regeneracja fap domowym sposobem...rozkręcasz fap , puszczasz wodę s węża ogrodowego pod cisnieniem i płuczesz..... mozesz dodac jakiś środków typu płyn do naczyn i płuczesz... i płuczesz po 2 godzinach ( możesz wczesniej namoczyć wkład fap-a) po tych dwóch godzinach powinieneś zobaczyć że z filtra wypłynęły okruszki jakby zmielonej cegly, wode zakręć, dokładnie wysusz fap-a najlepiej przedmuchac powietrzem i zamontuj z powrotem do auta,dobrze byłoby skasować lexia licznik ( przeprowadzić wymianę fap w proramie) i tak kosztem 2-3 m szesc wody czyli ok 20 zeta i brudnego podwórka masz nowy zregenerowany filtr fap
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 1446 Skąd jesteś (miejscowość / region): Legnica Posiadane auto: obecnie brak było C5 II z 2005 r diesel :-)
Piwa: 84/27
Wysłany: Pon 11 Cze 2012, 19:51
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.
Kolego poczytałem trochę w necie na temat FAP - i powiem , że wersji jest wiele od usunięcia filtra i grzebaniu w oprogramowaniu , żeby nie wyskakiwał błąd czyli ,,oszukaniu'' komputera po zwykłe mycie różnymi specyfikami , żeby wypłukać sadzę z FAP po zwykłe wypalenie sadzy z filtra .
Jak dla mnie to wersja z myciem filtra wydaje mi się bardziej realna do zrobienia samemu oczywiście jak ma się kanał lub podnośnik ale decyzja należy tylko i wyłącznie do Ciebie no i oczywiście gruby portfel na wymianę filtra i nie zapomnij o daninie dla mechanika _________________ diablo2 dla kolegów diabeł
na tej stronce jest napisane, zeby nie plukac woda, a co jak auto nie przejdzie przegladu, bo tu gdzie mieszkam maja bzika na punkcie ecologi.
nie bedzie to rdzewiec od srodka???
totalna bzdura - płukać wodą i tyle co do "ekologi" nic sie nie zmienia , masz wypłukany czysty fap pozbawiony związków ceru ( powstalych z dodatku eloysa) sama konstrukcja fapa jest czysta jak łza a uatko śmiga przez kolejne 100 tys jak nowe, oczywiście warto sprawdzic ilośc dodatku do wypalania fapa
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 1446 Skąd jesteś (miejscowość / region): Legnica Posiadane auto: obecnie brak było C5 II z 2005 r diesel :-)
Piwa: 84/27
Wysłany: Wto 12 Cze 2012, 20:46
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.
Kolego każdy chce zarobić grubą kasę na niewiedzy - zdecydowana większość użytkowników znających się co nie co na mechanice nie jeździ do mechanika tylko sama sobie cytrynkę naprawia a tak z drugiej strony to co Ci szkodzi wypłukać FAP i zobaczyć na stacji diagnostycznej efekty ?? jak będą złe to wymień na nowy FAP i trzymaj się za kieszeń przy zapłacie u mechanika _________________ diablo2 dla kolegów diabeł
Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 963 Skąd jesteś (miejscowość / region): Swarzędz WLKP. Posiadane auto: Citroen C4 Grand-Picasso Excl. 2.0hdi automat. FORD KA 1.3 TDCI (GRAND-PRIX) 2010r. BYŁO: Polonez, Fiat Cinquecento, Daewoo Matiz, Volvo S80
Piwa: 139/3
Wysłany: Sro 13 Cze 2012, 01:33
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.
Witam,
Z tego co wiem to w aso citroena Niemczech jako metodę regeneracji filtra jest płukanie wodą. Są pragmatyczni oraz oszczędni i nie naciągają klienta skoro można filtr wypłukać. W Polsce albo od razu w serwisie nowy, albo inne firmy zwęszyły interes i wycinają, a klient z niewiedzy jest tak czy tak naciągany.
Tekst typu "nie płukać wodą" to czysty marketing pewnie, że nie płukać tylko przyjechać do danej firmy i wyciąć filtr za 2000 zł, a nóż gość jest nie kumaty i da sobie wcisnąć kit i pozwoli wyciąć.
Mam cytrynkę C5 2.0hdi 136km z fapem. Jest juz w trybie awaryjnym, wywala bledy zapchanego filtra oraz niskiego poziomy dodatku płyny do FAP. Co polecacie czyścić, dolewać płyn czy usuwać?
Jest juz na sterowniku Siemensa a nie Boschu, czy nie ma problemów w tym sterownikiem bo słyszałem różne opinie?
Czy znacie kogoś z woj. lubelskiego, najlepiej z okolic kraśnika kto tym zajmuje się?
Mam cytrynkę C5 2.0hdi 136km z fapem. Jest juz w trybie awaryjnym, wywala bledy zapchanego filtra oraz niskiego poziomy dodatku płyny do FAP. Co polecacie czyścić, dolewać płyn czy usuwać?
Jest juz na sterowniku Siemensa a nie Boschu, czy nie ma problemów w tym sterownikiem bo słyszałem różne opinie?
Czy znacie kogoś z woj. lubelskiego, najlepiej z okolic kraśnika kto tym zajmuje się?
Płyn możesz uzupełnić, filtr spróbować przemyć, ale czy jest sens? Wydasz kilkaset zł i dalej to samo. Moim zdaniem najlepszym rozwiazaniem bedzie usunięcie jego i problem raz na zawsze będziesz miał z głowy.
Kilka dobrych miesięcy temu usuwałem w www.tune-soft.pl
Nie mam najmniejszych problemów jak do tej pory.
Z Kraśnika to aż tak daleko chyba do nich nie masz.
"Moim zdaniem najlepszym rozwiazaniem bedzie usunięcie jego i problem raz na zawsze będziesz miał z głowy."
wszyscy tylko pisza zeby usunac, moze jescze przez pewien czas to moze bedzie spoko rozwiazanie, ale np. w danii gdzie mieszkam to sa strefy w miastach gdzie nie mozna wjechac bez tego to filtra(mozna zaplacic calkiem spory mandat)podobnie w norwegi, nie wiadomo gdzie jeszcze w europie tak jest, a co jak polska zacznie sie w to bawic, a moze bedziesz chcial jechac na wycieczke gdzies w europe i okaze sie ze bedziesz musial zostawic samochod 3 km od hotelu w ktorym bedziesz spal...
taka moja moze glupia mysl
filtr i po filtrze, jak chłopaki z tune-soft wywalili go to wówczas było widać jak był cały zawalony sadzą. Głupie ekonomiczne, problemowe ustrojstwo.
mr_darek, w polsce jak do taj pory obowiązuje EU2, nie ma żadnych sterf, wiec po co z tym uzerac się. Zanim w polsce pozmieniają przepisy i podniosą EU spalin to cos mi sie wydaje ze bede miał przez ten okres kilka innych aut.
Po usunięciu byłem na przeglądzie autkiem w stacji diagnostycznej, bo akurat kończył mi się i bez najmniejszego problemu przeszedł.
Witam, przepraszam ,że odkopuje temat ale mam pytanko Czy autorowi tematu udało się bez problemu go wczyścić wodą i czy nie ma z tym żadnego problemu ? No i drugie pytanko , które modele są wyposażone w sterowniki Bosha a które Siemensa ,bo akurat zamierzam kupić ten model C5 2008++ i takie informacje pomogłyby mi się jakoś nakierować na dany egzemplarz
Zrobilem jak w na filmiku, ale nie bylo tak latwo, musialem lac wode raz z jednej raz z drugiej i chyba to trwalo ze 3 godzinki, teraz juz ponad 200000km i jeszcze nie bylo bledu zwiazanego z FAPem, pisze jeszcze, bo jak zabieralem sie za to to nie bylo bledu, umylem go tylko z ciekawosci
Dołączył: 29 Mar 2012 Posty: 26 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kołobrzeg Posiadane auto: C5
Piwa: 2/0
Wysłany: Pon 13 Maj 2013, 21:24
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.
Filtr cząsteczek stałych w silnikach HDi (filtr FAP)
Filtr FAP stanowi nowy element układu wydechowego mający na celu dodatkowe oczyszczenie spalin. W wyniku spalania paliwa w cylindrze – w spalinach oprócz naturalnych efektów spalania (para wodna) powstają niepożądane substancje które zatruwają środowisko. Do tej pory poświęcono wiele uwagi na obniżanie emisji szczególnie tlenków azotu i węglowodorów. Gazy spalinowe wylatujące z cylindra zawierają w sobie też niewielkie ilości niespalonych cząstek stałych (głównie węgiel i węglowodory). Filtr wyłapuje i gromadzi cząstki większe od 0,09 mikrona. Cząstki stałe o średnicy rzędu 0,09 mikronów składają się głównie z węgla i węglowodorów. Zasada działania FAP polega na wychwytywaniu i gromadzeniu cząstek na filtrze, a następnie na ich okresowym spalaniu. Filtr pełni rolę katalizatora wstępnego wypełnionego nośnikiem filtracyjnym o porowatej konsystencji (węglik krzemu), który wychwytuje w sposób ciągły cząstki stałe ze spalin. Czujniki kontrolują ciśnienie nasycenia filtra oraz temperaturę gazów przed i za filtrem. Dla spalenia zgromadzonych cząstek potrzebne jest podniesienie temperatury spalin do pow. 550 C. Tymczasem temperatura przy wylocie z kolektora wydechowego w normalnych warunkacj ma około 150 C. W silnikach HDI wyposażonych w filtr FAP stosuje się dodatkowy niewielki wtrysk paliwa w fazie rozprężania – w wyniku tego następuje dopalanie w cylindrze i temperatura spalin podnosi się do około 350-400 C. Rozgrzane spaliny trafiają do elementu filtra , w którym następuje katalityczne dopalanie niespalonych węglowodorów pochodzących z wtórnego wtrysku – temperatura spalin rośnie do około 450-500 C. W dalszym ciągu temperatura jest jednak za niska dla spalenia cząstek stałych zgromadzonych w filtrze FAP.
Dla umożliwienia tego procesu stosuje się w paliwie specjalny dodatek EOLYS. Związek ten obniża normalną temperaturę spalania cząstek stałych do 450 C.
Czujniki kontrolują ciśnienie nasycenia filtra oraz temperaturę gazów przed i za systemem. Dokonywana jest cały czas autodiagnoza systemu.
Przeciętnie komputer steruje regeneracją filtra poprzez wtórny wtrysk co 400 do 500 km w zależności od stanu nasycenia filtra. W tym czasie w paliwie konieczny jest dodatek EOLYS. Jego brak uniemożliwia skuteczne spalenie cząstek i oczyszczenie filtra. Niestety EOLYS nie spala się w FAP-ie ,dlatego wraz z przebiegiem auta następuje powolne nagromadzenie substancji zawartej w dodatku do paliwa i powolne zatykanie filtra FAP. Silnik nie ma możliwości oczyszczenia filtra z nagromadzonych cząstek mineralnych zawartych w EOLYS. EOLYS jest przechowywany w dodatkowym zbiorniku umieszczonym w pobliżu zbiornika paliwa. Jest wtryskiwany proporcjonalnie do objętości paliwa. Przykładowo przy pełnym wypełnieniu zbiornika paliwa (60 l) system wtryskuje 37,5 ml roztworu zawierającego 1,9 g ceryny. Zbiornik preparatu EOLYS o pojemności 5 l jest wystarczający dla przebiegu około rzędu 80 000 km.
Regulacja temperatury spalin dzięki dodatkowemu spalaniu daje możliwość sterowania regeneracją filtru.
Czyszczenie filtra i napełnianie dodatkowego zbiornika zawierającego EOLYS jest przeprowadzane co 80 – 120 tys. km (zależnie od marki i modelu samochodu)i wymaga wizyty w serwisie. System FAP jest stosowany w modelach CITROEN C4, Xsara Picasso, C4 Picasso, C5 i C8, a także w kilku modelach PEUGEOT .
KOSZTY OBSŁUGI SYSTEMU FAP
Niestety obsługa filtra wiąże się z dość znacznymi kosztami. Nie ma żadnych "zamienników". Nie istnieje też żadna skuteczna metoda "regeneracji". Wg danych serwisowych koncernu PSA każdorazowo konieczna jest wymiana filtra (ok.3000 ZLP) + uzupełnienie płynu EOLYS (~400PLN). W sieci CITROENA i PEUGEOTA dostępny jest też regenerowany fabrycznie filtr FAP (cen ok. 1200 zł).
Co sądzą użytkownicy samochodów o tych kosztach można poczytać na różnych forach internetowych. Powszechny jest trend do unikania lub omijania tej procedury. Niestety częste są tez uwagi użytkowników o pojawieniu się problemów z systemem FAP znacznie przed planowanym przebiegiem do wymiany.
System FAP i rodzaj oleju silnikowego
Okres użytkowania filtra FAP zależy również od rodzaju używanego oleju silnikowego. Firma TOTAL podaje w opisie do oleju Total 5W30 Ineo, który jest dopuszczony do samochodów wyposażonych w system FAP, że w oleju tym jest zmniejszona ilość dodatków pyłotwórczych, które przyspieszają zużycie filtra, dzięki czemu, według zapewnień producenta oleju – okres między wymianą filtra może się wydłużyć nawet do 200 tys.km.
UWAGA NA KOREK WLEWU PALIWA!
Zbiornik płynu EOLYS jest usytuowany w pobliżu zbiornika paliwa. Czujnik umieszczony w zbiorniku paliwa mierzy stężenie płynu w paliwie. Specjalny dedykowany kalkulator steruje wtryskiem EOLYS do zbiornika paliwa. Proces ten jest sterowany poprzez microswitch w korku wlewu paliwa. Kiedy korek jest zdejmowany – kalkulator zapamiętuje stężenie EOLYS przed i po zatankowaniu – stosownie do ilości zatankowanego paliwa wtryskuje dodatek EOLYS. Awaria czujnika w korku wlewu paliwa (bądź jego zgubienie lub zamontowanie innego zastępczego) prowadzi do niewłaściwego dozowania płynu EOLYS.
"DIESEL ADDITIVE MINIMUM LEVEL"
Pojawienie się takiego lub podobnego napisu na konsoli powinno skłońić użytkownika do wizyty w serwisie celem uzupełnienia EOLYSE. W takiej sytuacji komputer może (w niektórych modelach) włączyć tryb awaryjny: ogranicza prędkośc obrotową do 2500 obr/min i wyłącza turbosprężarkę.
UWAGA NA RODZAJ płynu EOLYS
Istnieją 2 rodzaje płynu EOLYS
EOLYS DPX 42 – stosowany w pojazdach wyprodukowanych do 11/2002 (biały) oraz
EOLYS 176 (zielony) stosowany w pojazdach produkowanych później oraz
PURFLUX. PŁYNÓW tych NIE WOLNO ZAMIENIAĆ ANI MIESZAĆ!
Od lutego 2010r. koncern PSA wprowasził do obrotu płyn Infineum F7995 , który zastąpił EOLYS 176 i jest w pełni z nim mieszalny.
Ostatnio zmieniony przez bmktok dnia Wto 14 Maj 2013, 19:39, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.