Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mr_darek

Dyskutant



Dołączył: 09 Maj 2012
Posty: 75
Skąd jesteś (miejscowość / region): Aarhus(Dania)
Posiadane auto: C5 tourer 2.0HDI 138KM 2008
Piwa: 2/0
Wysłany: Pon 11 Cze 2012, 19:22
Temat postu:

Filtr cząstek stałych.


Drodzy koledzy doradzcie!
moje auto dochodzi 180000km, w ksiazce jest napisane ze to czas wymiany filtra, dowiadywalem sie w citroenie, ze wymiana na regenerowany to koszt ok. 3000zl, ale znalazlem ta strone http://www.eurovat.info.pl/regeneracja-filtrow-czastek-stalych-bmw-audi-mazda-volkswagen-opel-peugot-usuwanie-fap-dpf/regeneracja-filtrow-czstek-staych i tam jest napisane ze regeneracja to koszt 500 zl, a wymiana wkladu na nowy to od 1000 do 2500zl, czy ktos korzystal juz z ich uslug Question
Powrót do góry
jacekczewa

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 3784
Skąd jesteś (miejscowość / region): Czestochowa
Posiadane auto: Citro DS 5 2,0 hdi 163 KM 2014R
Piwa: 323/2
Wysłany: Pon 11 Cze 2012, 19:51
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


regeneracja fap domowym sposobem...rozkręcasz fap , puszczasz wodę s węża ogrodowego pod cisnieniem i płuczesz..... mozesz dodac jakiś środków typu płyn do naczyn i płuczesz... i płuczesz po 2 godzinach ( możesz wczesniej namoczyć wkład fap-a) po tych dwóch godzinach powinieneś zobaczyć że z filtra wypłynęły okruszki jakby zmielonej cegly, wode zakręć, dokładnie wysusz fap-a najlepiej przedmuchac powietrzem i zamontuj z powrotem do auta,dobrze byłoby skasować lexia licznik ( przeprowadzić wymianę fap w proramie) i tak kosztem 2-3 m szesc wody czyli ok 20 zeta i brudnego podwórka masz nowy zregenerowany filtr fap Smile
Powrót do góry
gadu-gadu
diablo2

Auto Maniak



Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 1446
Skąd jesteś (miejscowość / region): Legnica
Posiadane auto: obecnie brak było C5 II z 2005 r diesel :-)
Piwa: 84/27
Wysłany: Pon 11 Cze 2012, 19:51
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


Kolego poczytałem trochę w necie na temat FAP - i powiem , że wersji jest wiele od usunięcia filtra i grzebaniu w oprogramowaniu , żeby nie wyskakiwał błąd czyli ,,oszukaniu'' komputera po zwykłe mycie różnymi specyfikami , żeby wypłukać sadzę z FAP po zwykłe wypalenie sadzy z filtra .
Jak dla mnie to wersja z myciem filtra wydaje mi się bardziej realna do zrobienia samemu oczywiście jak ma się kanał lub podnośnik ale decyzja należy tylko i wyłącznie do Ciebie Twisted Evil no i oczywiście gruby portfel Twisted Evil na wymianę filtra i nie zapomnij o daninie dla mechanika Twisted Evil
_________________
diablo2 dla kolegów diabeł Twisted Evil

Powrót do góry
gadu-gadu
mr_darek

Dyskutant



Dołączył: 09 Maj 2012
Posty: 75
Skąd jesteś (miejscowość / region): Aarhus(Dania)
Posiadane auto: C5 tourer 2.0HDI 138KM 2008
Piwa: 2/0
Wysłany: Pon 11 Cze 2012, 21:27
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


na tej stronce jest napisane, zeby nie plukac woda, a co jak auto nie przejdzie przegladu, bo tu gdzie mieszkam maja bzika na punkcie ecologi.
nie bedzie to rdzewiec od srodka???
Powrót do góry
jacekczewa

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 3784
Skąd jesteś (miejscowość / region): Czestochowa
Posiadane auto: Citro DS 5 2,0 hdi 163 KM 2014R
Piwa: 323/2
Wysłany: Pon 11 Cze 2012, 21:35
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


totalna bzdura - płukać wodą i tyle Smile co do "ekologi" nic sie nie zmienia , masz wypłukany czysty fap pozbawiony związków ceru ( powstalych z dodatku eloysa) sama konstrukcja fapa jest czysta jak łza a uatko śmiga przez kolejne 100 tys jak nowe, oczywiście warto sprawdzic ilośc dodatku do wypalania fapa
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Pon 11 Cze 2012, 21:35
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
diablo2

Auto Maniak



Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 1446
Skąd jesteś (miejscowość / region): Legnica
Posiadane auto: obecnie brak było C5 II z 2005 r diesel :-)
Piwa: 84/27
Wysłany: Wto 12 Cze 2012, 20:46
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


Kolego każdy chce zarobić grubą kasę na niewiedzy - zdecydowana większość użytkowników znających się co nie co na mechanice nie jeździ do mechanika tylko sama sobie cytrynkę naprawia Twisted Evil a tak z drugiej strony to co Ci szkodzi wypłukać FAP i zobaczyć na stacji diagnostycznej efekty ?? jak będą złe to wymień na nowy FAP i trzymaj się za kieszeń przy zapłacie u mechanika Twisted Evil
_________________
diablo2 dla kolegów diabeł Twisted Evil

Powrót do góry
gadu-gadu
Cyfrowy 5

Auto Maniak



Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 963
Skąd jesteś (miejscowość / region): Swarzędz WLKP.
Posiadane auto: Citroen C4 Grand-Picasso Excl. 2.0hdi automat. FORD KA 1.3 TDCI (GRAND-PRIX) 2010r. BYŁO: Polonez, Fiat Cinquecento, Daewoo Matiz, Volvo S80
Piwa: 139/3
Wysłany: Sro 13 Cze 2012, 01:33
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


Witam,
Z tego co wiem to w aso citroena Niemczech jako metodę regeneracji filtra jest płukanie wodą. Są pragmatyczni oraz oszczędni i nie naciągają klienta skoro można filtr wypłukać. W Polsce albo od razu w serwisie nowy, albo inne firmy zwęszyły interes i wycinają, a klient z niewiedzy jest tak czy tak naciągany.
Tekst typu "nie płukać wodą" to czysty marketing pewnie, że nie płukać tylko przyjechać do danej firmy i wyciąć filtr za 2000 zł, a nóż gość jest nie kumaty i da sobie wcisnąć kit i pozwoli wyciąć.

Jak by co to tu są filmiki jak płukać:

http://www.youtube.com/watch?v=GfbamLyJhgo&feature=relmfu

http://www.youtube.com/watch?v=NtTcCk3gG0U&feature=relmfu
_________________
Cyfrowy 5
Powrót do góry
Leczo

Czytelnik



Dołączył: 11 Cze 2012
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraśnik
Posiadane auto: C5 2.0 hdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 13 Cze 2012, 11:50
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


Mam cytrynkę C5 2.0hdi 136km z fapem. Jest juz w trybie awaryjnym, wywala bledy zapchanego filtra oraz niskiego poziomy dodatku płyny do FAP. Co polecacie czyścić, dolewać płyn czy usuwać?
Jest juz na sterowniku Siemensa a nie Boschu, czy nie ma problemów w tym sterownikiem bo słyszałem różne opinie?
Czy znacie kogoś z woj. lubelskiego, najlepiej z okolic kraśnika kto tym zajmuje się?
Powrót do góry
mr_darek

Dyskutant



Dołączył: 09 Maj 2012
Posty: 75
Skąd jesteś (miejscowość / region): Aarhus(Dania)
Posiadane auto: C5 tourer 2.0HDI 138KM 2008
Piwa: 2/0
Wysłany: Sro 13 Cze 2012, 20:26
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


ok, przekonaliscie mnie, zobaczymy co z tego bedzie Very Happy
Powrót do góry
zbyszek-krajewski

Debiutant



Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zamość
Posiadane auto: Citroen/C5/1.6/hdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 14 Cze 2012, 11:47
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


Leczo napisał:
Mam cytrynkę C5 2.0hdi 136km z fapem. Jest juz w trybie awaryjnym, wywala bledy zapchanego filtra oraz niskiego poziomy dodatku płyny do FAP. Co polecacie czyścić, dolewać płyn czy usuwać?
Jest juz na sterowniku Siemensa a nie Boschu, czy nie ma problemów w tym sterownikiem bo słyszałem różne opinie?
Czy znacie kogoś z woj. lubelskiego, najlepiej z okolic kraśnika kto tym zajmuje się?


Płyn możesz uzupełnić, filtr spróbować przemyć, ale czy jest sens? Wydasz kilkaset zł i dalej to samo. Moim zdaniem najlepszym rozwiazaniem bedzie usunięcie jego i problem raz na zawsze będziesz miał z głowy.

Kilka dobrych miesięcy temu usuwałem w www.tune-soft.pl
Nie mam najmniejszych problemów jak do tej pory.
Z Kraśnika to aż tak daleko chyba do nich nie masz.
Powrót do góry
mr_darek

Dyskutant



Dołączył: 09 Maj 2012
Posty: 75
Skąd jesteś (miejscowość / region): Aarhus(Dania)
Posiadane auto: C5 tourer 2.0HDI 138KM 2008
Piwa: 2/0
Wysłany: Sob 16 Cze 2012, 23:27
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


"Moim zdaniem najlepszym rozwiazaniem bedzie usunięcie jego i problem raz na zawsze będziesz miał z głowy."

wszyscy tylko pisza zeby usunac, moze jescze przez pewien czas to moze bedzie spoko rozwiazanie, ale np. w danii gdzie mieszkam to sa strefy w miastach gdzie nie mozna wjechac bez tego to filtra(mozna zaplacic calkiem spory mandat)podobnie w norwegi, nie wiadomo gdzie jeszcze w europie tak jest, a co jak polska zacznie sie w to bawic, a moze bedziesz chcial jechac na wycieczke gdzies w europe i okaze sie ze bedziesz musial zostawic samochod 3 km od hotelu w ktorym bedziesz spal...
taka moja moze glupia mysl Wink
Powrót do góry
Leczo

Czytelnik



Dołączył: 11 Cze 2012
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraśnik
Posiadane auto: C5 2.0 hdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 08 Sie 2012, 13:09
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


filtr i po filtrze, jak chłopaki z tune-soft wywalili go to wówczas było widać jak był cały zawalony sadzą. Głupie ekonomiczne, problemowe ustrojstwo.

mr_darek, w polsce jak do taj pory obowiązuje EU2, nie ma żadnych sterf, wiec po co z tym uzerac się. Zanim w polsce pozmieniają przepisy i podniosą EU spalin to cos mi sie wydaje ze bede miał przez ten okres kilka innych aut.

Po usunięciu byłem na przeglądzie autkiem w stacji diagnostycznej, bo akurat kończył mi się i bez najmniejszego problemu przeszedł.
Powrót do góry
cirdanos

Czytelnik



Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorskie
Posiadane auto: Nissan Primera p12 2.2 DCi
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 22 Sty 2013, 17:22
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


Witam, przepraszam ,że odkopuje temat ale mam pytanko Wink Czy autorowi tematu udało się bez problemu go wczyścić wodą i czy nie ma z tym żadnego problemu ? No i drugie pytanko , które modele są wyposażone w sterowniki Bosha a które Siemensa ,bo akurat zamierzam kupić ten model C5 2008++ i takie informacje pomogłyby mi się jakoś nakierować na dany egzemplarz Wink
Powrót do góry
mr_darek

Dyskutant



Dołączył: 09 Maj 2012
Posty: 75
Skąd jesteś (miejscowość / region): Aarhus(Dania)
Posiadane auto: C5 tourer 2.0HDI 138KM 2008
Piwa: 2/0
Wysłany: Sob 20 Kwi 2013, 20:12
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


Zrobilem jak w na filmiku, ale nie bylo tak latwo, musialem lac wode raz z jednej raz z drugiej i chyba to trwalo ze 3 godzinki, teraz juz ponad 200000km i jeszcze nie bylo bledu zwiazanego z FAPem, pisze jeszcze, bo jak zabieralem sie za to to nie bylo bledu, umylem go tylko z ciekawosci Very Happy
Powrót do góry
bmktok

Debiutant



Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 26
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kołobrzeg
Posiadane auto: C5
Piwa: 2/0
Wysłany: Pon 13 Maj 2013, 21:24
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


Filtr cząsteczek stałych w silnikach HDi (filtr FAP)
Filtr FAP stanowi nowy element układu wydechowego mający na celu dodatkowe oczyszczenie spalin. W wyniku spalania paliwa w cylindrze – w spalinach oprócz naturalnych efektów spalania (para wodna) powstają niepożądane substancje które zatruwają środowisko. Do tej pory poświęcono wiele uwagi na obniżanie emisji szczególnie tlenków azotu i węglowodorów. Gazy spalinowe wylatujące z cylindra zawierają w sobie też niewielkie ilości niespalonych cząstek stałych (głównie węgiel i węglowodory). Filtr wyłapuje i gromadzi cząstki większe od 0,09 mikrona. Cząstki stałe o średnicy rzędu 0,09 mikronów składają się głównie z węgla i węglowodorów. Zasada działania FAP polega na wychwytywaniu i gromadzeniu cząstek na filtrze, a następnie na ich okresowym spalaniu. Filtr pełni rolę katalizatora wstępnego wypełnionego nośnikiem filtracyjnym o porowatej konsystencji (węglik krzemu), który wychwytuje w sposób ciągły cząstki stałe ze spalin. Czujniki kontrolują ciśnienie nasycenia filtra oraz temperaturę gazów przed i za filtrem. Dla spalenia zgromadzonych cząstek potrzebne jest podniesienie temperatury spalin do pow. 550 C. Tymczasem temperatura przy wylocie z kolektora wydechowego w normalnych warunkacj ma około 150 C. W silnikach HDI wyposażonych w filtr FAP stosuje się dodatkowy niewielki wtrysk paliwa w fazie rozprężania – w wyniku tego następuje dopalanie w cylindrze i temperatura spalin podnosi się do około 350-400 C. Rozgrzane spaliny trafiają do elementu filtra , w którym następuje katalityczne dopalanie niespalonych węglowodorów pochodzących z wtórnego wtrysku – temperatura spalin rośnie do około 450-500 C. W dalszym ciągu temperatura jest jednak za niska dla spalenia cząstek stałych zgromadzonych w filtrze FAP.
Dla umożliwienia tego procesu stosuje się w paliwie specjalny dodatek EOLYS. Związek ten obniża normalną temperaturę spalania cząstek stałych do 450 C.
Czujniki kontrolują ciśnienie nasycenia filtra oraz temperaturę gazów przed i za systemem. Dokonywana jest cały czas autodiagnoza systemu.
Przeciętnie komputer steruje regeneracją filtra poprzez wtórny wtrysk co 400 do 500 km w zależności od stanu nasycenia filtra. W tym czasie w paliwie konieczny jest dodatek EOLYS. Jego brak uniemożliwia skuteczne spalenie cząstek i oczyszczenie filtra. Niestety EOLYS nie spala się w FAP-ie ,dlatego wraz z przebiegiem auta następuje powolne nagromadzenie substancji zawartej w dodatku do paliwa i powolne zatykanie filtra FAP. Silnik nie ma możliwości oczyszczenia filtra z nagromadzonych cząstek mineralnych zawartych w EOLYS. EOLYS jest przechowywany w dodatkowym zbiorniku umieszczonym w pobliżu zbiornika paliwa. Jest wtryskiwany proporcjonalnie do objętości paliwa. Przykładowo przy pełnym wypełnieniu zbiornika paliwa (60 l) system wtryskuje 37,5 ml roztworu zawierającego 1,9 g ceryny. Zbiornik preparatu EOLYS o pojemności 5 l jest wystarczający dla przebiegu około rzędu 80 000 km.
Regulacja temperatury spalin dzięki dodatkowemu spalaniu daje możliwość sterowania regeneracją filtru.
Czyszczenie filtra i napełnianie dodatkowego zbiornika zawierającego EOLYS jest przeprowadzane co 80 – 120 tys. km (zależnie od marki i modelu samochodu)i wymaga wizyty w serwisie. System FAP jest stosowany w modelach CITROEN C4, Xsara Picasso, C4 Picasso, C5 i C8, a także w kilku modelach PEUGEOT .
KOSZTY OBSŁUGI SYSTEMU FAP
Niestety obsługa filtra wiąże się z dość znacznymi kosztami. Nie ma żadnych "zamienników". Nie istnieje też żadna skuteczna metoda "regeneracji". Wg danych serwisowych koncernu PSA każdorazowo konieczna jest wymiana filtra (ok.3000 ZLP) + uzupełnienie płynu EOLYS (~400PLN). W sieci CITROENA i PEUGEOTA dostępny jest też regenerowany fabrycznie filtr FAP (cen ok. 1200 zł).
Co sądzą użytkownicy samochodów o tych kosztach można poczytać na różnych forach internetowych. Powszechny jest trend do unikania lub omijania tej procedury. Niestety częste są tez uwagi użytkowników o pojawieniu się problemów z systemem FAP znacznie przed planowanym przebiegiem do wymiany.
System FAP i rodzaj oleju silnikowego
Okres użytkowania filtra FAP zależy również od rodzaju używanego oleju silnikowego. Firma TOTAL podaje w opisie do oleju Total 5W30 Ineo, który jest dopuszczony do samochodów wyposażonych w system FAP, że w oleju tym jest zmniejszona ilość dodatków pyłotwórczych, które przyspieszają zużycie filtra, dzięki czemu, według zapewnień producenta oleju – okres między wymianą filtra może się wydłużyć nawet do 200 tys.km.
UWAGA NA KOREK WLEWU PALIWA!
Zbiornik płynu EOLYS jest usytuowany w pobliżu zbiornika paliwa. Czujnik umieszczony w zbiorniku paliwa mierzy stężenie płynu w paliwie. Specjalny dedykowany kalkulator steruje wtryskiem EOLYS do zbiornika paliwa. Proces ten jest sterowany poprzez microswitch w korku wlewu paliwa. Kiedy korek jest zdejmowany – kalkulator zapamiętuje stężenie EOLYS przed i po zatankowaniu – stosownie do ilości zatankowanego paliwa wtryskuje dodatek EOLYS. Awaria czujnika w korku wlewu paliwa (bądź jego zgubienie lub zamontowanie innego zastępczego) prowadzi do niewłaściwego dozowania płynu EOLYS.
"DIESEL ADDITIVE MINIMUM LEVEL"
Pojawienie się takiego lub podobnego napisu na konsoli powinno skłońić użytkownika do wizyty w serwisie celem uzupełnienia EOLYSE. W takiej sytuacji komputer może (w niektórych modelach) włączyć tryb awaryjny: ogranicza prędkośc obrotową do 2500 obr/min i wyłącza turbosprężarkę.
UWAGA NA RODZAJ płynu EOLYS
Istnieją 2 rodzaje płynu EOLYS
EOLYS DPX 42 – stosowany w pojazdach wyprodukowanych do 11/2002 (biały) oraz
EOLYS 176 (zielony) stosowany w pojazdach produkowanych później oraz
PURFLUX. PŁYNÓW tych NIE WOLNO ZAMIENIAĆ ANI MIESZAĆ!
Od lutego 2010r. koncern PSA wprowasził do obrotu płyn Infineum F7995 , który zastąpił EOLYS 176 i jest w pełni z nim mieszalny.


Ostatnio zmieniony przez bmktok dnia Wto 14 Maj 2013, 19:39, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
jacekczewa

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 3784
Skąd jesteś (miejscowość / region): Czestochowa
Posiadane auto: Citro DS 5 2,0 hdi 163 KM 2014R
Piwa: 323/2
Wysłany: Wto 14 Maj 2013, 13:52
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


...a także infineum 7995 oraz płyn w "kroplówce" do c4 picasso o nazwie powerflex
Powrót do góry
gadu-gadu
scund

Debiutant



Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): scunthorpe/uk
Posiadane auto: citroen c4 2.0hdi 2005r exclusive
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 10 Cze 2013, 23:54
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


witam. umyłem fapa przy okazji wymiany czujnika kopiowania turbo. po umyciu mam bład p1457 filtr przebity lub informacja o różnicy ciśnien błędna i drugi bład nie spisałem:) coś o czujniku różnicowym sorry. czy popełniłem jakis błąd pzrzy myciu?
Powrót do góry
gadu-gadu
jacekczewa

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 3784
Skąd jesteś (miejscowość / region): Czestochowa
Posiadane auto: Citro DS 5 2,0 hdi 163 KM 2014R
Piwa: 323/2
Wysłany: Wto 11 Cze 2013, 07:08
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


jesli filtr fizycznie jest sprawny to albo pomyliłeś przewody ciśńieniowe do czujnika albo filtr nie był wysuszony i para ugotowała czujnik ciśnienia
Powrót do góry
gadu-gadu
scund

Debiutant



Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): scunthorpe/uk
Posiadane auto: citroen c4 2.0hdi 2005r exclusive
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 11 Cze 2013, 07:44
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


W sumie mozliwe sa tetwoje 2opcje. Na poczatku dawała para z rury na maxa. Co do wężykow kto wie. Jak czujnik poszedł to znowu 3stówki do wydania.masakra
Powrót do góry
gadu-gadu
scund

Debiutant



Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): scunthorpe/uk
Posiadane auto: citroen c4 2.0hdi 2005r exclusive
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 11 Cze 2013, 07:49
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


A w ktorym miejscu jest ten czujnik.chodzi o czujnik różnicowy ciśnienia?
Powrót do góry
gadu-gadu
adam3400

Dyskutant



Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 94
Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa
Posiadane auto: Citroen C5 Exklusive tourer 2,0hdic 2010r citroen c4 eksklusive 2.0 benzyna 2007r Ford Mondeo mk5 2.0 HDI 180 KM Titanium 2015r
Piwa: 2/1
Wysłany: Wto 11 Cze 2013, 18:34
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


mój c5(2010r) ma nalatane 190000km, nie wywalałem fapa, choć przygotowałem się do tego po zakupie i teraz nie żałuję.Fap czysci mi się regularnie nie mam z nim problemów, więc po co go wywalać skoro wszystko śmiga.
Powrót do góry
dejnekomirek

Auto Maniak



Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 718
Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy
Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Nie 16 Cze 2013, 10:52
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


Witam.Ciekawy wyklad, tylko mam pytanie: czy naprawde rozumiesz to wszystko, co tu opisales. Wydaje mi sie , ze przepisales material przetlumaczony przez kogos, kto nie ma pojecia o tym. Czujnik ilosci dodatku jest tylko w mk1 i to tylko jest to tylko czujnik minimum. Natomiast dodatek jest wtryskiwany wg wskazania czujnika poziomu paliwa i sygnalu otwarcia korka. Steruje tym kalkulator wtrysku szacunkowo. Nie ma w zbiorniku czujnika stezenia dodatku. To jest bzdura. Stan filtra oceniany jest przez roznice cisnien na wlocie i wylocie filtra. po przekroczeniu wartosci granicznej pojawia sie komunikat o awarii i silnik pracuje w trybie awarii.
Mam prosbe do kolegow: piszcie tylko o tym, o czym macie wiedze. Takie wstawianie materialu niczemu nie sluzy, robi tylko zamieszanie na forum. Ja tez pochodze z Kolobrzegu i tam zaczynalem przygode z Citroenem. To byly poczatki serwisowania i wiedze zdobywalismy przez praktyke. Pozdrawiam
Powrót do góry
skype status
scund

Debiutant



Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): scunthorpe/uk
Posiadane auto: citroen c4 2.0hdi 2005r exclusive
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 16 Cze 2013, 20:44
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


Witam. odnośnie mojego problemem "filyr przebity" lub cos z czujnikiem to problem zostal rozwiazany. Przegoniłem autko tak z 2h na autostradzie i błedy znikły .gdzies wyczytalem podobny przypadek z błedem przebitego filtra ,koles go przegonil i pomoglo. Pozdro
Powrót do góry
gadu-gadu
scund

Debiutant



Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): scunthorpe/uk
Posiadane auto: citroen c4 2.0hdi 2005r exclusive
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 16 Cze 2013, 20:46
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


Witam. odnośnie mojego problemem "filyr przebity" lub cos z czujnikiem to problem zostal rozwiazany. Przegoniłem autko tak z 2h na autostradzie i błedy znikły .gdzies wyczytalem podobny przypadek z błedem przebitego filtra ,koles go przegonil i pomoglo. Pozdro
Powrót do góry
gadu-gadu
mrsoprano6605

Debiutant



Dołączył: 05 Lis 2014
Posty: 22
Skąd jesteś (miejscowość / region): Chemnitz
Posiadane auto: citroen C6 2.7hdi automat 2006r
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 23 Lis 2014, 22:51
Temat postu:

dpf


Ja kupuję środek do czysuczenia dpf.
Erc 1L koncentratu 25€ stosowanie 1 do 500.
Litr na 500 L ON.
co wy na to?
nie znam sie ale uwazam ze wycięcie filtra strata pieniedzy i klopoty.
Powrót do góry
nikos_fikos997

Czytelnik



Dołączył: 21 Cze 2015
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): kask
Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 21 Cze 2015, 21:25
Temat postu:

Citroen C5 FAP ??


Witam koledzy. Jestem tu nowy. Przymierzam się do zakupu Cytrynki C5 z 2009 roku 2.2 HDi 170PS. Do tej pory jeździłem tylko VW. Czy możecie mi wytłumaczyć dokładnie jak to jest z tym FAP? Czy każdy FAP jest tzw filtrem mokrym? Jeśli nie jak to rozpoznać? Pozdrawiam Smile Dodam, że autko które mnie interesuje ma 147 tys przebiegu.
Powrót do góry
krzysiek1aa

Debiutant



Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 31
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole
Posiadane auto: Citroen C5 III 1997 140km 2010r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Czw 25 Lut 2016, 19:27
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


B1KT0102P0 Modyfikacja : Dodatek do paliwa a filtr cząstek stałych
UWAGA : Ta nota dotyczy wyłącznie napełniania sztywnego zbiornika. Ta nota nie dotyczy przypadków wymiany elastycznych pojemników.
Ta nota zmian opisuje zmiany wprowadzone do dodatków filtra cząstek stałych w ramach montażu fabrycznego oraz ich wpływ na obsługę posprzedażną.
1. Nowe dodatki do filtra cząstek stałych 3. generacji
Dostawcy i nazwa :

RHODIA : EOLYS POWERFLEX
INFINEUM : F7995

2. Dawny typ dodatku
Dodatek DPX 42 jest nadal dostępny i należy go stosować podczas wszelkich interwencji w pojazdach posiadających DPX 42.
Dodatek EOLYS 176 zastąpiono dodatkiem INFINEUM F7995 Po wyczerpaniu zapasów dostarczony będzie nowy produkt.
3. Kompatybilność między dodatkami
Dodatku DPX42 nie można mieszać z żadnym innym dodatkiem.
Obydwóch dodatków EOLYS POWERFLEX i INFINEUM F7995 nie można mieszać ze sobą.
UWAGA : Różne generacje dodatków do paliwa nie mają wpływu na kalibrację kalkulatora silnika.
UWAGA : Zabronione jest mieszanie dodatków INFINEUM F7995 i Rhodia EOLYS POWERFLEX między sobą.
4. Operacje napełniania lub uzupełniania dodatku
4.1. Identyfikacja typu dodatku znajdującego się w pojeździe
UWAGA : Przed wszelką interwencją w obrębie zbiornika dodatku, konieczne jest określenie typu dodatku znajdującego się w pojeździe Identyfikacja za pomocą koloru złączki zatrzaskowej interfejsu do napełniania zapobiega pomyłkom.
Identyfikacja za pomocą koloru złączki zatrzaskowej interfejsu do napełniania zapobiega pomyłkom
Kolor złączki zatrzaskowej Typ dodatku do paliwa
Zatrzaskowa nie niebieska, nie zielona EOLYS DPX42
Rysunek : b1kt004t Wyświetl obraz na pełnym ekranie
Złączka zatrzaskowa niebieska : EOLYS POWERFLEX
Rysunek : b1kt008t Wyświetl obraz na pełnym ekranie
Złączka zatrzaskowa zielona : EOLYS 176 albo INFINEUM F7995
4.2. Zasada dobierania dodatku podczas obsługi posprzedażnej
UWAGA : Te zasady dotyczą wyłącznie napełniania sztywnych zbiorników dodatku filtra cząstek stałych.
Tabela przyporządkowania dla operacji napełniania lub uzupełniania poziomu
Dodatek znajdujący się w pojeździe Kolor złączki zatrzaskowej interfejsu do napełniania Dodatek do użycia podczas wszelkich operacji
DPX 42 Zatrzaskowa nie niebieska, nie zielona DPX 42
EOLYS 176 Złączka zatrzaskowa zielona INFINEUM F7995
INFINEUM F7995 Złączka zatrzaskowa zielona INFINEUM F7995
EOLYS POWERFLEX Złączka zatrzaskowa niebieska EOLYS POWERFLEX
5. Zalecenia - środki ostrożności
UWAGA : W przypadku zamiany dodatku, następuje zatkanie filtra cząstkami.
Używać wyłącznie zatwierdzonych dodatków ; użycie innych produktów może spowodować uszkodzenie systemu filtrowania.
Używać tylko czystego dodatku, gdyż każda cząstka może spowodować zatarcie wtryskiwacza dodatku.
UWAGA : Elastyczne zbiorniki dodatku posiadają oznaczenie części zamiennej i muszą zatem być wymieniane z przestrzeganiem tego oznaczenia.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
wiata3

Stały Bywalec



Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 156
Skąd jesteś (miejscowość / region): Siedlce
Posiadane auto: Citroen C5, 2,0 HDI, 2009
Piwa: 0/6
Wysłany: Pią 04 Mar 2016, 20:04
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


Witam!!! Posiadam c5 2.0 HDI 136 z FAPem, przebieg 195000 z fapem wszystko na razie w porzadku, ale zdaje sobie sprawę, że kiedyś coś z nim się stanie, a rozważam 2 opcje: usunięcie lub płukanie. Czy usuniecie jest oby na pewno bezpieczne??? Mam pytanie a zarazem prośbę przeczytałem gdzieś coś takiego " Największym problemem współczesnych aut nie jest trwałość podstawowych podzespołów mechanicznych, ale ograniczona żywotność skomplikowanego osprzętu niezbędnego do uzyskania poziomu emisji spalin zgodnego z obowiązującymi normami.

Największych problemów trzeba się spodziewać po nowoczesnych dieslach użytkowanych w ruchu miejskim – po ok. 120-200 tys. km wymiany może wymagać m.in. filtr cząstek stałych. W nowszych konstrukcjach jego wymontowanie (do niedawna niezawodny sposób na pozbycie się problemów z układem oczyszczania spalin) prowadzi często do niebezpiecznych efektów ubocznych, np. do przedwczesnego zużywania się turbosprężarek w wyniku tego, że strumień gazów spalinowych nietamowanych przez filtr staje się szybszy, przez co wirnik turbosprężarki rozpędza się do niebezpiecznych dla niej prędkości" Jak się do tego ustosunkowac??? Czy to możliwe?? Bzdura?? Prawda?? a może dotyczy nowych silników???
Powrót do góry
gadu-gadu
dejnekomirek

Auto Maniak



Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 718
Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy
Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Pią 04 Mar 2016, 23:11
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


Jak nie sprobujesz to sie nie dowiesz. Moze to byc prawda, gdyz czasy, gdy robiono samochody z nastawieniem na trwalosc dawno sie skonczyly. Caly osprzet i same sliniki robione sa tak, ze az dziwne jest, ze jakos jezdza. Regulacja cisnienia doladowania oparta jest rowniez na czujniku roznicowym fapa i jego brak, jak rowniez brak oporu na wylocie turbiny moze znaczaco zaburzac poprawna prace turbiny. Jesli ktos chce wyciac fapa, musi naprawde miec glowe do dobrego ustawienia oprogramowania silnika. Po co wiec wycinac cos, co nie stanowi zadnego problemu przez wiele tys. km. Funkcjonuje dobrze, bezobslugowo i po za odrobina wiedzy i wkladu finansowego, czesto starcza na cale zycie samochodu. To tylko osoby bez wiedzy powtarzaja bzdurne opinie , nie poparte wiedza, brnac czesto w prawdziwe klopoty.
Powrót do góry
skype status
krzysiek1aa

Debiutant



Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 31
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole
Posiadane auto: Citroen C5 III 1997 140km 2010r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Pią 04 Mar 2016, 23:18
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


Na szybkość kręcenia się wirnika może raczej wpływać tylko ECU poprzez zadaną wartość doładowania np 1bar jeśli sterowanie turbem jest sprawne to nie ma opcji żeby wirnik się szybciej kręcił, jedynie może szybciej wstawać tak jak to się dzieje w starszych TDI-kach po wywaleniu kata, jest też skrajna teoria jeśli chodzi o szybkość kręcenia się wirnika ale DpF na to nie ma wpływu tzn jeśli turbo ma już swoje łopatki turbiny( na wirniku ) minimalnie wypalone bądz też muszla jest poprzez wirnik lekko roztoczona , to w tedy wirnik turbiny żeby napompować 1bar musi się znacznie szybciej kręcić, ale to już w skrajnych przypadkach gdzie łożysko śligowe wałka turbiny jest już mega wyrobione Smile
Powrót do góry
wiata3

Stały Bywalec



Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 156
Skąd jesteś (miejscowość / region): Siedlce
Posiadane auto: Citroen C5, 2,0 HDI, 2009
Piwa: 0/6
Wysłany: Sob 05 Mar 2016, 07:20
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


Sporo ludzi wycięło filtr i pisze ze nie mają problemów to albo się nie zaczęły albo to co gdzieś wyczytałem nie koniecznie jest prawdą, przy płukania trzeba też dobrze to zrobić to raz a dwa z tego co już przeczytałem dobrze go wysuszyć żeby nie było przygód czyli i jedno i drugie rozwiązanie może przynieść jakieś niespodzianki
Powrót do góry
gadu-gadu
adamo55

Dyskutant



Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 54
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zawiercie
Posiadane auto: C5 X7 2,0HDI 2008
Piwa: 3/0
Wysłany: Sob 12 Mar 2016, 00:38
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


Czyściłem filtr w zeszłym miesiącu, przy okazji regeneracji i wymiany turbiny, chociaż diagbox wskazywał na 60% zapełnienia. Miałem go na wierzchu więc postanowiłem skorzystać z okazji. Po tym czyszczeniu mam kilka przemyśleń:
- warto chyba go namoczyć wcześniej, i zostawić na parę godzin, zanim zacznie się przelewać przez niego wodę,
- nie bardzo widzę inną opcję jak mycie myjką ciśnieniową,
- trzeba myć raz z jednej raz z drugiej, każdy plaster po kilka razy,
- najwięcej "syfu" wylatuję kierując strumień wody od strony wydechu, ale od strony katalizatora trzeba też odpowiednio namoczyć,
- po wszystkim przedmuchałem sprężonym powietrzem, następnie suszyłem go najpierw nagrzewnicą elektryczną przez kilka godzin, a później zastosowałem opalarkę elektryczną 400stC i to dopiero dało efekt suszenia i zaczęła wydobywać się para wodna.
Gdy już uznałem, że filtr jest wysuszony (co nie było prawdą) założyłem do samochodu i po uruchomieniu jeszcze przez kilka minut z rury leciała para wodna - która może uszkodzić czujnik różnicowy, (myślę że trzeba by go dobrze wygrzać w jakimś piecu najlepiej, jak jest dostęp), u mnie nie uszkodziła. Jak do tej pory nie odnotowałem żadnych problemów związanych z tym działaniem, i teraz, aż zam jestem ciekaw co pokaże diagbox - muszę sprawdzić

Pozdrawiam
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
krzysiek1aa

Debiutant



Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 31
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole
Posiadane auto: Citroen C5 III 1997 140km 2010r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Sob 12 Mar 2016, 08:37
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


A turbinę sam wyciągłeś? Jestem ciekawy w jaki sposób bo u mnie jest mokry silnik gdzieś w okolicy turbiny ale nie jestem w stanie czego kolwiek tam dojrzeć, od jakiej strony jest dostęp do turbo.
Powrót do góry
adamo55

Dyskutant



Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 54
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zawiercie
Posiadane auto: C5 X7 2,0HDI 2008
Piwa: 3/0
Wysłany: Sob 12 Mar 2016, 10:54
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


Sam wyciągałem i regenerowałem, w sensie wymieniłem cały rdzeń i wyczyściłem resztę.
Dostęp jest niestety od spodu, więc bez kanału się nie obejdzie. Żeby ją wyjąć trzeba zdemontować koło i prawą półoś, inaczej się jej nie wyrwie, do tego trzeba najpierw zdemontować katalizator wstępny 3 śrubki chyba na klucz 12, i opaskę spinającą turbo i katalizator wstępny, oraz katalizator wstępny i fap. Ja żeby mieć więcej miejsca wyjąłem też fap... później już jest prosto do momentu kiedy trzeba odkręcić turbo od kolektora wydechowego, tu straciłem ponad godzinę żeby się z tym uporać (w instrukcji serwisowej nie ma tego napisane jak je odkręcić), 3 śruby na klucz bodajże 11 lub 10, bez przedłużek na klucze nasadowe się nie obejdzie, a najprostszy do nich dostęp jest od góry (trzeba zdjąć osłonę górną silnika, i zdemontować rurkę gumową za silnikiem która biegnie przy górnej jego krawędzi do dolotu)

pozdrawiam
Powrót do góry
krzysiek1aa

Debiutant



Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 31
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole
Posiadane auto: Citroen C5 III 1997 140km 2010r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Sob 12 Mar 2016, 11:05
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


A jakie masz sanki takie

bo ja mam takie i jest mega ograniczony dostęp od dołu nie ma tego wspornika do odkręcenia jest to na sztywno

a to inne sanki z c5 x7 wydaje mi się że dają dużo wiecej miejsca do działania od dołu
Powrót do góry
adamo55

Dyskutant



Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 54
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zawiercie
Posiadane auto: C5 X7 2,0HDI 2008
Piwa: 3/0
Wysłany: Sob 12 Mar 2016, 16:29
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


Te pierwsze, zawieszenie hydro i automat
Powrót do góry
krzysiek1aa

Debiutant



Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 31
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole
Posiadane auto: Citroen C5 III 1997 140km 2010r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Sob 12 Mar 2016, 18:02
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


to mnie pocieszyłeś faktem że się DA Smile
pewnie nie będzie lekko ale fakt że się da jest pocieszający ja mam zwykłe zawieszenie i manuala.
OK dzięki za podpowiedz w przyszłym tygodniu biorę się za szukanie wycieku.
Powrót do góry
wiata3

Stały Bywalec



Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 156
Skąd jesteś (miejscowość / region): Siedlce
Posiadane auto: Citroen C5, 2,0 HDI, 2009
Piwa: 0/6
Wysłany: Sob 12 Mar 2016, 21:38
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


Namoczyc filtr czyli wrzucic go do wody i zostawic na kilka godzin??? Czy myślisz że temperatura wody będzie miała tu znaczenie??? W moczeniu filtra??? A co do suszenia to myślałem żeby go po prostu suszyc normalnie na słońcu tak jak w tamtym roku była elegancka pogoda ale to trzeba by było tak kilka ładnych dni jak jest jeszcze jedno auto w domu i niema dużego ciśnienia żeby szybko go zamontowac to można go tak suszyc, bo w sumie innej opcji za bardzo nie widzę
Powrót do góry
gadu-gadu
adamo55

Dyskutant



Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 54
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zawiercie
Posiadane auto: C5 X7 2,0HDI 2008
Piwa: 3/0
Wysłany: Nie 13 Mar 2016, 01:39
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


Nie wrzucać do wanny tylko zaślepiajac stronę wydechu zalać go wodą i tak zostawić. Nie wiem czy temperatura wody będzie miała znaczenie, ja myłem zimną wodą, moja myjka nie grzeje. Samo słońce chyba nie da rady... gdybym sprawdził wcześniej opalarkę to bez grzania nagrzewnicą szybciej bym to załatwił
Powrót do góry
wiata3

Stały Bywalec



Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 156
Skąd jesteś (miejscowość / region): Siedlce
Posiadane auto: Citroen C5, 2,0 HDI, 2009
Piwa: 0/6
Wysłany: Nie 13 Mar 2016, 13:01
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


A czy ciśnienie z myjki ma znaczenie??? byc może będę miał dostęp do dużej myjki, a nie chcę rozwalic filtra zbyt dużym ciśnieniem i zastanawiam się jakie ciśnienie będzie bezpieczne a zarazem załatwi temat dobrego wypłukania filtra, mówisz że opalarka elektryczna załatwi temat wysuszenia filtra???
Powrót do góry
gadu-gadu
adamo55

Dyskutant



Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 54
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zawiercie
Posiadane auto: C5 X7 2,0HDI 2008
Piwa: 3/0
Wysłany: Nie 13 Mar 2016, 14:37
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


ja mam myjkę 120bar, dawała radę, i myślę że to jest wystarczające (nie ma co przesadzać). 450stC, o ile dobrze kojarzę to temperatura wypalania filtra, więc to bezpieczna temperatura do suszenia i od razu widać efekty
Powrót do góry
wiata3

Stały Bywalec



Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 156
Skąd jesteś (miejscowość / region): Siedlce
Posiadane auto: Citroen C5, 2,0 HDI, 2009
Piwa: 0/6
Wysłany: Nie 13 Mar 2016, 16:13
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


Czyli 120 bar daje rade jeśli chodzi o mycie, a 450*C i opalarka powinna dac rade jeśli chodzi o wysuszenie filtra
Powrót do góry
gadu-gadu
matus2

Czytelnik



Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gostynin
Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 24 Mar 2016, 23:04
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


Panowie,
Czy jest się czego obawiać kupując Citroena C5 z 2007r z przebiegiem podobno 190tys km? Czy ten filtr może być już na wykończeniu lub ostro zabrudzony? I w ogóle na co zwrócić uwagę kupując ten samochód?
Pytałem w serwisie Citroena ile kosztuje czyszczenie/regeneracja FAP - 800-1000 zł sama regeneracja + płyn Eolys + Lexia... koło 1500zł, a nowy filtr wiadomo ponad 3000zł...
Powrót do góry
jacekczewa

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 3784
Skąd jesteś (miejscowość / region): Czestochowa
Posiadane auto: Citro DS 5 2,0 hdi 163 KM 2014R
Piwa: 323/2
Wysłany: Pią 25 Mar 2016, 07:56
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


pytaj w ASO..pójdziesz z torbami...wcisną Ci wszystko Smile
Powrót do góry
gadu-gadu
nwro21

Czytelnik



Dołączył: 08 Lip 2016
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Chojnów
Posiadane auto: Citroen c5 III ( 2008 ) 2.0 HDI FAP
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 08 Lip 2016, 03:22
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


Witam,

Dzisiaj po tankowaniu wyświetlił mi się komunikat "Particle filter additive level too low" i ikonka service jak się domyślam chodzi o uzupełnienie płynu do filtra FAP. Mój samochód to Citroen C5 III 2008 2.0 HDI 136km FAP.

Mam do domu, gdzie mam swojego mechanika ok. 320 km, powinno mi się udać dojechać czy może być z tym problem ?

Pozdrawiam
nwro21
Powrót do góry
spik (wp kontakt)
Pawel1805

Stały Bywalec



Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 157
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kętrzyn
Posiadane auto: Citroen C5 Tourer Exlusive 2.0 HDI, AM6 2009
Piwa: 25/1
Wysłany: Pią 08 Lip 2016, 15:49
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


Dojedziesz śmiało, jeśli komunikat pojawił się po raz pierwszy to i tak jeszcze kilka domieszkowań zostało.
Powrót do góry
bratszu

Czytelnik



Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): 3city
Posiadane auto: Citroen C5 2.0 HDI 140KM 2011
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 19 Sie 2016, 12:14
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


Panowie, może ktoś z was zna odpowiedź na takie pytanie. Czy możliwe jest zrobienie dolewki płynu do FAP tylko w LEXIA bez fizycznego wlewania? Jest jeszcze jakiś czujnik który to kontroluje? Miałem auto na podnośniku ale trudno sprawdzić czy faktycznie coś jest w zbiorniku gdyż zrobili do z czarnego tworzywa. Sad
Zastanawiam się nad tym, gdyż w mojej C5 po podpięciu do kompa widać, że dolewkę zrobiono 1000km przed kupnem a niechałbym zapchać filtra.
Powrót do góry
Pawel1805

Stały Bywalec



Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 157
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kętrzyn
Posiadane auto: Citroen C5 Tourer Exlusive 2.0 HDI, AM6 2009
Piwa: 25/1
Wysłany: Pią 19 Sie 2016, 15:34
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


Niestety, ale można zrobić fikcyjną dolewkę w Lexi. Jedyne wyjście żeby być pewnym, to zdemontować zbiornik dodatku, zlać dodatek i na tej podstawie ocenisz czy w zbiorniku jest to co wskazuje Lexia. Jeśli wyniki się różnią, uzupełnić ewentualnie dodatek i wprowadzić rzeczywista wartość w Lexi.
Powrót do góry
GrzegorzWo

Czytelnik



Dołączył: 28 Lut 2017
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Citroen Xsara Picasso 1,8 2000r
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 15 Paź 2017, 12:42
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


Czytam różne informacje na temat filtra cząstek stałych i dotarłem aż do tego wątku oraz odpowiedzi Pawła1805.
Cytat:
Niestety, ale można zrobić fikcyjną dolewkę w Lexi.


Być może Paweł ma rację, ale chyba nie w każdym przypadku.
Mój Citroen to C5 Kombi, rocznik 2002, 2.2 HDI. Straciłem 2 godziny szukając Lexią gdzie można by zaktualizować lub zresetować ilość płynu i niestety - nic nie znalazłem. Cokolwiek bym robił (opcji w sumie nie ma zbyt wiele - "wymiana FAP", lub "wymiana ECU od FAP-a"), cały czas mam w systemie błąd "Usterka trwała - Sygnał minimalnego poziomu domieszki".

Wszystko powyższe robię dlatego, że mechanik po czyszczeniu FAP-a "nie zdążył" zaktualizować ustawień w kompie, przez co wciąż mam ostrzeżenie o niskim poziomie płynu na wyświetlaczu w aucie.
Natomiast jak się okazało z pewnością grzebał w ustawieniach (lub próbował), bo wyzerował ilość gramów odłożonych na FAPie (obecny stan to 7mg). Płynu podobno dolał do pełna...

To wszystko wskazywałoby, że jednak jakiś czujnik poziomu minimalnego jest - przynajmniej w moim aucie oraz:
- albo czujnik poziomu jest uszkodzony i pokazuje minimalny stan pomimo pełnego zbiorniczka
- albo mechanik "nie zdążył" dolać płynu Eolys
- albo ja wciąż robię coś nie tak próbując ustawić nowy poziom płynu Confused
Jakkolwiek "oszukanie" poziomu dodatku przy pomocy Lexii moim zdaniem nie jest możliwe - przynajmniej nie w moim samochodzie.

Zacząłem grzebać dalej w Lexii i dotarłem do informacji serwisowych związanych z FAP-em. W opisie systemu jest podane, że czujnik minimalnego poziomu jest oraz że znajduje się w obudowie pompy dodatku (z chęcią zamieściłbym PDFa wygenerowanego z Lexii, ale chyba nie ma tutaj takiej możliwości).

Wracając do tematu samego FAPa i dodatku - u mnie problem wciąż nie jest rozwiązany. Muszę wejść jednak pod auto i sprawdzić czy i ile mam tego płynu w zbiorniczku oraz czy nie ma gdzieś przerwy na liniach tego czujnika poziomu. Sad

Pozdrawiam!
Powrót do góry
djbuzer

Auto Maniak



Dołączył: 07 Paź 2014
Posty: 1059
Skąd jesteś (miejscowość / region): SJZ
Posiadane auto: Citroen C5 X7 sedan 2.0 HDI (RDR) 2009
Piwa: 112/11
Wysłany: Nie 22 Paź 2017, 09:16
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


Dzień dobry Panowie.

Nie wiem jak tam wygląda sprawa w modelach poniżej 2008 roku produkcji ale gdzieś na forum czytałem kiedyś że poprzednie C5tki miały czujki poziomu dodatku do FAPa ale z nich zrezygnowano po którymś roku. Co do modeli X7 to jak najbardziej Kolega ma rację i można zrobić dolewkę wirtualną ponieważ nikt ani nic tego nie kontroluje. Druga sprawa to każdy sprzedawca dąży do tego aby sprzedać samochód bez błędów a co za tym idzie paroma kliknięciami zarobić 500 zł bonusu. Dlatego na własnym przykładzie radzę aby ten kto jest niepewny stanu poziomu dodatku skontrolował fizycznie ile i czy wogóle go ma. Dla przykładu u mnie w Cytronie przy 160 tyś km zrobiłem dolewkę bo system pokazywał grubo ponad 1800ml w co mi się wierzyć nie chciało no i weszło 3 litry... czyli zbiornik był pusty...

Pozdrawiam.
Powrót do góry
gadu-gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C5 »

Opinie o samochodach Citroen C5 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.


CitroenDS5

32 900

2012r.

190 000 km

lubelskie

CitroenC5

25 900

2011r.

264 587 km

mazowieckie

CitroenSpaceTourer

110 000

2018r.

115 000 km

kujawsko-pomorskie

CitroenDS5

45 900

2013r.

197 000 km

śląskie

CitroenC5 Aircross

108 300

2021r.

23 568 km

podkarpackie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System