jestem świeżo po wymianie uszczelki pod głowicą, planowaniu głowicy i innych towarzyszących i słono kosztujących czynnościach.
Werdykt mechanika był jednoznacznie druzgocący dla instalacji LPG ( BRC).
Na gazie przejechałem ok 22 tys. km i przepaliła się uszczelka właśnie z powodu korzystania instalacji gazowej.
Co ważniejsze, zdaniem mechanika albo usunę instalację, albo historia z uszczelką znowu się powtórzy:(
Czy macie podobne doświadczenia? jeździcie na lpg? ( ile km?) Moje auto ma 100 tys przebiegu z czego 22 na gazie.
Re: ( Citroen C5 ) c5 1.8, 2004 benzyna + zabójcze dla silnika LPG?
Witam kolego,
Ja co prawda mam silnik 2.0 138KM - ale są to konstrukcje bardzo zbliżone, gaz założony w Holandii w 2002 czyli od nowości auta...
Obecnie mam najechane troszkę ponad 200 tyś. km - jeżdżę ok. 30 tyś km rocznie, uszczelka jest cała...
Auto sprawuje się dobrze choć mam drobne problemy z falowaniem obrotów i błędem Antipollution Fault.
Jak widać auta te mogą jeździć na gazie!
Dodam że instalacja nie widziała serwisu od kiedy jest w Polsce - jakieś 60 tyś. km - nic nie było regulowane a spalanie jest stabilne na poziomie w cyklu mieszanym ok 11 litrów/100 km
Re: ( Citroen C5 ) c5 1.8, 2004 benzyna + zabójcze dla silnika LPG?
Witam. Ja miałem Xsare z tym samym silnikiem, gaz BRC przejechałem około 20tys na gazie i sprzedałem, po kilku miesiącach odezwał sie nowy własciciel xsary chcac cos zapytac i własnie oznajmił ze poszła uszczelka pod glowicą. Ten silnik bardzo sie grzeje a w szczegolnosci na gazie.
Re: ( Citroen C5 ) c5 1.8, 2004 benzyna + zabójcze dla silnika LPG?
To moja cytrynka (ten sam rocznik i pojemnosc) ma juz przejechane na gazie okolo 65tys. km i z gazem nie mam zadnych problemow. Nie wiem jak to mozliwe, ale wg statystyk pali 8,6 l gazu / 100km i mniej wiecej to sie zadza z tym na paroagonie. Nie czuje zadnej roznicy pomiedzy gazem a benyna. Teraz mam mala awarie, ale o tym w innym poscie i nie wiaze tego z instalacja gazowa.
Re: ( Citroen C5 ) c5 1.8, 2004 benzyna + zabójcze dla silnika LPG?
witam
Kupiłem C5 2004 rok 1,8 benzyna dwa miesiące temu . Wszystko jest w porządku ale spalanie wynosi ponad 11 litrów w mieście i dlatego zastanawiam się nad założeniem gazu. Dlatego też mam pytanko czy gaz jest zabójczy dla tego silnika mam na myśli uszczelkę pod głowicą ?
Dołączył: 19 Sty 2013 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): milanowek Posiadane auto: citroen c5 1.8 benz
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 19 Sty 2013, 20:06
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) c5 1.8, 2004 benzyna + zabójcze dla silnika LPG?
Ja wlasnie wymienilam cewke. Mechanik stwierdzil ze wypalila sie od gazu, tyle ze gaz mam 1,5 roku. W innych samochodach jezdzilam ponad 4, 5 lat na gazie i wszystko bylo ok. A tu tez holender i porazka!
Re: ( Citroen C5 ) c5 1.8, 2004 benzyna + zabójcze dla silnika LPG?
Mam Cytrynę z 2005 235 tys. km w tym ok 100 tys. km na gazie, nic sie nie dzieje, moze dlatego ze serwisuje auto w serwisach specjalizujacych sie w francuskich autach a nie przeskakuje z warsztatu do warsztatu lub dlatego ze mam cytryne od nowosci i wiem co w niej jest. Instalacje mam z firmy BRC i polecam! Instalacja gazowa w C5 sie bardzo szybko "zwraca".
Re: ( Citroen C5 ) c5 1.8, 2004 benzyna + zabójcze dla silnika LPG?
w Xsara Picasso zrobione ok 180 tysięcy na lpg i z uszczelką nie było nigdy problemu. Jedyna awaria to wypalony zawór ale poprzedni właściciel olewał regulacje i serwis LPG
Zawsze miałem LPG w swoich wozach i jak jest dobrze wszystko założone i ustawione nie może być problemu z uszczelka z powodu LPG. Spieprzyli ustwienie na samym początki i taki efekt.
Ja ta cytryną jeżdzę głównie po mieście i nie zauważyłem różnicy żeby bardziej grzał silnik na LPG niż Pb
Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): Płock Posiadane auto: renault megane
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 17 Sie 2016, 16:22
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) c5 1.8, 2004 benzyna + zabójcze dla silnika LPG?
Po pierwsze aby jeździć z instalacją LPG należy mieć świadomość tego a nie patrzeć ile się zaoszczędzi bo w ten sposób awaria może być nieunikniona oraz wybrać właściwą do danego modelu auta. Po drugie należy dokonywać przeglądów i serwisu instalacji wymieniać filterki ponieważ gaz w Polsce do najlepszych nie należy, po trzecie jeśli to konieczne należy dokonywać kontroli luzów zaworowych a po czwarte stosować olej przeznaczony do LPG choćby Shell ma takowy w swojej gamie i wówczas cieszymy się z ekonomicznej jazdy. Czasami również należny "przepalić"auto na paliwie choćby dla tego aby wtryski jak i pompa paliwa się nie uszkodziła. Cała filozofia jazdy autem z LPG.
Dołączył: 10 Wrz 2009 Posty: 42 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: wcześniej wysłużony zagazowany Fiacior Palio Weekend HL 1,2 a obecnie Cytryna C5 II 2007grudzień, też zagazowany :))
Piwa: 1/21
Wysłany: Pią 02 Wrz 2016, 17:21
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) c5 1.8, 2004 benzyna + zabójcze dla silnika LPG?
GRZEGORZ SZKLARSKI napisał:
Ja mam gaz trzy lata żadnych problemów tylko jak kolega czasami wyskakuje błąd Antipollution Fault. ale sam go kasuje interfejsem
- W mojej cytrynie też zapala sie Antipollution Fault oraz na zegarach żółty silniczek- kontrolka od defektu silnika tzw check engine.
Co jakiś czas jade do mechaniorów i wykasowują mi błąd i jednocześnie wykasowują mnie około 100 zł, nic konkretnego nie mówiąc, tylko słysze zawsze jedno : na gazie tak sie dzieje że ta kontrolka sie zapala co jakiś czas.
Czy możesz kolego podpowiedzieć jak Ty to robisz ze sam kasujesz błąd interfejsem , jak tu pisałeś wyżej w swojej wypowiedzi.
Z góry dziękuje za odpowiedź. (albo tu, albo na emaila: irek1204@wp.pl _________________ irek-Gdańsk
Re: ( Citroen C5 ) c5 1.8, 2004 benzyna + zabójcze dla silnika LPG?
wujarap napisał:
Witam kolego,
Ja co prawda mam silnik 2.0 138KM - ale są to konstrukcje bardzo zbliżone, gaz założony w Holandii w 2002 czyli od nowości auta...
Obecnie mam najechane troszkę ponad 200 tyś. km - jeżdżę ok. 30 tyś km rocznie, uszczelka jest cała...
Auto sprawuje się dobrze choć mam drobne problemy z falowaniem obrotów i błędem Antipollution Fault.
Jak widać auta te mogą jeździć na gazie!
Dodam że instalacja nie widziała serwisu od kiedy jest w Polsce - jakieś 60 tyś. km - nic nie było regulowane a spalanie jest stabilne na poziomie w cyklu mieszanym ok 11 litrów/100 km
Pozdrawiam
Mogę Ci doradzić żebyś wymienił cewkę. Miałem podobnie C5 2003 z Holenderską instalacją. Wyświetlał mi się ten błąd ale go kasowałem i wszystko było spoko, aż nagle zaczął nierówno pracować nie dało się nawet jechać. Co się okazało nie była dostarczana iskra na jedną świecę. Wymieniłem cewkę i na benzynie było spoko, ale na gazie nadal to samo. Uszkodzona cewka wpłynęła na wtryskiwacze, a w Polsce nie wiem czy wiesz, ale jest tylko kilka serwisów, gdzie zajmują się ową instalacją. Za samo podłączenie do komputera powiedział mi 200 zł. Do wymiany okazały się wtryskiwacze, których nigdzie nie mogłem dostać, więc trzeba było zakładać nową instalacje. Kasując błędy trzeba również szukać ich przyczyn. Pozdrawiam
Panownie - zmieniajcie mechaników szybciutko bo walą was na kasę aż miło...
Mogę w tej kwestii się wypowiedzieć jako były już użytkownik wieloryba z takim silnikiem po przebiegu ~200.000km.
NAJWAŻNIEJSZE JEST TO JAK JEST ZAŁOŻONA INSTALACJA!!!!!! Odzielne cewki, krótkie przewody do wtrysków - tej samej długości, porządne zabezpieczenie sterowania i regularna wymiana świec i filtrów - 3 baki na LPG i następny..no może pół na Pb
Objawy o których mówicie to na 100% problem z listwą zapłonową - wylatuje ci zapłon na jednym cylindrze i masz komunikat o niewłaściwym składzie mieszanki....Oczywiście CHECK ENGINE i tylko 15min odłączenie klemy ratuje na krótką metę jak nie masz ODBII - nawet zwykły ELM327 wychwyci takie anomalie i poradzi z diagnostyką.
Jeśli po przełączeniu na benzynę silnik idzie bez falowania obrotami i nie dławi się to na bank zamawiaj listwę
Ja miałem instalację STAGA 4 założoną przy 220tys km - 413.000 stuknęło i tylko wymieniałem świece co 30tys a cewki co 60tys - radzę nie oszczędzać na tym ostatnim elemencie - zakup zamienników poza SAGEM-em kończył się po 10tys....raz myślałem że to przypadek ale po drugim razie już sobie dałem spokój.....
Co ważne - wymiana oleju i filtrów co 15k i bezproblemowa jazda przez 8 lat.....
Misiek już u kolejnego zadowolonego użytkownika - a ja jadę po X7 z 2.0L ale tym razem w automacie.... ....i do gazu
Nie dajcie się nabijać w butelkę "pseudo fachowcom" i opiniom że ten silnik nie nadaje się do gazu - wręcz przeciwnie...
Dołączył: 06 Kwi 2016 Posty: 84 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Fiat Tipo SW 1,4 95 kuca
Piwa: 2/7
Wysłany: Sro 29 Mar 2017, 12:53
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) c5 1.8, 2004 benzyna + zabójcze dla silnika LPG?
Kogoś chyba nieźle poniosło.
Świece owszem.
Ale cewkę co 60 tyś? Po kiego grzyba?
Świece przy LPG wymienia się na te z mniejszą szczeliną niż fabryczne (zazwyczaj). Fizyka. Chodzi o odciążenie cewki przy zasilaniu innym paliwem (potrzeba mniejszego napięcia do uzyskania iskry przy mieszance LPG/Powietrze). Nie będę tutaj się rozwodził.
Ale samą cewkę co 60 tyś?
Moja ma już 160 tyś. km ponad najechane z czego 60 tyś. na LPG i nic się z nią nie dzieje.
Co ma wymiana cewki na celu po za niepotrzebnym odchudzeniu portfela? Wpływa na kulturę pracy? Zapobiega wypalaniu gniazd/cylindrów?
Cewka może szybciej padać jak gaziasz partacz po łatwości do cewki się podpina, żeby sygnał do instalacji pobrać i nie wymieniamy świec częściej.
Cytat:
Odzielne cewki, krótkie przewody do wtrysków - tej samej długości, porządne zabezpieczenie sterowania i regularna wymiana świec i filtrów - 3 baki na LPG i następny..no może pół Smile na Pb
I normalnie majster. Oddzielne cewki? Chyba wtryski. Krótkie przewody/tej samej długości do wtrysków - owszem. Czym ty chcesz zabezpieczać sterownik? One są fabrycznie zabezpieczone. Folią chcesz zawijać? Regularna wymiana świec i filtrów to coś oczywistego. 3 baki na LPG i potem coś z PB to bujda. Floty robią po 90 tyś.km/rocznie i nikt nic takiego nie robi. Nic się z instalkami po 300 tyś km nie dzieje po za regeneracją parownika (zużycie).
Najważniejsze jest ŚCIĄGANIE KOLEKTORA żeby nawiercić go dla dysz pod odpowiednim kątem. I potem jazda po mieście i regulacja. To ma fizycznie wpływ na trwałość silnika.
Jak zaprowadzasz samochód do gazownika na 7, a on prawi że o 15 odbiór to partacz. Nie zdąży ściągnąć kolektora. I zapomnij o jakiejś mapie.
Tyle w skrócie. _________________ Lexia Trójmiasto
Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gostynin Posiadane auto: C5 X7 2009 2.0HDI AM6 oraz C4GP 1,6eHDI- był Mk.I Break 1.8Pb +LPG by STAG
Piwa: 2/0
Wysłany: Pon 10 Kwi 2017, 14:51
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) c5 1.8, 2004 benzyna + zabójcze dla silnika LPG?
Painball - porozmawiamy jak będziesz miał 200kkm nalatane bo ja podaję konkrety a nie widzimisię i nie powtarzam zasłyszanych bajek tylko fakty dotyczące mojej instalacji.
Masz rację - chciałem napisać o przewodach od cewek do wtryskiwaczy - że muszą być takiej samej długości a jeśli chodzi o cewki wtrysków to tak po ok 60 tys poleciały mi integry z listwą rozdzielacza (nie pamiętam producenta więc nie podam konkretów) które potem wymieniłem na pojedyńcze cewki na listwie.
Jeśli natomiast chodzi o listwę z cewkami to tak się sprawa u mnie przedstawiała jako opisałem - wyskakiwał błąd to znak że cewka się kończy - tylko tyle i aż tyle celem komentarza....oryginalną wymieniłem przy 230kkmm - następne rzadko kiedy 60kkm przekroczyły....może pecha miałem....ale 3 razy??????
W moim przypadku zmiana świec czy wręcz zmniejszenie standardowej przerwy powodowało że nawet na benzynie nie palił a świece zalewał - jak były stadardowe NGK to był spokój -raz miałem jakieś 3-elektrodowe ale po 10kkm wyrzuciłem bo przerywał na jeden garnek - założenie starego zestawu (awaryjnie) problem załatwiło - może humorzasty był mój silnik ale nigdy nie stanął, nie zawiódł - a co do tej bezawaryjności flotowych auto co niby po 300kkm robią to jak już wspomniałem na początku podajemy fakty a nie zasłyszane informacje z netu bo ja takich informacji od gazowników - słyszałem takich bajek bez liku..tylko jak próbujesz się dowiedzieć coś więcej typu: jaka instalacja, kto robił i gdzie, jakie auto, jak użytkowane to jakoś nie ma chętnego by uchylić rąbka tajemnicy....bo znajomy miał kolegę, bo podobno ktoś tam jeździł itp..itd...
Jako młodzian jeździłem jako przedstawiciel różnymi zagazowanymi wynalazkami typu CC, Felcia, Fabia, Palio i żaden nie przekroczył 160kkm a zrobiłem ponad 1mln kilometrów tymi wynalazkami więc wiem co mówię a silnikom obecnie stosowanym daleko do wytrzymałości konstrukcji sprzed 20lat....
Przejedziesz 400kkm tym autem to z niecierpliwością poczekam na Twoje doświadczenia
Bez obrazy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.