Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C5 ) Wymiana klocków hamulcowych w C5 tourer od 2008


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Zawieszenie-uklad hamulcowy-układ jezdny-układ kierowniczy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krstn

Czytelnik



Dołączył: 22 Mar 2012
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Dąbrowa Górnicza
Posiadane auto: Citroen C5 Tourer 2008 mk3
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 22 Mar 2012, 12:29
Temat postu:

Wymiana klocków hamulcowych w C5 tourer od 2008


witam,

wiem, że są dwa rodzaje klocków na tył - z hamulcem elektronicznym i bez. Mój ręczny jest elektroniczny i rozumiem, że to o to własnie chodzi więc takowe nabyłem.
Niestety, warsztat do którego mam zaufanie ma trochę wątpliwości co do wymiany klocków w samochodzie z takim hamulcem. Mówią, że w zależności od marki muszą czasem coś na komputerze zrobić, żeby móc je wymienić, a jeszcze nie mieli do czynienia z tym samochodem.

Więc... pytanie moje jest dosyć proste: czy wymiana klocków w C5 w odmianie powyżej 2008 roku wymaga jakichś dodatkowych czynności, czy też jest to standard?

Pozdrawiam,
Krystian
Powrót do góry
Gofer19

Dyskutant



Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 78
Skąd jesteś (miejscowość / region): Legionowo
Posiadane auto: VW Golf IV 1,9TDI 2002
Piwa: 6/0
Wysłany: Czw 22 Mar 2012, 19:14
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wymiana klocków hamulcowych w C5 tourer od 2008


Tak kolego, żeby zdemontować klocki musisz użyć przyrządu diagnostycznego i wybrać tryb położenia demontażu klocków hamulcowych.
Wyłączyć zapłon, odczekać 15min, odłączyć klemę z aku.
Reszta operacji jest już taka jak w standardowym układzie hamulcowym z wkręcanymi tłoczkami.
Po skończeniu operacji wymiany podłączyć aku, odpalić silnik i rozpompować hamulec. Na koniec uruchomić ręczny elektryczny żeby się ustawił (zrobi to automatycznie już bez ingerencji komputera).

Pozdrawiam
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Cyfrowy 5

Auto Maniak



Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 963
Skąd jesteś (miejscowość / region): Swarzędz WLKP.
Posiadane auto: Citroen C4 Grand-Picasso Excl. 2.0hdi automat. FORD KA 1.3 TDCI (GRAND-PRIX) 2010r. BYŁO: Polonez, Fiat Cinquecento, Daewoo Matiz, Volvo S80
Piwa: 139/3
Wysłany: Pią 23 Mar 2012, 01:46
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wymiana klocków hamulcowych w C5 tourer od 2008


A ta procedura wymiany klocków ham. tyczy się czego, tzn. wszystkich aut z elektrycznym hamulcem, czy może aut po jakimś roczniku, a może np. tylko C5?

Pytam bo u mnie w C4 GP. klocki mam prawie nówki założone przez ASO, ale prędzej czy później będę znów wymieniał i może być powyższy problem.

Z tego co opisujesz kolego Gofer19 to widzę, że wymiana w domu bez urządzenia diagnostycznego odpada.
Acha, a po co odłącza się aku.?
_________________
Cyfrowy 5
Powrót do góry
Gofer19

Dyskutant



Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 78
Skąd jesteś (miejscowość / region): Legionowo
Posiadane auto: VW Golf IV 1,9TDI 2002
Piwa: 6/0
Wysłany: Pią 23 Mar 2012, 07:46
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wymiana klocków hamulcowych w C5 tourer od 2008


Ta proocedura dotyczy aut z grupy PSA Smile A procedura odłączenia akumulatora ma na celu zapamiętanie wartości przed odłączeniem (ale nie wszystkich, tylko trwałych) i samo inicjalizację po jego podłączeniu, a druga kwestia to bezpieczeństwa żeby przypadkiem podczas operacji hamulec nie zaciągnął linek.
Powrót do góry
krstn

Czytelnik



Dołączył: 22 Mar 2012
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Dąbrowa Górnicza
Posiadane auto: Citroen C5 Tourer 2008 mk3
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 23 Mar 2012, 11:20
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wymiana klocków hamulcowych w C5 tourer od 2008


Tak na przyszlosc dla kazdego z dylematem: hamulec ręczny w tym samochodzie to silniczek napinający linkę. Wymiana jak w normalnym samochodzie, tylko wyłączyć w menu samochodu automatyczne zaciąganie, wrzucić na luz i wyłączyć ręczny. Uff Smile
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pią 23 Mar 2012, 11:20
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Gofer19

Dyskutant



Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 78
Skąd jesteś (miejscowość / region): Legionowo
Posiadane auto: VW Golf IV 1,9TDI 2002
Piwa: 6/0
Wysłany: Pią 23 Mar 2012, 11:58
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wymiana klocków hamulcowych w C5 tourer od 2008


krstn napisał:
Tak na przyszlosc dla kazdego z dylematem: hamulec ręczny w tym samochodzie to silniczek napinający linkę. Wymiana jak w normalnym samochodzie, tylko wyłączyć w menu samochodu automatyczne zaciąganie, wrzucić na luz i wyłączyć ręczny. Uff Smile


Tak na porzyszłość to nie jest zwykły silniczek napinający linkę Laughing
Jest to złożony mechanizm ze sterownikiem i czujnikami napięcia linki, przemieszczenia, prędkości zaciągania i strategi działania uwzględniającej zużycie elementów ciernych. Jak by to było takie zwykłe to nie współpracowało by ściśle po CAN-ie z ESP.
Proponuję więcej lektury. Pozdrawiam
Powrót do góry
krstn

Czytelnik



Dołączył: 22 Mar 2012
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Dąbrowa Górnicza
Posiadane auto: Citroen C5 Tourer 2008 mk3
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 23 Mar 2012, 12:30
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wymiana klocków hamulcowych w C5 tourer od 2008


Gofer19 napisał:
krstn napisał:
Tak na przyszlosc dla kazdego z dylematem: hamulec ręczny w tym samochodzie to silniczek napinający linkę. Wymiana jak w normalnym samochodzie, tylko wyłączyć w menu samochodu automatyczne zaciąganie, wrzucić na luz i wyłączyć ręczny. Uff Smile


Tak na porzyszłość to nie jest zwykły silniczek napinający linkę Laughing
Jest to złożony mechanizm ze sterownikiem i czujnikami napięcia linki, przemieszczenia, prędkości zaciągania i strategi działania uwzględniającej zużycie elementów ciernych. Jak by to było takie zwykłe to nie współpracowało by ściśle po CAN-ie z ESP.
Proponuję więcej lektury. Pozdrawiam


Gofer.. bez urazy. Ale po to, żeby jechać u wymienić klocki takich informacji nie potrzebuje, tylko info o tym czy wymagane jest coś specjalnego czy nie. W tym przypadku, patrząc z perspektywy wymiany klocków to niczym się to nie różni od zwykłej wymiany i nie potrzebne są opisywane przez Ciebie czynności.
Ale dzięki za info Smile
Powrót do góry
Gofer19

Dyskutant



Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 78
Skąd jesteś (miejscowość / region): Legionowo
Posiadane auto: VW Golf IV 1,9TDI 2002
Piwa: 6/0
Wysłany: Pią 23 Mar 2012, 13:09
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wymiana klocków hamulcowych w C5 tourer od 2008


Rolling Eyes Domniemam, że Tobie są te informacje zbędne do wymiany klocków, ale sterownikowi nie jest wszystko jedno. Tak mnie nauczyli mądrzejsi ode mnie w PSA i tego się trzymam. Zrobisz jak uważasz Wink nie mam zamiaru nikomu nic narzucać. Pozdro
Powrót do góry
blejtram

Czytelnik



Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): SIERPC
Posiadane auto: Citroen C5 sedan 2.0HDI 2009
Piwa: 2/0
Wysłany: Pon 09 Lip 2012, 13:17
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wymiana klocków hamulcowych w C5 tourer od 2008


wymianan klocków w nowej cytrynie (po 2008r) jest banalnie proste. nie potrzeba żadnych diagnostyk ani specjalnych narzędzi. żadnego polożenia hamulca ręcznego nie ustala się przed demontażem. Ręczny ma to do siebie , że jest na slimaku i wraz ze zużywaniem sie klocków ślimak coraz bardziej wysuwa tłoczek z cylinderka. Jak wkładasz nowe klocki, tloczek wkręcasz. Ręczny nie rozróżnia czy klocków jest dużo czy mało. pracuje na wartości stałej i już.
Do wymiany potrzeba klucza imbusowego nr 7, żeby odkręcić prowadnice zasisku, małej żabki hudraulicznej (wąskiej) żeby wkręcić tłoczek, szczypiec czy tez kombinerek żeby zdjąć spężynę z zewnętrznej cześci zacisku. Cała operacją wymiany klocków nie powinna trwać dłużej jak 1h. Jak klocki zjechane są do "0" to moze byc problem z wkręceniem tłoczka. Po prostu płyn w cylinderku moze na to nie pozwalać. Ale i na to jest sposób. Wystarczy poluzować odpowietrznik zeby troche tego płynu z cylinderka upuścić. Poźniej cylinderek trzeba odpowietrzyć ale to przecież banał.
Dobre klocki kosztują ok 200 pln na tył-choć mozna kupic i 100 zł (podobnie na przód). cała wymiana to koszt rzędu max 400 zl . ASO Citroen chce za wymiane ok 900 pln.
jesli kotos potrzebowałby pomocy niech pisze do mnie.
pzdr
Sławek
Powrót do góry
Jacek S.

Debiutant



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): Puck

Piwa: 0/4
Wysłany: Czw 12 Lip 2012, 06:52
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wymiana klocków hamulcowych w C5 tourer od 2008


Czyli reasumując , o ile dobrze rozumiem :

1. Wyłączyć automatyczny hamulec w menu samochodu
2. Wymienić klocki

W którą stronę kręci się ten tłoczek , żeby go wkręcić - zgodnie ze wskazówkami zegara ??

Kocki mam zjechane tak do 2 mm opisz dokładnie procedurę wkręcania tego tłoczka ...
_________________
pozdrawiam

jacek
Powrót do góry
blejtram

Czytelnik



Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): SIERPC
Posiadane auto: Citroen C5 sedan 2.0HDI 2009
Piwa: 2/0
Wysłany: Czw 12 Lip 2012, 09:30
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wymiana klocków hamulcowych w C5 tourer od 2008


Tak, ręczny musisz wyłączyć, żeby przy wyłączeniu silnika nie zaciągnął się automatycznie. Jak zostało Ci 2 mm to wymieniaj klocki choc i tak juz moze byc klopot z wkreceniem tloczka. Ja mądrzejszy o doswiadczenie będę wymieniał klocki przy 5 mm okladzinie. Wtedy cala zabawa przy jednym kole nie potrwa dluzej jak 15-20 min.
Ale do rzeczy
Jak odkręcisz koło to bedziesz widział dwie prowadnice po ktorej chodzi zacisk. Z tylu te prowadnice zabezpieczone są gumową tuleją zakończoną zaślepkami. wyjmujesz zaslepki, wkładasz imbusowy klucz nr 7 i odkrecasz. sruby są normalne z prawym gwintem.
tloczek z prawego zacisku wkrecasz w lewą stronę (przeciwnie do wskazówek zegara) lewy normalnie w prawo. Nie sposób się pomylić ponieważ chocby drobny ruch w niewłaściwym kierunku będzie powodował znaczne wysuwanie się go. zatem od razu bedziesz widzial ze probujesz kręcić w niewlaściwą strone.
piwo stawiasz kolego
Powrót do góry
Wystawiono 2 piw(a)
Jacek S.

Debiutant



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): Puck

Piwa: 0/4
Wysłany: Czw 12 Lip 2012, 19:41
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wymiana klocków hamulcowych w C5 tourer od 2008


blejtram napisał:

tloczek z prawego zacisku wkrecasz w lewą stronę (przeciwnie do wskazówek zegara) lewy normalnie w prawo. Nie sposób się pomylić ponieważ chocby drobny ruch w niewłaściwym kierunku będzie powodował znaczne wysuwanie się go. zatem od razu bedziesz widzial ze probujesz kręcić w niewlaściwą strone.
piwo stawiasz kolego



Dziś wymieniłem te klocki . Niedużo brakowało , a bym poległ . Za cholerę nie mogłem wcisnąć tych tłoczków . Żadne kręcenie , wciskanie , spuszczanie płynu nie pomogło .Pomogła za , to konsultacja z mechanikiem , który obsługuje samochód żony . Pożyczył mi specjalny przyrząd do wciskania tych tłoczków , coś na kształt specjalistycznego ściągacza - zabawa polega na tym , że trzeba jednocześnie kręcić tłoczkiem i go wciskać , co bez tego ustrojstwa jest niemożliwe . Jeżeli tego nie macie nawet się nie zabierajcie do wymiany , nie wciśniecie tych tłoczków i chyba nie ma znaczenia jak mocno są zużyte klocki . No i oba tylne tłoczki wkręca się w prawo ....

Ps. Moi dziadkowie byli z Sierpca !!
_________________
pozdrawiam

jacek
Powrót do góry
blejtram

Czytelnik



Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): SIERPC
Posiadane auto: Citroen C5 sedan 2.0HDI 2009
Piwa: 2/0
Wysłany: Czw 12 Lip 2012, 22:52
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wymiana klocków hamulcowych w C5 tourer od 2008


no ja nie miałem takich problemów. z prawym tloczkiem walczyłem trochę dłużej ale po odkręceniu odpowietrznika wkręcił się bez kłopotu. obyło się bez żadnego dodatkowego urządzenia. Powiem szczerze , że bałbym się użyć czegokolwiek co mogłoby wywierac nacisk na tloczek w obawie przed uszkodzeniem ślimaka. Ale skoro są takie urządzenia i można kontrolować siłę z jaką się to wykonuje to wszytsko co jest pomocne , nalezy wykorzystywać. w jakimś poście czytałem, że ktoś właśnie wciskał tłoczki i załatwił sobie całe zaciski. zamiast zaoszczedzić miał dokładkę Smile
jak widac wszytsko trzeba robic z głową Smile
Powrót do góry
Jacek S.

Debiutant



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): Puck

Piwa: 0/4
Wysłany: Pią 13 Lip 2012, 06:51
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wymiana klocków hamulcowych w C5 tourer od 2008


blejtram napisał:
no ja nie miałem takich problemów. z prawym tloczkiem walczyłem trochę dłużej ale po odkręceniu odpowietrznika wkręcił się bez kłopotu. obyło się bez żadnego dodatkowego urządzenia. Powiem szczerze , że bałbym się użyć czegokolwiek co mogłoby wywierac nacisk na tloczek w obawie przed uszkodzeniem ślimaka. Ale skoro są takie urządzenia i można kontrolować siłę z jaką się to wykonuje to wszytsko co jest pomocne , nalezy wykorzystywać. w jakimś poście czytałem, że ktoś właśnie wciskał tłoczki i załatwił sobie całe zaciski. zamiast zaoszczedzić miał dokładkę Smile
jak widac wszytsko trzeba robic z głową Smile


Myślę , że to standardowy przyrząd przy takiej robocie . Wyglądało to na ustrojstwo fabryczne , z wieloma końcówkami do różnych średnic i konstrukcji tłoczków , zapakowane w gustownej plastykowej walizeczce , gdzie każda część miała swoje miejsce . Więc chyba nie ma się czego bać ....
_________________
pozdrawiam

jacek
Powrót do góry
lecsu

Stały Bywalec



Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 194
Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie
Posiadane auto: citroen C5 x7 tourer 2.0i16V 2008
Piwa: 24/2
Wysłany: Pon 26 Sty 2015, 05:47
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wymiana klocków hamulcowych w C5 tourer od 2008


blejtram napisał:

tloczek z prawego zacisku wkrecasz w lewą stronę (przeciwnie do wskazówek zegara) lewy normalnie w prawo. Nie sposób się pomylić ponieważ chocby drobny ruch w niewłaściwym kierunku będzie powodował znaczne wysuwanie się go. zatem od razu bedziesz widzial ze probujesz kręcić w niewlaściwą strone.
piwo stawiasz kolego
Ja wymieniałem jakiś rok temu, i jestem niemal pewny, że oba tłoki wkręcałem w prawo - zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Zawieszenie-uklad hamulcowy-układ jezdny-układ kierowniczy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C5 »

Opinie o samochodach Citroen C5 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Zawieszenie-uklad hamulcowy-układ jezdny-układ kierowniczy


CitroenC1

31 900

2019r.

43 000 km

wielkopolskie

CitroenC4 Grand Picasso

59 900

2017r.

215 000 km

mazowieckie

CitroenC1

24 500

2015r.

64 299 km

pomorskie

CitroenC3 Aircross

69 900

2022r.

27 500 km

wielkopolskie

CitroenC4 Picasso

43 900

2014r.

164 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System