Dołączył: 12 Sie 2011 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): katowice Posiadane auto: c5
Piwa: 0/8
Wysłany: Wto 20 Mar 2012, 19:12
Temat postu:
Spalanie 1,6 HDI C5
Witam Kolegów kupiłem C5 1,6 HDI z 2006r czy może mi ktoś określić rzeczywiste spalanie tej jednostki w mieście i na trasie.Czy załączona klima ma wpływ na spalanie.Dziękuję i Pozdrawiam CYTRYNKI.
Zawsze klima czy otwarte okno lub zbędny bagaż w bagażniku ma pływ na spalanie..
Ja mam ten sam silnik i średnia spalania z trzech lat wynosi 7,14.
Co do spalania w trasie to zależy wszystko od ciebie jak będziesz jechał, ja ostatnio bylem w trasie i głupio się przyznać średnia 150/160 komputer mi wyświetlił 7,5 litra. A teraz jeżdżę do pracy poza warszawę średnia 80 i komp mi wyświetla 5,5 a jak trochę pojeżdżę po mieście to 6,2.. _________________ Pomogłem?postaw piwko:)
Zastosowanie jakiegokolwiek systemu klimatyzacji samochodowej zwiększa obciążenie silnika pojazdu i tym samym zużycie paliwa.
Ale każdy kierowca może zredukować zużycie paliwa po prostu przez prawidłowe korzystanie z klimatyzatora i sterowanie systemem klimatyzacji.
Oto kilka wskazówek na temat bardziej efektywnego korzystania z systemu klimatyzacji:
Po wejściu do samochodu, który stał w słońcu przez dłuższy czas, należy na chwilę otworzyć całkowicie wszystkie okna w celu wywietrzenia samochodu i usunięcia gorącego powietrza z kabiny. Następnie zamknąć okna i dopiero włączyć klimatyzację.
Nacisnąć przycisk recyrkulacji, aby umożliwić wielokrotny przepływ powietrza przez klimatyzator. Przycisk ten może być opisany jako „Max”. To znacznie zredukuje ilość energii zużywanej przez system klimatyzacji.
W systemach sterowanych ręcznie najbardziej wydajne jest ustawienie regulatora temperatury w położeniu odpowiadającym najniższej temperaturze i korzystanie z regulatora nadmuchu w celu nastawienia ilości chłodzenia. Regulatora temperatury powinno się używać tylko po ustawieniu regulatora nadmuchu w najniższym położeniu.
Jeżeli klimatyzator nie chłodzi tak, jak powinien, to musi go sprawdzić i naprawić specjalista od systemów klimatyzacji. Jeżeli w systemie jest wyciek, to trzeba go zreperować i ponownie napełnić środkiem chłodniczym. W takich systemach normalna jest utrata niewielkiej ilości środka chłodniczego na skutek przenikania przez węże w ciągu wielu lat użytkowania. To może wymagać doładowania środka chłodniczego.
Systemy wentylacyjno-klimatyzacyjne HVAC pojazdu mogą być wyposażone w filtr powietrza, który uległ zanieczyszczeniu i w związku z tym ogranicza przepływ powietrza. W takim przypadku trzeba wymienić filtr. W nowszych pojazdach filtr ten może znajdować się za schowkiem na rękawiczki lub poniżej wycieraczek szyby przedniej. Filtr może zostać wymieniony przez właściciela pojazdu lub przez pracownika serwisu. Okres serwisowania filtra powinien być podany w instrukcji pojazdu.
Oprócz optymalnego korzystania z klimatyzacji, kierowcy powinni również parkować w zacienionych miejscach, stosować ekrany odbijające promieniowanie na szybach lub, jeśli możliwe, w słoneczne dni pozostawiać otwarte okna pojazdu.
„Te proste środki spowodują, że powietrze i fotele w kabinie będą mieć niższą temperaturę początkową, dzięki czemu wychłodzenie do poziomu komfortowego nastąpi szybciej i równocześnie spowoduje to oszczędności w zużyciu paliwa... _________________ Pomogłem?postaw piwko:)
Mam ponad rok cytrynkę z tym silnikiem. Jeżdżę przeważnie do pracy i potem do domu( ok 4km w jedną stronę) . Normalnie bez piszczenia opon ( bo wiek już nie ten), ale i tak wyprzedzam wszystkich po drodze. I z ponad 9tkm pokazuje mi 6.4l/100km. Natomiast na majówce byłem nad morzem i(mieszkam w Jeleniej Górze) i po przejechaniu ok 1500km (z czego ok 150 już tu na miejscu ) pokazuje 5.3/100 km. Zawsze z klima ( nigdy jej nie wyłączam ). Poprzednio miałem starszą C5 z 2.2HDI i spalanie było bardzo zbliżone. Żeby nie było,że ja tak jeżdżę - tamtą C5 odkupił ode mnie kolego i jemu pali identycznie. A pamiętajcie, że Jelenia Góra oznacza częste jazdy po górach. Jedyny okres, kiedy paliła ta poprzednia ponad 8l/100 to był okres po wymianie sprzęgła, kiedy mechanik demontując skrzynię (był to mechanik od taczek i nie znał Citroena ) obłamał króciec od takiej skrzyneczki - rodzaj akumulatora podciśnienia. W efekcie czego samochód wchodził w tryb awaryjny a elektronicy wszelkiej maści próbowali mi to naprawić wymieniając wszelkie czujniki, elektrozawory. Skończyło się na tym, że sam kupiłem Lexię, nauczyłem się jak silnik HDi działa i po przeprowadzeniu prostego testu sam znalazłem uszkodzenie.
Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): EU Posiadane auto: C5 II, 1,6 HDI, 110 KM, 2006.
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 20 Maj 2012, 12:10
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Spalanie 1,6 HDI C5
jezdze C5 HDI 1.6 Diesel 2 lata. W duzym miescie/500.000/, krotkie trasy ok. 7-15 km pali latem ok. 7/100, zima 8/100. Na autostradzie przy predkosci 120-140/zapakowany-4 osoby/ ok. 6/100.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.