Dołączył: 07 Maj 2012 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tczew Posiadane auto: brak
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 07 Maj 2012, 11:58
Temat postu:
hydractive III vs tradycyjne
Witam serdecznie!
Po pierwsze chcialbym sie przywitac, jest to moj pierwszy post na forum.
Zdecydowalem o zakupie uzywanego C5 (model 2008 -) w niedlugim czasie i mam maly problem. Poczatkowo bardzo zalezalo mi na zawieszeniu pneumatycznym, ale teraz mam watpliwosci. Generalnie zalezy mi na miekkim i wygodnym zawieszeniu a nie sportowym. Wczesniej jezdzilem passatem b5 i to mi bardzo pasowalo.
Tu pojawia sie pytanie - jaka jest roznica pomiedzy zawieszeniem tradycyjnym a pneumatycznym podczas jazdy? Nie pytam o koszty utrzymania, serwisowania, itp, tylko o wrazenia z jazdy i uzytkowania.
Przepraszam, jezeli temat byl walkowany wczesniej, ale google nie daje wbrew pozorom bardzo konkretnych wynikow na ten temat. Moje rozterki poglebia fakt, ze znacznie ciezej znalezc C5tke z zaw. pneumatycznym na rynku wtornym.
Bede wdzieczny za wszelkie sugestie.
Witaj
Jak dla mie hydro to jazda w warunkach nie wystepujących w innych autach.
A co do cen to wiesz tak jak w innych autach zobacz w inter cars i porównaj ceny np sfera zawieszenia to koszt około 250-300 PLN więć tyle co amorek do innych aut. Jedyne na co musisz uważać to na to aby nie był walony bo wtedy istnieje szansa na padnięcie przewodów wysokiego ciśnienia a to już koszt znaczny.
Witam,@lajmen nawet się nie zastanawiaj nad tradycyjnym. Miękko i komfortowo będzie na pneumatyce, eksploatacja jest podobna ale nie przyjemność z jazdy. Ja właśnie przesiadłem się z B5, jazdę paskiem wspominam teraz jak po podkładach kolejowych(takie mamy drogi). Na skraju 2000r, kupiłem xantie. Wszyscy "nieświadomi" twierdzili, że takie zawieszenie, to wieczny problem. Ale ja jeździłem nim prawie 6 lat, zrobiłem 70 tyś i nigdy nic nie naprawiałem. Jeżdżę C5(hydro)parę tygodni i z każdym dniem uświadamia mnie, że passat był jak dyliżans. Wybór należy do Ciebie...napisz jaki kupiłeś. Pozdrawiam
Dołączył: 07 Maj 2012 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tczew Posiadane auto: brak
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 08 Maj 2012, 09:54
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) hydractive III vs tradycyjne
Dzieki wielkie. W zasadzie juz zdecydowalem sie na pneumatyke, ale ciezko znalezc auta z takim zawieszeniem. Ktokolwiek z Was mial przyjemnosc jezdzic C5tka zarowno z zawieszeniem pneumatycznym i tradycyjnym, zeby porownac rozwiazanie Citroena w obu przypadkach?
Tradycyjne zawieszenie, chyba nie dorówna hydraulice pod względem komfortu. C5 sam dobiera sobie parametry, twardość zawieszenia w stosunku do danej nawierzchni drogi podczas jazdy. Przykładem może być np. gdy zjadę z nawierzchni z kostki na asfalt to sam się automatycznie obniża. Mam taki testowy odcinek drogi z kostki i kawałka asfaltu ze światłami. Gdy stanę na światłach delikatnie opada zawias do prawidłowego stanu ( tylko nie mogę wyczuć, kiedy się podnosi - utwardza). Bez przesady jak niektórzy piszą, że płyniesz. Czuć nieraz, że jest twardy a zarazem miękki zawias, po prostu zawsze poziom komfortowy i nie boję się szybkiej jazdy w ostrych zakrętach jak niektórzy piszą i gwałtownego hamowania, trzyma poziom, żadnego pikowania przodu auta. Francuskie auta z reguły mają zawieszenie miękkie, ale bez porównania do Citroen C5. Królową komfortu ze wszystkich aut jak dla mnie do tej pory była Omega na tradycyjnym zawiasie, ale ten czas już dawno minął. Moje subtelne odczucia to takie, że w końcu mogę przejechać każdą trasę i nie czuję zmęczenia a i kręgosłup nie boli. Porównanie C5 hydractive III vs tradycyjne?.
Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 340 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Pon 11 Cze 2012, 23:23
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) hydractive III vs tradycyjne
Jeśli mogę dorzucić swoją opinię, to w ogóle nie ma takiego dylematu jak klasyczne vs. hydro. Po to takie cudo jak C5 istnieje by miało Hydractive.
Jeżdżę C5-tkami od 2005 roku. Najpierw benzynówką z HA3 (bez trybu Sport, tj. bez regulowanej sztywności, tylko prześwit) a od 2007 roku z HA3+, tj. z regulacją zarówno prześwitu jak i sztywności.
Problemów z zawieszeniem ZERO. Komfort - najlepszy jaki sobie można wymarzyć. Robisz setki kilometrów bez zmęczenia, zero bólu kręgosłupa (który mi trochę szwankuje). Ale jednocześnie wcale nie jest tak jak piszą ci, którzy C5 tak naprawdę nigdy nie jeździli, tzn. komfort wcale NIE JEST kosztem bezpieczeństwa czy parametrów jezdnych. Auto trzyma się drogi świetnie, hamuje stabilnie (a wręcz lepiej niż wiele aut z klasycznym zawieszeniem, bo hydro przy ostrym hamowaniu pracuje tak, że nie ma efektu "kłaniania się" kierowcy nad kierownicą).
Jak ktoś chce sobie ostrzej pojeździć i wchodzić szybko w zakręty to wystarczy włączyć tryb Sport, który bardziej agresywnie usztywnia zawieszenie, co jednocześnie zmniejsza przechyły. Warto również wiedzieć, że tryb Sport wcale nie oznacza usztywnienia zawieszenia na stałe - on tylko włącza program, który CZĘŚCIEJ usztywnia zawieszenie (dołącza dodatkowe sfery). Kiedy nie potrzeba (podczas jazdy na wprost) to zawieszenie jest tak samo miękkie jak bez trybu Sport, a jak się np. wchodzi w łuk to wtedy natychmiast się usztywnia, zresztą niezauważalnie dla kierowcy.
Nowa C5 posiada zresztą w tym względzie pewne "ulepszenie" bo po wyłączeniu silnika zapamiętuje włączenie trybu Sport więc jak ktoś lubi sztywniej to może mieć włączony na stałe. Starsze C5 wyłączają ten tryb przy każdym wyłączeniu silnika, więc trzeba go sobie włączać za każdym razem.
No i regulacja prześwitu... Nie dość że auto samo reguluje prześwit (np. samo się obniża na dobrej nawierzchni przy prędkości powyżej 110 km/h żeby zmniejszyć opory powietrza i obniżyć środek ciężkości, a także podnosi się na złej powierzchni przy wolnej jeździe) to także stara się utrzymywać stały prześwit bez względu na obciążenie. Wsiądzie 5 pasażerów i załadujesz cały bagażnik bagażu, a samochód i tak ustawi ten sam prześwit co poprzednio - po prostu zawsze się nim jeździ tak samo. No i oczywiście masz możliwość ręcznej zmiany prześwitu, np. wiele razy się zdarzyło że dzięki możliwości podniesienia mogłem przejechać przez przeszkodę którą tylko SUVy oprócz mnie pokonywały. Mam też w okolicy taki parking przed którym jest bardzo wysoki krawężnik - ja tam już odruchowo podnoszę C5 o jeden poziom i spokojnie podjeżdżam przodem nad ten krawężnik, a setki innych aut wyrywa sobie tam od lat zderzaki
Sam koszt serwisowania zawieszenia HA też przemawia na jego korzyść. Generalnie jest naprawdę bezawaryjne, płyn LDS jest syntetyczny i membrany są teraz inne niż w drugiej generacji (np. w Xantiach) więc sfery naprawdę wytrzymują wiele lat - moje od ponad 5 lat nawet nie zmieniły ciśnienia (ostatnio było sprawdzane). A jeśli nawet już jakaś po wielu latach poleci (puści w niej membrana) to koszt wymiany to jakieś 200 zł, więc nie więcej (a chyba raczej mniej) niż amortyzatory. No i sama wymiana to generalnie wykręcenie starej i wkręcenie nowej, ewentualnie dolanie płynu LDS... Drogim elementem jest oczywiście pompa i przewody hydrauliczne, ale one naprawdę wytrzymują lata...
Reasumując, nawet się nie zastanawiaj. Z C5 jest tak, że jeżdżąc nią człowiek tak się przyzwyczaja do komfortu że dopiero jak się na chwilę przejedzie tymi samymi drogami innym samochodem to się nie może nadziwić, że te drogi są takie dziurawe, bo w C5 po prostu tego nie czuć... Ja jak od czasu do czasu pojadę autem żony (Ford) to już po kilometrze żałuję że nie wziąłem swojej C5 bo mi się plomby w zębach luzują od wstrząsów.
Dołączył: 18 Maj 2013 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Skoczów Posiadane auto: P407 2.0 Pb
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 18 Maj 2013, 14:09
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) hydractive III vs tradycyjne
Odświeżę temat, bo jestem teraz na etapie zakupu autka i zastanawiam się właśnie nad C5, jutro jadę oglądać autko z 2010 z hydroaktywnym zawieszeniem, z przebiegiem , przynajmniej tak twierdzi właściciel , 65tyś km, czy jakoś mogę zweryfikować czy zawieszenie jest w pełni sprawne, nie jeździłem nigdy takim autkiem. Piszecie, że pompa i przewody to później ew bardzo wysokie koszty, o jakich kwotach mówimy w najgorszym przypadku?
Odświeżę temat, bo jestem teraz na etapie zakupu autka i zastanawiam się właśnie nad C5, jutro jadę oglądać autko z 2010 z hydroaktywnym zawieszeniem, z przebiegiem , przynajmniej tak twierdzi właściciel , 65tyś km, czy jakoś mogę zweryfikować czy zawieszenie jest w pełni sprawne, nie jeździłem nigdy takim autkiem. Piszecie, że pompa i przewody to później ew bardzo wysokie koszty, o jakich kwotach mówimy w najgorszym przypadku?
Zawieszenie, możesz sprawdzić poprzez podnoszenie i opuszczanie auta.
Auto ma się podnosić i opuszczać bez żadnych trzasków czy skrzypień, bezszelestnie. Sprawdź poziom płynu LDS(przy opuszczeniu na maxa sitko które się znajduje w zbiorniczku musi się lekko zamoczyć, wtedy jest odpowiedni stan płynu).
Nie wiem jak jest z kosztami pompy, ale ostatnio wymieniałem amortyzator z przodu i koszt zakupu oryginalnego w ASO Citroena to 900 zł. Ja mam przejechane 180 tys km i to pierwsza wymiana w zawieszeniu. Pozdrawiam.
Dołączył: 17 Cze 2013 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie Posiadane auto: zamiar kupna C5 III
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 17 Cze 2013, 21:41
Temat postu:
Pytanie
Witam. Od razu zacznę, że jestem tu u Was nowy. Zamierzam kupić C5 III z hydrodrive. Tu od razu moje pierwsze pytanie. ( Nie śmiejcie się z treści, ale na usprawiedliwienie napiszę, że nigdy nie miałem styczności z "Francuzami" ). Jak " na oko" odróżnić zawieszenie hydro od zwykłego w ogłoszeniach. Na co zwracać uwagę. Drugie : Czy każde zawieszenie pneumatyczne jest zarazem hydro ?? Jeżeli w ogłoszeniu piszą : "regulowana wysokość zawieszenia", to jest to ??
Z góry dzięki za wyrozumiałość i wszelką pomoc. Muszę kupić jakieś wygodne autko, a słyszałem, że to takie jest
Jak " na oko" odróżnić zawieszenie hydro od zwykłego w ogłoszeniach.
W przypadku zawieszenia Hydroactive masz przed dzwignia zmiany biegow 3 przyciski. Lewy i prawy, to strzalki w gore i w dol (niekoniecznie w tej kolejnosci ), a srodkowy jest do wlaczania trybu sport. Przy tradycyjnym zawieszeniu sila rzeczy tych przyciskow nie ma (chyba, ze ktos sobie wstawi same przyciski )
r_kolodko napisał:
Drugie : Czy każde zawieszenie pneumatyczne jest zarazem hydro ??
Wg mnie jedno wyklucza drugie. Albo hydro (woda), albo pneumatyka (powietrze). C5 III ma hydroaktywne, wiec jest to hydro, a okreslenie "zawieszenie pneumatyczne", to co najwyzej jest uproszczeniem sprawy i mowa potoczna.
r_kolodko napisał:
Jeżeli w ogłoszeniu piszą : "regulowana wysokość zawieszenia", to jest to ??
Z góry dzięki za wyrozumiałość i wszelką pomoc. Muszę kupić jakieś wygodne autko, a słyszałem, że to takie jest
Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Citroen C5 III 2.0HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 23 Cze 2013, 00:48
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) hydractive III vs tradycyjne
Witam,
Dołączę swoje pochlebstwa na temat komfortu zawieszenia hydractive III+. To jest na prawdę rewelacja! Ktoś pytał jak je rozpoznać. Oprócz przycisków na środkowej konsoli są jeszcze sfery dobrze widoczne na zdjęciach spod maski - takie bańki w pobliżu tradycyjnego górnego mocowania amortyzatora.
Ale nie zgodzę się z poprzednim wpisem. Hydractive to nazwa handlowa, a zawieszenie jest naprawdę hydro-pneumatyczne! Hydraulika przepływając przez odpowiednie zawory opowiada za tłumienie (amortyzację) oraz za regulację wysokości, a pneumatyka działa jako sprężyna. Media spotykają się we wspomnianych sferach i są oddzielone membraną. Sama ciecz, jako nieściśliwa, w zerowym stopniu zapewniałaby odsprężynowanie pojazdu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.