Procedura po uzupełnieniu eloysa Citroen C4 1.6 hdi 80kW
Witam
Zaczął wyskakiwać mi komunikat "risk of particle filter blocking" okazało się że auto wypiło już cały dodatek do wypalania FAP, dolałem dodatku, a w diagboxie ustawiam dolewkę niby operacja przechodzi ok ale po ponownym odpaleniu komunikat dalej się wyświetla.
Podobno trzeba zastosować jakąś kolejność wypalanie wymuszone, uzupełnianie dodatku, tankowanie?
Jest w stanie ktoś podać prawidłową procedurę tak żeby w końcu przestało wyrzucać komunikat ?
Dzień dobry.
Komunikat odpowiedzialny za niski poziom dodatku eolys w PSA objawia się informacją "FAD Additive level low" lub "Particle filter additive level too low"...
A ten komunikat oznacza ryzyko zatkania filtra cząstek stałych i może wynikać z kilku przyczyn:
- kilkukrotne przerwania wypalania,
- jazda na krótkiej trasie,
- przebieg ponad 180 tyś km. i system krzyczy aby wymienić FAPa,
- kończący się FAP.
Choć nie będę się kłócić o ten płyn bo być może u Kolegi go nie było... Proszę o wklejenie parametrów z diagbox lub lexia odnośnie FAPa... Bo raczej nie ma czegoś takiego jak procedura po uzupełnieniu dodatku, ja u siebie uzupełniłem, później było programowanie diagboxem nowego dodatku i tyle...
Jeśli błędu nie można skasować to najprawdopodobniej trzeba zrobić to co w linku poniżej :
Witam
W jaki sposób w diagboxie sprawdzić ciśnienia przed i za fapem ? nie bardzo wiem jeszcze jak się w tym programie poruszać mam wersję 7.02 to jest gdzieś w naprawie, poszukiwaniu uszkodzeń albo obsłudze?
Jak klikam zakładkę pomiary to wyrzuca komunikat o podłączeniu karty ?
Dziękuję za link powyżej jutro zabieram się do roboty z wyciąganiem i myciem.
Witam
Znalazłem już gdzie są odczyty ciśnień na Fap i:
na postoju pokazuje mi różnicę ciśnień 4 mbar
przy 2000 obrotów różnica to około 40 mbar
przy 2500 obrotów róznica 60 mbar
obciążenie fap 78% a masa całkowita dodatku w fap 109 g
ilość dodatku pozostałego w zbiorniku 185 ml co jest o tyle dziwne że niedawno dolewałem 2l
na samym końcu pokazuje mi komunikat błąd systemu dozowania dodatku do paliwa - dodanie dodatku niemożliwe
w teście globalnym w Dodanie dodatku do oleju napędowego jest napisane Brak połączenia
Teraz pytanie czy wskazania różnicy ciśnień są jeszcze do przyjęcia, co może powodować błąd dozowania dodatku ?
Pozdrawiam
Dobry wieczór. Wg. mnie to winę za komunikat odnośnie ryzyka zapchania filtra cząstek stałych ponosi system dozowania dodatku do paliwa. Nie działa jak należy i system wyrzuca błąd ponieważ jazda z uszkodzonym dozownikiem skutkuje zapchaniem filtra. Należy zdiagnozować czy rzeczywiście układ jest niesprawny ponieważ z tego co wychodzi z diagbox to tak jest i nie ma dozowania płynu podczas tankowania...Do tego wartość ml dodatku... za mała...ewidentnie coś nie tak bo nawet nie zapisał dolewki.
Odnośnie ciśnienia to niedługo ruszy regeneracja... Proszę o screeny po wypalaniu... Gdyż teraz filtr jest obciążony...i nie bardzo można się sugerować cisnieniami...ale ewidentnie filtr się kończy bo odległości od ostatniej regeneracji za małe powinno być około 500 - 400 km chyba że Kolega jeździ fest krótkie trasy po mieście...
Cytryna przejechała już 256 000 km kupiłem ją z przebiegiem 170 000 ale nie wiem czy wcześniej było coś robione z fapem, ja po zakupie z fapem nic nie robiłem, dopiero teraz zaczęły się problemy.
Jak na diagboxie robiłem test pompki dodatku to było słychać że pracuje, następnie zrobiłem test ilości dodatku zgodnie z instrukcją miało odmierzyć 20 ml i plus minus też tak odmierzyło (zebrałem dozowany dodatek do butelki i sprawdziłem jego objętość strzykawką)
W wekend zrobię wymuszone wypalanie na ruchu i wrzucę screny po wypaleniu.
Zastanawiam się też czy nie zrobić tak że przed tankowaniem odepnę od baku rurkę z dozowania dodatku wsadzę ją do jakiejś butelki i będe widział czy cokolwiek dozowało i ile.
Czy dodatek jest uzupełniany do baku zaraz po tankowaniu czy dopiero po jakimś czasie ?
Trasy są przeważnie krótkie koło 20 km do pracy, jak jechałem dłuższy odcinek na autostradzie 900 km to wypalanie załączało się średnio co 400 km.
U mnie po wymianie worka z płynem, zaprogramowano nową pojemność, wymianę, zrobiono awaryjne wypalanie a błąd nadal wisiał (mimo tego że samochód normalnie jeździł)
Test pompy dodatku tez przechodził poprawnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.