany: Wto 19 Cze 2012, 17:58
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Grzejący się bęben hamulcowy


Z tego co zrozumiałem, blokuje zawsze na lewym kole, obojętnie który to jest bęben. Pewnie to też było sprawdzane, ale pozostały jeszcze sprężyny ściągające szczęki czy czasem nie rozciągnięte i regulator za dużo szpanuje , linka ręcznego, czy czasem nie zapieczona z lewej strony i stan łożyska w piaście. Więcej mi nic do głowy nie przychodzi.
Pozdrawiam
_________________
Pomogłem - napisz na koniec jak rozwiązałeś problem.
Powrót do góry
lewy69

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): k-koźle
Posiadane auto: citroen xsara picasso 1.8
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 19 Cze 2012, 18:34
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Grzejący się bęben hamulcowy


Dzieki za sugestie, sprężyny są b mocne, łożysko zero luzow , toczy sie cichutko, a linkę od ręcznego można palcami pociągnąć , samoregulator też był dwukrotnie zmieniany , też nie mam pojęcia co jeszcze by mozna zrobić, dzisiaj oddalem auto do warsztatu i gostek jakoś dziwnie ze mną gadal, najwyraźniej też nie ma pojecia co się dzieje. Czytalem forum fiata, tam gość opisywal podobny przypadek, nawet dokladnie taki sam, ale odpowiedzi zadnej nie otrzymal Smile
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 19 Cze 2012, 18:34
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen Xsara Picasso ) Zawieszenie-układ hamulcowy-uklad kierowniczy-układ jezdny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen Xsara Picasso »

Opinie o samochodach Citroen Xsara Picasso - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara Picasso ) Zawieszenie-układ hamulcowy-uklad kierowniczy-układ jezdny


Citroen

Xsara Picasso

14 900

2007r.

125 000 km

kujawsko-pomorskie

Citroen

Inny

50 900

2014r.

3 932 km

małopolskie

Citroen

Berlingo

32 990

2010r.

149 334 km

kujawsko-pomorskie

Citroen

C4

49 900

2013r.

7 500 km

małopolskie

Citroen

C1

31 900

2013r.

11 173 km

małopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group

bezpłatne ogłoszenia motoryzacyjne


Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2014 Created by idealneT and OM System