Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacekczewa

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 3784
Skąd jesteś (miejscowość / region): Czestochowa
Posiadane auto: Citro DS 5 2,0 hdi 163 KM 2014R
Piwa: 323/2
Wysłany: Wto 14 Maj 2013, 13:52
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


...a także infineum 7995 oraz płyn w "kroplówce" do c4 picasso o nazwie powerflex
Powrót do góry
gadu-gadu
scund

Debiutant



Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): scunthorpe/uk
Posiadane auto: citroen c4 2.0hdi 2005r exclusive
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 10 Cze 2013, 23:54
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


witam. umyłem fapa przy okazji wymiany czujnika kopiowania turbo. po umyciu mam bład p1457 filtr przebity lub informacja o różnicy ciśnien błędna i drugi bład nie spisałem:) coś o czujniku różnicowym sorry. czy popełniłem jakis błąd pzrzy myciu?
Powrót do góry
gadu-gadu
jacekczewa

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 3784
Skąd jesteś (miejscowość / region): Czestochowa
Posiadane auto: Citro DS 5 2,0 hdi 163 KM 2014R
Piwa: 323/2
Wysłany: Wto 11 Cze 2013, 07:08
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


jesli filtr fizycznie jest sprawny to albo pomyliłeś przewody ciśńieniowe do czujnika albo filtr nie był wysuszony i para ugotowała czujnik ciśnienia
Powrót do góry
gadu-gadu
scund

Debiutant



Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): scunthorpe/uk
Posiadane auto: citroen c4 2.0hdi 2005r exclusive
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 11 Cze 2013, 07:44
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


W sumie mozliwe sa tetwoje 2opcje. Na poczatku dawała para z rury na maxa. Co do wężykow kto wie. Jak czujnik poszedł to znowu 3stówki do wydania.masakra
Powrót do góry
gadu-gadu
scund

Debiutant



Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): scunthorpe/uk
Posiadane auto: citroen c4 2.0hdi 2005r exclusive
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 11 Cze 2013, 07:49
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


A w ktorym miejscu jest ten czujnik.chodzi o czujnik różnicowy ciśnienia?
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Wto 11 Cze 2013, 07:49
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
adam3400

Dyskutant



Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 94
Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa
Posiadane auto: Citroen C5 Exklusive tourer 2,0hdic 2010r citroen c4 eksklusive 2.0 benzyna 2007r Ford Mondeo mk5 2.0 HDI 180 KM Titanium 2015r
Piwa: 2/1
Wysłany: Wto 11 Cze 2013, 18:34
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


mój c5(2010r) ma nalatane 190000km, nie wywalałem fapa, choć przygotowałem się do tego po zakupie i teraz nie żałuję.Fap czysci mi się regularnie nie mam z nim problemów, więc po co go wywalać skoro wszystko śmiga.
Powrót do góry
dejnekomirek

Auto Maniak



Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 718
Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy
Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Nie 16 Cze 2013, 10:52
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


Witam.Ciekawy wyklad, tylko mam pytanie: czy naprawde rozumiesz to wszystko, co tu opisales. Wydaje mi sie , ze przepisales material przetlumaczony przez kogos, kto nie ma pojecia o tym. Czujnik ilosci dodatku jest tylko w mk1 i to tylko jest to tylko czujnik minimum. Natomiast dodatek jest wtryskiwany wg wskazania czujnika poziomu paliwa i sygnalu otwarcia korka. Steruje tym kalkulator wtrysku szacunkowo. Nie ma w zbiorniku czujnika stezenia dodatku. To jest bzdura. Stan filtra oceniany jest przez roznice cisnien na wlocie i wylocie filtra. po przekroczeniu wartosci granicznej pojawia sie komunikat o awarii i silnik pracuje w trybie awarii.
Mam prosbe do kolegow: piszcie tylko o tym, o czym macie wiedze. Takie wstawianie materialu niczemu nie sluzy, robi tylko zamieszanie na forum. Ja tez pochodze z Kolobrzegu i tam zaczynalem przygode z Citroenem. To byly poczatki serwisowania i wiedze zdobywalismy przez praktyke. Pozdrawiam
Powrót do góry
skype status
scund

Debiutant



Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): scunthorpe/uk
Posiadane auto: citroen c4 2.0hdi 2005r exclusive
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 16 Cze 2013, 20:44
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


Witam. odnośnie mojego problemem "filyr przebity" lub cos z czujnikiem to problem zostal rozwiazany. Przegoniłem autko tak z 2h na autostradzie i błedy znikły .gdzies wyczytalem podobny przypadek z błedem przebitego filtra ,koles go przegonil i pomoglo. Pozdro
Powrót do góry
gadu-gadu
scund

Debiutant



Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): scunthorpe/uk
Posiadane auto: citroen c4 2.0hdi 2005r exclusive
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 16 Cze 2013, 20:46
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


Witam. odnośnie mojego problemem "filyr przebity" lub cos z czujnikiem to problem zostal rozwiazany. Przegoniłem autko tak z 2h na autostradzie i błedy znikły .gdzies wyczytalem podobny przypadek z błedem przebitego filtra ,koles go przegonil i pomoglo. Pozdro
Powrót do góry
gadu-gadu
mrsoprano6605

Debiutant



Dołączył: 05 Lis 2014
Posty: 22
Skąd jesteś (miejscowość / region): Chemnitz
Posiadane auto: citroen C6 2.7hdi automat 2006r
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 23 Lis 2014, 22:51
Temat postu:

dpf


Ja kupuję środek do czysuczenia dpf.
Erc 1L koncentratu 25€ stosowanie 1 do 500.
Litr na 500 L ON.
co wy na to?
nie znam sie ale uwazam ze wycięcie filtra strata pieniedzy i klopoty.
Powrót do góry
nikos_fikos997

Czytelnik



Dołączył: 21 Cze 2015
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): kask
Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 21 Cze 2015, 21:25
Temat postu:

Citroen C5 FAP ??


Witam koledzy. Jestem tu nowy. Przymierzam się do zakupu Cytrynki C5 z 2009 roku 2.2 HDi 170PS. Do tej pory jeździłem tylko VW. Czy możecie mi wytłumaczyć dokładnie jak to jest z tym FAP? Czy każdy FAP jest tzw filtrem mokrym? Jeśli nie jak to rozpoznać? Pozdrawiam Smile Dodam, że autko które mnie interesuje ma 147 tys przebiegu.
Powrót do góry
krzysiek1aa

Debiutant



Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 31
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole
Posiadane auto: Citroen C5 III 1997 140km 2010r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Czw 25 Lut 2016, 19:27
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


B1KT0102P0 Modyfikacja : Dodatek do paliwa a filtr cząstek stałych
UWAGA : Ta nota dotyczy wyłącznie napełniania sztywnego zbiornika. Ta nota nie dotyczy przypadków wymiany elastycznych pojemników.
Ta nota zmian opisuje zmiany wprowadzone do dodatków filtra cząstek stałych w ramach montażu fabrycznego oraz ich wpływ na obsługę posprzedażną.
1. Nowe dodatki do filtra cząstek stałych 3. generacji
Dostawcy i nazwa :

RHODIA : EOLYS POWERFLEX
INFINEUM : F7995

2. Dawny typ dodatku
Dodatek DPX 42 jest nadal dostępny i należy go stosować podczas wszelkich interwencji w pojazdach posiadających DPX 42.
Dodatek EOLYS 176 zastąpiono dodatkiem INFINEUM F7995 Po wyczerpaniu zapasów dostarczony będzie nowy produkt.
3. Kompatybilność między dodatkami
Dodatku DPX42 nie można mieszać z żadnym innym dodatkiem.
Obydwóch dodatków EOLYS POWERFLEX i INFINEUM F7995 nie można mieszać ze sobą.
UWAGA : Różne generacje dodatków do paliwa nie mają wpływu na kalibrację kalkulatora silnika.
UWAGA : Zabronione jest mieszanie dodatków INFINEUM F7995 i Rhodia EOLYS POWERFLEX między sobą.
4. Operacje napełniania lub uzupełniania dodatku
4.1. Identyfikacja typu dodatku znajdującego się w pojeździe
UWAGA : Przed wszelką interwencją w obrębie zbiornika dodatku, konieczne jest określenie typu dodatku znajdującego się w pojeździe Identyfikacja za pomocą koloru złączki zatrzaskowej interfejsu do napełniania zapobiega pomyłkom.
Identyfikacja za pomocą koloru złączki zatrzaskowej interfejsu do napełniania zapobiega pomyłkom
Kolor złączki zatrzaskowej Typ dodatku do paliwa
Zatrzaskowa nie niebieska, nie zielona EOLYS DPX42
Rysunek : b1kt004t Wyświetl obraz na pełnym ekranie
Złączka zatrzaskowa niebieska : EOLYS POWERFLEX
Rysunek : b1kt008t Wyświetl obraz na pełnym ekranie
Złączka zatrzaskowa zielona : EOLYS 176 albo INFINEUM F7995
4.2. Zasada dobierania dodatku podczas obsługi posprzedażnej
UWAGA : Te zasady dotyczą wyłącznie napełniania sztywnych zbiorników dodatku filtra cząstek stałych.
Tabela przyporządkowania dla operacji napełniania lub uzupełniania poziomu
Dodatek znajdujący się w pojeździe Kolor złączki zatrzaskowej interfejsu do napełniania Dodatek do użycia podczas wszelkich operacji
DPX 42 Zatrzaskowa nie niebieska, nie zielona DPX 42
EOLYS 176 Złączka zatrzaskowa zielona INFINEUM F7995
INFINEUM F7995 Złączka zatrzaskowa zielona INFINEUM F7995
EOLYS POWERFLEX Złączka zatrzaskowa niebieska EOLYS POWERFLEX
5. Zalecenia - środki ostrożności
UWAGA : W przypadku zamiany dodatku, następuje zatkanie filtra cząstkami.
Używać wyłącznie zatwierdzonych dodatków ; użycie innych produktów może spowodować uszkodzenie systemu filtrowania.
Używać tylko czystego dodatku, gdyż każda cząstka może spowodować zatarcie wtryskiwacza dodatku.
UWAGA : Elastyczne zbiorniki dodatku posiadają oznaczenie części zamiennej i muszą zatem być wymieniane z przestrzeganiem tego oznaczenia.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
wiata3

Stały Bywalec



Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 156
Skąd jesteś (miejscowość / region): Siedlce
Posiadane auto: Citroen C5, 2,0 HDI, 2009
Piwa: 0/6
Wysłany: Pią 04 Mar 2016, 20:04
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


Witam!!! Posiadam c5 2.0 HDI 136 z FAPem, przebieg 195000 z fapem wszystko na razie w porzadku, ale zdaje sobie sprawę, że kiedyś coś z nim się stanie, a rozważam 2 opcje: usunięcie lub płukanie. Czy usuniecie jest oby na pewno bezpieczne??? Mam pytanie a zarazem prośbę przeczytałem gdzieś coś takiego " Największym problemem współczesnych aut nie jest trwałość podstawowych podzespołów mechanicznych, ale ograniczona żywotność skomplikowanego osprzętu niezbędnego do uzyskania poziomu emisji spalin zgodnego z obowiązującymi normami.

Największych problemów trzeba się spodziewać po nowoczesnych dieslach użytkowanych w ruchu miejskim – po ok. 120-200 tys. km wymiany może wymagać m.in. filtr cząstek stałych. W nowszych konstrukcjach jego wymontowanie (do niedawna niezawodny sposób na pozbycie się problemów z układem oczyszczania spalin) prowadzi często do niebezpiecznych efektów ubocznych, np. do przedwczesnego zużywania się turbosprężarek w wyniku tego, że strumień gazów spalinowych nietamowanych przez filtr staje się szybszy, przez co wirnik turbosprężarki rozpędza się do niebezpiecznych dla niej prędkości" Jak się do tego ustosunkowac??? Czy to możliwe?? Bzdura?? Prawda?? a może dotyczy nowych silników???
Powrót do góry
gadu-gadu
dejnekomirek

Auto Maniak



Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 718
Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy
Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Pią 04 Mar 2016, 23:11
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


Jak nie sprobujesz to sie nie dowiesz. Moze to byc prawda, gdyz czasy, gdy robiono samochody z nastawieniem na trwalosc dawno sie skonczyly. Caly osprzet i same sliniki robione sa tak, ze az dziwne jest, ze jakos jezdza. Regulacja cisnienia doladowania oparta jest rowniez na czujniku roznicowym fapa i jego brak, jak rowniez brak oporu na wylocie turbiny moze znaczaco zaburzac poprawna prace turbiny. Jesli ktos chce wyciac fapa, musi naprawde miec glowe do dobrego ustawienia oprogramowania silnika. Po co wiec wycinac cos, co nie stanowi zadnego problemu przez wiele tys. km. Funkcjonuje dobrze, bezobslugowo i po za odrobina wiedzy i wkladu finansowego, czesto starcza na cale zycie samochodu. To tylko osoby bez wiedzy powtarzaja bzdurne opinie , nie poparte wiedza, brnac czesto w prawdziwe klopoty.
Powrót do góry
skype status
krzysiek1aa

Debiutant



Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 31
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole
Posiadane auto: Citroen C5 III 1997 140km 2010r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Pią 04 Mar 2016, 23:18
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych.


Na szybkość kręcenia się wirnika może raczej wpływać tylko ECU poprzez zadaną wartość doładowania np 1bar jeśli sterowanie turbem jest sprawne to nie ma opcji żeby wirnik się szybciej kręcił, jedynie może szybciej wstawać tak jak to się dzieje w starszych TDI-kach po wywaleniu kata, jest też skrajna teoria jeśli chodzi o szybkość kręcenia się wirnika ale DpF na to nie ma wpływu tzn jeśli turbo ma już swoje łopatki turbiny( na wirniku ) minimalnie wypalone bądz też muszla jest poprzez wirnik lekko roztoczona , to w tedy wirnik turbiny żeby napompować 1bar musi się znacznie szybciej kręcić, ale to już w skrajnych przypadkach gdzie łożysko śligowe wałka turbiny jest już mega wyrobione Smile
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C5 »

Opinie o samochodach Citroen C5 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.


CitroenBerlingo

12 999

2007r.

201 000 km

warmińsko-mazurskie

CitroenC4 Picasso

34 900

2014r.

193 000 km

mazowieckie

CitroenC3 Aircross

52 300

2018r.

113 071 km

podkarpackie

CitroenC4 Aircross

39 999

2012r.

224 000 km

śląskie

CitroenDS4

37 490

2013r.

193 277 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System