Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C5 ) Wymiana klocków hamulcowych w C5 tourer od 2008


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Zawieszenie-uklad hamulcowy-układ jezdny-układ kierowniczy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krstn

Czytelnik



Dołączył: 22 Mar 2012
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Dąbrowa Górnicza
Posiadane auto: Citroen C5 Tourer 2008 mk3
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 22 Mar 2012, 12:29
Temat postu:

Wymiana klocków hamulcowych w C5 tourer od 2008


witam,

wiem, że są dwa rodzaje klocków na tył - z hamulcem elektronicznym i bez. Mój ręczny jest elektroniczny i rozumiem, że to o to własnie chodzi więc takowe nabyłem.
Niestety, warsztat do którego mam zaufanie ma trochę wątpliwości co do wymiany klocków w samochodzie z takim hamulcem. Mówią, że w zależności od marki muszą czasem coś na komputerze zrobić, żeby móc je wymienić, a jeszcze nie mieli do czynienia z tym samochodem.

Więc... pytanie moje jest dosyć proste: czy wymiana klocków w C5 w odmianie powyżej 2008 roku wymaga jakichś dodatkowych czynności, czy też jest to standard?

Pozdrawiam,
Krystian
Powrót do góry
Gofer19

Dyskutant



Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 78
Skąd jesteś (miejscowość / region): Legionowo
Posiadane auto: VW Golf IV 1,9TDI 2002
Piwa: 6/0
Wysłany: Czw 22 Mar 2012, 19:14
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wymiana klocków hamulcowych w C5 tourer od 2008


Tak kolego, żeby zdemontować klocki musisz użyć przyrządu diagnostycznego i wybrać tryb położenia demontażu klocków hamulcowych.
Wyłączyć zapłon, odczekać 15min, odłączyć klemę z aku.
Reszta operacji jest już taka jak w standardowym układzie hamulcowym z wkręcanymi tłoczkami.
Po skończeniu operacji wymiany podłączyć aku, odpalić silnik i rozpompować hamulec. Na koniec uruchomić ręczny elektryczny żeby się ustawił (zrobi to automatycznie już bez ingerencji komputera).

Pozdrawiam
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Cyfrowy 5

Auto Maniak



Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 963
Skąd jesteś (miejscowość / region): Swarzędz WLKP.
Posiadane auto: Citroen C4 Grand-Picasso Excl. 2.0hdi automat. FORD KA 1.3 TDCI (GRAND-PRIX) 2010r. BYŁO: Polonez, Fiat Cinquecento, Daewoo Matiz, Volvo S80
Piwa: 139/3
Wysłany: Pią 23 Mar 2012, 01:46
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wymiana klocków hamulcowych w C5 tourer od 2008


A ta procedura wymiany klocków ham. tyczy się czego, tzn. wszystkich aut z elektrycznym hamulcem, czy może aut po jakimś roczniku, a może np. tylko C5?

Pytam bo u mnie w C4 GP. klocki mam prawie nówki założone przez ASO, ale prędzej czy później będę znów wymieniał i może być powyższy problem.

Z tego co opisujesz kolego Gofer19 to widzę, że wymiana w domu bez urządzenia diagnostycznego odpada.
Acha, a po co odłącza się aku.?
_________________
Cyfrowy 5
Powrót do góry
Gofer19

Dyskutant



Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 78
Skąd jesteś (miejscowość / region): Legionowo
Posiadane auto: VW Golf IV 1,9TDI 2002
Piwa: 6/0
Wysłany: Pią 23 Mar 2012, 07:46
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wymiana klocków hamulcowych w C5 tourer od 2008


Ta proocedura dotyczy aut z grupy PSA Smile A procedura odłączenia akumulatora ma na celu zapamiętanie wartości przed odłączeniem (ale nie wszystkich, tylko trwałych) i samo inicjalizację po jego podłączeniu, a druga kwestia to bezpieczeństwa żeby przypadkiem podczas operacji hamulec nie zaciągnął linek.
Powrót do góry
krstn

Czytelnik



Dołączył: 22 Mar 2012
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Dąbrowa Górnicza
Posiadane auto: Citroen C5 Tourer 2008 mk3
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 23 Mar 2012, 11:20
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wymiana klocków hamulcowych w C5 tourer od 2008


Tak na przyszlosc dla kazdego z dylematem: hamulec ręczny w tym samochodzie to silniczek napinający linkę. Wymiana jak w normalnym samochodzie, tylko wyłączyć w menu samochodu automatyczne zaciąganie, wrzucić na luz i wyłączyć ręczny. Uff Smile
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pią 23 Mar 2012, 11:20
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Gofer19

Dyskutant



Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 78
Skąd jesteś (miejscowość / region): Legionowo
Posiadane auto: VW Golf IV 1,9TDI 2002
Piwa: 6/0
Wysłany: Pią 23 Mar 2012, 11:58
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wymiana klocków hamulcowych w C5 tourer od 2008


krstn napisał:
Tak na przyszlosc dla kazdego z dylematem: hamulec ręczny w tym samochodzie to silniczek napinający linkę. Wymiana jak w normalnym samochodzie, tylko wyłączyć w menu samochodu automatyczne zaciąganie, wrzucić na luz i wyłączyć ręczny. Uff Smile


Tak na porzyszłość to nie jest zwykły silniczek napinający linkę Laughing
Jest to złożony mechanizm ze sterownikiem i czujnikami napięcia linki, przemieszczenia, prędkości zaciągania i strategi działania uwzględniającej zużycie elementów ciernych. Jak by to było takie zwykłe to nie współpracowało by ściśle po CAN-ie z ESP.
Proponuję więcej lektury. Pozdrawiam
Powrót do góry
krstn

Czytelnik



Dołączył: 22 Mar 2012
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Dąbrowa Górnicza
Posiadane auto: Citroen C5 Tourer 2008 mk3
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 23 Mar 2012, 12:30
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wymiana klocków hamulcowych w C5 tourer od 2008


Gofer19 napisał:
krstn napisał:
Tak na przyszlosc dla kazdego z dylematem: hamulec ręczny w tym samochodzie to silniczek napinający linkę. Wymiana jak w normalnym samochodzie, tylko wyłączyć w menu samochodu automatyczne zaciąganie, wrzucić na luz i wyłączyć ręczny. Uff Smile


Tak na porzyszłość to nie jest zwykły silniczek napinający linkę Laughing
Jest to złożony mechanizm ze sterownikiem i czujnikami napięcia linki, przemieszczenia, prędkości zaciągania i strategi działania uwzględniającej zużycie elementów ciernych. Jak by to było takie zwykłe to nie współpracowało by ściśle po CAN-ie z ESP.
Proponuję więcej lektury. Pozdrawiam


Gofer.. bez urazy. Ale po to, żeby jechać u wymienić klocki takich informacji nie potrzebuje, tylko info o tym czy wymagane jest coś specjalnego czy nie. W tym przypadku, patrząc z perspektywy wymiany klocków to niczym się to nie różni od zwykłej wymiany i nie potrzebne są opisywane przez Ciebie czynności.
Ale dzięki za info Smile
Powrót do góry
Gofer19

Dyskutant



Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 78
Skąd jesteś (miejscowość / region): Legionowo
Posiadane auto: VW Golf IV 1,9TDI 2002
Piwa: 6/0
Wysłany: Pią 23 Mar 2012, 13:09
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wymiana klocków hamulcowych w C5 tourer od 2008


Rolling Eyes Domniemam, że Tobie są te informacje zbędne do wymiany klocków, ale sterownikowi nie jest wszystko jedno. Tak mnie nauczyli mądrzejsi ode mnie w PSA i tego się trzymam. Zrobisz jak uważasz Wink nie mam zamiaru nikomu nic narzucać. Pozdro
Powrót do góry
blejtram

Czytelnik



Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): SIERPC
Posiadane auto: Citroen C5 sedan 2.0HDI 2009
Piwa: 2/0
Wysłany: Pon 09 Lip 2012, 13:17
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wymiana klocków hamulcowych w C5 tourer od 2008


wymianan klocków w nowej cytrynie (po 2008r) jest banalnie proste. nie potrzeba żadnych diagnostyk ani specjalnych narzędzi. żadnego polożenia hamulca ręcznego nie ustala się przed demontażem. Ręczny ma to do siebie , że jest na slimaku i wraz ze zużywaniem sie klocków ślimak coraz bardziej wysuwa tłoczek z cylinderka. Jak wkładasz nowe klocki, tloczek wkręcasz. Ręczny nie rozróżnia czy klocków jest dużo czy mało. pracuje na wartości stałej i już.
Do wymiany potrzeba klucza imbusowego nr 7, żeby odkręcić prowadnice zasisku, małej żabki hudraulicznej (wąskiej) żeby wkręcić tłoczek, szczypiec czy tez kombinerek żeby zdjąć spężynę z zewnętrznej cześci zacisku. Cała operacją wymiany klocków nie powinna trwać dłużej jak 1h. Jak klocki zjechane są do "0" to moze byc problem z wkręceniem tłoczka. Po prostu płyn w cylinderku moze na to nie pozwalać. Ale i na to jest sposób. Wystarczy poluzować odpowietrznik zeby troche tego płynu z cylinderka upuścić. Poźniej cylinderek trzeba odpowietrzyć ale to przecież banał.
Dobre klocki kosztują ok 200 pln na tył-choć mozna kupic i 100 zł (podobnie na przód). cała wymiana to koszt rzędu max 400 zl . ASO Citroen chce za wymiane ok 900 pln.
jesli kotos potrzebowałby pomocy niech pisze do mnie.
pzdr
Sławek
Powrót do góry
Jacek S.

Debiutant



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): Puck

Piwa: 0/4
Wysłany: Czw 12 Lip 2012, 06:52
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wymiana klocków hamulcowych w C5 tourer od 2008


Czyli reasumując , o ile dobrze rozumiem :

1. Wyłączyć automatyczny hamulec w menu samochodu
2. Wymienić klocki

W którą stronę kręci się ten tłoczek , żeby go wkręcić - zgodnie ze wskazówkami zegara ??

Kocki mam zjechane tak do 2 mm opisz dokładnie procedurę wkręcania tego tłoczka ...
_________________
pozdrawiam

jacek
Powrót do góry
blejtram

Czytelnik



Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): SIERPC
Posiadane auto: Citroen C5 sedan 2.0HDI 2009
Piwa: 2/0
Wysłany: Czw 12 Lip 2012, 09:30
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wymiana klocków hamulcowych w C5 tourer od 2008


Tak, ręczny musisz wyłączyć, żeby przy wyłączeniu silnika nie zaciągnął się automatycznie. Jak zostało Ci 2 mm to wymieniaj klocki choc i tak juz moze byc klopot z wkreceniem tloczka. Ja mądrzejszy o doswiadczenie będę wymieniał klocki przy 5 mm okladzinie. Wtedy cala zabawa przy jednym kole nie potrwa dluzej jak 15-20 min.
Ale do rzeczy
Jak odkręcisz koło to bedziesz widział dwie prowadnice po ktorej chodzi zacisk. Z tylu te prowadnice zabezpieczone są gumową tuleją zakończoną zaślepkami. wyjmujesz zaslepki, wkładasz imbusowy klucz nr 7 i odkrecasz. sruby są normalne z prawym gwintem.
tloczek z prawego zacisku wkrecasz w lewą stronę (przeciwnie do wskazówek zegara) lewy normalnie w prawo. Nie sposób się pomylić ponieważ chocby drobny ruch w niewłaściwym kierunku będzie powodował znaczne wysuwanie się go. zatem od razu bedziesz widzial ze probujesz kręcić w niewlaściwą strone.
piwo stawiasz kolego
Powrót do góry
Wystawiono 2 piw(a)
Jacek S.

Debiutant



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): Puck

Piwa: 0/4
Wysłany: Czw 12 Lip 2012, 19:41
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wymiana klocków hamulcowych w C5 tourer od 2008


blejtram napisał:

tloczek z prawego zacisku wkrecasz w lewą stronę (przeciwnie do wskazówek zegara) lewy normalnie w prawo. Nie sposób się pomylić ponieważ chocby drobny ruch w niewłaściwym kierunku będzie powodował znaczne wysuwanie się go. zatem od razu bedziesz widzial ze probujesz kręcić w niewlaściwą strone.
piwo stawiasz kolego



Dziś wymieniłem te klocki . Niedużo brakowało , a bym poległ . Za cholerę nie mogłem wcisnąć tych tłoczków . Żadne kręcenie , wciskanie , spuszczanie płynu nie pomogło .Pomogła za , to konsultacja z mechanikiem , który obsługuje samochód żony . Pożyczył mi specjalny przyrząd do wciskania tych tłoczków , coś na kształt specjalistycznego ściągacza - zabawa polega na tym , że trzeba jednocześnie kręcić tłoczkiem i go wciskać , co bez tego ustrojstwa jest niemożliwe . Jeżeli tego nie macie nawet się nie zabierajcie do wymiany , nie wciśniecie tych tłoczków i chyba nie ma znaczenia jak mocno są zużyte klocki . No i oba tylne tłoczki wkręca się w prawo ....

Ps. Moi dziadkowie byli z Sierpca !!
_________________
pozdrawiam

jacek
Powrót do góry
blejtram

Czytelnik



Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): SIERPC
Posiadane auto: Citroen C5 sedan 2.0HDI 2009
Piwa: 2/0
Wysłany: Czw 12 Lip 2012, 22:52
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wymiana klocków hamulcowych w C5 tourer od 2008


no ja nie miałem takich problemów. z prawym tloczkiem walczyłem trochę dłużej ale po odkręceniu odpowietrznika wkręcił się bez kłopotu. obyło się bez żadnego dodatkowego urządzenia. Powiem szczerze , że bałbym się użyć czegokolwiek co mogłoby wywierac nacisk na tloczek w obawie przed uszkodzeniem ślimaka. Ale skoro są takie urządzenia i można kontrolować siłę z jaką się to wykonuje to wszytsko co jest pomocne , nalezy wykorzystywać. w jakimś poście czytałem, że ktoś właśnie wciskał tłoczki i załatwił sobie całe zaciski. zamiast zaoszczedzić miał dokładkę Smile
jak widac wszytsko trzeba robic z głową Smile
Powrót do góry
Jacek S.

Debiutant



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): Puck

Piwa: 0/4
Wysłany: Pią 13 Lip 2012, 06:51
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wymiana klocków hamulcowych w C5 tourer od 2008


blejtram napisał:
no ja nie miałem takich problemów. z prawym tloczkiem walczyłem trochę dłużej ale po odkręceniu odpowietrznika wkręcił się bez kłopotu. obyło się bez żadnego dodatkowego urządzenia. Powiem szczerze , że bałbym się użyć czegokolwiek co mogłoby wywierac nacisk na tloczek w obawie przed uszkodzeniem ślimaka. Ale skoro są takie urządzenia i można kontrolować siłę z jaką się to wykonuje to wszytsko co jest pomocne , nalezy wykorzystywać. w jakimś poście czytałem, że ktoś właśnie wciskał tłoczki i załatwił sobie całe zaciski. zamiast zaoszczedzić miał dokładkę Smile
jak widac wszytsko trzeba robic z głową Smile


Myślę , że to standardowy przyrząd przy takiej robocie . Wyglądało to na ustrojstwo fabryczne , z wieloma końcówkami do różnych średnic i konstrukcji tłoczków , zapakowane w gustownej plastykowej walizeczce , gdzie każda część miała swoje miejsce . Więc chyba nie ma się czego bać ....
_________________
pozdrawiam

jacek
Powrót do góry
lecsu

Stały Bywalec



Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 194
Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie
Posiadane auto: citroen C5 x7 tourer 2.0i16V 2008
Piwa: 24/2
Wysłany: Pon 26 Sty 2015, 05:47
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wymiana klocków hamulcowych w C5 tourer od 2008


blejtram napisał:

tloczek z prawego zacisku wkrecasz w lewą stronę (przeciwnie do wskazówek zegara) lewy normalnie w prawo. Nie sposób się pomylić ponieważ chocby drobny ruch w niewłaściwym kierunku będzie powodował znaczne wysuwanie się go. zatem od razu bedziesz widzial ze probujesz kręcić w niewlaściwą strone.
piwo stawiasz kolego
Ja wymieniałem jakiś rok temu, i jestem niemal pewny, że oba tłoki wkręcałem w prawo - zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Zawieszenie-uklad hamulcowy-układ jezdny-układ kierowniczy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C5 »

Opinie o samochodach Citroen C5 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Zawieszenie-uklad hamulcowy-układ jezdny-układ kierowniczy


CitroenC5

10 000

2007r.

312 000 km

lubelskie

CitroenC4 Grand Picasso

29 900

2013r.

267 000 km

kujawsko-pomorskie

CitroenC3

18 900

2010r.

227 000 km

wielkopolskie

CitroenC4

17 500

2013r.

174 000 km

lubelskie

CitroenC3

54 990

2020r.

47 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System