Sporo ludzi wycięło filtr i pisze ze nie mają problemów to albo się nie zaczęły albo to co gdzieś wyczytałem nie koniecznie jest prawdą, przy płukania trzeba też dobrze to zrobić to raz a dwa z tego co już przeczytałem dobrze go wysuszyć żeby nie było przygód czyli i jedno i drugie rozwiązanie może przynieść jakieś niespodzianki
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 54 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zawiercie Posiadane auto: C5 X7 2,0HDI 2008
Piwa: 3/0
Wysłany: Sob 12 Mar 2016, 00:38
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.
Czyściłem filtr w zeszłym miesiącu, przy okazji regeneracji i wymiany turbiny, chociaż diagbox wskazywał na 60% zapełnienia. Miałem go na wierzchu więc postanowiłem skorzystać z okazji. Po tym czyszczeniu mam kilka przemyśleń:
- warto chyba go namoczyć wcześniej, i zostawić na parę godzin, zanim zacznie się przelewać przez niego wodę,
- nie bardzo widzę inną opcję jak mycie myjką ciśnieniową,
- trzeba myć raz z jednej raz z drugiej, każdy plaster po kilka razy,
- najwięcej "syfu" wylatuję kierując strumień wody od strony wydechu, ale od strony katalizatora trzeba też odpowiednio namoczyć,
- po wszystkim przedmuchałem sprężonym powietrzem, następnie suszyłem go najpierw nagrzewnicą elektryczną przez kilka godzin, a później zastosowałem opalarkę elektryczną 400stC i to dopiero dało efekt suszenia i zaczęła wydobywać się para wodna.
Gdy już uznałem, że filtr jest wysuszony (co nie było prawdą) założyłem do samochodu i po uruchomieniu jeszcze przez kilka minut z rury leciała para wodna - która może uszkodzić czujnik różnicowy, (myślę że trzeba by go dobrze wygrzać w jakimś piecu najlepiej, jak jest dostęp), u mnie nie uszkodziła. Jak do tej pory nie odnotowałem żadnych problemów związanych z tym działaniem, i teraz, aż zam jestem ciekaw co pokaże diagbox - muszę sprawdzić
A turbinę sam wyciągłeś? Jestem ciekawy w jaki sposób bo u mnie jest mokry silnik gdzieś w okolicy turbiny ale nie jestem w stanie czego kolwiek tam dojrzeć, od jakiej strony jest dostęp do turbo.
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 54 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zawiercie Posiadane auto: C5 X7 2,0HDI 2008
Piwa: 3/0
Wysłany: Sob 12 Mar 2016, 10:54
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.
Sam wyciągałem i regenerowałem, w sensie wymieniłem cały rdzeń i wyczyściłem resztę.
Dostęp jest niestety od spodu, więc bez kanału się nie obejdzie. Żeby ją wyjąć trzeba zdemontować koło i prawą półoś, inaczej się jej nie wyrwie, do tego trzeba najpierw zdemontować katalizator wstępny 3 śrubki chyba na klucz 12, i opaskę spinającą turbo i katalizator wstępny, oraz katalizator wstępny i fap. Ja żeby mieć więcej miejsca wyjąłem też fap... później już jest prosto do momentu kiedy trzeba odkręcić turbo od kolektora wydechowego, tu straciłem ponad godzinę żeby się z tym uporać (w instrukcji serwisowej nie ma tego napisane jak je odkręcić), 3 śruby na klucz bodajże 11 lub 10, bez przedłużek na klucze nasadowe się nie obejdzie, a najprostszy do nich dostęp jest od góry (trzeba zdjąć osłonę górną silnika, i zdemontować rurkę gumową za silnikiem która biegnie przy górnej jego krawędzi do dolotu)
A jakie masz sanki takie
bo ja mam takie i jest mega ograniczony dostęp od dołu nie ma tego wspornika do odkręcenia jest to na sztywno
a to inne sanki z c5 x7 wydaje mi się że dają dużo wiecej miejsca do działania od dołu
to mnie pocieszyłeś faktem że się DA
pewnie nie będzie lekko ale fakt że się da jest pocieszający ja mam zwykłe zawieszenie i manuala.
OK dzięki za podpowiedz w przyszłym tygodniu biorę się za szukanie wycieku.
Namoczyc filtr czyli wrzucic go do wody i zostawic na kilka godzin??? Czy myślisz że temperatura wody będzie miała tu znaczenie??? W moczeniu filtra??? A co do suszenia to myślałem żeby go po prostu suszyc normalnie na słońcu tak jak w tamtym roku była elegancka pogoda ale to trzeba by było tak kilka ładnych dni jak jest jeszcze jedno auto w domu i niema dużego ciśnienia żeby szybko go zamontowac to można go tak suszyc, bo w sumie innej opcji za bardzo nie widzę
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 54 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zawiercie Posiadane auto: C5 X7 2,0HDI 2008
Piwa: 3/0
Wysłany: Nie 13 Mar 2016, 01:39
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.
Nie wrzucać do wanny tylko zaślepiajac stronę wydechu zalać go wodą i tak zostawić. Nie wiem czy temperatura wody będzie miała znaczenie, ja myłem zimną wodą, moja myjka nie grzeje. Samo słońce chyba nie da rady... gdybym sprawdził wcześniej opalarkę to bez grzania nagrzewnicą szybciej bym to załatwił
A czy ciśnienie z myjki ma znaczenie??? byc może będę miał dostęp do dużej myjki, a nie chcę rozwalic filtra zbyt dużym ciśnieniem i zastanawiam się jakie ciśnienie będzie bezpieczne a zarazem załatwi temat dobrego wypłukania filtra, mówisz że opalarka elektryczna załatwi temat wysuszenia filtra???
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 54 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zawiercie Posiadane auto: C5 X7 2,0HDI 2008
Piwa: 3/0
Wysłany: Nie 13 Mar 2016, 14:37
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.
ja mam myjkę 120bar, dawała radę, i myślę że to jest wystarczające (nie ma co przesadzać). 450stC, o ile dobrze kojarzę to temperatura wypalania filtra, więc to bezpieczna temperatura do suszenia i od razu widać efekty
Dołączył: 21 Mar 2016 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gostynin Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 24 Mar 2016, 23:04
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.
Panowie,
Czy jest się czego obawiać kupując Citroena C5 z 2007r z przebiegiem podobno 190tys km? Czy ten filtr może być już na wykończeniu lub ostro zabrudzony? I w ogóle na co zwrócić uwagę kupując ten samochód?
Pytałem w serwisie Citroena ile kosztuje czyszczenie/regeneracja FAP - 800-1000 zł sama regeneracja + płyn Eolys + Lexia... koło 1500zł, a nowy filtr wiadomo ponad 3000zł...
Dzisiaj po tankowaniu wyświetlił mi się komunikat "Particle filter additive level too low" i ikonka service jak się domyślam chodzi o uzupełnienie płynu do filtra FAP. Mój samochód to Citroen C5 III 2008 2.0 HDI 136km FAP.
Mam do domu, gdzie mam swojego mechanika ok. 320 km, powinno mi się udać dojechać czy może być z tym problem ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.