Byłem na komputerze, miam problem z dużym spalaniem i brakiem mocy. Nie wywala mi błędu antipollution fault, nt. wg mechanika fap jest zapchany. Wg Leksji fap ma stan pośredni, lecz jeśli trochę potrzyma się na 3k obr. to wskazuje filtr fap załadowany. Rożnica ciśnień przy tym wynosi 200Bar( o ile dobrze pamiętam) wg wskazania. A mechanik twierdzi ze powinno być ok 80. Wiec mimo braku błędu, FAP do wywalenia?
i dobrze mówi - fap jest zapchany, ile wg lexii podaje gram wtrysnietego dodatku, jesli ok 250 gram to na pewno jest zapchany ( chyba ze ktoś go skasował wczesniej) wymontowac, zrobić płukanie wodą , przedmuchac powietrzem, wysuszyc i zamntowac ponownie - bedzie jak nowy, sprawdzic przy tym czy w zbiorniku dodatku jest dodatek eloys
Raczej wywalę FAP. Więcej problemów niż pożytku. A i pytanie o wtryski. 2.3.4 wtrysk miały wartości ok 0,5 (nie pamiętam jednostki) natomiast pierwszy miał wartość 1,2. o co chodzi?
pamietaj ze przy wywalaniu fapa trzeba zmienic oprogramowanie ecu silnika ( cena od 600 zeta wzwyż) co do wtrysku ten o odmiennych parametrach ma za dużą róznicę do pozostałych ( przeprowadza korekte wtrysku) , coś musi "leżec" na rzeczy czyli samym wtryskiwaczu lub kondycji cylindra......
Dołączył: 23 Lut 2012 Posty: 141 Skąd jesteś (miejscowość / region): kielce Posiadane auto: C 5 2008 Automat/ C 3 Pluriel 2004 senso/drive /kfx 700
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 14 Mar 2012, 20:58
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Informacje z Leksji nt FAP
Chciałbym sie wtracic co do czyszczenia Fap , z tego co wiem zalewa sie go plynem do plukania ,pozniej pluka pod bierzaca woda ( bardzo dlugo )bez silnego cisnienia i absolutnie nie wolno dmuchac silnie powietrzem ,ma poprostu sam wyschnac w suchym miejscu .
( zrodło -szkolenie )
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Dzis nastał sądny dzień, auto odpala za 10 razem. Chyba faktycznie zawalony. Mam do wyboru regeneracja z płynem za 1200zł, bądź usuniecie za 1700. I sam nie wiem co wybrać, gdyz duzo jezdze po mieście.
A mam pytanie odnośnie tego wtrysku o którym pisałem, ze odstaje od innych. Nalezy się nim zająć?wtrysk pierwszy miał 1.4(a nie jak pisałem 1.2), a reszt po ~ 0.5.
Dołączył: 23 Lut 2012 Posty: 141 Skąd jesteś (miejscowość / region): kielce Posiadane auto: C 5 2008 Automat/ C 3 Pluriel 2004 senso/drive /kfx 700
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 14 Mar 2012, 22:19
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Informacje z Leksji nt FAP
znam pare przypadkow ze po usunieciu i wgraniu nowego programu ( ze staregp modelu ) sa problemy z autem wiec osobiscie sam nie wiem ( ja tez jutro bede sprawdzał zapelnienie filtra ) Ludzie ktorzy mi tlumaczyli twierdza ze z Fapem jest zle , ale bez niego jest gorzej. Daj znac jak problem usuniesz PZD
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3822 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Sro 14 Mar 2012, 23:25
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Informacje z Leksji nt FAP
Jak sie dba tak się ma. Fap jest bezproblemowy. Wystarczy wiedzieć co sie robi a w zasadzie trafić w waszym wypadku na odpowiedniego fachowca a nie kolesia z laptopem i programem bo to nie to samo. Co do jednego sie na pewno zgadzam, usunięcie filtra i grzebanie w oprogramowaniu pogłębi koszty i problemy z samochodem.
Niech sprawdzą dodatek jak juz usilnie chcesz grzebać i wymuszą regenerację zdalnie 1 lub 2 razy pod rząd i sprawdzą ponownie ciśnienie rużnicowe zanim wydasz być może przedwcześnie jakieś większe pieniądze. _________________ Prosze pytać na pw.
No dobrze, jutro podjade. I w razie czego najwyżej przeczyszczę fap, skoro mogą być problemy z autem po usunięciu. A co myślicie o tym pierwszym wtryskiwaczu i tej różnicy?
Ok podjęta decyzja:) w poniedziałek jadę na czyszczenie filtra fap. Natomiast ten wtryskiwacz mnie zastanawia. 1.4cm3 na wolnych z tego co się orientuje to leje. Nie wiem, który to pierwszy ale od strony skrzyni na gorze silnika słychać dziwny stuk, szczególnie na zimnym. Obstawiam ze to ten wtryskiwacz(?) Regenerować czy kupić używany?
No tak mówicie o podkładkach, a z tego co widzę wtrysk pierwszy na luzie ma 1.4mm3\cp, taka wartość osiąga się dopiero przy ok 4000 na normalnych wtryskach. czyli leje ile fabryka daje? czym może być to spowodowane?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.