witam. umyłem fapa przy okazji wymiany czujnika kopiowania turbo. po umyciu mam bład p1457 filtr przebity lub informacja o różnicy ciśnien błędna i drugi bład nie spisałem:) coś o czujniku różnicowym sorry. czy popełniłem jakis błąd pzrzy myciu?
W sumie mozliwe sa tetwoje 2opcje. Na poczatku dawała para z rury na maxa. Co do wężykow kto wie. Jak czujnik poszedł to znowu 3stówki do wydania.masakra
Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 94 Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa Posiadane auto: Citroen C5 Exklusive tourer 2,0hdic 2010r citroen c4 eksklusive 2.0 benzyna 2007r Ford Mondeo mk5 2.0 HDI 180 KM Titanium 2015r
Piwa: 2/1
Wysłany: Wto 11 Cze 2013, 18:34
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.
mój c5(2010r) ma nalatane 190000km, nie wywalałem fapa, choć przygotowałem się do tego po zakupie i teraz nie żałuję.Fap czysci mi się regularnie nie mam z nim problemów, więc po co go wywalać skoro wszystko śmiga.
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Nie 16 Cze 2013, 10:52
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.
Witam.Ciekawy wyklad, tylko mam pytanie: czy naprawde rozumiesz to wszystko, co tu opisales. Wydaje mi sie , ze przepisales material przetlumaczony przez kogos, kto nie ma pojecia o tym. Czujnik ilosci dodatku jest tylko w mk1 i to tylko jest to tylko czujnik minimum. Natomiast dodatek jest wtryskiwany wg wskazania czujnika poziomu paliwa i sygnalu otwarcia korka. Steruje tym kalkulator wtrysku szacunkowo. Nie ma w zbiorniku czujnika stezenia dodatku. To jest bzdura. Stan filtra oceniany jest przez roznice cisnien na wlocie i wylocie filtra. po przekroczeniu wartosci granicznej pojawia sie komunikat o awarii i silnik pracuje w trybie awarii.
Mam prosbe do kolegow: piszcie tylko o tym, o czym macie wiedze. Takie wstawianie materialu niczemu nie sluzy, robi tylko zamieszanie na forum. Ja tez pochodze z Kolobrzegu i tam zaczynalem przygode z Citroenem. To byly poczatki serwisowania i wiedze zdobywalismy przez praktyke. Pozdrawiam
Witam. odnośnie mojego problemem "filyr przebity" lub cos z czujnikiem to problem zostal rozwiazany. Przegoniłem autko tak z 2h na autostradzie i błedy znikły .gdzies wyczytalem podobny przypadek z błedem przebitego filtra ,koles go przegonil i pomoglo. Pozdro
Witam. odnośnie mojego problemem "filyr przebity" lub cos z czujnikiem to problem zostal rozwiazany. Przegoniłem autko tak z 2h na autostradzie i błedy znikły .gdzies wyczytalem podobny przypadek z błedem przebitego filtra ,koles go przegonil i pomoglo. Pozdro
Ja kupuję środek do czysuczenia dpf.
Erc 1L koncentratu 25€ stosowanie 1 do 500.
Litr na 500 L ON.
co wy na to?
nie znam sie ale uwazam ze wycięcie filtra strata pieniedzy i klopoty.
Dołączył: 21 Cze 2015 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): kask Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 21 Cze 2015, 21:25
Temat postu:
Citroen C5 FAP ??
Witam koledzy. Jestem tu nowy. Przymierzam się do zakupu Cytrynki C5 z 2009 roku 2.2 HDi 170PS. Do tej pory jeździłem tylko VW. Czy możecie mi wytłumaczyć dokładnie jak to jest z tym FAP? Czy każdy FAP jest tzw filtrem mokrym? Jeśli nie jak to rozpoznać? Pozdrawiam Dodam, że autko które mnie interesuje ma 147 tys przebiegu.
B1KT0102P0 Modyfikacja : Dodatek do paliwa a filtr cząstek stałych
UWAGA : Ta nota dotyczy wyłącznie napełniania sztywnego zbiornika. Ta nota nie dotyczy przypadków wymiany elastycznych pojemników.
Ta nota zmian opisuje zmiany wprowadzone do dodatków filtra cząstek stałych w ramach montażu fabrycznego oraz ich wpływ na obsługę posprzedażną.
1. Nowe dodatki do filtra cząstek stałych 3. generacji
Dostawcy i nazwa :
RHODIA : EOLYS POWERFLEX
INFINEUM : F7995
2. Dawny typ dodatku
Dodatek DPX 42 jest nadal dostępny i należy go stosować podczas wszelkich interwencji w pojazdach posiadających DPX 42.
Dodatek EOLYS 176 zastąpiono dodatkiem INFINEUM F7995 Po wyczerpaniu zapasów dostarczony będzie nowy produkt.
3. Kompatybilność między dodatkami
Dodatku DPX42 nie można mieszać z żadnym innym dodatkiem.
Obydwóch dodatków EOLYS POWERFLEX i INFINEUM F7995 nie można mieszać ze sobą.
UWAGA : Różne generacje dodatków do paliwa nie mają wpływu na kalibrację kalkulatora silnika.
UWAGA : Zabronione jest mieszanie dodatków INFINEUM F7995 i Rhodia EOLYS POWERFLEX między sobą.
4. Operacje napełniania lub uzupełniania dodatku
4.1. Identyfikacja typu dodatku znajdującego się w pojeździe
UWAGA : Przed wszelką interwencją w obrębie zbiornika dodatku, konieczne jest określenie typu dodatku znajdującego się w pojeździe Identyfikacja za pomocą koloru złączki zatrzaskowej interfejsu do napełniania zapobiega pomyłkom.
Identyfikacja za pomocą koloru złączki zatrzaskowej interfejsu do napełniania zapobiega pomyłkom
Kolor złączki zatrzaskowej Typ dodatku do paliwa
Zatrzaskowa nie niebieska, nie zielona EOLYS DPX42
Rysunek : b1kt004t Wyświetl obraz na pełnym ekranie
Złączka zatrzaskowa niebieska : EOLYS POWERFLEX
Rysunek : b1kt008t Wyświetl obraz na pełnym ekranie
Złączka zatrzaskowa zielona : EOLYS 176 albo INFINEUM F7995
4.2. Zasada dobierania dodatku podczas obsługi posprzedażnej
UWAGA : Te zasady dotyczą wyłącznie napełniania sztywnych zbiorników dodatku filtra cząstek stałych.
Tabela przyporządkowania dla operacji napełniania lub uzupełniania poziomu
Dodatek znajdujący się w pojeździe Kolor złączki zatrzaskowej interfejsu do napełniania Dodatek do użycia podczas wszelkich operacji
DPX 42 Zatrzaskowa nie niebieska, nie zielona DPX 42
EOLYS 176 Złączka zatrzaskowa zielona INFINEUM F7995
INFINEUM F7995 Złączka zatrzaskowa zielona INFINEUM F7995
EOLYS POWERFLEX Złączka zatrzaskowa niebieska EOLYS POWERFLEX
5. Zalecenia - środki ostrożności
UWAGA : W przypadku zamiany dodatku, następuje zatkanie filtra cząstkami.
Używać wyłącznie zatwierdzonych dodatków ; użycie innych produktów może spowodować uszkodzenie systemu filtrowania.
Używać tylko czystego dodatku, gdyż każda cząstka może spowodować zatarcie wtryskiwacza dodatku.
UWAGA : Elastyczne zbiorniki dodatku posiadają oznaczenie części zamiennej i muszą zatem być wymieniane z przestrzeganiem tego oznaczenia.
Witam!!! Posiadam c5 2.0 HDI 136 z FAPem, przebieg 195000 z fapem wszystko na razie w porzadku, ale zdaje sobie sprawę, że kiedyś coś z nim się stanie, a rozważam 2 opcje: usunięcie lub płukanie. Czy usuniecie jest oby na pewno bezpieczne??? Mam pytanie a zarazem prośbę przeczytałem gdzieś coś takiego " Największym problemem współczesnych aut nie jest trwałość podstawowych podzespołów mechanicznych, ale ograniczona żywotność skomplikowanego osprzętu niezbędnego do uzyskania poziomu emisji spalin zgodnego z obowiązującymi normami.
Największych problemów trzeba się spodziewać po nowoczesnych dieslach użytkowanych w ruchu miejskim – po ok. 120-200 tys. km wymiany może wymagać m.in. filtr cząstek stałych. W nowszych konstrukcjach jego wymontowanie (do niedawna niezawodny sposób na pozbycie się problemów z układem oczyszczania spalin) prowadzi często do niebezpiecznych efektów ubocznych, np. do przedwczesnego zużywania się turbosprężarek w wyniku tego, że strumień gazów spalinowych nietamowanych przez filtr staje się szybszy, przez co wirnik turbosprężarki rozpędza się do niebezpiecznych dla niej prędkości" Jak się do tego ustosunkowac??? Czy to możliwe?? Bzdura?? Prawda?? a może dotyczy nowych silników???
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Pią 04 Mar 2016, 23:11
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.
Jak nie sprobujesz to sie nie dowiesz. Moze to byc prawda, gdyz czasy, gdy robiono samochody z nastawieniem na trwalosc dawno sie skonczyly. Caly osprzet i same sliniki robione sa tak, ze az dziwne jest, ze jakos jezdza. Regulacja cisnienia doladowania oparta jest rowniez na czujniku roznicowym fapa i jego brak, jak rowniez brak oporu na wylocie turbiny moze znaczaco zaburzac poprawna prace turbiny. Jesli ktos chce wyciac fapa, musi naprawde miec glowe do dobrego ustawienia oprogramowania silnika. Po co wiec wycinac cos, co nie stanowi zadnego problemu przez wiele tys. km. Funkcjonuje dobrze, bezobslugowo i po za odrobina wiedzy i wkladu finansowego, czesto starcza na cale zycie samochodu. To tylko osoby bez wiedzy powtarzaja bzdurne opinie , nie poparte wiedza, brnac czesto w prawdziwe klopoty.
Na szybkość kręcenia się wirnika może raczej wpływać tylko ECU poprzez zadaną wartość doładowania np 1bar jeśli sterowanie turbem jest sprawne to nie ma opcji żeby wirnik się szybciej kręcił, jedynie może szybciej wstawać tak jak to się dzieje w starszych TDI-kach po wywaleniu kata, jest też skrajna teoria jeśli chodzi o szybkość kręcenia się wirnika ale DpF na to nie ma wpływu tzn jeśli turbo ma już swoje łopatki turbiny( na wirniku ) minimalnie wypalone bądz też muszla jest poprzez wirnik lekko roztoczona , to w tedy wirnik turbiny żeby napompować 1bar musi się znacznie szybciej kręcić, ale to już w skrajnych przypadkach gdzie łożysko śligowe wałka turbiny jest już mega wyrobione
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.