Też mi padł wentylator, zaprowadziłem auto do elektryka i dziś dzwonił i powiedział mi, że trzeba wymienić wentylator ale razem z jakąś elektroniką, która się tam znajduje i żebym na allegro poszukał. Ale nie mam pojęcia o jaką elektronikę mu chodzi Pomoże ktoś i wyjaśni o co kaman?
Wentylator ma dwa tryby pracy, steruje tym komputer a realizowany jest przez dwa oporniki przy wentylatorze i te oporniki są niestety częścią integralna, do tego często padającą.
[quote]Byłem u elektryka. Padły obie opornice przy wentylatorze, od biegu wolnego i szybkiego[/quote]
Piszę tutaj bo nie chcę dublować tematów. Orientuje się ktoś jak te opornice przemierzyć? Teść ma identyczny problem i po podpięciu wiatraka na ostro działa. Problemem w większości przypadków jak wyczytałem z forum są opornice stąd moje pytanie. Czy mają one być zamontowane czy wyjęte w trakcie mierzenia? Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o elektrykę więc prosiłbym o wyjaśnienie "łopatologiczne" czyli co, gdzie i jakie powinny być wartości. Z góry dziękuję wszystkim za odpowiedź :)
Siemka. Nie chciałem robić nowego tematu więc napisze tutaj. U mnie mianowicie jest też problem z I biegiem. Nie włącza się ani na klimie ani gdy silnik jest rozgrzany. :/ Od razu przechodzi do II biegu gdy osiągnie krytyczną temperaturę ( 115stopni :/ ). Moje pytanie. Da się jakoś zewrzeć te kable na zdjęciu tak żeby wiatrak włączył się na I bieg ( Spróbował ) i na II?
Sirmka. Podepnę sie tutaj pod temacik. Mam pytanie dotyczące czy lexia/diag mozna ustawić przy jakiej temperarurze maja się włączać wiatraki ( l i ll bieg ) by schłodzić płyn chłodzący?
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin Posiadane auto: C5
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 10 Cze 2015, 21:39
Temat postu:
C5 wentylator chłodnicy
BlackBlue napisał:
Siemka. Nie chciałem robić nowego tematu więc napisze tutaj. U mnie mianowicie jest też problem z I biegiem. Nie włącza się ani na klimie ani gdy silnik jest rozgrzany. :/ Od razu przechodzi do II biegu gdy osiągnie krytyczną temperaturę ( 115stopni :/ ). Moje pytanie. Da się jakoś zewrzeć te kable na zdjęciu tak żeby wiatrak włączył się na I bieg ( Spróbował ) i na II?
Niestety analizując zdjęcie nie da się nic zewrzeć by działał I bieg, a poza tym w tej wersji wentylatora nie ma takiego
rozdziału I cz II bieg. przez tą szarą wtyczkę BSI steruje elektroniką na wentylatorze i jest to sterowanie liniowe.
Lexia powinna pokazać błąd a w trakcie pomiarów w zakładce wtryski widać jaki procent obrotów wymaga BSI i z jaką prędkością kręci się wiatrak.
Uszkodzona jest elektronika na wentylatorze i niestety występuje tylko razem z wentylatorem.
ps.
Miałem to samo.
Próbowałem naprawić ale po rozkręceniu okazało się, że mimo zalania guma są zaśniedziałe luty a całość jest
wykonana na folii metalizowanej.
witam, mam taki problem wentylator raz działa raz nie, jechałem dzisiaj i na autostradzie stanąłem w korku temperatura skoczyła wysiadłem i ruszyłem wentylator śrubokrętem, wentylator zadziałał i wszystko wróciło do normy. Zgasiłem samochód po ponownym odpaleniu wentylator stał nieruchomo wystarczy pchnąć i działa. Co możne być tego przyczyną.
Z góry dziękuje za pomoc
Rano jak silnik jest zimny to po załączeniu klimy wentylator startuje od razu ( ale zauważyłem że się kreci zwalnia i znowu kreci tak cyklicznie)
Kolego, mam ten sam problem, W teście elementów wykonawczych w lexia jest tak, że na pierwszym biegu nie działa wogóle a na drugim po popchnięciu zaczyna kręcić.
Czyżby wentylator za ponad 1000 do wymiany?
Witam. Ten sam problem z wentylatorem. Otóż po włączeniu klimy nie działa wentylator i i po chwili klima się wyłącza.
Sprawdzałem na krótko wentylator podając mu napięcie na tą wtyczkę( z dwoma grubymi kablami , takie niebieskie) pomiędzy nim a ta puszka z przekaźnikami po prawej stronie i ruszył na full obr. Po sprawdzeniu okazało się że do tej w/w wtyczki nie idzie w ogóle napięcie.
Jaki kolor ma ta wtyczka od czujnika temp i gdzie się ona dokładnie znajduje, ta która jak odłączymy to powinien się załączyć wentylator
Czy to może być wina opornicy ?
Gdzie znajduję się ten cały bezpiecznik od wentylatora, pod maską jest tylko jeden taki 40a ale on jest dobry
No i jak sprawdzić przekaźniki ?
No i od czego zacząć ??
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.