Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska Posiadane auto: S40
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 22 Maj 2012, 09:14
Temat postu:
Maglownica i przednie zawieszenie, stuki...
Witam.
Pojawiły się stuki w samochodzie. Wjechałem na kanał i okazało się sie, że do wymiany jest końcówka drążka z prawej strony i tuleja wahacza. Wymieniłem wszystkie tuleje, końcówki drążków kierowniczych, sworznie na wahaczach i klocki hamulcowe bo się kończyły. Wsiadam w auto dalej stuka...
O mało nie doznałem zawału serca z przerzutami. Okazuje się, że mam minimalny luz chyba na maglownicy. Kręcąc kierownicą jest dosłownie niewyczuwalny ale stutka dość mocno.
Nie wymieniłem tylko drążków stabilizacyjnych ale są bardzo sztywne.
Proszę o radę co mogło się zużyć w maglownicy albo przekładni. Maglownica jest sucha.
AAAA i jeszcze jedno. Jak wymieniałem końcówke drążka obróciłem o jeden bądź dwa obroty drążek który wychodzi z maglownicy w który się wkreca końcówke drążka z gałką. Czy to mogło mieć wpływ?
Dołączył: 16 Paź 2011 Posty: 143 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: brak
Piwa: 8/1
Wysłany: Wto 22 Maj 2012, 19:34
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Maglownica i przednie zawieszenie, stuki...
Hmmm. Maglownica zawsze ma jakiś minimalny luz. Często nawet jest do tego stopnia że wydawać by się mogło że jest luz na drążkach bądź końcówkach. To że przekręciłeś elementem maglownicy do którego przykręca się drążek nie ma znaczenia. Jak na moje w takim wypadku masz do sprawdzenia kule zawieszenia.
Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska Posiadane auto: S40
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 24 Maj 2012, 12:00
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Maglownica i przednie zawieszenie, stuki...
Co masz na myśli mówiąc kule zawieszenia? Te, które przykręcane do końca wahacza przy tarczach hamulcowych (od dołu) wymieniłem. Wydaje mi się prawie na pewno, że problem leży gdzieś w maglownicy albo kolumnie kierowniczej. Nie wiem co zacząć sprawdzać.
Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska Posiadane auto: S40
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 24 Maj 2012, 21:13
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Maglownica i przednie zawieszenie, stuki...
Dziś wymieniałem filtr przeciwpyłkowy. Maaaaassaaaaakraaaa. Zastanawiało mnie co tak słabo dmucha... z filtra wysypało się chyba pół szklanki czarnego proszku a filtr był zupełnie nieprzewiewny. Nowy zainstalowany a dmuchawa chce urwać głowe.
Ale to tyle by było z rozrywki. Przy okazji pomacałem całą kolumnę. Wyjechałem nia do góry do dołu itd. Wygląda jakby luz był na dolnym krzyżaku. Ale tam jest śruba. Może dokręcenie tej śruby pomoże? Czy to raczej element do wymiany?
Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska Posiadane auto: S40
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 02 Cze 2012, 12:54
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Maglownica i przednie zawieszenie, stuki...
Temat się urwał ale mam nadzieję, że nie piszę sam do siebie i nie będzie to potraktowane jak podbijanie posta.
Mianowicie. Przeglądając elementy zawieszenia ustaliłem jak na debila motoryzacyjnego że poza końcówkami drążków są też drążki kierownicze które są zakończane połączeniem kulowym z maglownicą. Może to te połączenia się wyrobiły i stukają... Czytałem na forach, że magiel wystarcza na pół miliona a ja mam potwierdzone 230 000km. W związku z tym wymiany zaczynam od spraw mniej kosztownych. Jak spawdzić czy luz jest od drążka czy od maglownicy? wykręcać drążek?
Kolejny objaw który odrobinę może pomóc to fakt iż kierownica sama trochę skręca na prawo. Jest to około 10 stopni...Wcześniej tego nie było. W związku z tym może to też sprawa zbieżności przez omawiany luz?
Re: ( Citroen C5 ) Maglownica i przednie zawieszenie, stuki...
Zajrzyj w okolicę pedałów i sprawdź wieloklin kolumny, który przesuwa się podczas zmiany wysokości kierownicy. Jest na nim minimalny luz, który powoduje wyraźne stukanie na wybojach. W moim przypadku na kilkadziesiąt tysięcy kilometrów pomogło mozolne zaaplikowanie smaru litowego.
Jest jeszcze druga możliwość - luz na samej przekładni. Do pewnego stopnia można go zlikwidować śrubą regulacyjną i ew. wymianą plastikowego ślizgu, do których dostęp jest niestety chyba tylko po opuszczeniu ramy pomocniczej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.